Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!
Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.
Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.
Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.
Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.
Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.
Kommentit (3609)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee karenssi niin veroprosentin voi käydä OmaVerossa laskemassa siitä 20 prossasta johonkin 10 hujakoille.
Ei onnistu, kun kyse on työttömyyskorvauksesta
Kyllä minulla ainakin onnistui. Ihan samalla tavalla kuin työssä käydessäkin.
Seli, seli
Et selvästi osaa hoitaa omia asioitasi kun sinulla ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä kävelet kadulla, sun vastaan tuleva ihminen ei välttämättä ole työntekijä vaan se voi olla töissä palkkatuella.
Kun haet lapsesi tarhasta niin hoitaja voi olla palkkatuella töissä. Tai jos menet uimahalliin niin siellä on työttömiä palkkatuella uimavalvojina.
Mitä sitten? Väitätkö että työttömät eivät osaa uida?
Onhan se toki turhauttavaa, jos on pakko hakea paikkoihin, joihin tietää ettei pääse ja sama toki myös työnantajille. Syynä miksi ei pääse esim. ikä, ilkeys, oma terveydentila tai se, että on ollut pidempään työttömänä av-tradenomina. Työnantajathan lähtökohtaisesti eivät halua palkata häntä vaan kenet tahansa.
Ainakin Turun seudun kuntakokeilun osalta nämä yhteydenotot ovat pelkkä myytti. Eivät ne mitään soita, vaikka lupailevat.
Sen sijaan Suomen työttömyysturvajärjestelmän sisäisestä toiminnasta varmasti opit uusia asioita vahtiessasi virkailijoita ja selvitellessäsi heidän möhläyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun ostamat ruuvit kaupasta on voinut pussittaa palkkatuettu työntekijä.
Kun soitat valtion virastoon tai kaupungin yksikköön niin sulle voi vastata työtön palkkatuella, hän kysyy sun henkilötunnuksen ja sitten hoitaa sun asioita
Entä sitten?
Sitä, että Tradenomi voi vastata sun puheluun
Entä sitten?
Onko sillä joku puhevika, eikä sen puhetta voi ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun soitat valtion virastoon tai kaupungin yksikköön niin sulle voi vastata työtön palkkatuella, hän kysyy sun henkilötunnuksen ja sitten hoitaa sun asioita
Entä sitten?
Kai Tradenomikin osaa vastata puhelimeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten?
Entä sitten?
Ei mulla ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee karenssi niin veroprosentin voi käydä OmaVerossa laskemassa siitä 20 prossasta johonkin 10 hujakoille.
Seli, seli
Laskin joskus 17% ja tuli mätkyt, ei enää kiitos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä kävelet kadulla, sun vastaan tuleva ihminen ei välttämättä ole työntekijä vaan se voi olla töissä palkkatuella.
Kun haet lapsesi tarhasta niin hoitaja voi olla palkkatuella töissä. Tai jos menet uimahalliin niin siellä on työttömiä palkkatuella uimavalvojina.
samalla voivat kuitenkin olla aivan päteviä ja koulutettuja alalla.
Esim itse olen tällä hetkellä palkkatuella. Tein kokin hommia reilu 30 vuotta ja sitten paloin loppuun. Meni muutama vuosi taistellessa itseni kanssa ja kuntoudun pikku hiljaa. Alaa en halua vaihtaa, viihdyn ruuan parissa. Se ikuinen kiire ja koventuneet vaatimukset saa tuntemaan itsensä riittämättömäksi jne.
Tällä hetkellä olen työttömien lounasravintolassa töissä palkkatuen turvin. Meillä on myös yksi michelin tähden kokkikin. Hänkin paloi loppuun jossain vaiheessa, lisänä alkoholismi.
Asiakkaat on tyytyväisiä, kun on "huippukokkien" tekemät ruuat ja hintaakin lounaalla vain muutama euro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten?
Entä sitten?
Ei mulla ole.
Kiva, että täällä on toinenkin Tradenomi. Juu, ei mullakaan ole puhevikaa. Ei ole r-vikaa eikä s-vikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seli, seli
Mulla oli viime kesänä 15% ja palautuksia tulee 800 euroa. Tänä kesänä 1,5% , luultavasti opintolainan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seli, seli
Mulla oli viime kesänä 15% ja palautuksia tulee 800 euroa. Tänä kesänä 1,5% , luultavasti opintolainan takia.
Mulla ei ole ikinä ollut mitään lainaa.
T. Tradenomi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seli, seli
T. Tradenomi
Onneksi ei ole mitään sähkölämmitteistä taloa riesana nyt kun sähkön hinta monella kaksinkertaistuu. En ikinä vuokraisi sähkölämmitteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seli, seli
T. Tradenomi
Mulla on vielä tuo, asuntolaina on jo hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä soitat sun kaverille, siellä ei ehkä vastaakaan oikea työntekijä vaan ehkä palkkatuella oleva etkä sä voi tietää sitä.
Oletko sekaisin? Miksi kaverin puhelimeen vastaisi palkkatukityöntekijä?
Jos se on vaikka palkannut sellaisen sitä varten?
Perustanut yleishyödyllisen yhteisön tai yhdistyksen ja saanut 100% palkkatuen toimistohenkilölle. ;) Täyttää sen työttömyyskaavakkeen ja veroilmoituksenkin, puhelimeen vastaamisen lisäksi. Kyllä tälläinen avustajaa pitäisi olla kaikilla.
Työttömistä kun kukaan ei kelpaa työnantajille niin tosi törkeää huutaa ettei saa työvoimaa. Nyt kun on pakko haku niin kelpaako siltikään työnantajille ne työttömät jotka hakevat.
Hyvä, että leipäjonoon tulee korttisysteemi niin omistusasujat ei saa sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seli, seli
Siitä on varmasti kauan. Jos ylittää alempaan laskettuun prosenttiin oikeuttavan rajan, siirtyy lisäprosentti käyttöön — myös työttömällä. Mätkyjä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä soitat sun kaverille, siellä ei ehkä vastaakaan oikea työntekijä vaan ehkä palkkatuella oleva etkä sä voi tietää sitä.
Oletko sekaisin? Miksi kaverin puhelimeen vastaisi palkkatukityöntekijä?
Jos se on vaikka palkannut sellaisen sitä varten?
Perustanut yleishyödyllisen yhteisön tai yhdistyksen ja saanut 100% palkkatuen toimistohenkilölle. ;) Täyttää sen työttömyyskaavakkeen ja veroilmoituksenkin, puhelimeen vastaamisen lisäksi. Kyllä tälläinen avustajaa pitäisi olla kaikilla.
Niin, moni on SPR:n Kontissa palkkatuella töissä ja lehdessä oli, että voi päästä sieltä 2 kuukaudeksi ruokakauppaan hyllyttämään ja kassalle niin että Kontti maksaa palkan, yksi tuttu olikin suositussa kauppaketjussa 2 kuukautta.
No mutta jos tietää ettei pääse niin tuskin tarvitsee nähdä vaivaa hakemuksen eteen. Lähettää vaan geneerisen löpinän. Aiemmin oli mainio kolmen lauseen esimerkki.