Siis mitä?!?!?! Miesystävä sanoi just äsken, että hänen kaverit pitää mua pummina!!!
Oli puhetta ensi viikonlopun kyläilystä hänen lapsuudenystävien luona. Mies sanoi, että tehdään ostoslista mitä viedään. Mä vähän ihmettelin että mitä sinne nyt viedään, kun meidät on kerta kutsuttu. Pullo viiniä ja joku keksipaketti tai vaikka hedelmiä.
Niin mies sanoi et älä viitsi, ne pitää nyt jo sua siipeilijänä.
Olin ihan että mitäh??!?!? Niin mies naurahti vaan et no onhan sulla kukkaronnyörit aika tiukalla.
Miten tähän nyt pitäisi suhtautua? Kun tenttaan mieheltä niin se vaan että älä nyt jaksa käydään vaan matkalla kaupassa ja ostetaan vaikka grillattavaa.
Siis mitä?!?!? Eikö se tajua että loukkasi mua just??? Ja: Miksi pitää ostaa grillattavia mitä ei itse syö?!?
Mies ei halua jatkaa asiasta kun pitää katsoa lätkää : (
Mitä mä en nyt tässä ymmärrä? Oon todella loukkaantunut sitä paitsi!
Kommentit (258)
Oliivi kirjoitti:
Eli AP jos sinut on kutsuttu esim jonkun mökille viikonlopuksi, oletat että sun ei tarvitse tuoda mitään, tehdä mitään tai auttaa mitenkään? Eli voit vaan ottaa rennosti, mennä valmiiseen pöytään, eikä tarvi tikkuakaan laittaa ristiin?
Ei tarvitse, jos on kutsuttu. On kohteliasta, mutta ei tarvitse. Eri asia jos kutsuu itse itsensä, tai jos vaikka kaveriporukka vuokraa mökin kimpassa.
Taisin asua liian kauan ulkomailla kun olen niin järkyttynyt nähdessäni, että vieraanvaraisuus on suomalaisille tuntematon käsite. Älkää kutsuko vieraita jos teillä ei ole varaa.
Joskus nuorena oli meidänkin kaveripiireissä noita pummeja... Parhaimpia olivat nämä "tullaan vaan nopeasti poikkeemaan" ja kuitenkin jäädään syömään ja saunomaan, mutta ei tuoda itse mitään mukana, kun vaan poiketaan nopeasti... Kyllä silloin nuorena köyhänä opiskelijana oli kiva, kun kaikki toivat jotain ja yhdessä tehtiin ja laitettiin... Näin aikuisiällä ja vakaatuloisena on ihan eri juttu kestitä kaikki vieraat, kun siihen on oikeasti varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä menis tollaseen paikkaan ollenkaan.
Kutsutaan kylään ja samaan hengenvetoon yhden vieraan odotetaan tuovan sapuskat koko porukalle.Alistustouhua haukkua siipeilijäksi.
Nythän sinä keksit jo ihan omia juttujasi. Se satuhan meni niin, että kaikki tuovat ruokia ja juomia. AP oli ainoa, joka ajatteli elää koko viikonlopun puolikkaalla viinipullolla ja keksipaketilla, tai vaihtoehtoisesti syödä toisten ruuat.
Aloitusviestissä ei ainakaan puhuta nyyttäreistä mitään.
Edelleen: kutsuja tarjoaa. Myös ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsutaan kylään ja samaan hengenvetoon yhden vieraan odotetaan tuovan sapuskat koko porukalle.Alistustouhua haukkua siipeilijäksi.
Nythän sinä keksit jo ihan omia juttujasi. Se satuhan meni niin, että kaikki tuovat ruokia ja juomia. AP oli ainoa, joka ajatteli elää koko viikonlopun puolikkaalla viinipullolla ja keksipaketilla, tai vaihtoehtoisesti syödä toisten ruuat.
Edelleen nuo on ihan sopimuksenvaraisia asioita, ei sinun määräämiä lakeja. Ja porukan tapa on tiedossa ja ok kaikille muille muilla paitsi AP:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no vahvasti haiskahtaa provolta. Vastaan nyt kuitenkin. Ap kysyy miten pitäisi suhtautua. No pitäisi katsoa peiliin ja miettiä, mistä moinen maine on tullut. Tajuta nolostua ja korjata käytöstään.
Aina ei "maine" tule ansaitusti. Voi olla väärinkäsitys taustalla tai sitten vain oletuksia tai silkka pahansuopuus. Nytkin ap oli viemässä tuliaisia, mikä siinä tekee ihmisestä "lokin"? Eri kaveriporukoilla, eri suvuilla, on erilaisia tapoja toimia. Pummiksi leimaaminen on minusta veemäistä pskanpuhumista seläntakana.
Sen sijaan että nolostutaan (muiden huonosta käytöksestä?!) niin voi päättää että minulla on sen verran itsekunnioitusta, etten ala nöyristelemään ja mielistelemään pahanpuhujia. Jos nyt sanotaan pummiksi, seuraavaksi ne vaan keksii jotain muuta. Ei se itse nolostumalla ja itse peiliin katsomalla muutu se kaveriporukka yhtään kiltimmäksi.
Mistäs sä kuvittelet tietäväsi mistä ap:n maine on tullut? Ja jos on mökkiviikonloppu johon on sovittu että kaikki tuo ruokaa (kuten miehen ostoslistaehdotuksesta voi päätellä) niin tuliaiskeksipaketti on täysin asiaton ajatus. Täälläkin on sata keskustelua, kuinka mökkivieraiden pitäis ymmärtää tuoda omat eväänsä, mutta nyt tässä tapauksessa sitten onkin ainoa oikea tapa odottaa voivansa mennä valmiiseen pöytään? Te olette häpeäksi naissukupuolelle näissä ennakkoluuloissanne.
Ja mistäs sinä keksit että on kyse mökkiviikonlopusta? Paraskin sanomaan ennakkoluuloista tai kuvitelmista? :D
Ainakaan aloituksessa ei puhuttu mitään MÖKKIVIIKONLOPUSTA.
Ap puhui aloituksessa että käydään lapsuudenystävien luona. Johonkin vierailla käymiseen ei oteta omia ruokia mukaan, vrt jos lähdet kenen tahansa luo vieraisille, ei sun sinnekään tarvitse omia eväsleipiä ottaa, vaan vieraanvarainen isäntä / emäntä tekee kyllä ruoat. Kutsuja kestitsee (ellei erikseen ole nyyttärit sovittuna, ja silloinkin kyllä kuuluu kertoa mitä pitäisi tuoda)
Mökkiviikonloppu on aivan eri asia, kuin mitä ap alunperin kertoi. Mökillä harvemmin on valmiina kovin paljoa, etenkään jotain lakanoita.
Vierailija kirjoitti:
Oliivi kirjoitti:
Eli AP jos sinut on kutsuttu esim jonkun mökille viikonlopuksi, oletat että sun ei tarvitse tuoda mitään, tehdä mitään tai auttaa mitenkään? Eli voit vaan ottaa rennosti, mennä valmiiseen pöytään, eikä tarvi tikkuakaan laittaa ristiin?
Ei tarvitse, jos on kutsuttu. On kohteliasta, mutta ei tarvitse. Eri asia jos kutsuu itse itsensä, tai jos vaikka kaveriporukka vuokraa mökin kimpassa.
Taisin asua liian kauan ulkomailla kun olen niin järkyttynyt nähdessäni, että vieraanvaraisuus on suomalaisille tuntematon käsite. Älkää kutsuko vieraita jos teillä ei ole varaa.
Uskoisin, että ap:n tapauksessa on kyse nuorista ihmisistä (ehkä opiskelijoita), joilla ei ole varaa kestitä kaikkia vieraita, mutta onhan se nyt kiva järkätä yhteistä tekemistä ja tarjota mökkipuitteet kavereille! Ihan oikeasti... Se menee niin, että kutsussa ilmoitetaan, että kyse on nyyttäreistä ja jokaisen tulisi tajuta mitä se tarkoittaa. Jos taas ei ole mainintaa, niin kohtelias vieras kysyy mitä tuodaan! Ja jos sanotaan, ettei mitään, niin sitten sinne riittää se pikku tuliainen (esim. viinipullo). Järkyty sinä vaan rauhassa, moukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, mistä luulet, että ap:n mies sai sitten idean tehdä ostoslistan mitä viedään? Todennäköisesti jossain WA-ryhmässä on ollut asiasta puhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä puhuttu mökistä, eikä koko viikonlopun vierailusta. Siitä alettiin puhumaan vasta paljon myöhemmin ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Jos miesystäväsi on tuota luokkaa mitä voit odottaa hänen kavereiltaan?
Miksi roikut noissa piireissä?
Tarjosin jo ohjeeksi hakea miljonääri.
Luin tarkemmin, kyseessähän on sukumökki jota veljekset isännöivät. Näille sukumökeille lappaa usein väkeä kutsumatta, ikäänkuin luontoisetuna jostakin. Tämä veljes on ollut kai tervetullut mökille, mutta naisystävä on jo liikaa, vaikka veisi säkin perunoite mennessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliivi kirjoitti:
Taisin asua liian kauan ulkomailla kun olen niin järkyttynyt nähdessäni, että vieraanvaraisuus on suomalaisille tuntematon käsite. Älkää kutsuko vieraita jos teillä ei ole varaa.Uskoisin, että ap:n tapauksessa on kyse nuorista ihmisistä (ehkä opiskelijoita), joilla ei ole varaa kestitä kaikkia vieraita, mutta onhan se nyt kiva järkätä yhteistä tekemistä ja tarjota mökkipuitteet kavereille! Ihan oikeasti... Se menee niin, että kutsussa ilmoitetaan, että kyse on nyyttäreistä ja jokaisen tulisi tajuta mitä se tarkoittaa. Jos taas ei ole mainintaa, niin kohtelias vieras kysyy mitä tuodaan! Ja jos sanotaan, ettei mitään, niin sitten sinne riittää se pikku tuliainen (esim. viinipullo). Järkyty sinä vaan rauhassa, moukka.
Maalaismoukka taitaa olla nyt siellä päässä. Palataan asiaan kymmenen vuoden päästä kun olet opetellut tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten vielä mies sanoi että siellä tehdään yhdessä safkaa. Mähän en sinne lähde piikomaan ja siivoomaan!!!
Ap
Muistuttaisin, että tällaista mammaa te täällä puolustelette. :D
Sinun tilanteessasi kustantaisin kaiken ja vähän ekstraa päälle. Lokkileima lähtee varmasti harteilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no vahvasti haiskahtaa provolta. Vastaan nyt kuitenkin. Ap kysyy miten pitäisi suhtautua. No pitäisi katsoa peiliin ja miettiä, mistä moinen maine on tullut. Tajuta nolostua ja korjata käytöstään.
Aina ei "maine" tule ansaitusti. Voi olla väärinkäsitys taustalla tai sitten vain oletuksia tai silkka pahansuopuus. Nytkin ap oli viemässä tuliaisia, mikä siinä tekee ihmisestä "lokin"? Eri kaveriporukoilla, eri suvuilla, on erilaisia tapoja toimia. Pummiksi leimaaminen on minusta veemäistä pskanpuhumista seläntakana.
Sen sijaan että nolostutaan (muiden huonosta käytöksestä?!) niin voi päättää että minulla on sen verran itsekunnioitusta, etten ala nöyristelemään ja mielistelemään pahanpuhujia. Jos nyt sanotaan pummiksi, seuraavaksi ne vaan keksii jotain muuta. Ei se itse nolostumalla ja itse peiliin katsomalla muutu se kaveriporukka yhtään kiltimmäksi.
Mistäs sä kuvittelet tietäväsi mistä ap:n maine on tullut? Ja jos on mökkiviikonloppu johon on sovittu että kaikki tuo ruokaa (kuten miehen ostoslistaehdotuksesta voi päätellä) niin tuliaiskeksipaketti on täysin asiaton ajatus. Täälläkin on sata keskustelua, kuinka mökkivieraiden pitäis ymmärtää tuoda omat eväänsä, mutta nyt tässä tapauksessa sitten onkin ainoa oikea tapa odottaa voivansa mennä valmiiseen pöytään? Te olette häpeäksi naissukupuolelle näissä ennakkoluuloissanne.
Ja mistäs sinä keksit että on kyse mökkiviikonlopusta? Paraskin sanomaan ennakkoluuloista tai kuvitelmista? :D
Ainakaan aloituksessa ei puhuttu mitään MÖKKIVIIKONLOPUSTA.
Ap puhui aloituksessa että käydään lapsuudenystävien luona. Johonkin vierailla käymiseen ei oteta omia ruokia mukaan, vrt jos lähdet kenen tahansa luo vieraisille, ei sun sinnekään tarvitse omia eväsleipiä ottaa, vaan vieraanvarainen isäntä / emäntä tekee kyllä ruoat. Kutsuja kestitsee (ellei erikseen ole nyyttärit sovittuna, ja silloinkin kyllä kuuluu kertoa mitä pitäisi tuoda)
Mökkiviikonloppu on aivan eri asia, kuin mitä ap alunperin kertoi. Mökillä harvemmin on valmiina kovin paljoa, etenkään jotain lakanoita.
No AP:han sanoi myös myöhemmissä viesteissä, että omat lakanat pitäisi tuoda, ja tarkoitus on laittaa yhdessä ruokaa. Mikä ei myöskään prinsessalle sopinut.
Mutta jatka toki valitsemallasi linjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliivi kirjoitti:
Taisin asua liian kauan ulkomailla kun olen niin järkyttynyt nähdessäni, että vieraanvaraisuus on suomalaisille tuntematon käsite. Älkää kutsuko vieraita jos teillä ei ole varaa.Uskoisin, että ap:n tapauksessa on kyse nuorista ihmisistä (ehkä opiskelijoita), joilla ei ole varaa kestitä kaikkia vieraita, mutta onhan se nyt kiva järkätä yhteistä tekemistä ja tarjota mökkipuitteet kavereille! Ihan oikeasti... Se menee niin, että kutsussa ilmoitetaan, että kyse on nyyttäreistä ja jokaisen tulisi tajuta mitä se tarkoittaa. Jos taas ei ole mainintaa, niin kohtelias vieras kysyy mitä tuodaan! Ja jos sanotaan, ettei mitään, niin sitten sinne riittää se pikku tuliainen (esim. viinipullo). Järkyty sinä vaan rauhassa, moukka.
Maalaismoukka taitaa olla nyt siellä päässä. Palataan asiaan kymmenen vuoden päästä kun olet opetellut tapoja.
Kyllä on sen verran tapoja, ettei tyhjin käsin mennä lokkeilemaan kenenkään mökeille.
Kun emme tunne tilannetta tarkemmin, niin on myös mahdollista, että mies on puhunut puutaheinää ap:sta kavereilleen ja antanut heidän tahallaan alkaa luulla ap:ta lokiksi ja muutenkin kamalaksi ihmiseksi. Osa henkisesti väkivaltaisista tekee niin. Tyypillistä heille on myös eristää puolisoa muista haukkumalla muita puolisolle ja puolisoa muille, niin, että puolison suhteet muihin ihmisiin katkeavat. Esim tuo mies voisi sanoa kavereilleen, että ap ei olisi halunnut tuoda mitään tuliaisia ja että ap ei tykkää miehen kavereista ja oli yrittänyt kieltää miestäkään menemästä mökille. Nämä ajatukset mulla tulivat mieleen ensimmäisenä.
Parempi on varmaan Ap:n jättää menemättä sinne mökille, kun on noin vaikeeta ja tästä asiasta pitää palstalla tilittää. Kommunikoimalla asia selviää, että mitä kukin odottaa.
Ottaisin takapakkia tuosta seurasta.
Vielä kerkeet. Valitse itse kaverit, joiden kanssa vietät aikaa.
Pahoja viboja tulee moittimisesta. Mieshän yritti saada aapeen tuntemaan häpeää. Nyt luulee, että ap tunnontuskissaan ostelee runsaat syötävät miehensä kavereille.
Pthyi....
Eli kertauksena: se ap:n kuvitteellinen mies on sopinut kavereidensa kanssa, mitä kukin tuo yhteiselle mökkireissulle, jossa tarkoitus on tehdä yhdessä ruokaa. Mikään tästä ei sovi AP:n arvolle, hänhän ei lähde piikomaan (suora lainaus).
Tästä looginen johtopäätös on, että mies on narsisti ja hänen kaverinsa sivistymättömiä moukkia.
Taattua AV-laatua. :D
Vierailija kirjoitti:
En taida lähtee enää koko reissuun, jos kerta musta noin ajatellaan. Miksi olla viikonloppua jossain maalla ihmisten kanssa jotka pitää sua pummina?
Ap
Aiotko jättää miehesi, vai tästä lähtien aina boikotoida heitä? Itse sinuna haluaisin osoittaa että ovat väärässä, evätpähän enää pitäisi pummina :)
Kai tajuat, että usein monista ihmisistä on vääriä mielikuvia? Vain tutustumalla nämä käsitykset voivat muuttua. Itsesäälinen siilipuolustus on lapsellinen defenssi.
Ihan normaalia on, että mökille jokainen tuo jotain. Pariskuntana, kun mennään mökille, niin pariskuntama myös tuodaan tuotavat. Meillä asia hoidetaan yleensä niin, että kun mennään miehen kavereiden mökille, niin mies hoitaa kauppalaskun ja juomat, koska olen itse miehen avec. Kun mennään minun kavereiden mökille, niin päävastuu kauppalaskusta on minulla.