Vaimo raskaana, mies ramppaa baarissa kuin viimeistä päivää.. missä menee teillä raja?
Meillä on muuten kaikin puolin hyvä parisuhde ja lapsi erittäin toivottu, mutta miehen baarissa ramppaus ajaa minut hulluuden partaalle. Ei siis ikinä mitään kaatokännejä vedä ja tulee aina kotiin yöksi (paitsi työmatkoilla), ei myöskään ole antanut aihetta epäillä pettämistä, mutta silti.. jokin tässä viikoittaisessa baarissa ramppaamisessa tökkii. Tuntuu niin epäreilulta potea 6. kuukautta raskauspahoinvointia ym. vaivoja sillä välin, kun toinen juo kaljaa ja jutustelee vieraille naisille baarissa (olkoonkin miten harmitonta&viatonta tahansa). Vertaistukea/neuvoja? Ei vittuilua kiitos, koska ongelma on todellinen ja olen jo valmiiksi aivan loppu.
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Itselläni raja menisi siinä, että mies pidättäytyy alkoholista ja baareissa ramppaamisesta siinä missä minäkin, jos kerran yhdessä lapsi tehdään. Ja ei, minulla ei ole kuin yksi lapsi, enkä olisi ikinä tehnyt toista, kuin vain itselleni, niin kuin ensimmäisenkin.
No nyt on asenne kohdillaan. Säälin kyllä miestäsi. Onneksi mun naiseni antoi mulle hiukan enemmän vapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni raja menisi siinä, että mies pidättäytyy alkoholista ja baareissa ramppaamisesta siinä missä minäkin, jos kerran yhdessä lapsi tehdään. Ja ei, minulla ei ole kuin yksi lapsi, enkä olisi ikinä tehnyt toista, kuin vain itselleni, niin kuin ensimmäisenkin.
No nyt on asenne kohdillaan. Säälin kyllä miestäsi. Onneksi mun naiseni antoi mulle hiukan enemmän vapauksia.
Turhaan miestäni säälit, ei meillä ole yhteisiä lapsia, enkä olisi niitä hänen kanssaan tehnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en pääse uimahalliin, niin sinäkään et mene.
Minä en pääse, laskettelemaan, niin sinäkään et mene.
Näinkö asioiden pitäisi mennä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan miestäni säälit, ei meillä ole yhteisiä lapsia, enkä olisi niitä hänen kanssaan tehnytkään.
Eli win-win tilanne molemmille...
On rima alhaalla tuolla ap:llä. Hyi v, en vilkaisi edes tuon tason alkkiksiin. No, joillekkin alhaisen minätason oleville tietysti ihan ok.
Ap:n mielestä miehen kuuluisi siis Ap:n raskauden aikana käyttäytyä kuin raskaana oleva nainen? Koko ajan vaan kotona. Salilla tai uimassa ei voi käydä, koska nainen ei voi? Saako mies juoda kahvia? Saako nähdä kavereitaan, tai ottaa muutamat saunaoluet-ainii tyhmä kysymys, ei tietenkään saa. Ap on kyllä ihme kontrollifriikki, en ikini lähtisi komentamaan toista tyyliin "nyt et saa mennä baariin". No saa sitä mennä jos on täysikäinen, ihan lain mukaan. Itsehän kirjoitit että se ei tule missään kaatokänneissä kotiin, jos menee kerran viikossa niin se on ihan ookoo. Annatko imettämiskauden jälkeen miehelle valta päättää, saatko sinä sitten mennä baariin? Live and let live....
Miksi hankiuduit paksuksi jos ei olekkaan niin hyvä suhde kun hehkut/valitat. Tyypillistä?
Se raja menee siinä ettei muija juo alkoholia kun on raskaana.
kannattaa totuttautua nyt ajoissa siihen ajatukseen että jos imua ja pimppaa ei kotona tule sitä hankitaan muualta nyt ja sitten seuraavan parin vuoden aikana
tiedän kokemuksesta, mies kävi baareissa ja minä imetin kotona puoli pyörryksissä päivät ja yöt. ei paljoa jaksanut kasseja nostella ja esaria taakse vedellä hoitakoon joku muu sen kusisen homman
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli win-win tilanne molemmille...
Todellakin on.
Vi oikein 4 kertaa kuussa. Ja mitäs sun itsesi mielestä sille pitäs tehdä. Ainakin voit keskustella miehes kanssa asiallisesti. Ehkäpä se asia hoitus sillä. Yritäpä.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla jälleen tapaus että nainen on huijannut miehen isäksi valehtelemalla ehkäisyn hoidosta
Taitaa olla jälleen niin, että peräkammarin palstauli voisi pitää turpansa kiinni kun ei varmasti tunne tätä pariskuntaa.
-eri, ohis
ps. Näiden tyyppien takia en enää juurikaan jaksa lukea koko palstaa. Sitä kai ne tahtookin, näivettää koko palstan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille isäksi tuleminen on paaaaljon helpompaa, heidän elämä muuttuu vain hyvin vähän.
Tää on muuten ihan täydellistä paskapuhetta.
Joo, on kyllä melkoinen väite että miehen elämä muuttuisi hyvin vähän - kyllä se muuttuu paljon. Ei yhtä radikaalisti kuin äidin, mutta muuttuu silti. Ja riippuu paljon myös perheestä miten paljon, koska halutessaanhan mies voi jatkaa aika lailla niinkuin ennenkin pois lukien parisuhde, jota ei kovin kauaa ole jos ei ymmärrä muuttaa sitä elämäänsä perheelliselle sopivaksi. Naisella ei oikein ole tätä vaihtoehtoa. Luulen, että monikaan mies ei vaan tajua sitä muutosta kunnolla vielä raskausaikana, tai voi ajatella että menen vielä nyt kun voin. Ja samalla ehkä unohtuu se mille vaimosta tuntuu, että vaimon elämä on jo muuttunut.
Kyllä se tuore äitikin periaatteessa voi jatkaa kuten ennenkin. Voi olla kokonaan imettämättä ja häipyä ilman vauvaa minne vain jopa suoraan sairaalasta tai hieman vähemmän radikaalisti vain lykätä "paketin" miehelle ja olla tekemättä asian eteen yhtään mitään vaikka samassa osoitteessa asuttaisiinkin. Hyvin harva nainen vain näin tekee. Se kyllä ihmetyttää, miksi yllättävän moni mies toimii näin vieläpä silloinkin kun sitä lasta on todella paljon haluttu ja toivottu. Itse pysyn vapaaehtoisesti lapsettomana ja vältän tämän sekä kaiken muun aiheeseen liittyvän, mutta ymmärrän, että se ei ole kaikille kelvollinen ratkaisu.
Pidä AP kirjanpitoa siitä että montako baarireissua (tai vaihtoehtoista vapaa-ajanviettoa) mies jää sulle rästiin ja kun vauva on tarpeeksi vanha että pärjää illan yksin, lykkäät sen miehelle ja lähdet itse radalle (tai mihin ikinä haluatkaan).
Illan yksin = illan ilman sinua.
Vierailija kirjoitti:
Pidä AP kirjanpitoa siitä että montako baarireissua (tai vaihtoehtoista vapaa-ajanviettoa) mies jää sulle rästiin ja kun vauva on tarpeeksi vanha että pärjää illan yksin, lykkäät sen miehelle ja lähdet itse radalle (tai mihin ikinä haluatkaan).
Voi luoja, mitä parisuhdeneuvontaa🙄
Vierailija kirjoitti:
Voisiko enää lapsellisempaa temppua olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän se nyt vain kerro sen, että mies ei ole henkisesti valmis isäksi? Kuulostaa nuoren miehen puuhilta ja jos ei nyt pysty rajoittamaan niin se sama meininki jatkuu myös sen jälkeen, kun lapsi syntyy. Kannattaa oikeasti miettiä onko tämä se tulevaisuus jonka haluat itsellesi ja lapsellesi ja jos se ärsyttää jo nyt, niin ei se tuosta ainakaan paremmaksi muutu.
Niinhän se kuulostaa, mutta kyseessä siis tosiaan elämää ja maailmaa nähnyt nelikymppinen mies.
Mutta olet täysin oikeassa tuossa mitä sanoit ja juuri noita asioita tässä pohdinkin. /ap
Fyysinen ikä ei valitettavasti korreloi henkisen iän kanssa. Jotkut ovat ajattelemattomia koko ikänsä, jotkut mukavia ja empaattisia jo teineinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, mitä parisuhdeneuvontaa🙄
Tämän ehdottaja on korkeintaan 22v vanha
Mistä tiedät että mies juttelee vieraitten naisten kanssa siellä baarissa? Useammin me miehet jutellaan toisten miesten kanssa vaikkapa lätkästä, pelataan vähän pokeria ja bilistä. Jos jonkun naisen kanssa jutellaan niin hän on yleensä jonkun paikallaolevan jätkäkaverin tyttöystävä. Eli so what? Se miehen ravaaminen baarissa vaikuttaa nyt siltä että hän koettaa nauttia viimeisistä hetkistään "vapaudessa". Ongelma se on vasta jos hän loppuraskaudesta ja lapsen synnyttyä toimii samoin.
-mies