Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo raskaana, mies ramppaa baarissa kuin viimeistä päivää.. missä menee teillä raja?

Vierailija
20.05.2022 |

Meillä on muuten kaikin puolin hyvä parisuhde ja lapsi erittäin toivottu, mutta miehen baarissa ramppaus ajaa minut hulluuden partaalle. Ei siis ikinä mitään kaatokännejä vedä ja tulee aina kotiin yöksi (paitsi työmatkoilla), ei myöskään ole antanut aihetta epäillä pettämistä, mutta silti.. jokin tässä viikoittaisessa baarissa ramppaamisessa tökkii. Tuntuu niin epäreilulta potea 6. kuukautta raskauspahoinvointia ym. vaivoja sillä välin, kun toinen juo kaljaa ja jutustelee vieraille naisille baarissa (olkoonkin miten harmitonta&viatonta tahansa). Vertaistukea/neuvoja? Ei vittuilua kiitos, koska ongelma on todellinen ja olen jo valmiiksi aivan loppu.

Kommentit (266)

Vierailija
201/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy siis kerran viikossa ulkona. Eli 4 kertaa kuussa. Kuun loput 26 päivää on siis kotona? Missä se aito ongelma on? Eikö Ap luota että miehensä pysyy uskollisena? 

Vierailija
202/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies ei juo itseään humalaan? Eihän tuossa sitten mitään ongelmaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on erikoisia vastauksia :D mäkin olen raskaana ja ihan loppumetreillä. Ei ole miehen menoja tarvinnut alkaa rajoittamaan mun rajoitusten mukaiseksi, mutta jos mies ramppaisi viikottain baareissa niin eipä tätä lasta ois tulossakaan. Ehkä kerran kuussa/kahdessa on joku illanvietto kavereidensa kanssa ja se on ihan täysin ok. Lapsen syntymän jälkeen se mahdollisuus on meillä molemmilla. Nyt kun raskaus on loppusuoralla niin mieskään ei käy enää (omasta aloitteestaan) missään niin ettei ole ajokunnossa. Ihmeellistä et vaihtoehdot on joko et pitää päästä viikoittain tai et pitäis mennä vaan pariskuntana yhdessä jos missään käy....

Vierailija
204/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä AP kirjanpitoa siitä että montako baarireissua (tai vaihtoehtoista vapaa-ajanviettoa) mies jää sulle rästiin ja kun vauva on tarpeeksi vanha että pärjää illan yksin, lykkäät sen miehelle ja lähdet itse radalle (tai mihin ikinä haluatkaan).

Voisiko enää lapsellisempaa temppua olla.

No, jos on yritetty keskustella, eikä mene jakeluun, niin vaihtoehtona on joko tällaiset vaihtarit tai sitten sen hyväksyminen, että ensisijainen vastuu lapsesta on naisella.

Toki itse miettisin sitä että onko tuosta miehestä isäksi ja hyväksyisin jo nyt että jonkunasteinen yksinhuoltajuus odottaa, ei sitä vauvaa tietenkään voi jättää ihmiselle joka ei siitä halua huolehtia.

T. Tuo ehdottaja.

Vierailija
205/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkee ukko

Vierailija
206/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni raja menisi siinä, että mies pidättäytyy alkoholista ja baareissa ramppaamisesta siinä missä minäkin, jos kerran yhdessä lapsi tehdään. Ja ei, minulla ei ole kuin yksi lapsi, enkä olisi ikinä tehnyt toista, kuin vain itselleni, niin kuin ensimmäisenkin.

No nyt on asenne kohdillaan. Säälin kyllä miestäsi. Onneksi mun naiseni antoi mulle hiukan enemmän vapauksia.

Minä en pääse uimahalliin, niin sinäkään et mene.

Minä en pääse, laskettelemaan, niin sinäkään et mene.

Näinkö asioiden pitäisi mennä?

No, jos on yhdessä sovittu että tehdään lapsi ja se sisältää sen että toinen ei voi sitten mennä vaikka uimahalliin tai laskettelemaan, niin onhan se aika karua sanoa että sori siitä ja mä menen nyt.

Vierailija
207/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota on kestänyt kuitenkin jo ennen raskaaksituloasi, että mies viettää viikonloput baarissa?

Oliko silloin ok sinulle ja pääsitkö mukaan edes joskus?

Mielestäni parisuhteessa pitää kumppanin olla etusijalla, ei baarittelun. Ei tarkoita että "ei koskaan saa käydä missään", tajuatte pointin.

Keskustelkaa tilanteesta ja kerro huolesi, kerro mitä tarvitset.

Älä "ole ok" asian kanssa, jos et ole.

Tarkoitatko että miehelle naisen pitää olla etusijalla kun kaikki tiedämme että nainen ei nosta miestä etusijalle?

"Mielestäni parisuhteessa pitää kumppanin olla etusijalla, ei baarittelun."

Mistä sinä tuosta sellaista luet, että nainen saa pitää baarittelua etusijalla mutta mies ei?

Minun ja mieheni suhteessa tämä kyllä tarkoittaa ihan meitä molempia. Meidän pitää olla toinen toisillemme etusijalla, ei baarittelun. Eikä meillä ole edes lapsia.

Sääli jollet sinä koskaan ole löytänyt itsellesi sellaista naista, joka ajattelisi parisuhteessa myös puolisonsa toiveita ja tarpeita. Mutta emme me kuitenkaan niin harvinaisia olla, että yleistyksiä kannattaisi tehdä. Sinulla on vain ilmeisesti käynyt huono tuuri kumppaninvalinnassa.

-eri

Vierailija
208/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni raja menisi siinä, että mies pidättäytyy alkoholista ja baareissa ramppaamisesta siinä missä minäkin, jos kerran yhdessä lapsi tehdään. Ja ei, minulla ei ole kuin yksi lapsi, enkä olisi ikinä tehnyt toista, kuin vain itselleni, niin kuin ensimmäisenkin.

No nyt on asenne kohdillaan. Säälin kyllä miestäsi. Onneksi mun naiseni antoi mulle hiukan enemmän vapauksia.

No, jos on yhdessä sovittu että tehdään lapsi ja se sisältää sen että toinen ei voi sitten mennä vaikka uimahalliin tai laskettelemaan, niin onhan se aika karua sanoa että sori siitä ja mä menen nyt.

Aivan lapsellinen ajattelutapa. Kai tämän voi sitten laajentaa myös sellaisiin tapauksiin, jos mies makaa kipeenä kotona. Sinäkään et kai silloin mene joogaan, kun mieskään ei mihinkään pääse. 

Onhan se kyllä aika karua, jos joku joutuu elämään tällaisen naisen kanssa. Onneksi mulla oli raskausaikana hiukan enemmän löysää taluutushihnassa. Sain sentään mahdollisuuden käydä kuntoilemassa. Sun tavalla ajattelevan kanssa se olisi ollut täysin mahdotonta.

Vierailija
209/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla jälleen tapaus että nainen on huijannut miehen isäksi valehtelemalla ehkäisyn hoidosta

Perk..e se on kuule niin, että se joka ei halua lasta huolehtii tunnollisesti ehkäisystä ja se joku voi olla myös mies. Menikö kaaliin?

Vierailija
210/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena en katsoisi pitkään tuollaista miestä, sellainen kuuluu omiensa joukkoon. Kokemusta on tuollaisista miehistä, en päästä sellaisia enää lähelleni. Luottamus baarissa ravaaviin miehiin on täysi 0. 

Vierailija
211/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla jälleen tapaus että nainen on huijannut miehen isäksi valehtelemalla ehkäisyn hoidosta

Perk..e se on kuule niin, että se joka ei halua lasta huolehtii tunnollisesti ehkäisystä ja se joku voi olla myös mies. Menikö kaaliin?

Tässä tapauksessa siis nainen.

Vierailija
212/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat ap sulle! Harmittaa että kaiken maailman juntit kommentoi täällä mustavalkoisesti sitä sun tätä eivätkä pysähdy oikeasti reflektoimaan asiaa.

Kurja tilanne teillä. Pointtina lienee se, että käypä sun puoliso baarissa tai ei, toivoisit että tulisit hänen puoleltaan nähdyksi ja tuetuksi nyt kun olet raskaana. Ja ehkä häntä hieman pelottaa tuleva elämänmuutos ja siksi toimii tällä tavalla. Tiedän kyllä myös tapauksia, joissa mies on ollut niin myyty vauvasta, että muuttaa elämäänsä ja sitoutuu uuteen. Mutta sitä ei voi tietysti kukaan luvata. Entä jos menisitte muutamalle käynnille pariterapeutille?

Vierailija
213/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes on ajattelematon m*lkku. Mun mies teki samaa, jälkikäteen niitä traumoja käsitelty. Miehes kuuluu nyt sun rinnalle, tee se selväks sille. Pian pikkuvauva-aikana ravaa baareissa yhtälailla koska vauva on niin kiinni sinussa. 

Vierailija
214/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa vuodessa olis ok, jos jotain spesiaalimpaa kavereiden kanssa. Miehesi käytös on pelkästään törkeää.

Vierailija
215/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen,että pettää.Yrittää lepyttää salarakastaan asian vuoksi.Nimimerkillä ittelle kävi näin

Vierailija
216/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla jälleen niin, että peräkammarin palstauli voisi pitää turpansa kiinni kun ei varmasti tunne tätä pariskuntaa.

-eri, ohis

ps. Näiden tyyppien takia en enää juurikaan jaksa lukea koko palstaa. Sitä kai ne tahtookin, näivettää koko palstan.

Tämä oli kiva palsta, mutta ei nykyään enää toimi, kun nämä pilaavat joka ketjun.

Ei mihinkään mitään aikuista tai rakentavaa kommenttia, kuin korkeintaan kuvitellessaan ohjaavansa niillä keskustelua johonkin irstaaseen tai politiikkaan, josta eivät ymmärrä senkään vertaa.

Ei muutakuin pakollinen rekisteröinti tännekin.

Vierailija
217/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan lapsellinen ajattelutapa. Kai tämän voi sitten laajentaa myös sellaisiin tapauksiin, jos mies makaa kipeenä kotona. Sinäkään et kai silloin mene joogaan, kun mieskään ei mihinkään pääse. 

Onhan se kyllä aika karua, jos joku joutuu elämään tällaisen naisen kanssa. Onneksi mulla oli raskausaikana hiukan enemmän löysää taluutushihnassa. Sain sentään mahdollisuuden käydä kuntoilemassa. Sun tavalla ajattelevan kanssa se olisi ollut täysin mahdotonta.

Nytkö se palstauli larppaa jo mukamas naisena jaa jaa?

Vierailija
218/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä mies ja lapsi kun tulee niin se yltyy vain. En ymmärrä kuinka aloit tuollaiselle miehelle lasta tekemään  joka ei sinun kanssasi kotona viihdy. Ei ne muutu kun lapsi on tullut. 

Vierailija
219/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marja kirjoitti:

Sympatiat ap sulle! Harmittaa että kaiken maailman juntit kommentoi täällä mustavalkoisesti sitä sun tätä eivätkä pysähdy oikeasti reflektoimaan asiaa./quote]

Kaiken maailman juntit.

AP itse on hankkiutunut raskaaksi, vaikka ei oikeastaan sitä edes halunnut. Sen seurauksena ei pääse nyt baariin ja haluaisi kieltää sen mieheltäänkin. Mutta ei kai sitä miestä voi raskausajaksi kotiinkaan lukita?

Sympatiat vaan oivasta puolison valinnasta ja raskaaksi hankkiutumisesta. Syytä yritetty vierittää miehen niskaan, koska mies halusi. Minä en, mutta silti suostuin.

Asiat olisi pitänyt puhua selviksi, ennen raskaaksi hankkiutumista. Pian on nyytti käsissä ja suhde aikalailla päin persettä. AP väitti suhdettaan hyväksi, mutta ei se nyt siltä vaikuta. Ei se muuten olisi miestä pienimunaiseksi täällä haukkunut. Tuo on muuten monasti naisella se viimeinen käytössä oleva kortti.

Joten kyllä saa AP:kin kävellä peilin eteen ja harrastaa itsetutkiskelua eikä pelkästään syyttää ja sättiä miestään. Siitä olen täysin samaa mieltä, että vastuunsa kantava, tuleva isä ei baareissa ravaa tällaisella hetkellä. 

Tää kaikki haiskahtaa tulevalta erolta ja yksinhuoltajuudelta. Ensi kerralla sitten parempi kumppanin valinta.

Vierailija
220/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mies ei juo itseään humalaan? Eihän tuossa sitten mitään ongelmaa ole.

Ap sanoi ettei juo itseään kaatokänniin. Kyllä mä tuosta tulkitsisin, että humalaan juo kuitenkin.

Toisaalta minun ajatusmaailmani lienee muutenkin erilainen kuin sinun. Minä en tykkäisi, jos puolisoni viettäisi joka viikonloppu illat poissa kotoa, vaikka ei joisi pisaaraakaan. Sählyä voi kavereiden kanssa käydä pelaamassa arki-iltaisinkin. Yhteistä vapaa-aikaa minä haluan viettää pääasiassa puolisoni kanssa, en yksinäni tai omien kavereideni kanssa. Jos muutaman kaljan haluaa ottaa, se onnistuu kotonakin.

(Tämä ei toki tarkoita sitä, ettei koskaan ja ikinä saisi mennä kavereiden kanssa viikonloppuna. Mainitsin nyt ennenkuin joku tulee syyttämään pirttihirmuksi, jonka miehellä on pallo jalassa ja velvoite olla vaimon kanssa 24/7. 😉)