Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä?!?!?! Miesystävä sanoi just äsken, että hänen kaverit pitää mua pummina!!!

Vierailija
26.05.2022 |

Oli puhetta ensi viikonlopun kyläilystä hänen lapsuudenystävien luona. Mies sanoi, että tehdään ostoslista mitä viedään. Mä vähän ihmettelin että mitä sinne nyt viedään, kun meidät on kerta kutsuttu. Pullo viiniä ja joku keksipaketti tai vaikka hedelmiä.
Niin mies sanoi et älä viitsi, ne pitää nyt jo sua siipeilijänä.
Olin ihan että mitäh??!?!? Niin mies naurahti vaan et no onhan sulla kukkaronnyörit aika tiukalla.
Miten tähän nyt pitäisi suhtautua? Kun tenttaan mieheltä niin se vaan että älä nyt jaksa käydään vaan matkalla kaupassa ja ostetaan vaikka grillattavaa.
Siis mitä?!?!? Eikö se tajua että loukkasi mua just??? Ja: Miksi pitää ostaa grillattavia mitä ei itse syö?!?
Mies ei halua jatkaa asiasta kun pitää katsoa lätkää : (
Mitä mä en nyt tässä ymmärrä? Oon todella loukkaantunut sitä paitsi!

Kommentit (258)

Vierailija
121/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on vähemmän viehättävä luonne kun lähtee kylään kahta kättä heilutellen. Jos tapana on tuoda yhteistä ruokaa niin sitten toimitaan niin. Mies tuntee kavereidensa tavat ja on vastuussa ruokaostoksista. Ap:n olisi reilua osallistua vähintään sen verran mitä kuluttaa / vai ajattelitko ap pärjätä viinillä ja kekseillä?

Tuo ettei anna kumppaninsa nukkua vaan jatkaa asiasta vääntämistä on henkistä väkivaltaa tältä naiselta miestään kohtaan. Miehenä jättäisin tämän naisen, järkevämpiä ja reilumpia naisia löytyy kyllä.

Kannattaa myös muistaa, että jokainen on vastuussa sanomisistaan. Kyllä tuokin henkistä väkivaltaa on, että sanoo ensiksi jotain loukkaavaa ja ei kuitenkaan halua asiasta enää puhua ja passiivisaggressiivisesti alkaa vaan muina miehinä katsoa jääkiekkoa.

Ei verrattavissa - jos mies olisi lukinnut ap:n komeroon ottelun ajaksi niin sitten tai kieltänyt ap:lta ravinnon, unen niin sitten. Jos joku idiootti jankkaisi minulle parisuhdekeskustelua Suomen pelin aikana niin joko hän tai minä poistuisi residenssistä, pysyvästi.

Just. Eipä tietenkään. Jos tilanne olisi toisinpäin, niin syyttäisit naista mykkäkoulusta. Nää on taas näitä...

Parisuhdekeskusteluille on paikkansa ja aikansa. Vähän epäilen keskustelun tasoa jos sitä kuvataan sanalla jankkaaminen. En keskustele parisuhdeasioista kun nukun, seuraan Suomen peliä tai olen töissä tahi paskalla.

Vierailija
122/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä Ihmettelisin jos meille vieraat toisi ruoat ja juomat mukanaan. Saattaisin jopa loukkaantua. Jotkut pienituloiset opiskelijat ja työttömät voi toimia näin. Ei enää työssäkäyvät aikuiset! Ei meidän tutuissa kukaan mitään nyyttikestejä pidä.

Mökillä on sääntö, että jos tulossa ollaan kysytään mitä tuodaan, mitä pitää tuoda.

Miljoonahuviloilla,  joissa on kylmätilat ja kaikkea riittämiin ja joissa liinavaatteet hakee ja palauttaa pesula, ei niin tarkkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä Ihmettelisin jos meille vieraat toisi ruoat ja juomat mukanaan. Saattaisin jopa loukkaantua. Jotkut pienituloiset opiskelijat ja työttömät voi toimia näin. Ei enää työssäkäyvät aikuiset! Ei meidän tutuissa kukaan mitään nyyttikestejä pidä.

Kuulepa kun kuka tahansa voi ja saa toimia ihan niin kuin itse haluaa. Tässä fiktiivisessä tapauksessahan on SOVITTU YHTEISYMMÄRRYKSESSÄ, että kaikki tuovat ruokaa, jota sitten yhdessä valmistetaan. Ainoa, jolle tämä SOPIMUS ei käy, on AP.

Onko ap ollut sopimassa tästä muiden kanssa? Käynyt yhdessä keskustelua?

Sehän riippuu ihan siitä, miten hän päättää tätä satuaan jatkaa, jos päättää. Voit ihan itse lukea hänen viestejään ketjusta. Joka tapauksessa hän on ollut tietoinen porukan yhteisestä suunnitelmasta, ja pöyristynyt siitä, että hänen odotetaan osallistuvan muiden tavoin ruuanlaittoon, koska hänhän ei lähde piikomaan.

Voit sitten ihan rauhassa itseksesi miettiä, onko tällainen asenne ja käytös ihan varmasti sellaista, jota haluat puolustella, vain koska kyseessä on nainen.

Vierailija
124/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haiskahtaa vähän siltä että miehen kaveriporukassa on totuttu että jokainen ostaa vähintään pari salkkua kaljaa ja tarjoaa baarissa kierroksia kaikille.

Aloitus kuulostaa ihan trollilta, mutta mies kuulostaa siltä, että hänelle on tärkeä näyttää kavereille, että pätäkkää löytyy ja rahoilla mässätään.

Eihän tuo ihan normaalia ole, että viinipullo ei riitä, ellei olla alkoholistien kanssa tekemisissä.

Vierailija
125/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökillä on sääntö, että jos tulossa ollaan kysytään mitä tuodaan, mitä pitää tuoda.

Miljoonahuviloilla,  joissa on kylmätilat ja kaikkea riittämiin ja joissa liinavaatteet hakee ja palauttaa pesula, ei niin tarkkaa. 

Ei meillä mitään miljoonahuvilaa ole. Kestitään kuitenkin vieraat, ei tarvitse ruokia tuoda. Sehän on ihan normaalia toimintaa. Ahdistaa pelkkä ajatuskin siitä mitenkä alettaisiin laskea euroja että kuka tuo mitäkin ja kuinka paljon. Ja sitten kyräiltäisiin kun joku toikin vain sen ja sen ruoan mukanaan. Jos vieraita kutsutaan niin heille valmistetaan hyvät sapuskat, he ovat meillä kylässä. Eikä missään työleirillä, soppajonossa. Mutta tehkää te miten huvittaa, me tehdään näin.

Vierailija
126/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko juolahtanut mieleen, ettei miehesi välttämättä tarkoittanut juuri tätä tulevaa illanviettoa sanoessaan sinua pihiksi?

Jos olet pihi koko ajan, suhteen alusta lähtien. Hän on joskus puhunut kavereittensa kanssa sinusta ja sanonut, että olet aika pihi ja häntä on saattanut joskus se jopa vähän hävettää. Sitten kun nyt saitte kutsun kavereitten mökille, hän yrittää kautta rantain vihjata, että viedään nyt muutakin kuin keksipaketti.

Onhan kaveritkin saattaneet sun pihiyden huomata, kun miehesi siitä joskus on maininnut.

Mieti lapsuuttasi; monesti rahankäyttö lähtee sieltä. Ovatko omat vanhempasi saitoja kitupiikkejä? Toistat kuviota huomaamattasi. 

Vierailija
127/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitän huomiota tuossa ennen kaikkea siihen, että miehen lapsuudenkavereiden mökki, mies sanoo ja miehen kavereiden mielipide.

Ja sitten että emäntä tässä on pihi?

Mies varmaakin osaa ihan itse ajaa kauppaan ja ostaa vaikka elintarvikeosaston tyhjäksi? Ja alkostakin sen verran kuin mukaan saa.

Ei tossa rouvan tarvi pistää tikkua ristiin, kunhan varaa itselleen säänmukaiset varusteet, mies joka tietää omien kavereidensa tavat, voi hoitaa sitten kaiken muun.

Tosin tuosta miehen kommentista päätellen hän ei ole mitenkään oikeasti edesauttamassa naisensa ja kaveriporukkansa hyviä välejä. Ehkä joutaisi kiertoon koko mulkvisti.

Vierailija
128/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan turha jauhaa tästä asiasta miten kukakin itse järjestäisi mökkireissun. Se on täysin kaveripiirin itse määritettävissä miten tuomiset hoidetaan.

Joskus nuorempana kun lähdettiin mökille ryyppäämään, niin jokainen toi itse jotain grillattavaa ja grillä sai käyttää omatoimisesti aina kun oli nälkä.

Pikkuhiljaa homma on mennyt siihen suuntaan, että laitetaan yhdessä jotain laadukkaampaa ruokaa. Joku hoitaa lihan, toinen salaatin, kolmas jälkiruoan, neljäs aamupalatarpeet, viides ruokaviinit jne.

Jollain reissuilla pääjärjestäjä pitää hieman kirjaa ostoksista ja lopputasaus tehdään esim. mobile paylla.

Se on kohtuuton olettamus, että järjestäjä tarjoaisi koko viikonlopun tarjottavat sekä mökin. 

Kun naisia on mukana reissulla, niin lähes aina tulee jotain marinaa kuluista. Naisten polttarit lienee tästä parhain esimerkki, kun jokainen euro pitää laskea tarkkaan ja jakaa tasapuolisesti. 

Miesten reissuilla ei ole mitään ongelmia. Keskitytään olennaiseen.

Vierailija
129/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kutsun vieraita niin varaudun kestitsemään heitä. En todellakaan oleta että vierailla on omat eväät mukana. En kutsu vieraita jos minulla ei ole siihen varaa. Minulla on myös pesukone ja parit ylimääräiset lakanat, ja petaan vierassängyt valmiiksi.

On hyvä tapa viedä joku tuliainen, mutta loukkaantuisin jos meille tultaisiin omien eväiden kanssa.

Niin, jos sinä kutsut. Mutta nyt on kyseessä jonkun toisen kutsut ja jonkun toisen mökki, jonkun toisen lakanapyykki ja jonkun toisen tavat.

Jos on etukäteen sovittu ja on ollut tapana, että jokainen tuo jotain ruokaa, juomaa ja omat lakanat niin silloin myös niin toimitaan. Ilmeisesti tässä miehennystäväpiirissä on niin tapana.

Mies ei "sysännyt" aloittajalle mitään vaan kysyi koska tehdään ostoslista. Ei myöskään tullut ilmi kuka maksaisi ostoslistan tuotteista ja mitä, olisiko mies maksanut kaikki, osan vai puoliksi tms.

Voi llla mahdollista, että mies olisi itse maksanut kaikii tai ainakin suurimman osan.

Ymmärrän hyvin miehen näkökulman. Jos minun tuttavapiirissäni on määrätyt vierailutavat niin haluan noudattaa niitä silti, vaikka kuvioon astuisi miesystävä.

Kun miesystävä alkaa osallistua tapahtumiin ja syödä sekä juoda muiden seurassa niin oletan, että hän myös tajuaa, että minun ja hänen pitää osallistua yhteisiin tarjottaviin samassa määrin kuin muidenkin, muuten hän on lokkki.

Ei aloittaja ja mies voi viettää koko viikonloppua syöden ja juoden siinä missä muutkin ja viemällä viinipullon ja keksipaketin. Joista kuluttavat jo kahden henkilön osuuden.

Jos muut vievät vastaavasti paljon enemmän.

Myös jos on sovittu, että yhdessä kokataan tms. niin silloin myös aloittajan pitää osallistua.

Jos hän miehen kanssa mökille menee niin silloin pitää toimia niin kuin muutkin kutsutut.

Ei yksi henkilö voi kulkea vapaamatkustajana.

Vierailija
130/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on varmaan kertonut jotain apstä jonka kaverit sitten tulkitsee pummina.

Vierailija
131/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama vaikka ap olisi ihmetellyt tuota että miksi sinne mitään pitäisi viedä, mistä ne lapsuudenystävät edes tietävät ap:n raha-asioista? Eihän asia heille edes kuulu? Ja kaiken päälle pidetään pummina ja mies ei ole tästä moksiskaan. En kyllä lähtisi reissuun ollenkaan. Olisi vain kiusallista olla siellä niiden vieraiden kanssa, jotka ajattelevat minusta noin ja selän takana varmaan naureskelevat.

Vierailija
132/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama vaikka ap olisi ihmetellyt tuota että miksi sinne mitään pitäisi viedä, mistä ne lapsuudenystävät edes tietävät ap:n raha-asioista? Eihän asia heille edes kuulu? Ja kaiken päälle pidetään pummina ja mies ei ole tästä moksiskaan. En kyllä lähtisi reissuun ollenkaan. Olisi vain kiusallista olla siellä niiden vieraiden kanssa, jotka ajattelevat minusta noin ja selän takana varmaan naureskelevat.

Ap kertoo, että jos kapakassa joku tarjoaa, mutta ei itse osta tai tarjoa. Eikö se kerro siipeilystä ja pihiydestä

Vierailija
133/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kohtuutonta myös tarjota koko viikonloppu mökillä.

Riippuu tietysti tilotasosta. Mutta ihan näillä hinnoilla monelle tavalliselle työssäkäyvälle jo omat ruokakulut rokottavat.

Saati kos vielä jptain parempaa ruokaa ja juomaa monta päivää pitäisi tarjota isommalle porukalle.

Ymmärtävätkö nämä, jotka siunailevat, etttietenkin kutsuja tarjoaa kaiken miten nälkäisiä ihmiset mökillä ovat? Kun ollaan ulkona, pelataan jotain ulkopeliä, soudetaan, saunotaan ja usein nautitaan alkoholia, nämä kaikki yhdessä usein nostaa ruokahalua.

Ensimmäisenä päivänä ainakin syödään ja juodaan hyvin, ehkä illallakin grillataan. Aamupala, lounas, toinen ruoka, grillataan, jne. Kahvitkin muutaman kerran lisukkeineen. Saunajuomat. Pesuaineet saunassa.

Ei ole kysymyksessä yksi muutaman tunnin kyläreissu, kuten vakiasunnossa.

Itse en kehtaisi mennä miehen kanssa ilman runsaita tuomisia. Joko etukäteen sovittuja tai muuten mökille sopivia ruokia ja juomia. Ja omat lakanat ja pyyhkee tietenkin.

Vierailija
134/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoo, että jos kapakassa joku tarjoaa, mutta ei itse osta tai tarjoa. Eikö se kerro siipeilystä ja pihiydestä

En tiedä kuka tarjoaa, mutta pidän sitä vähän outona käytöksenä, että joku aina juottaisi koko porukan eli kaverit kumppaneineen. Eiköhän jokainen pääasiassa osta omat juomat tai tarjoa kumppanille, ei koko porukalle. Jos näillä ap:n miehen kavereilla on tuosta vaan varaa heittää koko porukalle 100 euron edestä juomaa, niin ei voi olettaa, että kaikki pystyisi niin tekemään. En tiedä onko ap sitten pyytänyt muita tarjoamaan hänelle..?

Vierailija
135/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä koko reissu pois päiväjärjestyksestä.

Kumppanis kertoi jo, mitä hänen kaverit sinusta on mieltä.

He eivät pidä sinusta. Vedä tästä johtopäätös. Vai meinaatko sopeutua sylkykupiksi jatkossakin?

Vierailija
136/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä koko reissu pois päiväjärjestyksestä.

Kumppanis kertoi jo, mitä hänen kaverit sinusta on mieltä.

He eivät pidä sinusta. Vedä tästä johtopäätös. Vai meinaatko sopeutua sylkykupiksi jatkossakin?

Jep ja olisi myös kummallista, jos mies vielä ihmettelee miksei ap halua tulla...

Vierailija
137/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ihan turha jauhaa tästä asiasta miten kukakin itse järjestäisi mökkireissun. Se on täysin kaveripiirin itse määritettävissä miten tuomiset hoidetaan.

Joskus nuorempana kun lähdettiin mökille ryyppäämään, niin jokainen toi itse jotain grillattavaa ja grillä sai käyttää omatoimisesti aina kun oli nälkä.

Pikkuhiljaa homma on mennyt siihen suuntaan, että laitetaan yhdessä jotain laadukkaampaa ruokaa. Joku hoitaa lihan, toinen salaatin, kolmas jälkiruoan, neljäs aamupalatarpeet, viides ruokaviinit jne.

Jollain reissuilla pääjärjestäjä pitää hieman kirjaa ostoksista ja lopputasaus tehdään esim. mobile paylla.

Se on kohtuuton olettamus, että järjestäjä tarjoaisi koko viikonlopun tarjottavat sekä mökin. 

Kun naisia on mukana reissulla, niin lähes aina tulee jotain marinaa kuluista. Naisten polttarit lienee tästä parhain esimerkki, kun jokainen euro pitää laskea tarkkaan ja jakaa tasapuolisesti. 

Miesten reissuilla ei ole mitään ongelmia. Keskitytään olennaiseen.

Tuota juuri tarkoitin, on kohtuutonta olettaa että yksi tarjoaa isolle ja vaihtelevalle joukolle viikonlopun.

On paljon erilaisia allergioita, on hyvä että niistäkin ollaan selvillä, ettei joku sitten närpi inhoten ettei ole mitään syötävää.

Vierailija
138/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan kiinnosta ostaa miehen kavereille sapuskaa.

Kun en mene miehen kavereille kylään, ei minun tarvitse heille ostaa mitään.

Vierailija
139/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen joka kesä kaverini mökille. Mökillä on kaverini, vaimo, koira ja muksut. Tuliaisina vien aina vähintään 5 pulloa väkevää, viiniä parikymmentä ja olutta ja lonkeroa. On kaverin vaimolla aika vakava ilme kun menen sinne :D Viikon rällästelyn jälkeen poistun ja myöhemmin kuulen kaverilta vaimonsa motkotuksista.

Saanut sellaisen kuvan että vähempikin määrä tuliaisia riittäisi mutta ei sitä kehtaa..........

Vierailija
140/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen joka kesä kaverini mökille. Mökillä on kaverini, vaimo, koira ja muksut. Tuliaisina vien aina vähintään 5 pulloa väkevää, viiniä parikymmentä ja olutta ja lonkeroa. On kaverin vaimolla aika vakava ilme kun menen sinne :D Viikon rällästelyn jälkeen poistun ja myöhemmin kuulen kaverilta vaimonsa motkotuksista.

Saanut sellaisen kuvan että vähempikin määrä tuliaisia riittäisi mutta ei sitä kehtaa..........

Tuo ens kerralla pari pulloa vähemmän tiukkaa ja lisäksi jotain syötävää, lapsille karkkia ja kaverin vaimolle kukka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi