Voisitko pariutua rahaongelmaisen kanssa?
Turn off vai turn on? Nainen maksaa velkojaan ulosotolle ja käy töissä, mutta miten suhtautuisit?
Kommentit (105)
Vähän punainen lippu heiluu, mutta jos jotain nuoruuden hairahduksia makselee ja on ryhdistäytynyt, voihan olla, että vastuuntunto on herännyt ja tyyli muuttunut.
Seuraisin vähän, miten tunnollisesti yleensä asioitaan hoitaa ennen lopullista tuomiota.
Tuskin.
On vaikeaymmärtää miksi esim laittaa palkan rahapeleihin.
Näitä tapahtuu, kun muutetaan teininä itsekseen asumaan ja ostetaan osamaksuina kaikkea
Valitettavasti maailma pyörii rahan ympärillä eli sitä on osattava käyttää. Varsinkin jos suuria summia pelattu yms. vaikuttaa elämään vuosikausia.
Pariuduinkin.
Aina ei asiat ole niin mustavalkoisia, ja tästäkin tarinasta saisi sivutolkulla tekstiä. Nykyään on velaton, luottotiedot takaisin saanut kunnon kansalainen ja lapsilleen omistautunut isä.
Hälytyskellot voisi kyllä soida, jos ihan vain laiskuuttaan olisi jättänyt laskunsa maksamatta ja sen takia olisi ongelmissa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän punainen lippu heiluu, mutta jos jotain nuoruuden hairahduksia makselee ja on ryhdistäytynyt, voihan olla, että vastuuntunto on herännyt ja tyyli muuttunut.
Seuraisin vähän, miten tunnollisesti yleensä asioitaan hoitaa ennen lopullista tuomiota.
Minullakin välähti mielessä ensin punainen lippu mutta kun näin kuinka tunnollisesti nainen on maksellut jo usean vuoden ajan ulosotolle niin annoin uuden mahdollisuuden.
Riippuu monesta eri tekijästä. Eniten siitä, miten käyttäytyy tänä päivänä.
Mä olin ulosotossa kun tapasin nykyisen mieheni. Koko ajan maksoin palkasta velkoja pois. Ollaan oltu yhdessä melkein 10 vuotta ja olen maksanut velkani pois vajaa pari vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Maksaa tunnollisesti velkoja pois ulosotolle.
Olisi kai järkevää että kaksi ongelmaista ei mene yhteen, niin ongelmat vähenevät. Eli toisella on homma hanskassa enemmän, jos toisella vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaa tunnollisesti velkoja pois ulosotolle.
Juu, mutta myös se, miten hallitsee muuta rahankäyttöään.
1. Miten ne velat ovat syntyneet?
2. Miksi ne velat ovat syntyneet?
3. Mitä nainen tekee nyt toisin varmistaakseen ettei sama toistu?
4. Onko naiselle ok ettei taloutta yhdistetä, vaan molemmat maksavat omansa?
Jos saan näihin kaikkiin hyvän vastauksen, voisin pariutua.
Voisin jos käy töissä ja maksaa tunnollisesti velkansa.
En pariudu kenenkään kanssa sillä tavalla, että rahamme merkittävissä määrin sekoittuisivat, joten toisen rahaongelmat eivät olisi minun ongelmani.
En koskaan edes harkinnut pariutuvani kenenkään kanssa, jonka arvot ja tavat poikkeaisivat täysin omistani.
Onneksi puolisoni pariutui. Uo on ollut takana jo muutaman vuoden eikä missään vaiheessa millään tavalla vaikuttanut hänen talouteensa tai suhteeseemme.
Vähän riippuu isommasta kokonaiskuvasta. Joku yksittäinen nuoruuden moka, mutta nyt rahankäyttö hallinnassa ei olisi ongelma. Jos edelleen holtitonta rahankäyttöä, niin sitä en katsoisi. Olen itse melkotarkka (en hulluna nuukaile kaikesta, mutta teen ostokset harkiten) rahankäyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kai järkevää että kaksi ongelmaista ei mene yhteen, niin ongelmat vähenevät. Eli toisella on homma hanskassa enemmän, jos toisella vähemmän.
Naisella on ulosotossa mutta minulla miehenä on raha-asiat kunnossa.
Riippuu ihan siitä, mistä ne rahaongelmat ovat aiheutuneet, ja kuinka suhtautuu rahaan nyt.
En kyllä lähtisi tekemään mitään taloudellisesti sitovia peliliikkeitä ennen kuin ne rahaongelmat olisi selätetty, ja näkisin, kuinka pärjää normaalissa arjessa rahan kanssa. Eli ei yhteen muuttoa, ei yhteistä omaisuutta, perillisistä nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä, mistä ne rahaongelmat ovat aiheutuneet, ja kuinka suhtautuu rahaan nyt.
En kyllä lähtisi tekemään mitään taloudellisesti sitovia peliliikkeitä ennen kuin ne rahaongelmat olisi selätetty, ja näkisin, kuinka pärjää normaalissa arjessa rahan kanssa. Eli ei yhteen muuttoa, ei yhteistä omaisuutta, perillisistä nyt puhumattakaan.
Olemme naisen kanssa samaa mieltä säännöistä mitkä luettelit ja on kertonut velan tulleen nuoruuden virheistä.
Valitettavasti miehet huolii. Ei pitäisi vaan minkäs teet...