Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo raskaana, mies ramppaa baarissa kuin viimeistä päivää.. missä menee teillä raja?

Vierailija
20.05.2022 |

Meillä on muuten kaikin puolin hyvä parisuhde ja lapsi erittäin toivottu, mutta miehen baarissa ramppaus ajaa minut hulluuden partaalle. Ei siis ikinä mitään kaatokännejä vedä ja tulee aina kotiin yöksi (paitsi työmatkoilla), ei myöskään ole antanut aihetta epäillä pettämistä, mutta silti.. jokin tässä viikoittaisessa baarissa ramppaamisessa tökkii. Tuntuu niin epäreilulta potea 6. kuukautta raskauspahoinvointia ym. vaivoja sillä välin, kun toinen juo kaljaa ja jutustelee vieraille naisille baarissa (olkoonkin miten harmitonta&viatonta tahansa). Vertaistukea/neuvoja? Ei vittuilua kiitos, koska ongelma on todellinen ja olen jo valmiiksi aivan loppu.

Kommentit (266)

Vierailija
161/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos mies haluaa nyt ramapata baarissa, kun sitten ei voi, kun lapsi syntyy. Jos se kerran viikossa käy baarissa niin anna käydä, sinun vuoro tulee kyllä. Sitten, kun olet imettämiset hoitanu niin lapsi jää isälleen hoitoon ja sinä tyttö lähet baariin, siis jos enää haluat siinä vaiheessa.

Tämä on vain väliaikaista, älä tulehduta välejäsi mieheesi paasaamalla baarissa käynneistä , rauhoitu.

Asiat voisi olla pahemminkin.

Vierailija
162/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille isäksi tuleminen on paaaaljon helpompaa, heidän elämä muuttuu vain hyvin vähän.

Tää on muuten ihan täydellistä paskapuhetta.

Joo, on kyllä melkoinen väite että miehen elämä muuttuisi hyvin vähän - kyllä se muuttuu paljon. Ei yhtä radikaalisti kuin äidin, mutta muuttuu silti. Ja riippuu paljon myös perheestä miten paljon, koska halutessaanhan mies voi jatkaa aika lailla niinkuin ennenkin pois lukien parisuhde, jota ei kovin kauaa ole jos ei ymmärrä muuttaa sitä elämäänsä perheelliselle sopivaksi. Naisella ei oikein ole tätä vaihtoehtoa. Luulen, että monikaan mies ei vaan tajua sitä muutosta kunnolla vielä raskausaikana, tai voi ajatella että menen vielä nyt kun voin. Ja samalla ehkä unohtuu se mille vaimosta tuntuu, että vaimon elämä on jo muuttunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös raskaana ja kertaakaan mieheni ei ole käynyt baarissa raskauden aikana. Oon kyllä niin kiitollinen että mulla on näin ihana mies, arvostan häntä vielä aiempaa enemmän kun on ollut niin mun tukena. Vaikka olenkin raskaushormoneissani välillä varmasti tosi ärsyttävä.

Tuollaista en kyllä alkaisi katselemaan, että juoksisi joka vkl baareissa. Oisin sitten mielummin yh, mies saisi mennä niin paljon kun tykkää vanhaan tyyliin. Jos ei kerran lapsen tulo vaikuta mitenkään hänen elämäänsä niin olkoon sitten ilman ja makselkoon elareita.

Vierailija
164/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös raskaana ja kertaakaan mieheni ei ole käynyt baarissa raskauden aikana. Oon kyllä niin kiitollinen että mulla on näin ihana mies, arvostan häntä vielä aiempaa enemmän kun on ollut niin mun tukena. Vaikka olenkin raskaushormoneissani välillä varmasti tosi ärsyttävä.

Tuollaista en kyllä alkaisi katselemaan, että juoksisi joka vkl baareissa. Oisin sitten mielummin yh, mies saisi mennä niin paljon kun tykkää vanhaan tyyliin. Jos ei kerran lapsen tulo vaikuta mitenkään hänen elämäänsä niin olkoon sitten ilman ja makselkoon elareita.

Hormoonihirviö käyttää hormoneita tekosyitä jotka oikeutta oman käytöstavattomuuden

Vierailija
165/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, 😅 tyypillinen mies.

Naiselle pallo jalkaan ja sitten hän alkaakin hoivata myös mieslasta siinä sivussa.

Onnea matkaan!

Vierailija
166/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää sinua ehkä menemastä baariin kanssa. Juot alkoholittomia ja sanot ettet varmaan muuten tässä kunnossa baareilisi, mutta miehesikin käy niin et halua kökkiö yksi kotona. Aika paska tilanne, kun ei aborttikaan varmaan ole enää vaihtoehto.

Vierailija
167/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Oletteko joku baareissa viihtyvä pariskunta, ja nyt sulle tuli yllätyksenä kun miehen baareilu ei päättynytkään kun sinä tulit raskaaksi? Varaudu yksinhuoltajuuteen.

Vierailija
168/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille isäksi tuleminen on paaaaljon helpompaa, heidän elämä muuttuu vain hyvin vähän.

Tää on muuten ihan täydellistä paskapuhetta.

Ei vaan totta, älä yritä kieltää.

Älähän ala taas yleistämään. No jos lapsesi isä on ollut jokin keskenkasvuinen nulikka, niin lienet ihan oikeassa. Mutta puoliso on aina itse valittu.

Ainakin mun elämäni muuttui lapsen syntymän jälkeen täydellisesti. Mutta minä en olekaan mikään keskenkasvuinen mieslapsi, joka ei ymmärrä, mikä elämässä on tarkeää ja vastuunkanto tarkoittaa.

Naiseni onkin tehnyt varsin hyvän valinnan valitessaan minut.

Miten hyvin toivuit synnytyksestä ja miten sinulla imetys lähti sujumaan? Olitko vuoden vai kaksi vauvan kanssa kotona?

Vierailija
169/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat täältä ap:lle, saman kokeneena ymmärrän hyvin. Tässä on kyse siitä, että aloitetaan yhteisestä sopimuksesta yhteinen iso projekti, joka on molemmille osapuolille tärkeä. Käytännön syistä toinen joutuu ottamaan isomman vastuun ja luopumaan monesta mieluisasta asiasta sen vuoksi. Vaikka vähemmän vastuuta kantava osapuoli ei voikaan varsinaisesti tehdä mitään jakaakseen taakkaa, hän voisi kuitenkin osoittaa tiimihenkeä ja olla solidaarinen. Onhan kyseessä hänelle itselleenkin tärkeä projekti, kuten on ennen sen alkamista antanut ymmärtää. Jos hän ei ole halukas tekemään sen vertaa sitten kun projekti on jo käynnissä, ei minusta ole mikään ihme jos enemmän vastuuta kantavaa alkaa närästää.

Vai kuinka monen mielestä sellainen olisi ok, että miehen rakentaessa tulevalle perheelleen taloa kaikki viikonloput, vaimo juoksee baareissa?

Vierailija
170/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotahan vain kun olet kiinni lapsessa.

Se on ihan äidin päätettävissä miten kiinni hän on lapsessaan.

Hahhaah... :D

Vierailija
171/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kivaa tuollainen, ymmärrän sinua täysin. Lapsen saaminen on yhteinen asia. Mielestäni raskausaika ja vauvavuosi tulisi rauhoittaa iltamenoilta, toki silloin tällöin voi käydä tuulettumassa. Tosi surullista ettei puolisosi halua olla kotona tukena ja seurana.

Jos lapsen saaminen on yhteinen asia niin milloin naiset alkavat kuuntelemaan miehen mielipidettä koska niitä lapsia hankitaan?

Ap. Tuo on miehen valinta. Anna mennä.

Vierailija
172/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni raja menisi siinä, että mies pidättäytyy alkoholista ja baareissa ramppaamisesta siinä missä minäkin, jos kerran yhdessä lapsi tehdään. Ja ei, minulla ei ole kuin yksi lapsi, enkä olisi ikinä tehnyt toista, kuin vain itselleni, niin kuin ensimmäisenkin.

Vierailija
173/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni raja menisi siinä, että mies pidättäytyy alkoholista ja baareissa ramppaamisesta siinä missä minäkin, jos kerran yhdessä lapsi tehdään. Ja ei, minulla ei ole kuin yksi lapsi, enkä olisi ikinä tehnyt toista, kuin vain itselleni, niin kuin ensimmäisenkin.

Kiitos! /ap

Vierailija
174/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! /ap

Jos tosiaan olet mieheni työkaverin vaimo ja tänään olisi yhdet firman läksiäiset, niin kysynpä mieheltäni oliko T.M. siellä;) Koska sinun tarinasi matchaa aivan täysin tähän ihmiseen.

Vierailija
175/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! /ap

Sen verran lisään kuitenkin, että nämä asiat pitää olla sovittuina jo ennen kuin raskaus alkaa, ei niin että ensin yritetään, ja aikaansaadaankin raskaus, ja sen jälkeen vasta aletaan miettimään miten tässä toimittaisiin.

Vierailija
176/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko alkoholin käyttö ja menot jokin kilpailu tai etuoikeus? Miksi mies ei saa kun säkään et?

Vierailija
177/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka AP nyt tilanteen ratkaisee?

Aikaa synnytykseen ei ole enää kovin paljoa ja muutakin tekemistä kun pohtia parisuhteen tilaa voi olla. Teidän parisuhde ei kuitenkaan ole ollut niin loistava mitä alussa meille kerroit.

Vierailija
178/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä!

T. päälle 40v. kolmen lapsen isä.

Vierailija
179/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotahan vain kun olet kiinni lapsessa.

Se on ihan äidin päätettävissä miten kiinni hän on lapsessaan.

Hahhaah... :D

No tottahan tuo on.

Vierailija
180/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko alkoholin käyttö ja menot jokin kilpailu tai etuoikeus? Miksi mies ei saa kun säkään et?

Kysymyksesi on hypoteettinen, koska ainoa lapseni on aikuinen, enkä voi saada, enkä tekisi vaikka voisinkin lapsia enää. Minä ottaisin lapseni isäksi ainoastaan sellaisen miehen jonka kanssa asioista ollaan yhtä mieltä. Jos miehen mielestä olisi kilpailua, ja lapsellista vänkäämistä näin yksinkertaisista asioista, niin jäisi lapsi tekemättä.