Olen päättänyt antaa harmaiden hiusten kasvaa
Hiukset on viimeksi värjätty 6kk sitten. Olen kyllästynyt siihen, että jo kaksi viikkoa värjäämisestä, harmaa alkaa pilkistää. Nyt se on loppu. Antaa harmaiden tulla!
Muita, jotka tehneet saman päätöksen?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Päätin jo parikymppisenä valita luonnollisuuden. Meikkasin teininä, mutta kaikki eläinkokeet, muovipakkaukset, meikkien sisältämät mikromuovit ja muut kemikaalit, jotka imeytyvät kehoon jne. En aio värjätä. Harmaa tulee kun tulee ja on jäädäkseen.
Hei, kiva kuulla että on älykkäitä sielunsiskoja. Minäkin tein aivan saman päätöksen, jo 30 vuotta sitten, ja samoista syistä. Harmaata on hiuksissa, mutta minulla ei ole mitään tarvetta peitellä ikääni.
No, jos hiukseni harmaantuisivat kauniisti, esim. muutamia harmaita suortuvia tummalla pohjalla tai valkoisia harmaalla pohjalla, olis ok, mut hiukseni ovat ohuet, luonnonkiharat ja teräksenharmaat.
Tyyliltäni ja elämäntavoiltani olen nuorekas ja sporttinen. Ehostan itseäni ja olen tarkka pukeutumisen suhteen. Työskentelen palveluammatissa. En todellakaan ole halukas vielä näyttämään mummolta, joten värjään tai värjäytän, sekä leikkuutan hiukseni säännöllisesti.
N58
Hienoa AP ja muutkin! Ihan itsekkäistä esteettisistä syistä toivon, että tämä olisi isompikin trendi. Mielestäni harmaat hiukset (ja värjäämättömät hiukset muutenkin) ovat mielettömän kauniita.
Itseltäni en ole vielä harmaita bongannut. Mulla tosin on vähän harmahtavat perus maantien väriset hiukset, joten yksittäiset harmaat ei välttämättä kovin helposti edes erotu. En tiedä, minkä sävyistä harmaata on odotettavissa. Äitini on kuusikymppinen ja värjännyt aina hiuksiaan, joten en tiedä minkä väriset harmaat hänelläkään on.
Iro Särkkä näyttää kyllä ikäistään vanhemmalta, lienee 44v.
En tykkää harmaasta. En missään, vaatteissa, sisustuksessa enkä tukassa.
Joten kun rumia harmaita hapsuja ilmaantui kehystämään naamaria kävin taistohon. Kampaajat ja muut on ihmetelleet kautta vuosikymmenten että etkö ota edes raitoja, ota nyt, niin nyt mä sitten värjään. Ekaa kertaa siihen on aihetta. Miksi olisin värjännyt tukkaani silloin kun se oli vaalea ja kiiltävä?
Nyt se on kuin ikääntyvän koiran kuono, harmaata siellä täällä.
Väri ei paljon maksa ja kestää hyvin.
Olen tyytyväinen.
Bongsin itseni tästä vanhasta ketjusta. Yli puoli vuotta mennyt, ja olen aina vain tyytyväisempi harmaavalkoraidallisiin huksiini. Kiiltää niin kivasti. :)
Eka harmaa hius tuli 33v. Nyt olen 49v ja alkanut tohon jakauksen kohdalle puskea nopeasti harmaata. Taidan antaa olla. En ole muutenkaan suuremmin värjäillyt.
Mä pidin harmaita muutaman vuoden, mutta olin muutenkin masentunut ja elämääni kyllästynyt. Sitten kun aloin piristyä ja käydä kotoa muuallakin kuin ruokakaupassa, päädyin siihen etten halua näyttää vielä niin vanhalta kuin harmailla hiuksilla näytän, kun ei naamakaan vielä ole kovin ryppyinen. Joten värjäsin taas ja minä olen ollut kyllä tähän tyytyväinen. Mulla riittää 2 kk välein värjäys, siinä välillä voin tyvisprayllä (L'Oreal Magic Touch) pitää harmaan tyvikasvun piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Iro Särkkä näyttää kyllä ikäistään vanhemmalta, lienee 44v.
En tiedä ikää, mutta hänen luihu/ ohut usein jopa tyvestä vähän likaisen näköinen harmaa pitkä tukka ei sovi yhtään hänelle eikä varmasti kellekään pyöreäkasvooselle eikä eteenkään tuon ikäiselle ihmiselle. Ei, ei , ei.
Hän on varmasti fiksu sivistynyt asiantuntija mutta asiasisältö menee ihan ohi kun katson vaan sitä ohutta täysin ylipitkää tukkaa. Kamala! Ei tuon ikäisen naisen pidä enää yrittää laittaa samanlaista kampausta kun lähes kaikilla 25 vuotiaille naisilla on. Ai että mä toivon että menis jollekin ammattitaitoiselle kampaajalle joka leikkaus hänelle tyylikkään hänen kasvoilleen sopivan mallin
Lopetin hiusten värjäämisen viitisen vuotta sitten. Kyllästyin juurikasvun kanssa taistelemiseen. Harmaita oli jo silloin, nyt paljon enemmän. Vanhentaa kyllä ja kun ikääkään ei ole viittäkymmentä, niin onhan se harmillista, mutta näillä mennään. Sekin tässä on, että nykyään on "pakko" meikata, ettei näytä ihan siltä, että mummo on luovuttanut. Harmaat hiukset ja huolittelemattomuus antavat epäsiistin kuvan.
Tykkään kun naisella on harmaa siilitukka!
Itse en ole värjännyt hiuksiani 15 vuoteen. Ensimmäiset harmaat hiukset on nyt 37-vuotiaana ilmaantuneet ja olen niistä innoissani. :D En koe mitään tarvetta alkaa hiuksiani nyttenkään värjäilemään, se on niin työlästä ja kallistakin.
Vierailija kirjoitti:
Sekin tässä on, että nykyään on "pakko" meikata, ettei näytä ihan siltä, että mummo on luovuttanut. Harmaat hiukset ja huolittelemattomuus antavat epäsiistin kuvan.
Tämähän johtuu vain siitä, että olemme tottuneet näkemään naisilla vain meikattuja naamoja ja värjättyjä hiuksia, että sitten luonnollisesti ikääntynyt näyttää mukamas oudolta. Miksi ikääntyvä mies ei samalla tavalla näytä "epäsiistiltä" harmaineen ja meikittä? Muistetaan myös, että anti-age tuotteet, meikit, hiusvärit jne. ovat valtava bisnes: joku hyötyy aina rahallisesti epävarmuudestamme oman ulkonäkömme suhteen. Siinä ei ole mitään epäsiistiä, että antaa luonnollisen ikääntymisen näkyä. Työelämässäkin huolitteluksi pitäisi riittää naisille samat asiat kuin miehille, eli suihkussa käynti, deodorantin käyttö ja hiusten kampaaminen. Ei kukaan pidä "huolittelemattomana" miestä, joka ei ole laittanut ripsiväriä, meikkivoidetta ja huulipunaa, saman tulisi koskea myös naisia.
Olen ollut harmaapää 47-vuotiaasta asti, kun lopetin blondaamisen. Olen harmaantunut nätisti. Juuri viikolla eräs rouva kysyi, missä värjään hiukseni. On kyllä helpompi olla harmaa kuin se jatkuva värjääminen. Mutta luulen, että jos olisin harmaantunut jotenkin "rumasti", värjäisin edelleen.
Iro on kyllä jotenkin eroottinen nainen minusta. Silmissä ja olemuksessa on jotain kiihkeää...kuuma varmaankin?
Harmaiden takiako nämä ikäneidot vetää platinablondiksi? Purra ym.
Pitkään itsekin jaksoin, mutta ollut jo vuosia ilman, koska ei sovi enää tälle naamalle. Pirteänä ehkä ja hyvin meikattuna, mutta väsyneenä järkyttävän teennäisen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Harmaiden takiako nämä ikäneidot vetää platinablondiksi? Purra ym.
Pitkään itsekin jaksoin, mutta ollut jo vuosia ilman, koska ei sovi enää tälle naamalle. Pirteänä ehkä ja hyvin meikattuna, mutta väsyneenä järkyttävän teennäisen näköinen.
Tarkoitin että jos ei näy juurikasvu niin selvästi. Platina on lähellä harmaata.
Olen maantienvärinen blondi.
Olen värjäyttänyt tummemmaksi, ihan platinablondiksi, punertavaksi. Kyllästyin siihen ettei väri ikinä ollut oikein hyvä, ruskeasta tuli punertava runsaan punapigmentin takia. Liian kylmä ruskea taas vivahti vihreään. Ja se juurikasvu.
Olen ollut oma tylsä maantienvärinen noin 15 v. Tosin mulla on ihan luonnostaan vaaleita raitoja, nyt 60v ne on kirkkaita vaalean harmaita. Tää on ihan kiva näin, olen ihan oman ikäiseni näköinen...
Kun neljä viikkoa meinaa olla liian pitkä värjäys väli kun juurissa alkaa näkyä harmaata, niin lähteeköhän sieltä värikin jo pois vain kasvaako hiukset tosiaan niin nopeeta, kun ei sitä pituudesta kuitenkaan huomaa?
Ap täällä.
Tästä saatiinkin kivasti keskustelua aikaiseksi.
Muiden kommentit eivät itseäni niin huoleta, paitsi äitini. Hänen mielestään harmaa tukka on hirveä. Hän ei ikinä itse tekisi tätä päätöstä.
Omat hiukseni ovat hyvin tummat ja haluan antaa harmaiden tulla nyt, kun tumma väri on vielä enemmistönä. Jos oma väri olisi jo kokonaan valkoinen, olisi värjätyn ja värjäämättömän hiuksen raja aika kova.
Ja, kuten joku jo aiemmin sanoi, nainen voi muuttaa mieltään. Jos päätänkin myöhemmin sittenkin värjätä, sekin on Ok.