Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
2621/3609 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 3 kk työttömänä ja työkkäri painosti minut töihin. Hain niihin 4 paikkaan ja sain töitä. Mutta se työpaikka oli hirveä... En tykännyt ollenkaan olla siellä. Heidän opetus systeeminsä oli, että kun kerran on näytetty, ei tarvitse kysyä uudestaan. Opastajat olivat olleet töissänsä 20 vuotta ja se oli heille tuttua huttua, mutta minulle kaikki oli aivan uutta. Joka päivä oli itkun kanssa menemistä. Olin siellä kuukauden...

Onneksi sain takaisin vanhan työpaikkani, missä viihdyin ja tiesin mitä piti tehdä.

Olin todella huono työntekijä inhoamassani työpaikassa, mutta sen siitä saa, kun olin ollut ainoa hakija kyseiseen paikkaan..

Mielestäni pakottaminen ei auta... ja työkkäri on todella turha paikka... Siinä vain työllistetään muita työttömiä...

Vierailija
2622/3609 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo vain neljän paikan haku kuukaudessa ole itse asiassa tosi vähän..?

Voisi luulla, että tulisi hakea vaikka vähintään neljää paikkaa päivässä?

Riippuu missä asuu. Mulla vain 1 haku kuussa koska haettavia paikkoja niin vähän.

Pitäiskö sitten harkita muuttoa töiden perässä tai jotain yrittäjyyttä?

Olen eri, kuin tuo jolta kysyit, mutta vastaan silti. 

Olen muuttanut pitkästi yli 10 kertaa ja aina työn perässä. Nyt ikää yli 60v ja en muuta enää yhdenkään työn takia. 

Ystäviä ei  juurikaan ole, koska aina entinen elämä/ystävät ym on jääneet kauaksi ja nyt vanhempana on enää vaikea löytää ystäviä jne. Ei se muuttaminen mitään herkkua ole. Aina uusi kaupunki, uudet ihmiset , uusi yöpaikka, kaikki uutta  ja vierasta. Vielä se nuorena menee, mutta eipä sitä enää yli nelikymppisenä jaksa olla joka vuosi muuttamassa.

En ole koskaan ehtinut juurtua yhteenkään paikkaa ja nyt on aika juureton olo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2623/3609 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin ennenaikaiselle eläkkeelle ei tarvii pomppia eikä tangoilla vaan on selvä peli 😊

Vierailija
2624/3609 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin ennenaikaiselle eläkkeelle ei tarvii pomppia eikä tangoilla vaan on selvä peli 😊

Minäkin 50% Ovella heti 61 täytettyäni. Anssilla ja osa-aikayöissä kunnes eläke. Silti 4/kk haut!!!

Vierailija
2625/3609 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo iso homma sitten? Outoa, että ennen on vain saanut olla, ja raha juossut?

Onneksi nyt tulee täysi stoppi lorvimiselle ja toisten kustannuksella elelemiselle.

No ei tule. Ketään rahattomaksi jätetä vaikka psykopaatti Persut tälläistä fantasioi.

Vierailija
2626/3609 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi mennä töihin, niin ei tarvitsisi rasittaa itseään työnhaulla.

Vierailija
2627/3609 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtämisestä m? NOL-LA VII-VA NEL-JÄ TY-Ö-PAIK-KAA KUU-KAU-DES-SA.

Ja kun katsoo laista, niin hoksaa, että se on käytännössä aina 4. Poikkeukset on erikseen lueteltu eli oma-aikatöissä olevat, omaehtoisella opiskelevat, lomautetut (ekat 3 kk) ja lääkärintodistuksella työkyvyttömiksi todetut.

Työkyvyttömäksi todettujen pitäisi olla eläkkeellä eikä työkkärin armoilla.

Sieltä tulee kaikenlaisia hauskoja tehtäviä työkyvyttömillekin.

Itse ainakin joudun "selvittämään terveydentilaani" 3 kk välein ja raportoimaan TE-toimiston sivuilla kuinka olen tehtäväni toteuttanut. Tämän kun muistan tehdä moitteetta niin sitten saan hakea ansiosidonnaista päivärahaa sairauslomien aikana.

Tällaiseen käytäntöön päädytään silloin kun kaikki kelan sairauspäivät on käytetty mutta eläkeyhtiö ei myönnä täyttä tkeläkettä.

Aivan tyhjänpiväistä pelleilyähän tämä on. Mutta toisinaan sitä joutuu pelleilemään että saisi rahaa ruokaan ja lääkkeisiin.

Kauhulla odotan millaisia heikennyksiä ja lisävelvoitteita tulee uuden hallituksen toimesta.

T. Osa-aikatyötä tekevä osatyökyvyttömyyseläkeläinen

Vierailija
2628/3609 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallitus ei tule edes joulua näkemään, joten älä turhaan stressaa.

Vierailija
2629/3609 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus joutuu eroamaan.

Vierailija
2630/3609 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin 50% Ovella heti 61 täytettyäni. Anssilla ja osa-aikayöissä kunnes eläke. Silti 4/kk haut!!!

Miksihän 4/kk, itselläni vain 1/kk, muuten sama.

Vierailija
2631/3609 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CV on hetkessä tehty ja hakemukseen pienet muokkaukset tehtävän mukaan, muuten copy-paste. Että ei se vaikeaa ole nähdä vähän työtä sen eteen, että saa yhteiskunnan maksamia tukia. Näitä tukia ihan jokainen maksaa esimerkiksi ruoan ALV:ssä, eli kaikki ollaan mukana kustantamassa työnhakijoiden elämää.

Pikaista työllistymistä kaikille työnhakijoille! Itsekin olen siinä vaiheessa ollut ja pari kuukautta pidin ihan lomana mutta sitten alkoi tympäistä.

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa, että pienillä muokkauksilla saisi tehtyä kaikki hakemukset. Jo koulutusta vastaavaa työtä hakiessani tehtävät ja yritykset ovat keskenään niin erilaisia, että ne on pakko kirjoittaa kaikki erikseen. Käytännössä otan aina edellisen pohjaksi, kun alan kirjoittaa uutta, mutta lopputulos on, että olisi ollut helpompi kirjoittaa puhtaalta pöydältä kuin yrittää muokata lauseita ihan eri tehtävään sopivaksi.

Puhumattakaan siitä, jos haen ns. hanttihommia. Silloin pitää käyttää eri CV:täkin, koska jätän siitä silloin pois korkeakoulututkintoni ja sitä koulutusta vastaavan työni. Teen noin, koska haluaisin myös saada hakemani työn.

Vierailija
2632/3609 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kysymys työssäkäyvältä:

Miten muuten todistetaan työkkäriin tuo, että on hakenut tietyn määrän paikkoja?

Otin alussa aina kuvakaappauksen, mutta lopetin, kun ei kukaan kysellyt niiden perään. Eli käytännössä ei ole ainakaan reiluun vuoteen tarvinnut todistaa mitään, vaan vain listata haetut paikat (tehtävänimike, työnantaja ja hakupäivämäärä) työkkärin palvelussa kirjautuneena. Siellä on siis lomake, johon nuo täytetään. Vielä eivät ole tosiaan kyselleet minkään todisteiden perään, vaan ovat uskoneet ilmoitustani.

Vierailija
2633/3609 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri tapaamisista pääsee äkkiä eroon kun hankkii bensakanisterin ja tulitikut.

Vierailija
2634/3609 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kenenkään ole pakko työtä hakea. Kyllähän sitä saa kotona olla. Miksi pitäisi saada " ilmaista rahaa" muilta omasta lomailusta. Verorahoille on muutakin käyttöä.

Vierailija
2635/3609 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti työnhakuvelvoite täyttyy sillä, että lähettelee työpaikkoihin hakemuksen, jossa ei anna nimeä enempää tietoja itsestään, ei cv:tä ei mitään?. Tällaisia tullut vastaan useita kun itse haen työntekijöitä ja otan hakemuksia vastaan.

Vierailija
2636/3609 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän uuden mielipuolisen aktiivimallin takia töiden saaminen on vielä entistäkin vaikeampaa koska työnantajien s.postit täyttyy tuhansista höpöhakemuksista joita työkkäri pakottaa ihmisiä lähettämään. Päättäjille ei myöskään mene perille se että työpaikkojen määrä ja tarjonta ei lisäänny vaikka niihin hakisi 100 kertaa kuukaudessa. Palkkojen nostosta voisi aloittaa työpaikkojen lisäämisen

Vierailija
2637/3609 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraako noita hakemuksia yhtään kukaan ja millä tasolla jos seuraa?

- hakeahan voi sitten vaikka pasuunan puhaltajaksi vaikka ole eläessään pasuunaan koskenut

- aivokirurgiksi vaikka ei ole kirurginveistä koskaan nähnytkään

- hitsariksi vaikka ei osaa hitsata

- lentäjäksi vaikka ei osaa sitäkään

Eikö niitä pykäliä sorvattu siihen suuntaan, että pitää hakea paikkaa, jonka voi saada? Ettei tulisi näitä hitsari hakee kaupunginjohtajaksi hakemyksia.

Ja millähän perusteella hitsari ei saisi hakea kaupunginjohtajaksi?

Kun olet noin varma asiastasi, niin haeppa ja ilmoita se sitten myös toteumassasi Oma asioinnissa. Raportoi myöhemmin tänne, mitä seuraavaksi tapahtui, minua ainakin kiinnostaisi.

Jos et uskalla, tai muuten aio näin toimia, niin sittenhän olet pelkkä pelkuri paskanpuhuja. Nyt olisi mahdollisuus osoittaa että olet sanojesi mittainen.

Tiedän vastaavanlaisen tapauksen Siis en ole itse sellainen. Kaupungissamme oli toisiaan kaupunginjohtajan paikka auki. Sitä haki maanrakennuspuolen työmies. Siis työtön sellainen. Melko hyvä älämölö siitä tuli. Kuntakokeilu oli torunut kovasti. Varoituksen antoivat, kun ekasta niskoittelusta ei voi antaa karenssia. 

Mäkin luin uteliaana työkkärin sivuilla vastaan tulleesta työpaikkailmoituksesta, jossa haettiin kaupunginjohtajaa. Alkoi jo kutkuttaa, että pitäisikö laittaa hakemus ihan piruuttaan, mutta siinä vaadittiin rautaista osaamista kuntien asioista (en muista tarkkaa sanamuotoa) sekä kokemusta johtamisesta. Itselläni ei ollut noita kumpaakaan, jos ei lasten johtamista lasketa, joten en hakenut.

Saa sitä kaupunginjohtajaksi hakea työpaikka se on sekin. Samalla voi myös hakea ylilääkäriksi ilman koulutusta. Tämä Te toimiston pelleily maksaa miljoonia veronmaksajille saati nuo höpöhöpö nettikurssit ja muut minne on pakko mennä. Itse ollut kuukauden työttömänä kun kesäkausi loppui ja heti jouduin tähän pellerumbaan mukaan. Tämän homman ainut iso vaikutus on se että TÖITÄ ON VÄHEMMÄN TARJOLLA JA HAKEMUKSIA EI LUETA

Vierailija
2638/3609 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksihän 4/kk, itselläni vain 1/kk, muuten sama.

Pääkaupunkiseutu 4

Päijät-Häme 1

Vierailija
2639/3609 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä asuu. Mulla vain 1 haku kuussa koska haettavia paikkoja niin vähän.

Olen muuttanut pitkästi yli 10 kertaa ja aina työn perässä. Nyt ikää yli 60v ja en muuta enää yhdenkään työn takia. 

Ystäviä ei  juurikaan ole, koska aina entinen elämä/ystävät ym on jääneet kauaksi ja nyt vanhempana on enää vaikea löytää ystäviä jne. Ei se muuttaminen mitään herkkua ole. Aina uusi kaupunki, uudet ihmiset , uusi yöpaikka, kaikki uutta  ja vierasta. Vielä se nuorena menee, mutta eipä sitä enää yli nelikymppisenä jaksa olla joka vuosi muuttamassa.

Mulla ihan sama juttu ja olen 60.v. Rajoitteita on paljon , pitäisi työkseen ravata lääkärillä valittamassa kaikki vaivat mitä eteen tulee, jotta tiedot vaivoista näkyy mustaa valkoisella. Nyt on sit lääkärille aika.

Eikä sekään ole auttanut työllistymistä tai työssä viihtymistä, jos rakennukset homeessa ja on muita sisäilmaongelmia sekä työilmapiiri ongelmia. Jos on hyvä tiimi niin sit on huono sisäiima, josta sairastun.

Kahta työpaikkaa haen joka kk.

No, tasan ei mee onnen lahjat.

Vierailija
2640/3609 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan sama juttu ja olen 60.v. Rajoitteita on paljon , pitäisi työkseen ravata lääkärillä valittamassa kaikki vaivat mitä eteen tulee, jotta tiedot vaivoista näkyy mustaa valkoisella. Nyt on sit lääkärille aika.

Eikä sekään ole auttanut työllistymistä tai työssä viihtymistä, jos rakennukset homeessa ja on muita sisäilmaongelmia sekä työilmapiiri ongelmia. Jos on hyvä tiimi niin sit on huono sisäiima, josta sairastun.

Kahta työpaikkaa haen joka kk.

No, tasan ei mee onnen lahjat.

Vai oikein huono ilmapiiri. Hyvä että tulee tiukennuksia. Ei se niin voi mennä, että kaikesta saa jäädä muiden elätiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi