Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä?!?!?! Miesystävä sanoi just äsken, että hänen kaverit pitää mua pummina!!!

Vierailija
26.05.2022 |

Oli puhetta ensi viikonlopun kyläilystä hänen lapsuudenystävien luona. Mies sanoi, että tehdään ostoslista mitä viedään. Mä vähän ihmettelin että mitä sinne nyt viedään, kun meidät on kerta kutsuttu. Pullo viiniä ja joku keksipaketti tai vaikka hedelmiä.
Niin mies sanoi et älä viitsi, ne pitää nyt jo sua siipeilijänä.
Olin ihan että mitäh??!?!? Niin mies naurahti vaan et no onhan sulla kukkaronnyörit aika tiukalla.
Miten tähän nyt pitäisi suhtautua? Kun tenttaan mieheltä niin se vaan että älä nyt jaksa käydään vaan matkalla kaupassa ja ostetaan vaikka grillattavaa.
Siis mitä?!?!? Eikö se tajua että loukkasi mua just??? Ja: Miksi pitää ostaa grillattavia mitä ei itse syö?!?
Mies ei halua jatkaa asiasta kun pitää katsoa lätkää : (
Mitä mä en nyt tässä ymmärrä? Oon todella loukkaantunut sitä paitsi!

Kommentit (258)

Vierailija
241/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...koko häly...

Vierailija
242/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4749 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä mies sanoi että siellä tehdään yhdessä safkaa. Mähän en sinne lähde piikomaan ja siivoomaan!!!

Ap

Huono provo, lopeta jo.

Hyvähän tämä provo on ollut, kun mammat puolustelee ihan kiimassa AP:ta. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitt@ heivaisin tollasen s@@t@n@n siipeilijän saman tien, kun alkaa ihmetellä miks muka pitäis viedä jotain mitä ei ITSE syö🙄

Hyvä neuvo: jää kotiin syömään omia eväitäsi ja pakkaa tavarasi muutolaatikkoon.

Vierailija
244/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin noloa maksaa luonnossa kun rahaa ei ole. Apn pitää varoa ettei hinnoittele itseään ulos.

Vierailija
245/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haiskahtaa provolta, mutta jos tämä on totta, niin ei tässä varmastikaan ole kyse siitä mitä tuliaisia ap on aiemmin vienyt tai ollut viemättä vaan siitä mitä kaikkea ap maksattaa omalla miehellään (ja muilla). Maksaako mies yksin kaikki yhteiset asumisen kulut, matkat ym.? Mies ei tietenkään kehtaa myöntää oikeaa syytä, kun siitä tulee vain riitaa, ja mies yrittää sitten kierrellen selittää jotakin tiukoista kukkaronnyöreistä. 

Jos olisin ap, niin en varmasti lähtisi mihinkään mökille kun muut selvästi halveksivat häntä.

Ap:n kannattaisi jäädä kotiin syömään OMIA eväitään ja pakkaamaan tavaroitaan OMAAN muutolaatikkoonsa ja suunnata OMAAN pikkukopperoonsa ja PYSYÄ siellä pois lokkeilemasta muiden ympärillä.

Vierailija
246/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätin sitten lähteä mukaan sinne mökille, kun ei mulla nyt muitakaan suunnitelmia ole tähän hätään.

En ole lukenut ketjua, meni koko päivä levätessä ja kerätessä voimia. Luen ehkä myöhemmin, jos mökillä on tylsää.

Mies on edelleen äkäinen, kuulemma väsyttää ja pitkä ajomatka edessä. Mies käy Turussa kaupassa ja Alkossa. Saa mun puolesta ostaa mitä tykkää, ei hetkauta. Toivottavasti pakkasi lakanat ja pyyhkeet, mä en nimittäin aio nukkua millään vanhoilla patjoilla. Mies saa ostaa mulle pullon Tatlingeria, jonka aion juoda ihan itse!!!!! Oon sen kyllä ansainnut tälläsen viikon jälkeen (riita ja mulla oli hammaslääkäri tiistaina!!!!)

Ap

Vaadi nyt se yli satasen pullo, ei kannata tyytyä siihen seittemänkympin pulloon

Vierailija
247/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätin sitten lähteä mukaan sinne mökille, kun ei mulla nyt muitakaan suunnitelmia ole tähän hätään.

En ole lukenut ketjua, meni koko päivä levätessä ja kerätessä voimia. Luen ehkä myöhemmin, jos mökillä on tylsää.

Mies on edelleen äkäinen, kuulemma väsyttää ja pitkä ajomatka edessä. Mies käy Turussa kaupassa ja Alkossa. Saa mun puolesta ostaa mitä tykkää, ei hetkauta. Toivottavasti pakkasi lakanat ja pyyhkeet, mä en nimittäin aio nukkua millään vanhoilla patjoilla. Mies saa ostaa mulle pullon Tatlingeria, jonka aion juoda ihan itse!!!!! Oon sen kyllä ansainnut tälläsen viikon jälkeen (riita ja mulla oli hammaslääkäri tiistaina!!!!)

Ap

Vaadi nyt se yli satasen pullo, ei kannata tyytyä siihen seittemänkympin pulloon

Ap maksakoon itse koska HÄN aikoo sen juoda. Aphan ei ymmärrä MIKSI HÄNEN pitäisi grillattavaa ostaa koska HÄN ei sellaista syö. HÄN ei ajattele muita, muiden pitää ajstella HÄNTÄ. Yöks mikä tyyppi. Varmasti miehelle vain helppo plu merkkaa on se kuka tahansa, tällä hetkellä ap.

Vierailija
248/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaadi selitystä. Kyllähän tuo kukkaronnyörit tiukalla vaatii jonkin täsmennyksen ehdottomasti. Sinänsä kyllä on todellakin ok viedä kyläillessä kunnon tuomiset, joten älkää siitä nuukailko nyt. Mutta vaadi selitys.

Mitä tuohon selittelyjä vaatimaan. Onhan ne kukkaronnyörit ap:llä todella tiukalla, jos koko viikonlopun vierailulle ei enempää tunne tarvetta viedä kuin pullollinen viiniä ja keksipaketti. Turha siinä selityksiä tivata kun ap kerran itse asian myönsi.

Eiks pitäis pakata oma pyyhe ja wc-paperia myös? Jokainen tulkoon toimeen omillaan, eiks niin ap?

Minä olen nainen ja hävettää millaisia jotkut ovat, maailman napoja. Mitään muuta kuin siipeilyä miehen kustannuksella ja vttumainen luonne. Tuollaiset tuttavat jää kutsumatta, mutta paria vaihtamalla tilanne paranee. Miehellä.

Vierailija
249/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeinen provo kyllä, ja aika mehevästi rakennettu. Mökki, mies, miehen kaverit, lokkeilu, kuka on oikeessa, saako mies kertoa kaveriensa sanomista tyttikselle? Hienoa! 5/5! Otan tässä kuitenkin kantaa aloituksen asettamiin kysymyksiin.

Olen itsekin nykyään mökkeilijä (en välitä kaiken maailman vieraista, mutta kutsumiani ystäviä kyllä kestitsen ilman oletusta tuomisista). Itse itsensä kutsuvat yllätysvieraat saavat yrittää tulla omien eväiden kanssa - ja joskus ei vaan sovi, koska meillä ehkä onkin menoa). Mökkiviikonloppua viettämään mennessä on kyllä fiksua ymmärtää, onko tarkoitus, että isäntäväki tarjoilee, vai että kukin jotain tuo. Ja jos kukin jotain tuo, on tietysti järkevää vähän sopia mitä kukin tuo, jos ei sitten niin että jokainen syö omat eväänsä ja sillä sipuli. Jos ollaan suht tuore pari, niin se vastaa sopimisesta ja hankkimisesta ja suunnittelusta, jolle mökkiporukka on tuttuja. Eli aloittajan kuvailemassa fiktiivisessä tarinassa mies. Miehet nyt helposti nämä asiat luiskauttaa naiselle, mutta siitäkin huolimatta aloittelevassa suhteessa naisen ei vastuuta tarvitse ottaa, neuvottelut kuuluu sille miehelle. Aloittajan osaksi voisi ehkä jäädä se, että kertoo miehelle mitä itse haluaa viikonlopun aikana syödä ja juoda, jos kerran tarkoitus on, että omia ruokia kukin syö.

Baarissa yritän pitää pienessä porukassa (esim. olen kahdestaan jonkun kanssa tai ollaan kahtena pariskuntana) että tarjotaan jos tarjotaan, puolin ja toisin. Mutta kun en juo mitään kahdeksaa tuoppia enkä drinkkiä minäkään, niin mihinkään kierrosten tarjoamiseen en lähde ikinä. Jos joku on niin pöllö että niitä mulle pyytämättä tuo, niin siinähän tuo.

Mutta huonoa suhteelle ennustaa kyllä tuo, että mies kertoo tyttöystävälleen kaveriensa pitävän tätä pihinä. Ja naureskelee päälle. Sitä en suvaitsisi.

Toki aloittaja (ehkä miespuolinen) on tehty myöhemmissä kommenteissaan niin pissismäiseksi, että häntä on helppo ruveta halveksimaankin, jos nyt halveksia haluaa. Ajattelen, että kaikki nuoret naiset eivätkä kaikki nuoret miehetkään kuitenkaan ole koskaan mökkeilleet itse, eikä heillä ole minkäänmuotoisista mökkietiketeistä kokemuksia, ja sekin on ymmärrettävää. En varmaan itsekään olisi vielä edes kolmekymppisenä tajunnut mitään mökille vietävistä tarpeista, kun ei mun perheellä ollut varaa mökkiin, ei käyty kenenkään omalla mökillä viettämässä viikonloppuja. Yhtä köyhää oli kaveriporukka, siis porukoilla vuokrattiin mökkejä viikoiksi tai viikonlopuiksi, ja keskenään suunniteltiin ja sovittiin mitä kukin tuo. Kun tapasin nykyisen puolisoni yli nelikymppiseniä, niin kyllä, joo, hän alkuun vastasi siitä miten kunkin hänen mökki- tai purjehdusporukkansa kanssa toimitaan, ja minä opin siinä sivussa. 

Vierailija
250/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kamala mikä akka. Päviän maannut himassa miestä arvostellen ja kun mies lupasi ostaa eväät tunkee mukaan. Lokki mikä lokki.

251/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä on Tatlinger? Jos haluat provoilla, niin ottaisit nyt edes selvää, miten kuohuvien nimet kirjoitetaan.

Vierailija
252/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeinen provo kyllä, ja aika mehevästi rakennettu. Mökki, mies, miehen kaverit, lokkeilu, kuka on oikeessa, saako mies kertoa kaveriensa sanomista tyttikselle? Hienoa! 5/5! Otan tässä kuitenkin kantaa aloituksen asettamiin kysymyksiin.

Olen itsekin nykyään mökkeilijä (en välitä kaiken maailman vieraista, mutta kutsumiani ystäviä kyllä kestitsen ilman oletusta tuomisista). Itse itsensä kutsuvat yllätysvieraat saavat yrittää tulla omien eväiden kanssa - ja joskus ei vaan sovi, koska meillä ehkä onkin menoa). Mökkiviikonloppua viettämään mennessä on kyllä fiksua ymmärtää, onko tarkoitus, että isäntäväki tarjoilee, vai että kukin jotain tuo. Ja jos kukin jotain tuo, on tietysti järkevää vähän sopia mitä kukin tuo, jos ei sitten niin että jokainen syö omat eväänsä ja sillä sipuli. Jos ollaan suht tuore pari, niin se vastaa sopimisesta ja hankkimisesta ja suunnittelusta, jolle mökkiporukka on tuttuja. Eli aloittajan kuvailemassa fiktiivisessä tarinassa mies. Miehet nyt helposti nämä asiat luiskauttaa naiselle, mutta siitäkin huolimatta aloittelevassa suhteessa naisen ei vastuuta tarvitse ottaa, neuvottelut kuuluu sille miehelle. Aloittajan osaksi voisi ehkä jäädä se, että kertoo miehelle mitä itse haluaa viikonlopun aikana syödä ja juoda, jos kerran tarkoitus on, että omia ruokia kukin syö.

Baarissa yritän pitää pienessä porukassa (esim. olen kahdestaan jonkun kanssa tai ollaan kahtena pariskuntana) että tarjotaan jos tarjotaan, puolin ja toisin. Mutta kun en juo mitään kahdeksaa tuoppia enkä drinkkiä minäkään, niin mihinkään kierrosten tarjoamiseen en lähde ikinä. Jos joku on niin pöllö että niitä mulle pyytämättä tuo, niin siinähän tuo.

Mutta huonoa suhteelle ennustaa kyllä tuo, että mies kertoo tyttöystävälleen kaveriensa pitävän tätä pihinä. Ja naureskelee päälle. Sitä en suvaitsisi.

Toki aloittaja (ehkä miespuolinen) on tehty myöhemmissä kommenteissaan niin pissismäiseksi, että häntä on helppo ruveta halveksimaankin, jos nyt halveksia haluaa. Ajattelen, että kaikki nuoret naiset eivätkä kaikki nuoret miehetkään kuitenkaan ole koskaan mökkeilleet itse, eikä heillä ole minkäänmuotoisista mökkietiketeistä kokemuksia, ja sekin on ymmärrettävää. En varmaan itsekään olisi vielä edes kolmekymppisenä tajunnut mitään mökille vietävistä tarpeista, kun ei mun perheellä ollut varaa mökkiin, ei käyty kenenkään omalla mökillä viettämässä viikonloppuja. Yhtä köyhää oli kaveriporukka, siis porukoilla vuokrattiin mökkejä viikoiksi tai viikonlopuiksi, ja keskenään suunniteltiin ja sovittiin mitä kukin tuo. Kun tapasin nykyisen puolisoni yli nelikymppiseniä, niin kyllä, joo, hän alkuun vastasi siitä miten kunkin hänen mökki- tai purjehdusporukkansa kanssa toimitaan, ja minä opin siinä sivussa. 

Tummennettuun kohtaan: niinhän se mies yritti tehdäkin, mutta AP torppasi idean sanomalla, että keksipaketti riittää. Ei tämä kyllä mitenkään ole AP:n mielikuvitusmiehen syytä miltään osin.

Vierailija
253/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, että pidät pääsi. Täällä on sonnilauma, joka vaatii isot eväät avecilta. Ei tule tapahtumaan.

Vierailija
254/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan vähän myös ikäkysymys. Siinä vaiheessa kun kaikki on työssäkäyviä, nyyttäreitä ei enää pidetä. Se joka kutsuu, tarjoaa kutsutuille. Ellei sitten ole erikseen sanottu, että tuotte sitä ja tätä ja tuota. Silloinkin sen kutsujan tulee kertoa, mitä pitäisi tuoda (ja mitä jo on). 

Milloin olette käyneet vaikkapa sukulaisissa, mummolassa, kummien tai tätien luona niin, että on pitänyt viedä omat ruoat? Niinpä. 

Aika aikaansa kutakin. Jos olette jo kasvaneet ohi opiskeluiän, niin alatte tarjoamaan vieraillenne ihan itse, kuten aikuiset ihmiset. 

Pummeiksi ja lokeiksi haukkumiset on lapsellista. Yhtä lailla voisi ihmetellä, missä on kutsujan vieraanvaraisuus. 

Kyllä meidän piti viedä ruuat, kun mentiin eräille lähisukulaisille kylään. Muuten jäi ilman. Eipä näitä uskoisi, jos ei itse olisi kokenut. Eivät olleet köyhiä.

Aina kun meille tuli/tulee vieraita, tarjotaan ruuat sun muut tietysti ja ilman muuta. 

Vierailija
255/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos jollakin on tällainen kumppani riesanaan kuten ap niin otan osaa. Perseilevä prinsessa.

Vierailija
256/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tummennettuun kohtaan: niinhän se mies yritti tehdäkin, mutta AP torppasi idean sanomalla, että keksipaketti riittää. Ei tämä kyllä mitenkään ole AP:n mielikuvitusmiehen syytä miltään osin.

No jaa. Eihän tuon provoaloituksen kumpikaan osapuoli esiinny mitenkään hyvänä viestijänä, sorry nyt vaan jos olet aloituksen vääntäjäprovoilija, ja tarkoituksesi oli  antaa toisenlainen kuva, eli tehdä  tarinan miehestä täysin viaton? 

Fiksu provomies olisi sanonut, että hei kun sinne mökille on aina tapana vieraidenkin viedä ruokia, niin rupesin tässä tekemään listaa. Ajattelin, että käydään kaupassa matkalla niin ostan ne viemiset. Mitä sä haluaisit syödä siellä? 

(Ja fiksu provonainen olisi tietty sanonut että ai jaa, ok, en ole moisesta kuullutkaan, mutta aina oppii uutta. Onks jotain muuta mitä pitää tietää? Johon fiksu provonainen olisi voinut sitten kertoa että niin joo lakanat. Ja pyyhkeet. Ja hyttysmyrkky. Ja omat viinat. Ja omat päänsärkylääkkeet. Ollaan siellä yötä.)

Vierailija
257/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä olet lokki ja kaikki ovat huomanneet sen. Kaikki inhoavat lokkeja, älä ole sellainen.

Vierailija
258/258 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinä olet lokki ja kaikki ovat huomanneet sen. Kaikki inhoavat lokkeja, älä ole sellainen.

Ei tartte ostaa miehen kavereille mitään. Hyvä ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan