Mies haluaisi sivusuhteen
Ollaan noin 40vuotiaita ja meillä on alkanut seksuaaliset halut eriytymään. Mies haluaisi seksiä noin joka toinen päivä ja minulle riittää kerran kahdessa viikossa. Mies myös haluaisi kokeilevampaa seksiä. Tämä on alkanut aiheuttaa kitkaa välillemme, vaikka muuten meillä menee hyvin. Mies sitten viikonloppuna kysyi suoraan, voisiko hän hankkia sivusuhteen jolloin meidän seksissä voitaisiin mennä minun tahdilla. En osannut sanoa mitään, vaikka eihän se hyvältä kuulostanut. Kaipaisin kokemuksia, onko muut olleet vastaavassa tilanteessa ja miten se on onnistunut?
Kommentit (537)
Tuo, että ehdottaa miehelle, että molemmille sitten samat säännöt ja luvat sivusuhteisiin, saattaa avata miehen silmät. Että hyväksyykö hän toisen vieraissa juoksemisen. Veikkaampa, että ei hyväksy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt mies saa joka toinen viikko. Jos eroaa, alkaako sitten saada haluamansa määrän vai jopa vähemmän?
Mulla lopahtaisi halut nollaan sivusuhteen ehdottelusta. Ja ero vielä lisäksi.Minä erosin, seksielämä on nykyään mahtavaa ja lisäksi on kumppani joka muutenkin hellii ja huomioi ja välittää, sen sijaan että pitäisi kaikkea läheisyyttä hirveänä rasitteena. Kahden seksuaalisen ihmisen suhteessa kyse on molemminpuolisesta ilosta. He joille seksi on työtä viihtykööt keskenään.
Kyllä aika monista vastauksista kuultaa että kumppanin kanssa ollaan ihan muista syistä kuin rakkaudesta.
Tulee olo ettei näillä "ota ero" ihmisillä taida olla kokemusta parisuhteesta jossa on rakkautta. Miksi muuten ne voisi sormia napauttamalla erota.
Sivusuhde latistaisi rakkauden PARISUHTEESTA sekunneissa. En ole lupautunut mihinkään kolmiokuvioihin.
Kenties sitä rakkautta ei alkuunkaan ollut jos niin helposti latistuu.
Jos et ole riemusta kiljuen lähdössä mukaan, niin älä todellakaan suostu. Noilla sivusuhteilla on myös taipumus muuttua päätoimisiksi. Älä. Älä. Älä.
Jos mies haluaa sivusuhteen, kokeilkaa avointa suhdetta ja päättääkää sitten eroatteko? Avoimessa sinäkin voit treffailla
Teidän tilanne kuulostaa siltä, että olet ehkä itsekin epävarma mitä haluat suhteelta?
Vierailija kirjoitti:
Tuo, että ehdottaa miehelle, että molemmille sitten samat säännöt ja luvat sivusuhteisiin, saattaa avata miehen silmät. Että hyväksyykö hän toisen vieraissa juoksemisen. Veikkaampa, että ei hyväksy.
Juuri näin. Vaimon pitää saada myös käydä treffeille ja harrastaa seksiä muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä itse mietin, ehdottaisinko miehelleni sivusuhdetta. Pohdinkin asiaa täällä joskus, ja sain vain kuraa niskaani, moni tuntui ajattelevan että mulla on taka-ajatuksena ero ja haluan itse vieraita (joka EI todellakaan voisi olla kauempana totuudesta!! 🤦🏼)
Haluan olla tässä suhteessa, mutta seksi ei kiinnosta enää yhtään, ei ole kiinnostanut yli 10 vuoteen, ja nyt turha ehdottaa hormonivajetta, leluja, lääkitysten vaikutusta, koska kaikki kokeiltu. Mua ei vaan syvällisellä tasolla touhu kiinnosta enää yhtään.
Mies elää puutteessa ja haluaisi joka päivä. Annan välillä säälistä, mutta tämäkään ei oikein tee miestä tyytyväiseksi, koska huomaahan hän etten oikeasti syty yhtään. Ja taas korostan, ettei vika miehen taidoissa, vaan siinä että olen itse lopen kyllästynyt puuhaan. Ei siinä syty vaikka toinen mitä tekisi, jos on niin täysin kyllästynyt touhuun kuin minä olen.
Ainoastaan pelkään sitä, että jos annan luvan vieraaseen, mies saattaa romantikkona kehitellä tunteita toista kohtaan, ja sehän olisi sitten ero, jota en halua.
Myöskään, jos mies harrastaisi seksiä toisen kanssa, en enää ikinä voisi harrastaa hänen kanssaan sitä (edes kerran vuodessa) tai suudella, koska pelkään tauteja. Ja ennenkuin räjähdätte pilkkanauruun, olen jo kerran saanut aiemmassa suhteessa sekä sp-taudin että huuliherpeksen, kun edellinen kumppani petti minua, vaikka vannoi käyttäneensä kondomia. Ei se todellakaan suojaa 100%.
Eli käytännössä odotan tässä koska mies kyllästyy/rakastuu toiseen ja suhteemme loppuu, vaikken niin haluaisi käyvän. En vaan näe mitään hyvää ratkaisua tilanteeseen.
Hieman tosin elättelen toiveita, että iän myötä miehenkin halut hiipuisivat...
Nyt sitä ei löydy enää, mutta yksi nainen joka piti blogia, oli sanonut miehelleen tuommoisessa tilanteessa, että voi käyttää maksullisten palveluita, mutta ei sivusuhteita. Riski rakastumisesta kun on aika pieni silloin, ja tilastojen mukaan sp-tautien riskikin on pienempi ammattilaisella, kuin baaripokalla. Koska baaripoka ei ole yhtä tunnollinen kondomien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt mies saa joka toinen viikko. Jos eroaa, alkaako sitten saada haluamansa määrän vai jopa vähemmän?
Mulla lopahtaisi halut nollaan sivusuhteen ehdottelusta. Ja ero vielä lisäksi.Minä erosin, seksielämä on nykyään mahtavaa ja lisäksi on kumppani joka muutenkin hellii ja huomioi ja välittää, sen sijaan että pitäisi kaikkea läheisyyttä hirveänä rasitteena. Kahden seksuaalisen ihmisen suhteessa kyse on molemminpuolisesta ilosta. He joille seksi on työtä viihtykööt keskenään.
Kyllä aika monista vastauksista kuultaa että kumppanin kanssa ollaan ihan muista syistä kuin rakkaudesta.
Tulee olo ettei näillä "ota ero" ihmisillä taida olla kokemusta parisuhteesta jossa on rakkautta. Miksi muuten ne voisi sormia napauttamalla erota.
Sivusuhde latistaisi rakkauden PARISUHTEESTA sekunneissa. En ole lupautunut mihinkään kolmiokuvioihin.
On, mutta mun rakkautta saa vain parisuhteessa, ei missään oudoissa sivusuhderäpellyksissä.
Joo huvittaa kuvitelmat siitä että löytyisi tuosta noin vain naisia jotka antavat tehdä heille mitä vain miehelle milloinkin tulee mieleen. Maksullisia kylläkin. Mutta ei muita. Ihan kuin naiset odottaisivat kiimassaan näitä miehiä kotonaan joka päivä että millonka se mies nyt kerkeää ja haluaa seksiä tulla harrastamaan. Ihan kuin miehen tarpeet olisi joku maailman tärkein asia? Miesten pitäisi tajuta että hyvin harvoin sinä saat kaiken. Upean kumppanin joka miellyttää sinua ihan kaikessa. Ei samasta ihmisestä voi löytyä kaikkia piirteitä yhtä aikaa ja vielä että halutkin pitäisi mennä ja samoin kun mies haluaa. Herätkää todellisuuteen! Ja eläkää yksin ja käykää maksullisissa taikka ostakaa joku nukke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä itse mietin, ehdottaisinko miehelleni sivusuhdetta. Pohdinkin asiaa täällä joskus, ja sain vain kuraa niskaani, moni tuntui ajattelevan että mulla on taka-ajatuksena ero ja haluan itse vieraita (joka EI todellakaan voisi olla kauempana totuudesta!! 🤦🏼)
Haluan olla tässä suhteessa, mutta seksi ei kiinnosta enää yhtään, ei ole kiinnostanut yli 10 vuoteen, ja nyt turha ehdottaa hormonivajetta, leluja, lääkitysten vaikutusta, koska kaikki kokeiltu. Mua ei vaan syvällisellä tasolla touhu kiinnosta enää yhtään.
Mies elää puutteessa ja haluaisi joka päivä. Annan välillä säälistä, mutta tämäkään ei oikein tee miestä tyytyväiseksi, koska huomaahan hän etten oikeasti syty yhtään. Ja taas korostan, ettei vika miehen taidoissa, vaan siinä että olen itse lopen kyllästynyt puuhaan. Ei siinä syty vaikka toinen mitä tekisi, jos on niin täysin kyllästynyt touhuun kuin minä olen.
Ainoastaan pelkään sitä, että jos annan luvan vieraaseen, mies saattaa romantikkona kehitellä tunteita toista kohtaan, ja sehän olisi sitten ero, jota en halua.
Myöskään, jos mies harrastaisi seksiä toisen kanssa, en enää ikinä voisi harrastaa hänen kanssaan sitä (edes kerran vuodessa) tai suudella, koska pelkään tauteja. Ja ennenkuin räjähdätte pilkkanauruun, olen jo kerran saanut aiemmassa suhteessa sekä sp-taudin että huuliherpeksen, kun edellinen kumppani petti minua, vaikka vannoi käyttäneensä kondomia. Ei se todellakaan suojaa 100%.
Eli käytännössä odotan tässä koska mies kyllästyy/rakastuu toiseen ja suhteemme loppuu, vaikken niin haluaisi käyvän. En vaan näe mitään hyvää ratkaisua tilanteeseen.
Hieman tosin elättelen toiveita, että iän myötä miehenkin halut hiipuisivat...
Nyt sitä ei löydy enää, mutta yksi nainen joka piti blogia, oli sanonut miehelleen tuommoisessa tilanteessa, että voi käyttää maksullisten palveluita, mutta ei sivusuhteita. Riski rakastumisesta kun on aika pieni silloin, ja tilastojen mukaan sp-tautien riskikin on pienempi ammattilaisella, kuin baaripokalla. Koska baaripoka ei ole yhtä tunnollinen kondomien kanssa.
Se maksullinen on lähes satavarma hpv-tartunta, sillä kondomi ei suojaa siltä. Pahimmassa tapauksessa johtaa vaimon syöpäkuolemaan.
Ap täällä taas. Tarkennan kun ilmeisesti kirjoitin alkuunsa vähän epätarkasti.
Meidän suhde on muuten ollut onnellinen, mutta tämä seksiasia on luonut kitkaa parin viimeisimmän vuoden aikana. Ja mies kyllä huomioi minut sängyssä ihan hyvin, minulle vaan riittää oikein hyvin se rentoutus kahden viikon välein enkä kaipaa mitään ihmeellisyyksiä siihen. Kuukausikaan ei olisi huono.
Ja mies sanoi, että toki sivusuhde on ok myös minulle, kunhan se ei entisestään vähennä yhteisen seksin määrää. Siihen sanoin, että en kyllä koe tarvitsevani enää sivusuhdetta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri kommentoija, mutta minun ajatukseni parisuhteesta ja rakkaudesta on sellainen, että siihen sisältyy molemminpuolinen, tyydyttävä seksielämä. Kaikkien ajatus ei selvästikään ole sama eli heille rakkaus voi olla seksitönkin tai epätyydyttävän seksielämän suhde, missä haluja käydään tyydyttämässä suhteen ulkopuolella.
Minun ei ole tarvinnut ikinä tinkiä siitä, ettenkö saisi tyydyttävää seksielämää rakkauteen perustuvassa suhteessa, joten tiedän sellaisen olevan mahdollista. Haluttava mies, joka tyydyttää ja jota on ihana tyydyttää. Jos sellaista ei löydy, niin olen mieluummin yksin kuin suhteessa, missä lasketaan seksikertoja ja ehdotellaan sivusuhteita. Tosin tuohon tilanteeseen päätymisessä on molemmilla yhtä suuri vastuu.
Eli kumpikin on hyväksynyt suhteen, missä seksi ei toimi. Moni toi esille samaa näkökantaa kuin itsekin toin eli se, jos seksi ei toimi yhden miehen kanssa, voi se toimia toisen miehen kanssa ihan eri taajuudella. Ei välttämättä aina ole kyse siitä, että olisi huonot seksitaidot, vaan siitä, ettei pari vain sovi toisilleen alun alkaenkaan.
Seksielämää eivät kaikki arvosta kovin korkealle, jolloin yhteensopivuuteen ei kiinnitetä paljoakaan huomiota tai seksielämä jätetään aivan oman onnensa nojaan siitä keskustelematta ja kehittämättä. Silloin seuraavakin suhde päättyy samaan ongelmaan ensihuuman jälkeen.
Lähtölaskenta eroon on alkanut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, mutta mun rakkautta saa vain parisuhteessa, ei missään oudoissa sivusuhderäpellyksissä.
Kyllä ihmiset rakastuu, vaikka olisi parisuhteessa. Ei se ihmistä immuuniksi rakastamiselle tee. Vain typerykset kuvittelee sivusuhteiden olevan vain panemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiset rakastuu, vaikka olisi parisuhteessa. Ei se ihmistä immuuniksi rakastamiselle tee. Vain typerykset kuvittelee sivusuhteiden olevan vain panemista.
Miksi haluaisin olla parisuhteessa, jossa puoliso olisi rakastunut toiseen? Siksi tällaisesta ehdotuksesta seuraisi lähtökohtaisesti ero.
Tämä ketju kiinnostaa mua ja tekisi mieli ehdottaa, että ap mielenkiinnosta kävisi tänään miehen kanssa keskustelisivat siitä, että olisi molemmille avoin suhde kokeiluna ja että ei olisi sillä aikaa seksiä yhdessä. Ihan vaan siis hypoteettinen keskustelu, jonka päätteeksi ei lupauduta mihinkään. Jos mies kysyy, miksi ap haluaisi seksiä muiden kanssa, kun ei kotona haluaa koko ajan, niin voisi vastata, että haluaa nähdä, että millaista seksi on muiden kanssa, kun ei ole paljon kokemusta siitä ja että haluaa nähdä, kuinka paljon sen haluaminen on eri miehistä kiinni. Sehän miehelläkin on toiveessaan taustalla, päästä kokeilemaan erilaista muiden kanssa, ei pelkästään määrällinen toive. Ja että ap tulisi kertomaan miehen reaktion tänne.
Aika erikoista, jos mitään mustasukkaisuutta noista sivusuhteista ei tulisi. Ennemmin sitten niin, että yhteinen seksi loppuu ja kumpikin hakee omansa muualta ja perhe pysyy kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tässä aloituksessa mies haluaa sivusuhdetta ihan vain _seksiin_, siis jyystöön ja kassientyhjennykseen.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä taas. Tarkennan kun ilmeisesti kirjoitin alkuunsa vähän epätarkasti.
Meidän suhde on muuten ollut onnellinen, mutta tämä seksiasia on luonut kitkaa parin viimeisimmän vuoden aikana. Ja mies kyllä huomioi minut sängyssä ihan hyvin, minulle vaan riittää oikein hyvin se rentoutus kahden viikon välein enkä kaipaa mitään ihmeellisyyksiä siihen. Kuukausikaan ei olisi huono.
Ja mies sanoi, että toki sivusuhde on ok myös minulle, kunhan se ei entisestään vähennä yhteisen seksin määrää. Siihen sanoin, että en kyllä koe tarvitsevani enää sivusuhdetta.
ap
Minusta kyllä nyt vaikuttaa siltä, että koko ketju on saanut alkunsa miehestä, joka testaa täällä, voisiko tällaista omalle vaimolle ehdottaa. Tämä viesti on sitten paikkaamaan tunnetta siitä, ettei ollutkaan omalle vaimolle ehkä riittävän haluttava niin että tämä tahtoisi enemmän seksiä. Ehkäpä koko sivusuhteenkin idea on se, että kokisi olevansa miehenä haluttavampi, onhan se jokaiselle ihmiselle tärkeää.
Se miksi seksielämänne ei toimi pitäisi selvittää. Se ei välttämättä ole ihan helppoa, jos sivusuhdetta on jo ehdotettu. Mutta jos on kuten uumoilen eli että ap on tosiasiassa mies, niin pitäisi selvittää mikä kaikki on suhteen seksissä sellaista, ettei naista halutakaan. Se voi olla muukin asia kuin seksiin liittyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni suhteessa oleva nainen kaipaisi ihan vain sitä, että joku mies olisi kiinnostunut juttelemaan, käyttäytyisi mukavasti ja flirttailisi, ilmaisisi että nainen on viehättävä. Sellaista positiivista huomiota mieheltä. Ei siis tarvitsisi edes mitään fyysistä välttämättä! Tähän moni mies menettää parisuhteessa kyvyn täysin.
Vastaukseni oli kohdennettu tuohon ko. suhteeseen. Eli kaikkeen, mitä tässä oli kerrottu miten esimerkiksi sivusuhde toteutuisi miehen mielestä. Se viesti aika suuresta itsekeskeisyydestä alkaen siitä, että sivusuhteen tulisi olla käytettävissä kerran viikossa "kokeilevampiin juttuihin". Jos nainen on tottunut huonoon seksiin, hän ehkä pitää tuollaista miestä aivan normaalina eli hänelle seksi on sitä mitä annetaan eikä niinkään sitä mitä mieheltä saadaan, jos saadaan.
Se on kuitenkin perusasia, että tuossa suhteessa seksi ei toimi eikä niinkään se, että seksiä ei ole viittä kertaa kolmen kerran sijasta. Jo tuo ajatusmalli osoittaa, että näiden ihmisten seksielämässä on todella paljon pielessä, jos katson sitä omasta hyvän seksielämän käsityksestäni käsin. Se on yhdessä opiskelua, ei niin kuin tuossa viestissäsi, että "olen osaaja". Ainakin naisen näkökulmasta tuollaiset "kaiken osaajat" ovat monesti kaikkein huonoimpia, koska he eivät kuuntele mistä oikeasti pidän.