Mies haluaisi sivusuhteen
Ollaan noin 40vuotiaita ja meillä on alkanut seksuaaliset halut eriytymään. Mies haluaisi seksiä noin joka toinen päivä ja minulle riittää kerran kahdessa viikossa. Mies myös haluaisi kokeilevampaa seksiä. Tämä on alkanut aiheuttaa kitkaa välillemme, vaikka muuten meillä menee hyvin. Mies sitten viikonloppuna kysyi suoraan, voisiko hän hankkia sivusuhteen jolloin meidän seksissä voitaisiin mennä minun tahdilla. En osannut sanoa mitään, vaikka eihän se hyvältä kuulostanut. Kaipaisin kokemuksia, onko muut olleet vastaavassa tilanteessa ja miten se on onnistunut?
Kommentit (537)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama tilanne. Vaimo ei suostu tähän järjestelyyn ja mietin eroa. Ei riitä kerran kahdessa viikossa minulle ja tuntuu naurettavalta, että parisuhteessa joutuu masturboimaan.
En halua pettää, joten ero alkaa näyttämään todennäköiseltä.Kuules kaniini.
Miksi sinä parisuhteeseen läksit yleensä?Jos tarve yksi on tuo, niin ei siinä parisuhteessa to del la kaan kannata olla.
Löydät sopivamman.Suhteessa kyllä tulee erilaisia vaiheita. Se vaan on niin. Ainakin meillä on niin. Meilläkin on ollut noita turhautumisvaiheita samasta syystä. Onneksi sattunut olemaan myös muita tärkeitä osa-alueita tässä suhteessa. Seksi on toki tärkeä, mutta että se olisi se ainoa tärkeäei kai?
Mutta olemme monenlaisia ja, jos se sinulla on niin, niin kyllä niitä sopivampia löytyy.No 10v sitten kun mentiin tähän liittoon niin ei ollut tai edes osannut kuvitella, että tilanne menee tähän. Eikä sekään haittaisi jos kyse olisi jostain lyhyestä vaiheesta, mutta tätä on nyt ollut viimeiset 3 vuotta jo. Seksi ei ole ainoa tärkeä asia suhteessa, mutta silti minulle yksi niistä tärkeistä.
Aika lyhytnäköistä. Viidenkympin jälkeen jokaisen hormonit vähenee ja libido kaikkoaa - se on biologiaa. Siinä en kannata roikkua, ei sitä pidä priorisoida. Kuten sanottua - se on lähinnä ajatus ja tunne. Ei mitään tärkeää kun lisääntyminen on suoritettu.
Tässä näkyy pari "haluttoman" olennaisista piirteistä, eli kontrollinhalu ja mitätöinti. Kunhan itsellä asiat on hyvin niin toisen tarpeista ei väliä, ja päälle kertomus siitä miksi niitä ei pitäisi edes olla. Ikipäivänä en tahtoisi olla ihmisen kanssa jonka mukaan rakkaus on sitä, mitä hän itse sattuu kahden ihmisen suhteessa päättämään! -nainen
Vierailija kirjoitti:
Olet siis itse sitä mieltä, että miehen pitäisi tyytyä sun tahtiin ja olla yhtä tyytyväinen ja onnellinen kuin ennenkin?
Sulla on 3 vaihtoehtoa, valitse itsellesi niistä sopivin:
-"pakotat" itsesi miehen tahtiin ja olet estottomampi seksissä
-hyväksyt sivusuhteen
-eroat
Niin, koska miehesi on jo ottanut asian puheeksi, niin neljäs eli tavallisin vaihtoehto lienee sinun kohdaltasi poissuljettu. Eli kohta neljä, jossa vähemmän seksiä haluava osapuoli määrää rytmin ja toinen riutuu seksinpuutteessa suhteessa, josta ei osaa poistua omin avuin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama tilanne. Vaimo ei suostu tähän järjestelyyn ja mietin eroa. Ei riitä kerran kahdessa viikossa minulle ja tuntuu naurettavalta, että parisuhteessa joutuu masturboimaan.
En halua pettää, joten ero alkaa näyttämään todennäköiseltä.
Ymmärrän kyllä että tuntuu pahalta kun halut ei kohtaa, mutta itse kyllä olen aina nauttinut masturboinnista parisuhteissakin, vaikka seksiä on tarpeeksi, enkä koe sitä mitenkään "joutumisena".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en miehenä tunne tarvetta olla haluttu kumppani, tai rakastettu seksiä varten. Haluan reikää, vaihtelevaa seksiä, mieluiten useampia kumppaneita jyystöön. Ja kyllä, naiset, viriili-ikäisellä miehellä on aina nämä ajatukset, puhuvat mitä puhuvat.
Tietenkin seksillä ja seksuaalisuudella on merkittävä osuus siinä, mikä tekee ihmisestä ihmisen.
Että mitä se Pirjo/Leena/Jenni/Valkoroskamaria siellä nyt miehenä esiintyessään yrittääkään viestiä tuolla tyhjänpäiväisellä jorinalla? Jos tilanne olisi niin, että AP olisi se, joka haluaa sivusuhteen koska miestä ei seksi kiinnosta, olisi kanalauma täällä huutamassa yhteen ääneen, kuinka mies sika ja rajoittaa naista ja niin edespäin.
Höpö höpö, Pentti.
Se älähtää, johon kalahtaa. Totuus yrjöpalstan kaksinaamaisuudesta johtaa aina näihin Pentti/Setä kommentteihin. Jatkakaa vain entiseen malliin.
Ja mitä tulee AP:n pohdintaan, sivusuhdetta voi kokeilla jos uskaltaa. Jos tuntuu väärältä ja huonolta ajatukselta, eikä seksiä enää ole, on vaihtoehtona se ero. Sopimalla kalenteriin päivät milloin lakanoita heilutellaan ei tuollainen tilanne parane muualla kuin jonkin besserwisserin korvien välissä.
Meillä itse mietin, ehdottaisinko miehelleni sivusuhdetta. Pohdinkin asiaa täällä joskus, ja sain vain kuraa niskaani, moni tuntui ajattelevan että mulla on taka-ajatuksena ero ja haluan itse vieraita (joka EI todellakaan voisi olla kauempana totuudesta!! 🤦🏼)
Haluan olla tässä suhteessa, mutta seksi ei kiinnosta enää yhtään, ei ole kiinnostanut yli 10 vuoteen, ja nyt turha ehdottaa hormonivajetta, leluja, lääkitysten vaikutusta, koska kaikki kokeiltu. Mua ei vaan syvällisellä tasolla touhu kiinnosta enää yhtään.
Mies elää puutteessa ja haluaisi joka päivä. Annan välillä säälistä, mutta tämäkään ei oikein tee miestä tyytyväiseksi, koska huomaahan hän etten oikeasti syty yhtään. Ja taas korostan, ettei vika miehen taidoissa, vaan siinä että olen itse lopen kyllästynyt puuhaan. Ei siinä syty vaikka toinen mitä tekisi, jos on niin täysin kyllästynyt touhuun kuin minä olen.
Ainoastaan pelkään sitä, että jos annan luvan vieraaseen, mies saattaa romantikkona kehitellä tunteita toista kohtaan, ja sehän olisi sitten ero, jota en halua.
Myöskään, jos mies harrastaisi seksiä toisen kanssa, en enää ikinä voisi harrastaa hänen kanssaan sitä (edes kerran vuodessa) tai suudella, koska pelkään tauteja. Ja ennenkuin räjähdätte pilkkanauruun, olen jo kerran saanut aiemmassa suhteessa sekä sp-taudin että huuliherpeksen, kun edellinen kumppani petti minua, vaikka vannoi käyttäneensä kondomia. Ei se todellakaan suojaa 100%.
Eli käytännössä odotan tässä koska mies kyllästyy/rakastuu toiseen ja suhteemme loppuu, vaikken niin haluaisi käyvän. En vaan näe mitään hyvää ratkaisua tilanteeseen.
Hieman tosin elättelen toiveita, että iän myötä miehenkin halut hiipuisivat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä parisuhteeseen läksit yleensä?Jos tarve yksi on tuo, niin ei siinä parisuhteessa to del la kaan kannata olla.
Löydät sopivamman.Suhteessa kyllä tulee erilaisia vaiheita. Se vaan on niin. Ainakin meillä on niin. Meilläkin on ollut noita turhautumisvaiheita samasta syystä. Onneksi sattunut olemaan myös muita tärkeitä osa-alueita tässä suhteessa. Seksi on toki tärkeä, mutta että se olisi se ainoa tärkeäei kai?
Mutta olemme monenlaisia ja, jos se sinulla on niin, niin kyllä niitä sopivampia löytyy.No 10v sitten kun mentiin tähän liittoon niin ei ollut tai edes osannut kuvitella, että tilanne menee tähän. Eikä sekään haittaisi jos kyse olisi jostain lyhyestä vaiheesta, mutta tätä on nyt ollut viimeiset 3 vuotta jo. Seksi ei ole ainoa tärkeä asia suhteessa, mutta silti minulle yksi niistä tärkeistä.
Aika lyhytnäköistä. Viidenkympin jälkeen jokaisen hormonit vähenee ja libido kaikkoaa - se on biologiaa. Siinä en kannata roikkua, ei sitä pidä priorisoida. Kuten sanottua - se on lähinnä ajatus ja tunne. Ei mitään tärkeää kun lisääntyminen on suoritettu.
Tässä näkyy pari "haluttoman" olennaisista piirteistä, eli kontrollinhalu ja mitätöinti. Kunhan itsellä asiat on hyvin niin toisen tarpeista ei väliä, ja päälle kertomus siitä miksi niitä ei pitäisi edes olla. Ikipäivänä en tahtoisi olla ihmisen kanssa jonka mukaan rakkaus on sitä, mitä hän itse sattuu kahden ihmisen suhteessa päättämään! -nainen
Veit sanat suustani. Omassa parisuhteessani olen samassa tilanteessa. Kumppania ei seksi kiinnosta muussa kuin lapsenhankintamielessä, ja silloinkin mieluusti mahdollisimman nopeasti ja mielikuvituksettomasti. Olen nainen. Ja kyllä, on olemassa miehiä, jotka haluavat perheen, mutta eivät seksiä. Ja naisia, jotka haluavat perheen JA seksiä. Ja sitten on niitä, joilla halut kohtaavat. Sellaisesta voi vain unelmoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veit sanat suustani. Omassa parisuhteessani olen samassa tilanteessa. Kumppania ei seksi kiinnosta muussa kuin lapsenhankintamielessä, ja silloinkin mieluusti mahdollisimman nopeasti ja mielikuvituksettomasti. Olen nainen. Ja kyllä, on olemassa miehiä, jotka haluavat perheen, mutta eivät seksiä. Ja naisia, jotka haluavat perheen JA seksiä. Ja sitten on niitä, joilla halut kohtaavat. Sellaisesta voi vain unelmoida.
Mitä te teitte seurusteluaikananne? Panitte heti lapset mielessä ja silloin miehellä seisoi? Kyllä tuollaiset piirteet huomaa jos niitä ilmenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä odotellessa. Liki kuusikymppisenä parina seksielämä oikeastaan parasta ikinä, vähän ollaan ns. pervopuolellekin lipsahdettu parina. Emme enää yritä lisääntyä. Isästäkin voisi tulla epäselvyyttä, jos lapsia pukkaisi... ; )
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kummallista että liikapanetustaan ei voisi hoitaa omin käsin runkkaamalla, mutta vaimon "handjob" olisikin sitten parempi vaihtoehto. Kielii ajatuksesta että vaimo on käyttöesine ja miehen tarpeiden tyydyttäjä.
Kyllä on älyvapaata pohdintaa taas. Monta aivosolua löytyy? Veikkaan että alle kymmenen.
Se, että haluaa seksiä ja toisen kosketusta ei esineellistä mitään tai ketään. Tuolla logiikalla myös jokainen nainen, joka ei tyydy HK:n siniseen kun mies ei jaksa/halua on hyväksikäyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En huolisi tuollaista miestä ikinä. Kannattaa erota. Onko mies älyltään vajaa, kun priorisoi seksiä noin?
Ai että miehen pitäisi loppuikänsä olla puutteessa vaan siksi että seksi ei puolisoa kiinnosta? Miksi?
Ei ole olemassakaan mitään puutetta, vain ajatus siitä. Yli nelikymppisen miehen lisääntymisikä on ohi, siittiöt huonoa laatua. Tuollainen fantaiointi teinipoikien purkautumistahdista lähinnä säälittävää ja kertoo totaalisesta henkisestä kypsymättömyydestä. Puhumattakaan sen priorisointia.
Ap puhui "joka toisesta päivästä" eli toisin sanoen 3-4 kertaa viikossa. Ja sinä nimeät sen "teinipoikien purkautumistahdiksi"...?
Pakko olla provo
M47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te teitte seurusteluaikananne? Panitte heti lapset mielessä ja silloin miehellä seisoi? Kyllä tuollaiset piirteet huomaa jos niitä ilmenee.
Tutustuimme toisimme. Elimme. Hiljalleen toinen vain lakkasi haluamasta ja nyt seksi on puolisolleni vain keino saavuttaa päämäärä, joka on lapsi. Muulla ei tunnu olevan väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä odotellessa. Liki kuusikymppisenä parina seksielämä oikeastaan parasta ikinä, vähän ollaan ns. pervopuolellekin lipsahdettu parina. Emme enää yritä lisääntyä. Isästäkin voisi tulla epäselvyyttä, jos lapsia pukkaisi... ; )
Reppana.
Ei oikeasti rakasta kumppaniaan jos seksi vain tärkeintä.
Tunnen pari onnellisesti avoimessa suhteessa elävää paria. Heistä tosin molemmilla osapuolilla on sutinaa, eli kumpikaan ei ole mitenkään vastentahtoisesti kuviossa mukana.
Sitä vaan yleisellä tasolla mietin, että kun tämä tuntuu olevan miehillä yleisempi haave, niin mistä löytyy kaikki ne "kakkosnaiset" sivusuhteisiin...? Luulisi, että heillä on ainakin varaa valita....
Meillä mies haluaa 2 kertaa päivässä ja mun paikat ei kestä sellaista, joten mies hankki sellasen miesten lelun. Ollaan yli 50v
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen ei halua, niin sitä pitää ymmärtää. Kun mies ei halua, niin sillä on päässä vikaa. Samaa ketjua täällä on pyöritelty joka viikko.
Kun nainen haluaa, hän on seksuaalinen olento, kun mies haluaa, hän on seksiaddiktihullu.
Jaa. En ole sellaista nähnyt enää. Ehkä se on jotain mennyt aikaa kuitenkin.
Ei enää ole noin. Minun mielestäni.
Jos otatte suhteeseen kolmannen, miehen. Miehillä yleensä korkeampi libido, voivat toistensa kanssa leikkiä, eikä sun tarvi katsella toista naista.
Vierailija kirjoitti:
Minä en miehenä tunne tarvetta olla haluttu kumppani, tai rakastettu seksiä varten. Haluan reikää, vaihtelevaa seksiä, mieluiten useampia kumppaneita jyystöön. Ja kyllä, naiset, viriili-ikäisellä miehellä on aina nämä ajatukset, puhuvat mitä puhuvat.
Tulee kyllä monesti mieleen, että tänne kirjoittelee todella yksinkertaisia ihmisiä. Ajatus ei kertakaikkiaan ulotu yhtään pitemmälle kuin siihen omaan napaan, mistä tehdään syvääluotaavia analyyseja kaikkien miesten ja naisten puolesta. Miksikään muuksi sitä ei oikein voi sanoa kuin tyhmyydeksi, vaikka se onkin töykeää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies haluaa 2 kertaa päivässä ja mun paikat ei kestä sellaista, joten mies hankki sellasen miesten lelun. Ollaan yli 50v
Puhutkin asiasta sanoen "paikat ei kestä", ei "ällö pervo".
Teillä on kenties muuta läheisyyttä kyllin myös? On ihan eri asia päätyä tuollaiseen sovussa ja rakkaudella kuin kykkäämällä lelu käteen kun ittee inhottaa. -nainen
Mikä tahansa masennuslääke kelpaa. Viikon kun syö niin ei kiinnosta enää lainkaan ja koko maailma on yhdentekevä harmaa massa, joka lipuu silmien ohi. Mutta ainakaan ei paneta tai masenna.