Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo raskaana, mies ramppaa baarissa kuin viimeistä päivää.. missä menee teillä raja?

Vierailija
20.05.2022 |

Meillä on muuten kaikin puolin hyvä parisuhde ja lapsi erittäin toivottu, mutta miehen baarissa ramppaus ajaa minut hulluuden partaalle. Ei siis ikinä mitään kaatokännejä vedä ja tulee aina kotiin yöksi (paitsi työmatkoilla), ei myöskään ole antanut aihetta epäillä pettämistä, mutta silti.. jokin tässä viikoittaisessa baarissa ramppaamisessa tökkii. Tuntuu niin epäreilulta potea 6. kuukautta raskauspahoinvointia ym. vaivoja sillä välin, kun toinen juo kaljaa ja jutustelee vieraille naisille baarissa (olkoonkin miten harmitonta&viatonta tahansa). Vertaistukea/neuvoja? Ei vittuilua kiitos, koska ongelma on todellinen ja olen jo valmiiksi aivan loppu.

Kommentit (266)

Vierailija
141/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole koskaan missään ikinä niin suuri elämänmuutos kuin naiselle tulla ensimmäistä kertaa äidiksi. Mitään isompaa ei ole, se on niin totaalista. Miehille isäksi tuleminen on paaaaljon helpompaa, heidän elämä muuttuu vain hyvin vähän.

Minun sympatiat on ap:n puolella. Tuntuu kurjalle, kun yhdessä suunnitellusta asiasta tuleekin toisen yksipuolisella päätöksellä oma projekti. Kyllä silloin saa näyttää tunteensa, että tuntuu pahalla. Vauvavuosi on varmasti raskas, mutta siitä se helpottaa. Lapsen kanssa nainen voi tehdä vaikka mitä kivaa. Itse reissasin kouluikäisten lasteni kanssa ulkomailla, ne oli älyttömän upeita reissuja. Miestä en edes kysynyt mukaan, me pärjättiin niillä ilman häntä. Minä ja lapset hitsauduttiin tiivisti yhteen.

Jokainen äiti on itse vastuussa miten paljon antaa sen lapsen muuttaa sitä elämää ja isyys saadaan äidin armosta.

Vierailija
142/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten siis mies ei ole muttunut taikaiskusta. Etkä sinäkään vaan kumpikin yhä tykkää käydä ulkona, sinä vain et nyt voi olosi takia.

Ja se harmittaa, ei miehen käytös.

Kyllä, näinkin asian voi ilmaista. /ap

Kuinka pitkällä raskaus on? Sanoit että olette puhuneet aiheesta mutta onko sitä käyty siitä näkökulmasta mitkä sinun tunteet on vai siitä että syy olisi miehen käytöksessä?

Laskettu aika on elokuussa.

Ja tuo on tosiaan ihan hyvä ja rakentava kulma asiaan, että missä määrin kyse on minusta vs. miehen käytöksestä. Voi tosiaan olla että tämä solmu aukeaisi paremmin jonkun ammattilaisen ohjauksessa. Täytyy ainakin nyt koittaa päästä tästä vitutuksesta/harmituksesta yli jollain muulla tavalla kuin av:lla valittamalla. Ehkä hain täältä jotakin vertaistukea saman kokeneilta, tai jotain.. en itsekään oikein tiedä. Osasta kommentteja tuli kyllä lähinnä paha mieli, mutta onneksi joukossa oli ymmärrystäkin. /ap

Saahan siitä aina pahan mielen, kun kaikki eivät kannustakkaan ja ole samaa mieltä. Niin kuin itse sanoi, tarinasi on kehittynyt viestien myötä. Syy sun harmitukseen on selvinnyt ja se ei ollutkaan sama , minkä käsityksen aluksi sai.

Luuletko, että siellä ammattiauttajan sohvalla ei se paha mieli sitten tule? Jotenkin vielä ymmärtäisin, jos molemmat haluaisivat lasta yhtä paljon. Mutta sinähän et pohjinmiltaan edes lasta halunnut. Nyt sen kuitenkin tulet saamaan.

Seksi miehesi kanssa ei ole tyydyttävää ja olet oikeasti mustasukkainen miehestäsi. Suhteenne tulee kyllä ajautumaan karikolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia puheeksi neuvolassa. Jos baarissa ravaaminen jatkuu lapsen synnyttyä, on se lastensuojelu asia.

Inhottavaa joka tapauksessa. Vaikuttaa, että kyseessä on vastuubmnpakoilija mieslapsi

Vierailija
144/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit olla mun miehen työkaverin vaimo. Asutteko Varsinais-Suomessa?

Vierailija
145/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puolisoaan tarvitse tietenkään kieltää elämästä omaa elämää, eikä perheen perustaminen tarkoita sitä että täytyy jäädä lasten kanssa kotiin vangiksi loppuelämäksi. Mutta kieltämättä kaikki tuntemani nelikymppiset ihmiset joilla on pakottava tarve päästä viikottain baariin ovat jollain tasolla onnettomia. Joko alkoholi on tässä hallitseva tekijä, tai sitten ollaan muuten pakenemassa jotain käsittelemättämiä asioita.

Sinkkujen yhteydessä vielä ymmärrän että käydään ulkona enemmän kun ollaan vastuussa ainoastaan itsestään, mutta erikoista jos perheellisen ihmisen pitää lähempänä keski-ikää paeta puolisoa saati lapsia johonkin kuppiloihin 4 krt kuussa.

Vierailija
146/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille isäksi tuleminen on paaaaljon helpompaa, heidän elämä muuttuu vain hyvin vähän.

Tää on muuten ihan täydellistä paskapuhetta.

Vierailija
147/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslapsi.

Vierailija
148/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten ja naisten elämät ovat erilaisia ja miehiä ei kannattaisi yrittää muuttaa naisiksi raskausongelmineen.

Miehillä on omat hankaluutensa elämässä. Naisilla myös - raskaus mukaanlukien. Ne vain pitää hoitaa itse.

Vierailija
149/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin huvittaa nämä ehkäisykommentit. Ollaan tosiaan molemmat 40-vuotiaita ja lapsi on saanut alkunsa hedelmöityshoidoilla, jotka mies on 100% omasta pussistaan kustantanut (puhutaan n. 20.000 eurosta ilman mitään kela-korvauksia, mutta mies ei ole ikinä noista kuluista valittanut). Kaksi ensimmäistä alkionsiirtoa päättyivät keskenmenoon, jotka MIES otti meistä kahdesta raskaammin. Että siinä vähän lisää taustoja teille ihmeteltäväksi. /ap

Eli miehelle on tärkeää saada geneettinen jälkeläinen. Varmaan mieluiten poika. Mutta tosiaan ei se tarkoita että häntä kiinnostaisi osallistua hoitoon.

No ehkä liioittelen. Voi olla että on ihan hyvä isä silloin kun baarireissuiltaan ehtii. Omasta mielestä isän pitää kyllä jättää baarit väliin vauva-aikana.

Vierailija
150/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille isäksi tuleminen on paaaaljon helpompaa, heidän elämä muuttuu vain hyvin vähän.

Ei vaan totta, älä yritä kieltää.

Vierailija
151/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole koskaan missään ikinä niin suuri elämänmuutos kuin naiselle tulla ensimmäistä kertaa äidiksi. Mitään isompaa ei ole, se on niin totaalista. Miehille isäksi tuleminen on paaaaljon helpompaa, heidän elämä muuttuu vain hyvin vähän.

Minun sympatiat on ap:n puolella. Tuntuu kurjalle, kun yhdessä suunnitellusta asiasta tuleekin toisen yksipuolisella päätöksellä oma projekti. Kyllä silloin saa näyttää tunteensa, että tuntuu pahalla. Vauvavuosi on varmasti raskas, mutta siitä se helpottaa. Lapsen kanssa nainen voi tehdä vaikka mitä kivaa. Itse reissasin kouluikäisten lasteni kanssa ulkomailla, ne oli älyttömän upeita reissuja. Miestä en edes kysynyt mukaan, me pärjättiin niillä ilman häntä. Minä ja lapset hitsauduttiin tiivisti yhteen.

Jokainen äiti on itse vastuussa miten paljon antaa sen lapsen muuttaa sitä elämää ja isyys saadaan äidin armosta.

Joo, voihan sen lapsen antaa adoptioon heti syntymän jälkeen. Siihen on kuitenkin korkea kynnys, kun lapsen hankkiminen on ollut niin ison työn takana. Siinä voi lapsen isäkin marista sen 20 tuhannen euron perään.

Vierailija
152/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten ja naisten elämät ovat erilaisia ja miehiä ei kannattaisi yrittää muuttaa naisiksi raskausongelmineen.

Miehillä on omat hankaluutensa elämässä. Naisilla myös - raskaus mukaanlukien. Ne vain pitää hoitaa itse.

Kielletään siis parisuhteet rangaistuksen uhalla.

Vierailija
153/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puolisoaan tarvitse tietenkään kieltää elämästä omaa elämää, eikä perheen perustaminen tarkoita sitä että täytyy jäädä lasten kanssa kotiin vangiksi loppuelämäksi. Mutta kieltämättä kaikki tuntemani nelikymppiset ihmiset joilla on pakottava tarve päästä viikottain baariin ovat jollain tasolla onnettomia. Joko alkoholi on tässä hallitseva tekijä, tai sitten ollaan muuten pakenemassa jotain käsittelemättämiä asioita.

Sinkkujen yhteydessä vielä ymmärrän että käydään ulkona enemmän kun ollaan vastuussa ainoastaan itsestään, mutta erikoista jos perheellisen ihmisen pitää lähempänä keski-ikää paeta puolisoa saati lapsia johonkin kuppiloihin 4 krt kuussa.

Ei sitä lasta vielä ole.

Vierailija
154/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei juo ja käy baareissa.

En kattelis tuollaista.

Vierailija
155/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jep. Ihan kuin se vauva muuttaisi automaattisesti vain olemassaolollaan äidin elämän, mutta ei isän. Ihan itse molemmat päättää mikä muuttuu ja mikä ei.

Vierailija
156/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei juo ja käy baareissa.

En kattelis tuollaista.

Eli et katselisi enää raskauduttusi vaikka miehesi joisi ja kävisi baareissa? Jaa jaa.

Vierailija
157/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo sama meno jatkuu sittenkin, kun lapsi on syntynyt. Olen pahoillani puolestasi. Voithan vielä yrittää jutella miehen kanssa, mutta epäilen, että mies aktiivisesti haluaa lopettaa teidän suhteen.

Itse kanssa aloin ajattelemaan kyl näin, jos ikääkin on jontuon verran ja ei ole vielä oppinut katsomaan asioita muiden kantilta ni aika yksin joudut olemaan vauvan kanssa. Oletko jo puhunut osallistuuko vauvavuotena ja myöhemmin heräämään yösyöttöihin yms, vai kääntääkö kylkeä?

Vierailija
158/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan totta, älä yritä kieltää.

Älähän ala taas yleistämään. No jos lapsesi isä on ollut jokin keskenkasvuinen nulikka, niin lienet ihan oikeassa. Mutta puoliso on aina itse valittu.

Ainakin mun elämäni muuttui lapsen syntymän jälkeen täydellisesti. Mutta minä en olekaan mikään keskenkasvuinen mieslapsi, joka ei ymmärrä, mikä elämässä on tarkeää ja vastuunkanto tarkoittaa.

Naiseni onkin tehnyt varsin hyvän valinnan valitessaan minut.

Vierailija
159/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä hyväksyisi mitään pitkän kaavan mukaan baari-iltaa joka viikko, kavereitten näkeminen tottakai ok, siis oikeasti yksillä käyminen tai joku biljardin peluu baarissa viikoittain. Mutta jos se on semmoinen iltakuudesta aamuneljään tyyppinen keikka + seuraavan päivän darra niin olisi mennyt hermo jo aikaa sitten.

Vierailija
160/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi kuinka toivon että naisetkin tajuaisivat tämän eikä aina uhriudu naiseuden ongelmista jonka avulla vähättelee ja mitätöi miesten ongelmat