Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiukka kysymys: voiko mies ja nainen olla koskaan pelkkiä ystäviä?

Vierailija
22.05.2022 |

Niin, miten on?

Kommentit (555)

Vierailija
441/555 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on monta miespuolista ystävää. Olen myös naimisissa.

Mieheni kuitenkin asettanut rajat, että en saa halata miespuolisia ystäviäni tai muutenkaan mitään fyysistä kosketusta miespuolisten ystävien suhteen.

Sen mukaan toimin, niin nähdäkseni ystävyys ja sen rajat  toimii näin paremmin.

Ei miehenikään halaile tms. naispuolisia ystäviään.

Vierailija
442/555 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat, mutta turha kuvitella että silloin ystävyydessä olisi flirttailua, vihjauksia tai muita seksuaalissävytteisiä elementtejä. Useimmin näitä taitaa olla, mutta miehet yleensä pyrkivät salaamaan niitä ja naiset ajattelevat marttyyrimäisen kärsimyksen kuuluvan elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/555 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen nainen ja inhoan kaikkia naisia. Kaikki ystäväni on miehiä. Olen naimisissa.

Vierailija
444/555 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heterot ei ainakaan voi olla koska ihmisillä on seksuaalisia haluja. 

Vierailija
445/555 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ainakaan halua jokaista naista maan päällä. Itseasiassa enemmistöön en tunne minkäänlaista vetoa eli ystäväainesta. Ongelma on yleensä se, että ihmiset lähtevät ystävystymään naisiin ja miehiin, joihin tuntevat vetoa.

Vierailija
446/555 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulee mieleen tanskalais sarja kolmekymppiset. Yle areenassa, kannattaa katsoa. Mun mielestä se kuvaa mainiosti sitä mitä tapahtuu kun mies on paras kaveri, mutta ei olla parisuhteessa.

Tää oli ihana sarja <3 <3

Vierailija
447/555 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että haastavuus tulee siinä kohtaa mitä vähemmän niitä vastakkaisen sukupuolen edustajia kaveripiirissä on (jos nyt ajatellaan heteronormatiivisesti). Jos sulla on vaikka 10 jätkäkaveria ja 1 tyttökaveri, niin helposti sitä varmaan miettii että mitä muuta sen mimmin kanssa vois tehdä, mitä niiden jätkien kanssa ei tee. Sitten jos taas on 50/50 nais- ja miespuolisia kavereita, niin se on ihan normisettiä. Mulla itselläni ei oo koskaan ollut kummempia jätkäkavereita, kunnes netistä vahingossa löytyi yksi. Vähän se on ollut hakemista oman pään sisällä että mikä se juttu on, vaikka oon alusta asti sanonut että ollaan tässä kohtaa vaan kaveriajatuksella liikenteessä. Mutta koska ei olla koskaan nähty vielä irl, niin mitään ei todellakaan oo tapahtunut 😂

N

Vierailija
448/555 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuimme tästä parhaan miespuolisen ystäväni kanssa. Olemme tunteneet yli 20 vuotta. Tunnistamme toisemme ns sielunsisaruksiksi.

Olemme molemmat ikäiseksemme hyvännäköisiä ja älykkäitä, välillämme on pientä seksuaalista sähköä. Halaamme, kun tapaamme. Joskus pidämme kädestä kiinni. Siinä se. Kypsä aikuinen osaa vetää rajat. 

Meidän kummankin kohdalla on niin, että pisimmät ystävyydet ovat sisältäneet viehättyneisyyttä toiseen osapuoleen, muttemme ole yrittäneet viedä asioita ystävyyttä pidemmälle. Tärkeintä on tunnistaa omat motiivinsa ystävyydelle ja olla rehellinen itselleen.

Vierailija
449/555 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan voi, mutta moni etsii jotain vielä enemmän.

Vierailija
450/555 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten sinisilmäisyys asian suhteen on hämmästyttävää. 

Jos nainen ei ole ruma ja mies on hetero jonka testosteronitaso ei ole romahtanut, niin kyllä se mies ystävänaista panee jos tilaisuuden saa.  

Vierailija
451/555 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni väittää että ei voi, nyt on lakannut moisia puhumasta kun on ystävystynyt työkaverinsa kanssa, joka on 10 vuotta nuorempi nainen. Tässä odottelen että milloin eroilmoitus tulee ja mies jättää minut. Harmittaa olla itse rupsahtanut nelikymppinen joten kaipa se on väistämätöntä. Henkisesti olen jo valmistautunut eroon. Meillä on lapsi.

Vierailija
452/555 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Minulla on naispuoleinen ystävä jonka kanssa en halua seksiä, vaikka hän on vielä kehunut olevansa hyvä siinä. Ei sitä nyt kaikkien kanssa halua paneskella vaikka joskus meistä miehistä näköjään ajatellaankin niin.

Vierailija
453/555 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on naispuoleisia kavereita pari mutta kyllä heidänkin kanssa omat suhmuroinnit oli alussa ennenkuin tähän vaiheeseen päästiin.

Vierailija
454/555 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Minulla on naispuoleinen ystävä jonka kanssa en halua seksiä, vaikka hän on vielä kehunut olevansa hyvä siinä. Ei sitä nyt kaikkien kanssa halua paneskella vaikka joskus meistä miehistä näköjään ajatellaankin niin.

No nainen ei sitten ilmeisesti ole fyysisesti viehättävä. En minäkään halua yhden naiskaverin kanssa mitään mutta johtuu siitä kun en vaan saa nykyisen olomuodon vuoksi muita kuin kaverillisia fiiliksiä. Vanhoissa kuvissa hyvinkin näpsäkkä ollut ja asia voisi olla toisin jos olisi tutustuttu silloin.

Vierailija
455/555 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetero on eri asia kuin ihminen, joka tuntee seksuaalista halua jokaista tapaamaansa vastakkaisen sukupuolen edustajaa kohtaan. 

Vierailija
456/555 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten kesken helposti. Aikuisella ei ole  tarvetta panna kaikkea, mikä liikkuu. Aikuisen tunne-elämä on myös sen verran kehittynyt, että siihen mahtuu muutakin kuin seksuaalinen himo. Minulla on useitakin miespuolisia ystäviä, joiden kanssa ei tulisi pieneen mieleenkään panna. Ajatus on yhtä outo kuin se, että lähtisi paneskelemaan oman veljeni kanssa. 

N41

Vierailija
457/555 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa ne voi. Tosin miehenä se on vaikeaa ,sillä naiset kuvittelevat usein välillämme olevan muutakin. Se on miehenä todella ahdistavaa, sillä heti luullaan homoksi, jos ei halua naista, kehen ei tunne mitään vetovoimaa. Pitäisi olla aina valmis. Kyllä minullakin saa olla valinta oikeus.

Nainen voi muuten olla hauska jne... Moni nainen haluaa tehdä myös miesten juttuja, miesten kanssa, sillä se on paljon rennompaa se oleminen. 

Vierailija
458/555 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Miesten kanssa ystävyys on huomattavasti rennompaa ilman naisten välistä nokittelua ja kilpailua.

Vierailija
459/555 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Miesten kanssa ystävyys on huomattavasti rennompaa ilman naisten välistä nokittelua ja kilpailua.

Joo ja saa aina tuntea olevansa haluttu kun vähän flirttaa sille mies"kaverille". Kyllä se sinkkunaisen ja sinkkumiehen ystävyys on usein erilaista kuin miesten välinen aito ystävyys ja mukaan tunkee kaikenlaisia seurusteluelementtejä.

Vierailija
460/555 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten kesken helposti. Aikuisella ei ole  tarvetta panna kaikkea, mikä liikkuu. Aikuisen tunne-elämä on myös sen verran kehittynyt, että siihen mahtuu muutakin kuin seksuaalinen himo. Minulla on useitakin miespuolisia ystäviä, joiden kanssa ei tulisi pieneen mieleenkään panna. Ajatus on yhtä outo kuin se, että lähtisi paneskelemaan oman veljeni kanssa. 

N41

Niin, itse et ehkä halua panna mutta miehet todennäköisesti panisi.