Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä?!?!?! Miesystävä sanoi just äsken, että hänen kaverit pitää mua pummina!!!

Vierailija
26.05.2022 |

Oli puhetta ensi viikonlopun kyläilystä hänen lapsuudenystävien luona. Mies sanoi, että tehdään ostoslista mitä viedään. Mä vähän ihmettelin että mitä sinne nyt viedään, kun meidät on kerta kutsuttu. Pullo viiniä ja joku keksipaketti tai vaikka hedelmiä.
Niin mies sanoi et älä viitsi, ne pitää nyt jo sua siipeilijänä.
Olin ihan että mitäh??!?!? Niin mies naurahti vaan et no onhan sulla kukkaronnyörit aika tiukalla.
Miten tähän nyt pitäisi suhtautua? Kun tenttaan mieheltä niin se vaan että älä nyt jaksa käydään vaan matkalla kaupassa ja ostetaan vaikka grillattavaa.
Siis mitä?!?!? Eikö se tajua että loukkasi mua just??? Ja: Miksi pitää ostaa grillattavia mitä ei itse syö?!?
Mies ei halua jatkaa asiasta kun pitää katsoa lätkää : (
Mitä mä en nyt tässä ymmärrä? Oon todella loukkaantunut sitä paitsi!

Kommentit (258)

Vierailija
41/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei asiaa nyt selvitä niin sinuna ap jäisin ehdottomasti pois näistä kekkereistä. Melkoinen loukkaus.

Vierailija
42/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikalla vaik 6 henkeä ja ap purjehtii paikalle ja täräyttää pöytään kyykkyviinin. Sehän tekee jo huimat puoli mukia mieheen. Siitä onki sitte hyvä siirtyä isäntäväen antimiin... bissee, kossuu, jalluu, siiderii.. +kabanossit ja pihvit.

MINÄKÖ LOKKI???

Meillä ei harrasteta nyyttäreitä (ellei erikseen sovita), vaan nimenomaan isäntäväki tarjoaa ja on täysin ok tuliainen se viinipullo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AV-mamma ei koskaan missaa tilaisuutta loukkaantua. :D

Tää taitaa olla vasta av-teinimamma

Kyllå se tanttautuu kuten me muutkin ja itse asiassa vielä aika nopsaa tahtia, sillä itaruksena tinkii ravinteikkaasta ruoasta ja syö huokeaa hiilarimössöä, jolla keho rapistuu pikavauhtia.

Vierailija
44/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti valo vilkkuu. Yrittää tuolla eristää sua ihmisistä. Puhuu sulle noin ja sun selän takana antaa kuvaa susta kavereilleen hankalasta ihmisestä. Asiat voi esittää monella tavalla, rakentavalla ja ei rakentavalla. Narsistit valitsee jälkimmäisen. Jätä se.

Vierailija
45/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haiskahtaa vähän siltä että miehen kaveriporukassa on totuttu että jokainen ostaa vähintään pari salkkua kaljaa ja tarjoaa baarissa kierroksia kaikille.

Eihän siinä mitään ongelmaa, jos jokainen vuorollaan, vaikka viisi salkkua. Yleensä näitä ongelmia tulee, kun joku unohtaa vastavuoroisuuden, toistuvasti.

Vierailija
46/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kaasuvalottaa. Kaverit tuskin sanoneet mitään ja yrittää saada naisen maksamaan kaikkien safkat.

Vierailija
47/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos että ootte mun puolella ja samaa mieltä kuin minä. Jos joku kutsuu kylään niin totta kai se kutsuja tarjoaa. Jonkun viinin ja jotain pientä voi toki vieraatkin viedä.

Ollaan nyt riidelty miehen kanssa melkein koko yö asiasta. Mies on pahalla päällä kun ei ole nukkunut ja piti lähteä töihin ja töiden jälkeen pitäisi lähteä ajamaan sinne mökille. En tiedä lähdemmekö ollenkaan tai vasta huomenna aamulla.

Mies väittää että jankkaan enkä anna sen nukkua : ( Mutta ei ota huomioon että itse sanoi mua pihiksi ja monta kertaa.

En kyllä ymmärrä miehen pointtia, että omat ruuat pitää viedä mukana?!?!? Jos sinne tulee niin paljon porukkaa, ettei isännät pysty ruokkimaan, niin mitä järkeä edes järjestää tollasta?!?! Ja mitä kivaa se on et jokainen syö jotain omia ruokiaan?!? Koska siihenhän se menee, jos jokainen vie jotain.

Eniten mua suututtaa se, että selvästi miehen kaverit (esim nämä veljekset joiden mökille ollaan menossa) ei pidä minusta. Olen kuulemma pihi ja siipeilijä, kun en itse osta juomaa baarissa, mutta tykkään juoda kun joku tarjoo!!!!! No mulle alko ei ole mikään iso juttu, niin voin hyvin olla ilmankin, mutta kun tarjotaan on kohteliasta juoda, eikö?!?! Ja sit jos ottaa kun tarjotaan onkin siipeilijä!!!

Nää veljekset muuten on tän porukan pahimmat (mutta on muutkin ilmeisesti haukkuneet mua). Miesystävä tykkää kai että on jossain kiitollisuudenvelassa kun sai olla kesät heidän mökillä ja muutenkin heillä kun sen äiti oli vuorotöissä. Kehuu aina miten hieno perhe ne on. Mua ärsyttää et hän avoimesti kehuu ihmisiä jotka haukkuu mua selän lakana.

Ap

Vierailija
48/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, mies sanoi vielä että pitää viedä omat lakanat!!!!

Ap

Vierailija
49/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no vahvasti haiskahtaa provolta. Vastaan nyt kuitenkin. Ap kysyy miten pitäisi suhtautua. No pitäisi katsoa peiliin ja miettiä, mistä moinen maine on tullut. Tajuta nolostua ja korjata käytöstään.

Aina ei "maine" tule ansaitusti. Voi olla väärinkäsitys taustalla tai sitten vain oletuksia tai silkka pahansuopuus. Nytkin ap oli viemässä tuliaisia, mikä siinä tekee ihmisestä "lokin"? Eri kaveriporukoilla, eri suvuilla, on erilaisia tapoja toimia. Pummiksi leimaaminen on minusta veemäistä pskanpuhumista seläntakana. 

Sen sijaan että nolostutaan (muiden huonosta käytöksestä?!) niin voi päättää että minulla on sen verran itsekunnioitusta, etten ala nöyristelemään ja mielistelemään pahanpuhujia. Jos nyt sanotaan pummiksi, seuraavaksi ne vaan keksii jotain muuta. Ei se itse nolostumalla ja itse peiliin katsomalla muutu se kaveriporukka yhtään kiltimmäksi. 

Mistäs sä kuvittelet tietäväsi mistä ap:n maine on tullut? Ja jos on mökkiviikonloppu johon on sovittu että kaikki tuo ruokaa (kuten miehen ostoslistaehdotuksesta voi päätellä) niin tuliaiskeksipaketti on täysin asiaton ajatus. Täälläkin on sata keskustelua, kuinka mökkivieraiden pitäis ymmärtää tuoda omat eväänsä, mutta nyt tässä tapauksessa sitten onkin ainoa oikea tapa odottaa voivansa mennä valmiiseen pöytään? Te olette häpeäksi naissukupuolelle näissä ennakkoluuloissanne.

Vierailija
50/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan vähän myös ikäkysymys. Siinä vaiheessa kun kaikki on työssäkäyviä, nyyttäreitä ei enää pidetä. Se joka kutsuu, tarjoaa kutsutuille. Ellei sitten ole erikseen sanottu, että tuotte sitä ja tätä ja tuota. Silloinkin sen kutsujan tulee kertoa, mitä pitäisi tuoda (ja mitä jo on). 

Milloin olette käyneet vaikkapa sukulaisissa, mummolassa, kummien tai tätien luona niin, että on pitänyt viedä omat ruoat? Niinpä. 

Aika aikaansa kutakin. Jos olette jo kasvaneet ohi opiskeluiän, niin alatte tarjoamaan vieraillenne ihan itse, kuten aikuiset ihmiset. 

Pummeiksi ja lokeiksi haukkumiset on lapsellista. Yhtä lailla voisi ihmetellä, missä on kutsujan vieraanvaraisuus. 

Kyllä me olemme jo keski-ikäisiä. Silloin kun kutsumme vieraita synttäreille tai jouluna, tarjoaminen kuuluu tapoihin. Mutta kun kokoonnumme jonkun pihalle vapaamuotoisesti, siihen voi kävellä naapureitakin vaihtamaan kuulumisia ja istumaan iltaa( tätä saattaa tapahtua pari kertaa viikossa), jokainen tuo suurin piirtein omansa. Naapurin grillille näkyy meidän ulko-ovi ja usein, kun ovi käy, he huutavat, että kohta olisi savukalaa tarjolla, jos menemme, nappaamme mukaan makkaraa, pullaa tai vaikka lättytaikinan. Se naapuri ei ole välttämättä tiennyt varata iltaa varten mitään. 

Opiskeluaikoina me asuimme omakotitalossa ja ystäväperhe yksiössä. Vähintäänkin joka toinen viikonloppu he olivat meillä vierailulla, kutsuttuina. Jos olisimme tarjonneet viikonlopun ruuat, luulen, että kutsut olisivat olleet harvinaisia.

Vierailija
51/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos että ootte mun puolella ja samaa mieltä kuin minä. Jos joku kutsuu kylään niin totta kai se kutsuja tarjoaa. Jonkun viinin ja jotain pientä voi toki vieraatkin viedä.

Ollaan nyt riidelty miehen kanssa melkein koko yö asiasta. Mies on pahalla päällä kun ei ole nukkunut ja piti lähteä töihin ja töiden jälkeen pitäisi lähteä ajamaan sinne mökille. En tiedä lähdemmekö ollenkaan tai vasta huomenna aamulla.

Mies väittää että jankkaan enkä anna sen nukkua : ( Mutta ei ota huomioon että itse sanoi mua pihiksi ja monta kertaa.

En kyllä ymmärrä miehen pointtia, että omat ruuat pitää viedä mukana?!?!? Jos sinne tulee niin paljon porukkaa, ettei isännät pysty ruokkimaan, niin mitä järkeä edes järjestää tollasta?!?! Ja mitä kivaa se on et jokainen syö jotain omia ruokiaan?!? Koska siihenhän se menee, jos jokainen vie jotain.

Eniten mua suututtaa se, että selvästi miehen kaverit (esim nämä veljekset joiden mökille ollaan menossa) ei pidä minusta. Olen kuulemma pihi ja siipeilijä, kun en itse osta juomaa baarissa, mutta tykkään juoda kun joku tarjoo!!!!! No mulle alko ei ole mikään iso juttu, niin voin hyvin olla ilmankin, mutta kun tarjotaan on kohteliasta juoda, eikö?!?! Ja sit jos ottaa kun tarjotaan onkin siipeilijä!!!

Nää veljekset muuten on tän porukan pahimmat (mutta on muutkin ilmeisesti haukkuneet mua). Miesystävä tykkää kai että on jossain kiitollisuudenvelassa kun sai olla kesät heidän mökillä ja muutenkin heillä kun sen äiti oli vuorotöissä. Kehuu aina miten hieno perhe ne on. Mua ärsyttää et hän avoimesti kehuu ihmisiä jotka haukkuu mua selän lakana.

Ap

No, jos tuossa porukassa ON TAPANA viedä ruokaa, niin silloin viedään. Periaatteessahan se on miehen päävastuu, koska hänen kaverit. Outoa, että aiemmin mies on mennyt sinne ilman viemisiä vai? Ja sinä olet saanut syyt niskoille? Ja kuka baarissa sinulle on juomia tarjonnut, miehesi? Vähän epämääräistä settiä kyllä ja en menisi paikkaan, jossa minusta ei pidetä... Myös miehesi käytös on outoa ja suosittelisin jopa hänestäkin eroon.

Vierailija
52/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, mies sanoi vielä että pitää viedä omat lakanat!!!!

Ap

No niin. Provohan tämä oli. Tämä kommentti sen vahvisti.

Vierailija
53/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisi tekstistä päätellen että aika tiukalla on lihalompakonkin nyörit olleet...

Vierailija
54/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap olet lähdössä tuonne?Itse en menisi paikkaan minne en ole tervetullut. Miksi olet tuon miehen kanssa edes. Hänhän on törppö.

Vierailija
55/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä mies sanoi että siellä tehdään yhdessä safkaa. Mähän en sinne lähde piikomaan ja siivoomaan!!!

Ap

Vierailija
56/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä mies sanoi että siellä tehdään yhdessä safkaa. Mähän en sinne lähde piikomaan ja siivoomaan!!!

Ap

Ei kai sinun yksin tarvitse? Kai sitä kaikki tekee ja isäntäväki pääroolissa, kun tietää missä on mitäkin.

Vierailija
57/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos kutsussa ei mainita, että on pöytiintarjoilu, ei kannata lähteäkään.

Jos arvaisin APN iän niin alle 25.

Vierailija
58/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä oli ihan hyvä provo, kun tällä tuli osoitetuksi, että av-mammojen mielestä nainen on aina oikeassa, vaikka olisi millainen ääliö.

Miestä ehdittiin jo narsistiksikin mainita. :D

Vierailija
59/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä oli ihan hyvä provo, kun tällä tuli osoitetuksi, että av-mammojen mielestä nainen on aina oikeassa, vaikka olisi millainen ääliö.

Niin no, ei se ihan normaalia ole kumppanilta puhua noin ja korostaa vielä sitä, että kaveritkin sanoi niin... Oikein huokuu se, ettei ole tervetullut porukkaan ja tuollainen suhde on tuhoon tuomittu.

Vierailija
60/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin no, ei se ihan normaalia ole kumppanilta puhua noin ja korostaa vielä sitä, että kaveritkin sanoi niin... Oikein huokuu se, ettei ole tervetullut porukkaan ja tuollainen suhde on tuhoon tuomittu.

Miksi ei voisi sanoa pummia pummiksi? Ja jos salailisi kavereiden mielipiteitä, niin siitäkin keksisitte valittaa.

Mutta koita nyt ymmärtää, että ap:lla ei ole mitään miestä, eikä mitään tästä ole tapahtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä