Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten estää juhlissa rohmuajien käytös?

Vierailija
26.05.2022 |

Vinkkejä? Eli kun järkkäät juhlat joissa on ruuat, kahvit ym, niin miten estää ilmiö jossa jotkut rohmuaa kaiken "paremman"? Eli lohi salaatti, fetat, lohikeitto jne. Rohmu ottaa kaiken lohen/fetan ja muille jää perunat ja salaatin lehdet. Ymmärrät mitä tarkoitan? Suvussa jossa on paljon ruoka allergiaa, ei voi yhdistää esim. salaattia kaikkea sekaan vaan näitä lajeja täytyy olla erikseen. Ja lohikeitosta on helppo rohmuta vain lohet. Jokainen tietää näitä ihmisiä. Täyte kakkua otetaan hirveä pala ja muille jää keksit, pullat. Jos isot juhlat, yli 50 henkeä, tulisi konkurssi jos ostaisi sadan hengen edestä lohta, fetaa, täytekakkua. Tämän lisäksi sitten se viinin ottaminen kaksin käsin.

Kommentit (2539)

Vierailija
1961/2539 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmon kirjoitti:

Minkä takia tässä ketjussa mainitaan toistuvasti lohi jotenkin erityisen arvokkaana tai kalliina ruokalajina? Minä ostan sitä aina paljon juhliin, kun se on aika edullista. Vältän esimerkiksi sisäfilettä ja ostereita, kun ne tulisivat aika kalliiksi.

Et ole ilmeisesti pitkiin aikoihin järjestänyt juhlia? Nykyisin lohi maksaa enemmän kuin esim. argentiinalainen/brasiliainen naudan sisäfile.

Vierailija
1962/2539 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksissä häissä joissa olin, ruoka loppui melkein alkuunsa.

Olisiko puolet porukasta saanut riittävän annoksen. Hääkakkuakaan ei saanut kuin ohuehkon siivun.

Se kylläkin johtui siitä, että ruokaa ei ollut tarpeeksi alunperinkään.

Rohmuaminen on huonoa ja ajattelematonta käytöstä, mutta juhlissa on syytä varautua ruoan menekkiin siten, että sitä on mieluummin hieman liikaa kuin liian vähän.

Olin kerran järjestämässä häitä. Varattuun juhlatilaan piti ottaa ruoka- ja kahvitarjoilu juhlatilan omistajataholta, alkoholi- ym. juomat sai tuoda itse. Noutopöytä oli sijoitettu kulman taakse siten, etten nähnyt sinne salista, joten en pystynyt seuraamaan ruoan riittävyyttä. Ruokailun loppupuolella kävin katsomassa pöytää ja huomasin, että kaikki muut tarjoiluastiat olivat aivan tyhjiä paitsi liha-astia, jossa oli jäljellä aivan hillitön määrä lihaa. Tuli järkyttynyt tunne, että onko tyhjinä ammottavista astioista riittänyt ruokalajeja kaikille vieraille. Tänäkään päivänä en tiedä. Kahvin kanssa tarjoiltu kakkukin meni pientä siirua lukuun ottamatta kokonaan. Ainoa mitä oli yllin kyllin oli liha ja itse tuodut juomat!

Ensimmäistä kertaa noin ison tapahtuman järjestelyissä mukana olleena ei mieleeni juolahtanutkaan, että tarjoiluja pitäisi varata useammalle henkilölle, kuin mitä tilaisuuteen on tulossa. Luotin kyseenalaistamatta siihen, että kokenut, nimenomaan ruokatarjoiluun erikoistunut, yritys osaa mitoittaa tarjottavat oikein.

Kun kotona järjestän pienimuotoisia juhlia, tapanani on ylimitoittaa tarjottavat niin, että niitä joutuu perheellä syömään vielä pitkään jälkikäteen. Olisi niin noloa, jos juhlissa loppuisi kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1963/2539 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saiko mammat nyt juhlissaan vahdittua suursyömäreitä?

Jäikö itselle mässyä?

Otitte kai valvontakamerakuvaa, jotta voitte sitten lähettää laskun perässä. 

Olin juhlissa, jotka kesti pe-su. Juhlaruokia syötiin joka päivä. Tähteeksi jäi 2 25 hengen täytekakkua, 3 kiloa naudan paistileikettä, kolme savulohta. 10 l ämpäri pastakanasalaattia, toinen vihersalattia ja kolmas bulgurisalaattia, raparperipiirakkaa, kinkkupiirakkaa molempia kaksi pellillistä, lohikierteitä kuivakakkua ja pikkuleipiä. Isäntäväki ei surrut syötyä ruokaa, hyvä kun puolet varatusta saatiin syötyä. Kaikin puolin hyvä viikonloppu.

No olipa huonosti järjestellyt juhlat vai jäikö suurin osa kutsutuista tulematta vai oliko tarjottu ruoka niin huonoa, ettei kukaan halunnut sitä syödä. On kyllä kehnosti mitoitettu. 

Vierailija
1964/2539 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salmon kirjoitti:

Minkä takia tässä ketjussa mainitaan toistuvasti lohi jotenkin erityisen arvokkaana tai kalliina ruokalajina? Minä ostan sitä aina paljon juhliin, kun se on aika edullista. Vältän esimerkiksi sisäfilettä ja ostereita, kun ne tulisivat aika kalliiksi.

Et ole ilmeisesti pitkiin aikoihin järjestänyt juhlia? Nykyisin lohi maksaa enemmän kuin esim. argentiinalainen/brasiliainen naudan sisäfile.

Nyt on pakko lähteä ostamaan sitä filettä. Perjantaina maksoi kokonainen perattu suomalainen kirjolohi 12.95/kilo paikallisessa K-marketissa,  Kyllä on fileen hinta laskenut. Olisi kiva, jos olisi edes vähän tietoa huutelijoilla. 

Vierailija
1965/2539 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäikö itselle mässyä?

Olin juhlissa, jotka kesti pe-su. Juhlaruokia syötiin joka päivä. Tähteeksi jäi 2 25 hengen täytekakkua, 3 kiloa naudan paistileikettä, kolme savulohta. 10 l ämpäri pastakanasalaattia, toinen vihersalattia ja kolmas bulgurisalaattia, raparperipiirakkaa, kinkkupiirakkaa molempia kaksi pellillistä, lohikierteitä kuivakakkua ja pikkuleipiä. Isäntäväki ei surrut syötyä ruokaa, hyvä kun puolet varatusta saatiin syötyä. Kaikin puolin hyvä viikonloppu.

No olipa huonosti järjestellyt juhlat vai jäikö suurin osa kutsutuista tulematta vai oliko tarjottu ruoka niin huonoa, ettei kukaan halunnut sitä syödä. On kyllä kehnosti mitoitettu. 

Tuo toiseksi viimeinen kirjoitus oli palstan vakitrollin näppiksestä, ei siis totta. Sama kirjoittaja väitti mm. pari päivää sitten syövänsä vain neljännesperunoita kerralla (ruokaa alle 500 kcal/vrk), pitävänsä jatkuvasti juhlia mihin tekee 12 kakkua kerralla autotallin jääkaappiin jne. Kirjoittajan tyyli keksityissä tarinoissa paljastaa nämä tarinat saman kirjoittajan tekemiksi.

Vierailija
1966/2539 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkin taulukkoa kun tutkailee, niin aika pieniä ovat annoskoot/hlö kun vertaa siihen miten ihmiset syövät kotonaan ihan normiarjessa. Ei ihme jos juhlissa ruoka loppuu helposti kesken kun moni ottaa varmasti yli annoskoon jo ilman että on edes ns. rohmu.

https://www.ruokatieto.fi/ruokakasvatus/ruokaketju-ruuan-matka-pellolta…

Annoskoot on tehty käsittääkseni sillä ajatuksella, että on montaa lajia pöydässä. Ihan tunnettu seikka, että 20 hlö:lle tehdään oikeasti vähintään 30:n annoskoolla. Riippuu tarjoilujen laadusta. Ei ole siitä kiinni!

Vaikka onkin sen seitsemää sorttia ja mitoitus olisi laskettu kymmenellä yli, silti jokin aina loppuu kesken kun on näitä ihmisiä joilla ei ole mitään suhteellisuudentajua ja käytöstapoja.

Pitää kyllä ihmetellä, että minkälaista junttia sakkia sulla on sukulaisissa ja ystävissä, jos käytöstavattomia vieraita aina sattuu juhliisi? Itse järjestelin just noin kuukausi sitten eräitä juhlia ja ruokaa jäi runsaasti yli. Omalla porukalla pidettiin rääppiäisiä pari päivää niistä ruoista, joita ei voinut pakastaa. Ja pakkaseen meni (heti juhlien jälkeen) muutama litra lounasruokaa sekä kahvipöydän antimia.

Olen eri, mutta miten ihmeessä tuollaista "pitää ihmetellä" vielä näin pitkän ketjun jälkeen? Lähes sata viestiä ja vieläkään osa ei hoksaa? Tällaisia ihmisiä on, ja joidenkin juhliin he myös sitten osuvat.

Itselleni tämä tuli eka kertaa vastaan kauan sitten sukumökillä, kun viikonlopuksi oli varattu reilu määrä hyviä korppu- ja saunapalvikinkkuja aamiaispöytään ja sunnuntaina niitä ei sitten enää ollutkaan tai oli joku muutamaa siivu.  Aina ennen oli jäänyt reilusti ylimääräistä. Oltiin aidosti kummissaan, pengottiin pientä, täyttä jääkaappia yms.

Kävi sitten ilmi, että käly oli syönyt ne suoraan paketista jääkaapista jossain välissä, ilman leipää. Tämä ei ollut sinällään mikään katastrofi, olihan leipää, juustoja, kurkkua, tomaattia yms.,  mutta muistan vuosien jälkeen oudon tilanteen. Nykyisin tiedän esim. kälyn mieltymyksen graaviloheen ja teen sitä siten pari filettä pienellekin porukalle. Isoissa juhlissa vastaava ennakointi ei tietenkään olisi kätevää, kun tosiaan et voi etukäteen ennustaa, mikä on se kriittinen ainesosa, jota pitäisi olla ylenmäärin.

Niin, ihmettelen sitä, että miten olette yhä junttien ystäviä? Eihän käytöstavattomia ihmisiä tarvitse juhliin kutsua, ei edes silloin, vaikka olisivat läheisiä sukulaisia.

Ei tietenkään tarvi, mutta oikeassa elämässä ihmissuhteet nyt ei aina ole ihan niin mustavalkoisia kuin nettipalstoilla. Minun mieheni isä oli juuri tuollainen rohmu, ja hieman käytöstavaton joissain muissakin asioissa (ei ollut aina ihan etiketti hallussa mitä oli esim sopivaa sanoa), mutta hyväsydäminen ihminen ja miehelle rakas isä. Eipä tullut koskaan mieleenkään että jätettäisiin kutsumatta ja ulkopuolelle silloin kun jotain läheisten kanssa muutenkin juhlittiin. Ja nyt kun hän on edesmennyt niin kyllä harmittaisi jos olisi jätetty. Kyllä niitä käytöstapoja toivoisi ihmisiltä ja niiden puute voi joskus johtaa harmaita hiuksia aiheuttaviin tilanteisiin, mutta ei se yksi huono puoli ihmisessä välttämättä aina tarkoita etteikö ihminen voisi olla muuten rakas ja läheinen. Ihmisiä on moneen lähtöön ja suurin osa lienee kuitenkin ainakin jollekin läheisiä, joten näitä tilanteita nyt vaan elämässä joidenkin kohdalle tulee ja sen takia kai tällaisia ketjujakin on olemassa. Toki silloin kun kyse on muutenkin ikävistä ihmisistä joiden sietäminen on pakkopullaa, kannattaa miettiä miksi niitä edes kutsuu mihinkään.

Vierailija
1967/2539 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkin taulukkoa kun tutkailee, niin aika pieniä ovat annoskoot/hlö kun vertaa siihen miten ihmiset syövät kotonaan ihan normiarjessa. Ei ihme jos juhlissa ruoka loppuu helposti kesken kun moni ottaa varmasti yli annoskoon jo ilman että on edes ns. rohmu.

Annoskoot on tehty käsittääkseni sillä ajatuksella, että on montaa lajia pöydässä. Ihan tunnettu seikka, että 20 hlö:lle tehdään oikeasti vähintään 30:n annoskoolla. Riippuu tarjoilujen laadusta. Ei ole siitä kiinni!

Vaikka onkin sen seitsemää sorttia ja mitoitus olisi laskettu kymmenellä yli, silti jokin aina loppuu kesken kun on näitä ihmisiä joilla ei ole mitään suhteellisuudentajua ja käytöstapoja.

Pitää kyllä ihmetellä, että minkälaista junttia sakkia sulla on sukulaisissa ja ystävissä, jos käytöstavattomia vieraita aina sattuu juhliisi? Itse järjestelin just noin kuukausi sitten eräitä juhlia ja ruokaa jäi runsaasti yli. Omalla porukalla pidettiin rääppiäisiä pari päivää niistä ruoista, joita ei voinut pakastaa. Ja pakkaseen meni (heti juhlien jälkeen) muutama litra lounasruokaa sekä kahvipöydän antimia.

Olen eri, mutta miten ihmeessä tuollaista "pitää ihmetellä" vielä näin pitkän ketjun jälkeen? Lähes sata viestiä ja vieläkään osa ei hoksaa? Tällaisia ihmisiä on, ja joidenkin juhliin he myös sitten osuvat.

Itselleni tämä tuli eka kertaa vastaan kauan sitten sukumökillä, kun viikonlopuksi oli varattu reilu määrä hyviä korppu- ja saunapalvikinkkuja aamiaispöytään ja sunnuntaina niitä ei sitten enää ollutkaan tai oli joku muutamaa siivu.  Aina ennen oli jäänyt reilusti ylimääräistä. Oltiin aidosti kummissaan, pengottiin pientä, täyttä jääkaappia yms.

Kävi sitten ilmi, että käly oli syönyt ne suoraan paketista jääkaapista jossain välissä, ilman leipää. Tämä ei ollut sinällään mikään katastrofi, olihan leipää, juustoja, kurkkua, tomaattia yms.,  mutta muistan vuosien jälkeen oudon tilanteen. Nykyisin tiedän esim. kälyn mieltymyksen graaviloheen ja teen sitä siten pari filettä pienellekin porukalle. Isoissa juhlissa vastaava ennakointi ei tietenkään olisi kätevää, kun tosiaan et voi etukäteen ennustaa, mikä on se kriittinen ainesosa, jota pitäisi olla ylenmäärin.

Niin, ihmettelen sitä, että miten olette yhä junttien ystäviä? Eihän käytöstavattomia ihmisiä tarvitse juhliin kutsua, ei edes silloin, vaikka olisivat läheisiä sukulaisia.

Ei tietenkään tarvi, mutta oikeassa elämässä ihmissuhteet nyt ei aina ole ihan niin mustavalkoisia kuin nettipalstoilla. Minun mieheni isä oli juuri tuollainen rohmu, ja hieman käytöstavaton joissain muissakin asioissa (ei ollut aina ihan etiketti hallussa mitä oli esim sopivaa sanoa), mutta hyväsydäminen ihminen ja miehelle rakas isä. Eipä tullut koskaan mieleenkään että jätettäisiin kutsumatta ja ulkopuolelle silloin kun jotain läheisten kanssa muutenkin juhlittiin. Ja nyt kun hän on edesmennyt niin kyllä harmittaisi jos olisi jätetty. Kyllä niitä käytöstapoja toivoisi ihmisiltä ja niiden puute voi joskus johtaa harmaita hiuksia aiheuttaviin tilanteisiin, mutta ei se yksi huono puoli ihmisessä välttämättä aina tarkoita etteikö ihminen voisi olla muuten rakas ja läheinen. Ihmisiä on moneen lähtöön ja suurin osa lienee kuitenkin ainakin jollekin läheisiä, joten näitä tilanteita nyt vaan elämässä joidenkin kohdalle tulee ja sen takia kai tällaisia ketjujakin on olemassa. Toki silloin kun kyse on muutenkin ikävistä ihmisistä joiden sietäminen on pakkopullaa, kannattaa miettiä miksi niitä edes kutsuu mihinkään.

Niin totta, kaikki ei aina ole mustavalkoista. 

Itselläkin tähän pakkokutsuttavien joukkoon kuuluu yksi rohmu. Onneksi koronan myötä on voitu muuttaa perhejuhlia siten, että kutsutaan vieraat pienissä erissä, kun ennen kaikki tulivat samalla kertaa. Tämä rohmu kutsutaan siis ainoana vieraana paikalle, joten pöydässä on omalle porukalle ja rohmulle syötävää tyyliin 1 voileipä per naama, 1 pulla per naama jne. Kun ei tarvitse katsoa sitä lautasen kukuttamista niin jaksaa kuunnella rohmun juttuja vittuuntumatta. Käytöstavat omaavien vieraiden kanssa ei tarvitse niuhosti laskea tarjottavien määrää, vaan sitä voi laittaa reilummin, osa vieraista kuitenkin tulee kauempaa, niin kiva varata extraa tällaisille vieraille.

Vierailija
1968/2539 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin täältä on kadonneet kaikki lohikeiton tyrkyttäjät?

Vierailija
1969/2539 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäi tarjottavaa sikana. Ois ollut rohmu ja syönyt voileipäkakun. Jäi 4 voileipäkakkua. 1 suklaakakku. Melkein kokonainen täytekakku. Eri piirakoita, pasteijoita ja keksejä ja kuohuviiniä kauheasti. Kahvia meni ja Pommaccia. Jaettiin sukulaisille tarjottavia ja naapureille sekä syöty itse jo 2 päivää ja pakastimessa hyvää vielä juhannukseksikin.

Vierailija
1970/2539 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäikö itselle mässyä?

Ruoka oli maittavaa. Toki yksi pitkämatkalainen perhe jäi tulematta perheen positiivisen koronatuloksen takia .Ruoka oli erittäin maittavaa- vieraana ollut nirppanokkainen kotitalousopettajakin totesi, että onpa ihanaa päästä syömään pitkästä aikaa hyvin itse valmistettua ruokaa ja että makuyhdistelmät ovat erittäin onnistuneita. Ruuan määrähän oli juuri oikein mitoitettu -kaikkea jäi runsaasti vaikka suurin osa juhlaväestä söi sitä kolmena päivänä.Osa ylimääräisistä leivonnaisista toki oli jo valmiiksi pakastettu niin että kotiväki syö niitä juhannuksena sitten. Eihän niitä juhlia kannata järjestää mikäli ei varaa riittävästi ruokaa.

Vierailija
1971/2539 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa se nyt oli maittavaa vai erittäin maittavaa?

Vierailija
1972/2539 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin vähän riippuu syöjän mieltymyksistä. Itse en juuri välitä voikreemistä kakussa, joten se oli vain maittavaa ,vaikka vadelmamousse siellä välissä oli erittäin maittavaa. Lohi oli erittäin maittavaa ja sopivasti suolattu- isäntäväki oli itse aavistanut kalat. Pastasalatti oli maittavaa, mutta Tabbouleh oli jopa herkullista.

Vierailija
1973/2539 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin vähän riippuu syöjän mieltymyksistä. Itse en juuri välitä voikreemistä kakussa, joten se oli vain maittavaa ,vaikka vadelmamousse siellä välissä oli erittäin maittavaa. Lohi oli erittäin maittavaa ja sopivasti suolattu- isäntäväki oli itse savustanut kalat. Pastasalatti oli maittavaa, mutta Tabbouleh oli jopa herkullista. korjattu

Vierailija
1974/2539 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin vähän riippuu syöjän mieltymyksistä. Itse en juuri välitä voikreemistä kakussa, joten se oli vain maittavaa ,vaikka vadelmamousse siellä välissä oli erittäin maittavaa. Lohi oli erittäin maittavaa ja sopivasti suolattu- isäntäväki oli itse savustanut kalat. Pastasalatti oli maittavaa, mutta Tabbouleh oli jopa herkullista. korjattu

Minä olen päätellyt, että minusta voikreemi on pahaa, kun en juo kahvia. Kuuma kahvi vie kitalaen rasvakerroksen mennessään.

Vierailija
1975/2539 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pidä juhlia

Älä osta lohta , ei se mitään kovin hyvää ole

Älä osta kalliita herkkuja

Käy liiterissä

Osta ylijäämä ja laputettuja tuotteita

Osta halpaa lihaa , valmista se kunnolla

Tarjoilija antaa lautaset tai tarjoilee

Käytä halpoja proteiinin lähteitä kuten munia, juustoa(halpaa) ym vastaavaa

Feta juusto ei ole edes hyvää miksi sitä pitäisi tarjota , maistuu ihan vuohen värkiltä

Vierailija
1976/2539 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä jäi tarjottavaa sikana. Ois ollut rohmu ja syönyt voileipäkakun. Jäi 4 voileipäkakkua. 1 suklaakakku. Melkein kokonainen täytekakku. Eri piirakoita, pasteijoita ja keksejä ja kuohuviiniä kauheasti. Kahvia meni ja Pommaccia. Jaettiin sukulaisille tarjottavia ja naapureille sekä syöty itse jo 2 päivää ja pakastimessa hyvää vielä juhannukseksikin.

Jos olen ymmärtänyt/arvannut oikein, valmistitte tarjottavista paljon itse. Osaatko yhtään arvioida olivatko kustannukset 10/20/30/40 /50 vieras? 

Vierailija
1977/2539 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeks sukujuhlissa meni oikein hyvin. Kukaan ei rohmunnu. Oli lohikeittoa.

Kahvit tarjoiltiin ja salatti annosteltiin minimaalisesti. Keittoa oli yllin Kyllin.

Vierailija
1978/2539 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kllisasevikaon kirjoitti:

Älä pidä juhlia

Älä osta lohta , ei se mitään kovin hyvää ole

Älä osta kalliita herkkuja

Käy liiterissä

Osta ylijäämä ja laputettuja tuotteita

Osta halpaa lihaa , valmista se kunnolla

Tarjoilija antaa lautaset tai tarjoilee

Käytä halpoja proteiinin lähteitä kuten munia, juustoa(halpaa) ym vastaavaa

Feta juusto ei ole edes hyvää miksi sitä pitäisi tarjota , maistuu ihan vuohen värkiltä

En ole maistanut vuohen värkkiä kuten sinä, joten en voi verrata, mutta minun mielestäni feta on hyvää.

Vierailija
1979/2539 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin totta, kaikki ei aina ole mustavalkoista. 

Itselläkin tähän pakkokutsuttavien joukkoon kuuluu yksi rohmu. Onneksi koronan myötä on voitu muuttaa perhejuhlia siten, että kutsutaan vieraat pienissä erissä, kun ennen kaikki tulivat samalla kertaa. Tämä rohmu kutsutaan siis ainoana vieraana paikalle, joten pöydässä on omalle porukalle ja rohmulle syötävää tyyliin 1 voileipä per naama, 1 pulla per naama jne. Kun ei tarvitse katsoa sitä lautasen kukuttamista niin jaksaa kuunnella rohmun juttuja vittuuntumatta. Käytöstavat omaavien vieraiden kanssa ei tarvitse niuhosti laskea tarjottavien määrää, vaan sitä voi laittaa reilummin, osa vieraista kuitenkin tulee kauempaa, niin kiva varata extraa tällaisille vieraille.

Voi hyvänen aika miten noloja ovat tällaiset pihit isännät. Käytöstavoista ei kannata tällaisten edes puhua.

Vierailija
1980/2539 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää mua vähän pelottaa, osaako catering laskea ruuan menekin. Meillä on sukulaisia jotka on just sellaisia buffamättörohmuja että ottavat kaikkia parhaita lihoja ym lautasen aivan kukkuralleen, vaikka ne olisi viimeiset siinä astiassa. Että jääkö sitten jonon häntäpää ilman lohia ja lihoja... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi