Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiukka kysymys: voiko mies ja nainen olla koskaan pelkkiä ystäviä?

Vierailija
22.05.2022 |

Niin, miten on?

Kommentit (555)

Vierailija
521/555 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voivat 🤗, jos nukkuvat nakuna vierekkäin 🙂.

Vierailija
522/555 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voivat 🤗, jos nukkuvat nakuna vierekkäin 🙂.

Tämä. Ja ystävätkin panevat, t miehet :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/555 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jokunen vuosi sitten kaveerasin työpaikalla yhden naisen kanssa aika tiiviisti melkein vuoden, ennen kuin aloin miettiä häntä siinä mielessä. Syy platoniseen suhteeseen oli se, että kuolasin koko tuon vuoden erään toisen työkaverin perään. Tämä ihastukseni ei kuitenkaan päästänyt minua kaverietäisyydelle ja jossain vaiheessa havahduin sitten tähän pitkäaikaiseen kaveriini, että hänhän on itse asiassa kaunis ja henkinen yhteytemme yhtä erinomainen kuin, mitä minulla oli parhaimmillaan ollut ex-vaimoni kanssa. Ja tämä "herääminen" sai minut etääntymään tästä platonisesta kaveristani. Kanssakäyminen kävi väkinäisemmäksi jne. Sittemmin olin mies ja löysin kumppanin työpaikan ulkopuolisesta maailmasta.

Vierailija
524/555 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voivat olla. Itselläni on useitakin vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä. Exän kanssakin ollaan yhä ystäviä, vaikka totesimme ettei meistä pariskuntaa tulekaan.

Vierailija
525/555 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on jotenkin aina yhtä absurdia, että joidenkin mielestä ei voi. En tiedä onko kyseessä joku ikäpolvijuttu, mutta oma kokemukseni ystäväpiiristä, johon kuuluu pääasiassa 25-35-vuotaita ihmisiä, on että ihan normaalia. Ja siis tapaan miespuolisia kavereitani myös ihan kahdestaan, en pelkästään porukassa. Osa seurustelee, osa ei, mutta ei ole koskaan täytynyt kenenkään kanssa edes keskustella tästä aiheesta, niin normaalia se on.

Kaikissa näissä "mitä miehet ajattelevat" tyylisissä parisuhdekirjoissa miehet kiven kovaan väittävät että haaveilevat seksistä kaikkien ympärillään olevien naisten kanssa koko ajan, mukaan lukien vaikka vaimon sisko tai naapuri. Samaa myös sanotaan jo täällä keskustelupalstalla. Joten miesten omasta suusta tulleista kommenteista tämä ajatus on lähtenyt.

Ei sillä, että uskoisin noihin juttuihin, mutta ei mua toisaalta kiusaa, jos joku mielessään haaveilee seksistä mun kanssa. Siinähän haaveilee. Jos joku kaverimies tekisi aloitteen, niin sanoisin vain, että älä nyt hullu ole, mitä vaimoskin ajattelis.

Vierailija
526/555 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi olla, etenkin jos nainen on yhtä ruma kuin minä.

Vierailija
527/555 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiskavereideni joukossa ei ole rumia naisia. Rumuus on myös hapannaamaisuutta ja/tai ylimielisyyttä. 

Vierailija
528/555 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä?

Vierailija
529/555 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun porukat jo hieman huppelissa niin?

Vierailija
530/555 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 v avioliitossa niin kavereita tai vihamiehiä.

Vierailija
531/555 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa sellaistakin kuin empatia ja moraali. Ihmissuhde pysyy pelkkänä ystävyytenä, kun ei halua tuhota toisen parisuhdetta ja elämää. Miksi haluaisi pilata ystävänsä elämän? Miksi hän haluaisi pilata parisuhteensa hetken mielijohteen takia? Jos kyseessä olisi molempien syvä ihastus toisiinsa niin se kai voi joskus johtaa eroon parisuhteissa ja uuteen parisuhteeseen. Mutta jos kyseessä on pelkkä lievä kemia naisen ja miehen välillä niin ei se ole mitään kovinkaan erityistä. Ei sellaisen takia kannata uhrata mitään tärkeää. Kuten ystävyyttä.

Vierailija
532/555 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos heteroista puhutaan, niin kyllähän väistämättä jännitettä on. Mitään ei kuitankaan välttämättä tapahdu. Ei ole mitään luonnonlakia, että väistämättä kompastuu samaan sänkyyn. Ei sillä, jos molemmat on sinkkuja niin mikäs siinä. Mutta jos vähintään toinen on parisuhteessa, niin rajoista on pidettävä huoli. Että ei esimerkiksi päädy tilanteeseen, missä on kahdenkesken ja molemmat humalassa.

Tässä unohtuu nyt taas se tosiasia että kaikki eivät ole seksuaalisten viettiensä vietävissä. Esimerkiksi yllättävän suurikin osa ihmisistä on aseksuaalisuuden kirjolla ja meillä ei kyllä ole mitään automaattista jännitettä vaikka olisimme heteroja ja kahdestaan sen vastakkaisen sukupuolen kanssa. Mä ihastun siis vastakkaiseen sukupuoleen mutta mikään ei herätä haluja, ei edes alkoholi. Olen täysin immuuni jollekin hinkkailulle pikkujouluissa. Ja meitä on sekä miehiä että naisia.

Itse asiassa säälin (en silleen alentuvasti vaan ihan vaan faktana) ihmisiä jotka ovat täysin hormoniensa armoilla. En voi kuvitellakaan että joutuisin rajoittamaan ystävyyksiäni tai menemisiäni - tai juomisiani - sen takia että koska tahansa olen vaarassa joutua sänkyyn vastakkaisen sukupuolen kanssa ja saatan siten pilata vaikka parisuhteeni ja elämäni. Kuulostaa surulliselta elämältä. Eikö nämä ole ihmiskunnan heikoimpia lenkkejä - ja silti nimenomaan seksuaalisuutta ylikorostetaan ja superseksuaalisia ihmisiä ihaillaan.

Vierailija
533/555 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni perusteella ei voi. Jokaisen kaverimiehen kanssa tullut jotain kiinnostusta puolin ja toisin. Toki sitä ystävyyttä on senkin jälkeen yritetty, mutta lopulta kuormittanut jompaa kumpaa henkisesti liikaa. Harmi, sillä miespuolinen kaveri olisi ihana. Tykkää jutella miesten kanssa, koska pystyvät aitoon dialogiin ja jutun aiheet heidän kanssa itseäni usein kiinnostavia.

Vierailija
534/555 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni perusteella ei voi. Jokaisen kaverimiehen kanssa tullut jotain kiinnostusta puolin ja toisin. Toki sitä ystävyyttä on senkin jälkeen yritetty, mutta lopulta kuormittanut jompaa kumpaa henkisesti liikaa. Harmi, sillä miespuolinen kaveri olisi ihana. Tykkää jutella miesten kanssa, koska pystyvät aitoon dialogiin ja jutun aiheet heidän kanssa itseäni usein kiinnostavia.

Mun kokemus taas täysin päinvastainen. Yksikään kaverimies ei koskaan ole kiinnostunut, ei edes jos minä itse olen tehnyt aloitteen ja olemme molemmat olleet sinkkuja. Itse nimenomaan en ihastu nopeasti vaan se vaatii sen ystävyyden alle, sitten kun olen ilmaissut kiinnostukseni, mies on sanonut ettei voi kuvitellakaan mitään kanssani koska olemme ystäviä. Ja näitä keissejä on ollut jo useampi, olenhan jo yli 40. Enkä ole ruma - päinvastoin kivan näköinen ja tyylini on naisellinen. (Tähän tullaan sanomaan että et vain tajua että olet ruma koska miehet ovat kyllä aina valmiita nätin naisen suhteen. Se nyt vaan ei pidä mun kohdalla mitenkään paikkaansa.)

Vierailija
535/555 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi olla ja samalla harrastaa seksiäkin kavereina.

Vierailija
536/555 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää olisi kyllä niin skitso tilanne.

Vierailija
537/555 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverit ei harrasta seksiä keskenään.

Toisekseen tältä palstalta saa lukea kuinka jos toisilla treffeillä ei ole piparia tiedossa, nainen päätyy luiskaan jotta aika höpöä on väittää miehen haaveilevan sen isompia kaverinaisesta.

Toisaalta nainen päätyy luiskaan myös jos viimeistään toisilla treffeillä on piparia tarjolla.

Yhteenveto: teki nainen niin tai näin, se on väärin tehty.

Vierailija
538/555 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos nainen todella epäviehättävä. Esim. Pahanhajuinen, ilkeä, 140kg jne.

Vierailija
539/555 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä.

Vierailija
540/555 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Oli mulla "salaisia ajatuksia", mutta ei mitään aikeita toteuttaa niitä.