Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 35 vuotias enkä ole koskaan äänestänyt vaaleissa.

Vierailija
25.01.2025 |

En ole koskaan äänestänyt vaaleissa koska hyviä puolueita ei vaan ole olemassakaan. Minulle on sanottu että äämestä sitten vähiten huonoa mutta miksi minun pitäisi antaa ääneni huonolle vaihtoehdolle?

Koko aikuisikäni ajan täällä suomessa asiat on menneet vain huonompaan suuntaan, voinko syyttää siitä niitä ihmisiä jotka ovat äänestäneet?

Oletko sinä äänestänyt vaaleissa ja jos olet niin miksi?

Itse en vaan koe että äänestämisellä voi vaikuttaa.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko akateeminen vai amis?

Vierailija
2/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi valita yksi ainoa asia, jonka perusteella voisin sanoa, etten ikinä lähtisi edes treffeille saati seurustelisi jonkun kanssa, se asia olisi tuo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on?

Ap

Vierailija
4/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleissa ei äänestetä ihmisten ideoista, joita toteutettaisiin, vaan sen sijaan etujärjestöjen ideoista. Esim. jos antaa äänensä kokoomukselle, silloin äänestää sitä, että toteutetaan EK:n ideoita ja näkemyksiä. Vaalit on täysi farssi Suomessa, eikä kannatakaan äänestää.

Vierailija
5/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. 

50v akateeminen nainen

Vierailija
6/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin aloitin vasta 4-kymppisenä äänestämään.

Vierailija
7/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on?

Ap

Mietin vain. Ainakin omien havaintojen mukaan akateeminen keskiluokka äänestää aina.

Vierailija
8/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46v ja olen äänestänyt kaikissa vaaleissa täysikäistymiseni jälkeen. Se on oikeus. Minusta äänestämisen pitäisi olla pakollista. Joka ei äänestä niin kunnon sakkotuomio. 

Vierailija
9/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina äänestänyt kaikissa vaaleissa. N73

Vierailija
10/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Pidä linjasi äläkä äänestäkään vaan tyydy marisemaan netissä.

Vierailija
11/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko äänestää vasemmistoa koska sairaseläkeläisenä olen tuista riippuvainen. Orpopurran toimet ovat hyökkäys myös minun ihmisyyttäni vastaan.

Vierailija
12/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaleissa ei äänestetä ihmisten ideoista, joita toteutettaisiin, vaan sen sijaan etujärjestöjen ideoista. Esim. jos antaa äänensä kokoomukselle, silloin äänestää sitä, että toteutetaan EK:n ideoita ja näkemyksiä. Vaalit on täysi farssi Suomessa, eikä kannatakaan äänestää.

Jos taas äänestää esim demareita niin silloin haluaa että köyhiltä työläisiltä riistetään ja annetaan työttömille.

Mitä väliä sillä on äänestääkö kokomusta vai demareita kun molemmat puolueet haluaa tekosyin ottaa siltä duunarilta aina vaan enemmän ja enemmän?

Vierailija
13/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaa ei voi lopputuloksesta, jos ei ole itse äänestänyt.

Vierailija
14/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin Putinia Suomen presidentiksi, kun Putkosen Janus käski, kun ei ollut lketään venäläismielisiä ehdokkaita.

T. fiksu putinisti

Vierailija
15/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaalit yhtä miestä / naista kaipaa.

Vierailija
16/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on?

Ap

Mietin vain. Ainakin omien havaintojen mukaan akateeminen keskiluokka äänestää aina.

Aijaa eli heidän vikansa on siis se että suomi on mennyt vain huonompaan suuntaan koko 2000 luvun ajan.

Ap

Vierailija
17/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestänyt tasan kerran kokeillakseni sitä, muuten samat. Kaikki puolueet joilla on mahdollisuudet päästä mihinkään ovat aivan samalla asialla; ainoa ero on retoriikka ja minimaaliset näkemyserot toteutustavassa

Vierailija
18/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko hetkeäkään että olet oikeasti tutustunut jokaiseen ehdokkaaseen eikä heistä kukaan muka kelpaa. Puolueet ja niiden arvot muuttuu sen mukaan keitä sinne äänestetään joten sillä on väliä kyllä ketä sä äänestät ja ketä sä äänestät. Joka tapauksessa sinne päätäntäelimiin valitaan porukkaan joten sun äänestämättömyys on vaan pois äänistä ja tuet samalla demokratian alasajoa kun et käytä sun etuoikeutta saada äänestää. 

Esim. aluevaaleissa äänestetään ennen kaikkea ihmisiä eikä puolueita ja viimeksi niiden vaalien äänestysprosentti oli hävettävän alhainen. Sit itketään päätöksistä vaikkei edes viitsitty yrittää vaikuttaa siihen keitä siellä istuu. 

Vierailija
19/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48-vuotias ja olen äänestänyt kaikissa vaaleissa paitsi valtaosassa kirkollisvaaleja. Sehän on ihan selvä, että äänestää pitää. Se on oikeus ja velvollisuus. Oli selvä, että 18-vuotiaana äänestin jo ekan kerran. Nykyään se on vielä niin helppoa, kun marketissa voi ohimennen äänestää, eikä tarvi edes vaivautua vaalipäivänä erikseen äänestyspaikalle. 

Myös vanhempani äänestävät aina kuten sisarukseni. Myös puolisoni ja sisarusten puolisot äänestää. En ole koskaan ymmärtänyt näitä, jotka ei äänestä. Koulutus ymmärtääkseni vaikuttaa ja me olemme kaikki akateemisesti koulutettuja. Mutta kyllä mun tuntemat amiksetkin pääosin äänestää. Sieltä toki löytyy näitä, jotka ei vaivaudu ja osa ei äänestä sen takia, etteivät tiedä, miten pitäisi toimia siinä äänestäessä. Itse olen huolehdin heti esikoisen kanssa, että "uskaltaa" äänestää, kun täytti 18. On ehtinyt jo kahdesti äänestää. Sanoi, että osa hänen kavereistaan ei äänestä, koska eivät oikein tiedä, miten se pitäisi tehdä ja eivät kehtaa mennä sinne hämmentyneenä pyörimään. 

Vierailija
20/48 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valittaa ei voi lopputuloksesta, jos ei ole itse äänestänyt.

En ymmärrä tätä sanontaa. Jos tarjolla on vain paskaa ja ihmiset käy äänestämässä niin en voi valittaa? Minun pitäisi äänestää paskaa jotta voin valittaa?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme