Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä akateemisuudessa ärsyttää?

Vierailija
27.05.2022 |

Ei olla kaikki tismalleen samasta puusta veistettyjä, mutta onhan meillä yhteisiä piirteitä ja useimmille akateemiselle se koulutus ja sen mukainen työ on iso osa identiteettiä.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska katsotte meitä amiksia alas päin. M27

Kuvittelette vain. Minä ainakin katson kovasti mielessäni ylöspäin parhaillaan meillä huhkivaa sähköasentajaa, joka pelastaa juuri pulasta.

Minäkin katsoin todennäköisesti amiksen käynyttä huoltomiestä ylöspäin, se kun korjasi tikkailla räystään kaatoa paremmaksi, jotta vesi virtaisi kunnolla sadekaivoon. 

Vierailija
22/64 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei akateemisuus oli mitään yhtenäinen asia. Joku metsätieteilijä tai biologi tekee ihan eri työtä kuin kauppatieteilijä tai lääkäri. Se näkyy ehkä elämänarvoissa ja vapaa-ajan vietossakin.

Jep. Mulla on paheksuttuna hippihumanistiakateemisena vähän yhteistä jonkun uraputkessa silmät kiiluen lentävän juristin tai ekonomin kanssa. Tuntuu oudolta jos joku pitää koulutustasoa erityisen merkitsevänä asiana itsessään, etenkin kun yliopistosta pääsee ihan keskivertoälyllä kyllä läpi kun vain jaksaa istua. Eli akateemisuuden korostaminen ei sinällään ärsytä, mutta on se vähän outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset ovat jäykkiä, vakavamielisiä, itseään täynnä olevia

ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa sivistyneitä ja muita älykkäämpiä.

Yleensä heidän älykkyytensä/tietonsa rajoittuu ainoastaan heidän omaan alaansa.

Keskustele sellaisen kanssa sitten, kun toinen on ihan pihalla kaikesta muusta.

Lisäksi he eivät ymmärrä, että kaikkia ei kiinnosta käydä kouluja statuksen vuoksi.

Joillakin on hyvä itsetunto, eivätkä he tarvitse yliopistotutkintoa näyttääkseen/todistaakseen älykkyyttään

kanssaihmisille. Riittää, että esim. työ on sellainen, josta itse nauttii ja pitää.

Elämä on itseä varten, ei muita.

Vierailija
24/64 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joo, mutta merkonomeja katsotte alas. Työpaikoilla valtava kuilu ja hierarkia. M27

Vierailija
25/64 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys ei ole kiinni koulutuksesta. Muistakaahan se mussukat. Ei ole myöskään ihmisarvo.

Vierailija
26/64 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminenhän rakentaa identiteettiään mielensä mukaan. Siihen on aivan loogista sisällyttää opiskelu/työ. Mutta harvempi lähtee miettimään mitä se minänä oleminen on ilman näitä ulkoisia identiteetin rakennuspalikoita (asuinpaikka, ikä, sukupuoli, koulutus, asema)

Vierailija
27/64 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan amiksesta tms valmistuvat kadehtivat ylioppilaiden juhlimista! Kaikkia tarvitaan,mutta äly on se, joka vie eteenpäin, toiset sitten jeesaa.

Vierailija
28/64 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemiset ovat jäykkiä, vakavamielisiä, itseään täynnä olevia

ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa sivistyneitä ja muita älykkäämpiä.

Yleensä heidän älykkyytensä/tietonsa rajoittuu ainoastaan heidän omaan alaansa.

Keskustele sellaisen kanssa sitten, kun toinen on ihan pihalla kaikesta muusta.

Lisäksi he eivät ymmärrä, että kaikkia ei kiinnosta käydä kouluja statuksen vuoksi.

Joillakin on hyvä itsetunto, eivätkä he tarvitse yliopistotutkintoa näyttääkseen/todistaakseen älykkyyttään

kanssaihmisille. Riittää, että esim. työ on sellainen, josta itse nauttii ja pitää.

Elämä on itseä varten, ei muita.

:D LMAO 

On varmaan ikävä olla noin katkera

Vierailija
29/64 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, joo, mutta merkonomeja katsotte alas. Työpaikoilla valtava kuilu ja hierarkia. M27

Kyllä merkonomeja aina tarvitaan mm. kaupan kassoiksi, apumiehiksi, sihteereiksi jne. Mitään kuilua ei ole 

Vierailija
30/64 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen että se ärsyttää sellaisia jotka olisivat itsekin vastaavaa halunneet. Jonkinlainen alemmuuskompleksi ehkä. Tuskin toisten koulutus muuten kiinnostaisi tai sitä tulkitsisi jotenkin negatiivisesti?

Vierailija
31/64 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen akateeminen, kuulitteko...AKATEEMINEN.

Siinä vastaus.

Vierailija
32/64 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yliopisto-opiskelijana ammatinvalintapsykologilla, koska oma ala ei uponnutkaan. No, mitä minulle siellä sanottiin? Katsottiin lukion todistukset jne. ja sanottiin, että ei sun kannata ainakaan mihinkään amikseen lähteä. Parin kokeilun jälkeen eri korkeakoulupaikoissa päätin yrittää kuitenkin amista ja nyt tuntuu vähän mielekkäämmältä.

Se on ihan tosi juttu nuo ennakkoluulot ja halveksunta amiksen käyneistä. Vaikka monenlaisia ihmisiä tarvitaan tätä yhteiskuntaa pyörittämään. Voihan sekin olla, että perusduunarilla on sitten jotain ikäviä mielleyhtymiä yliopistosta. Oman kokemukseni mukaan keskimäärin eroa älyssäkään ei juuri ole niitä muutamia neroja lukuunottamatta. Toiset on vain teoreettisemmin suuntautuneita.

Vierailija
33/64 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti akateemisuus itsessään, vaan sellaisiksi itsensä mieltävät henkilöt, jotka voivat olla hyvinkin rasittavia ja töykeitä. Pilaavat sitten muidenkin maineen samalla.

Vierailija
34/64 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummustypy kirjoitti:

Minä luulen että se ärsyttää sellaisia jotka olisivat itsekin vastaavaa halunneet. Jonkinlainen alemmuuskompleksi ehkä. Tuskin toisten koulutus muuten kiinnostaisi tai sitä tulkitsisi jotenkin negatiivisesti?

Juuri tällaiset kommentit tai tuo pari riviä ylempänä ollut vastaus "On varmaan ikävä olla noin katkera" ovat nimenomaan se mikä siinä akateemisuudessa ärsyttää. Uskon vieläpä että nämä kirjoittajat eivät ole mitään trolleja vaan ihan tosissaan. Muuta sanottavaa minulla ei tuohon ole kuin että sääliksi käy.

P.S. Olen akateeminen itsekin, mutta en pidä sitä minään.

Vierailija
35/64 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se akateemisuushan tapahtuu ihan hiljaa ja rauhallisesti jossakin suljetussa tutkijankammiossa. Miten sellainen voi ärsyttää ketään kun ei se edes näy eikä kuulu.

Vierailija
36/64 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jotain amisporukkaa varmaan ärsyttääkin. Eivät ymmärrä mitään opiskelusta.

Minä siinä amisporukassa sitten ärsyttää?

Vierailija
37/64 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseä amitsuissa ainakin ärsyttää se, että kun ei tiedetä asioita luullaan ja esitetään valtavina totuuksina aivan höpöhöpö juttuja.

Vierailija
38/64 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse akateeminen, ja olen tavannut ihmisen, jonka akateemisuus varmasti ärsyttää. Hän piti itseään suunnilleen maailman suurimpana nerona, kun oli ylioppilas, ja pääsi peräti yliopistoon opiskelemaan.

Meitä muita akateemisia ärsytti lähinnä tämän henkilön asenne. Voin hyvin kuvitella, että joku, joka ei tunne paljon akateemisia, saattoi kuvitella, että kaikki akateemiset ovat yhtä ylimielisiä.

t. akateeminen duunari

Vierailija
39/64 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistolapioteknikko kirjoitti:

Vanhempani, siskoni, vaimoni ja moni kaverini ovat akateemisia. Ei akateemisuudessa mikään ärsytä, mutta sen alleviivaaminen ärsyttää. Kun ihminen pätee akateemisuudellaan ja korostaa sitä sellaisissakin asiayhteyksissä, joissa sillä ei ole mitään merkitystä. 

Sitten kun kysyn, miten akateemisuus on jalostunut menestykseksi työmarkkinoilla ja hyväksi palkaksi, saan vastaukseksi happamia murahteluja.

Yleensä kaikki alleviivaavuus ärsyttää. Ihan samalla tavalla duunareiden itsekorostus, että he tekevät niitä oikeita töitä ja kaikki toimistotyöntekijät on vaan jotain turhia käsienheiluttelijoita.

Vierailija
40/64 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseä amitsuissa ainakin ärsyttää se, että kun ei tiedetä asioita luullaan ja esitetään valtavina totuuksina aivan höpöhöpö juttuja.

Ai sitäkö ei akateemiset tee?