Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen päättänyt antaa harmaiden hiusten kasvaa

Vierailija
22.05.2022 |

Hiukset on viimeksi värjätty 6kk sitten. Olen kyllästynyt siihen, että jo kaksi viikkoa värjäämisestä, harmaa alkaa pilkistää. Nyt se on loppu. Antaa harmaiden tulla!
Muita, jotka tehneet saman päätöksen?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt suuren päätöksen elämässäsi.

Vierailija
42/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muitakin. Useimmat ihmiset eivät koe tarvetta yrittää piilottaa vanhenemisen merkkejä. Hyvä, että tulit järkiisi.

Kyllä suurin osa naisista taitaa värjätä hiuksiaa harmaita peitelläkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37-vuotias, ei ole vielä ollenkaan harmaita. En ole värjännyt hiuksiani koskaan, teininä kokeilin kerran hiusmascaraa, siinä kaikki. Joten en aio värjätä sittenkään kun harmaita alkaa tulla.

Vierailija
44/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään, koska minulla on tummat hiukset, ja kontrasti harmaan tyvikasvun ja tummanruskean latvan välillä on aika karsea. Värjään kuitenkin koko ajan hieman vaaleammilla sävyillä, koska en halua värjätä hiuksia loppuikääni.

Vierailija
45/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös lopetin hiusteni värjäämisen jo vuosikausia sitten. Ja täytyy sanoa, etten ikinä ole saanut niin paljon kohteliaisuuksia hiuksistani kuin luonnollisesti harmaantuneena. Jopa oma kolmikymppinen poikani sanoi pitkästä aikaa tavatessamme, että onpa sinulla hieno, uusi väri hiuksissasi. (Luuli, että olin juuri värjäyttänyt kampaajalla). Poika, joka ei juuri koskaan kommentoinut ulkonäköäni.

Hiukseni ovat omastakin mielestä harmaantuneet kauniisti, ensin raidoittuen ja nyttemmin yhä enemmän. Edelleenkin siten, että jos hiukset nostaa sivuilta ja tekee vaikka juhlakampauksen, vaikuttaa siltä, kuin minulla olisi balayage-värjäys.

Vierailija
46/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

huivipäät  on erikoisasemassa.

Vierailija
47/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin hiusten värjäämiseen n, 1,5 v sitten. Kusenvärinen blondi on vaihtunut todella tyylikkääseen harmahtavaan hiukseen. Ihanat raidat korostavat kasvoja ja väri sopii minulle todella huvin, mieskin tykkää.

Hiukset ovat tuuheutuneet huomattavasti ja kiiltävät kauniisti. Tykkään itsekin niistä.

Suosittelen, olen 56 v.

Vierailija
48/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pyytänyt kampaajaani ilmoittamaan,milloinminulla on harmaata niin paljon, että voin lopettaa hiusteni värjäämisen.

Olin todella tyytyväinen,kun se päivä koitti. Oli ihanaa lopettaa värjääminen ja hiukseni ovat luonnostaan nyt kauniit. Muidenkin kuin vain itseni mielestä:)

Olen esimerkilläni saanut pari muutakin ikäistäni antamaan harmaiden hiusten näkyä. Kauniita ovat.

Ikääntyvät naiset värjäävät usein huksensa tummiksi, mikä vain korostaa kasvojen ikäjuonteita ja ryppyjä. Harmaa taas ei.

Vierailija
49/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin lakkasin värjäämästä. Minulla on puoleen selkään pitkät hiukset ja juuri nyt olen siinä kamalimmassa vaiheessa, että puolet hiuksista ovat harmaat ja latvapuoli värjätty kastanjanruskea. Yäk, mutta en tosiaankaan enää viitsi puljata värien kanssa. Kyllä se siitä kasvaa, letti kiinni vain.  

Vierailija
50/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaita näkyy oikeasti aika vähän, paitsi 65+ vuotiailla.

Vierailija
51/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on peruukki ja kotona kalju (useimmiten huivi päässä). Omat harmaat on tosi vaaleat, ei niissä mitään eleganttia olisi.

Vierailija
52/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen värjännyt hiukseni viimeksi joulukuussa. Olen yli nelikymppinen, eikä minulla ollut hajuakaan, minkä väriset hiukset minulla oikeasti on, olen värjännyt niin pitkään.

Harmaita näköjään on, mutta ihan yksittäisiä siellä täällä. Oma väri on yllättävän vaalea, vaikka blondattu latva vaaleampana erottuukin. Jännä nähdä, miten kesäaurinko muuttaa sävyä!

Värjäämisen lopettaminen ei ole minulle kuitenkaan välttämättä mikään loppuelämän ratkaisu. Jos oma väri ei ole lopulta kiva, voin kyllä palata jälleen värjäämäänkin. Nyt uteliaisuus oman värin suhteen kuitenkin vielä voittaa.

Mä lopetin värjäämisen noin 35-vuotiaana ja sama juttu, että oli ihan ylläri minkävärinen se oma tukka olikaan koska sitä oli reilun 20 vuotta värjäillyt ja aina oli äkkiä pitänyt saada juurikasvu piiloon. Ja miksi ihmeessä? Mun oma hiusväri olikin hieman tummempi kuin luulin ja oikeasti aivan älyttömän kiva jonka esiin kasvaessa se aiemmin värjätty latva näytti aivan hirveältä. Eikä se tosiaan ollut mitään huonokuntoista hamppua ja se värikin oli sinänsä ihan hyvä sekä tasainen/säilynyt eikä sille olisi ollut tarvetta tehdä mitään, jos olisin jatkanut juurikasvun värjäämistä.

Vierailija
53/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on haastateltu usein nato/venäjä asiantuntijana sitä yliopiston tutkijaa/tohtoria jolla on aivan huikean kaunis harmaa ja puoleen selkään ulottuva tukka. Valitettavasti nimi ei ole jäänyt mieleen. Eikä tosiaan ainakaan häntä se pitkä tukka mitenkään vanhenna vaikka usein väitettään sen vetävän kasvoja alaspäin.

Vierailija
54/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllästyin värjäämiseen aivan yhtäkkiä. Olin juuri ostanut tyvivärisuihketta, joten en tosiaan ollut edes harkinnut värjäämisen lopettamista. Nyt 2,5 vuotta myöhemmin on viimeiset värjätyt sentit leikattu pois. On ollut aika mielenkiintoista seurata värjätyn ja värjäämättömän rajan "liukenemista". Kumma juttu muuten, että tyvikasvua tuntui ilmestyvän pari senttiä yhdessä yössä, mutta harmaa kasvaa hirmuisen hitaasti.

Jos olisin tiennyt, miten terveiltä hiukseni näyttävät värjäämättöminä, en olisi koskaan edes aloittanut värjäämistä. Joidenkin hiukset kestävät sekä värjäämisen että blondaamisen, mutta minun eivät. Minulla on vain kaksi vaihtoehtoa: kivanvärinen hamppukasa tai kiiltävät valkoharmaaraidalliset hiukset.

Joillekin harmaa sopii, joillekin ei. Minulle on ihan sama, sopivatko ne minulle muiden mielestä. En odota muidenkaan värjäyttävän ja leikkauttavan hiuksiaan en vuoksi, että ne sitten miellyttäisivät minun silmääni enemmän. Enkä oikein usko sitä, että värjätyt hiukset tekisivät minusta niin paljon itseäni nuoremman näköisen, että värjäämisestä olisi konkreettista hyötyä.

Vierailija
55/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen värjänny hiukset viimeks viime heinäkuussa. En tiedä olenko lopettanut kokonaan värjäämisen vai pidänkö vaan taukoa. Hiukset huonossa kunnossa värjäämisestä niin tauko tekee ainakin hyvää niille.

Vierailija
56/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on haastateltu usein nato/venäjä asiantuntijana sitä yliopiston tutkijaa/tohtoria jolla on aivan huikean kaunis harmaa ja puoleen selkään ulottuva tukka. Valitettavasti nimi ei ole jäänyt mieleen. Eikä tosiaan ainakaan häntä se pitkä tukka mitenkään vanhenna vaikka usein väitettään sen vetävän kasvoja alaspäin.

Iro Särkkä on tämä asiantuntija. Ja todella kauniit hiukset.

Vierailija
57/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin pari vuotta sitten ekat harmaat, olen nyt 43v. En ole jaksanut tehdä asialle mitään, kun en ole hiuksiani muutenkaan koskaan värjännyt. Mieheni on samanikäinen ja hänelle ekat harmaat tuli partaan jo ennen 40veetä.. Nyt niitä on hiuksissakin ja rintakarvoissa.

En tiedä alkaako itseäni joskus häiritsemään nämä harmaat, mutta vähän mietin että mitä sitten, ei hiustenväri tee minusta yhtään vanhempaa tai nuorempaa, ja ulkonäköni lienee lähinnä ihan oma asiani.

Vierailija
58/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksihän näitä harmaanhehkutusketjuja on some pullollaan? Ei oo vadtaan vielä tullu sellaisia missä blondit, brunetet tai punapäät hehkuttais omia hiuksiaan Harmaapäät tarvii joukkoitsetunnonvahvistusta! Kukin saa tehdä hiuksilleen mitä haluaa ja näyttää miltä haluaa, emme ole toisillemme velkaa esteettisesti. Harmaa hius vanhentaa aina-mutta jos itse siinä viihtyy , se on fine

Olen jäsenenä muutamassa Facebookin "harmaanhehkutusryhmässä" ja joissain muissakin viisikymppisten ryhmissä, joissa on juttua ulkonäöstä. En yhtään ihmettele sitä, että pohjoisamerikkalaiset tarvitsevat (joukko)itsetunnonvahvistusta äärimmäisen ikä- ja ulkonäkökeskeisessä kulttuurissaan, jossa harmaiden kasvattaminen ei tosiaankaan ole "fine" sukulaisten, tuttavien, työympäristön ja satunnaisten vastaantulijoiden mielestä. 

Blondien, brunettien ja punapäiden (joilla kaikilla on muuten omat hehkutuksensa iinä missä harmaillakin) hiustenväri ei kanna mukanaan samanlaista ennakkoluulojen ja oletusten taakkaa kuin harmaa, joka usein nähdään merkkinä vanhenemisesta (joka sii on kiellettyä) ja homssuuntumisesta ja jopa epäkohteliaisuudesta. Lehtien hehkutusjutut lähes poikkeuksetta kopioidaan kulttuureista, joissa harmaata ei hyväksytä. Suomi on onneksi tässäkin asiassa siinä maailmankolkassa, jossa hiuksilleen saa tehdä tai olla tekemättä ihan mitä itse lystää. Tietysti joku on aina huomauttelemassa, mutta mitään kategorista tyrmäystä ei tarvitse pelätä.

Vierailija
59/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottatyylin väri ei nuorenna, oma harmaa kaunis

Vierailija
60/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona sen varmaan sai aikaan että viimeksi hiukseni on värjätty 2,5v sitten ja nyt ne ovat ihan luonnontilassa.

Ystäväni sanoi että olen platinablondi (en ihan ole varma) ja nätin raidalliset.

Olen menossa leikkauttamaan kun pituus jo tuntuu ongelmalliselta.