Vaimo raskaana, mies ramppaa baarissa kuin viimeistä päivää.. missä menee teillä raja?
Meillä on muuten kaikin puolin hyvä parisuhde ja lapsi erittäin toivottu, mutta miehen baarissa ramppaus ajaa minut hulluuden partaalle. Ei siis ikinä mitään kaatokännejä vedä ja tulee aina kotiin yöksi (paitsi työmatkoilla), ei myöskään ole antanut aihetta epäillä pettämistä, mutta silti.. jokin tässä viikoittaisessa baarissa ramppaamisessa tökkii. Tuntuu niin epäreilulta potea 6. kuukautta raskauspahoinvointia ym. vaivoja sillä välin, kun toinen juo kaljaa ja jutustelee vieraille naisille baarissa (olkoonkin miten harmitonta&viatonta tahansa). Vertaistukea/neuvoja? Ei vittuilua kiitos, koska ongelma on todellinen ja olen jo valmiiksi aivan loppu.
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Ollaan molemmat nelikymppisiä elämää nähneitä, kummallakin ihan tarpeeksi monta ryssittyä nuoruuden suhdetta taustalla. Kyse ei siis ole siitä, etteikö mies olisi saanut elämässään kokea ja sekoilla, suhteessammekin molemmilla aina ollut tilaa ja vapautta, taustalla molemminpuolinen luottamus ja avoimuus kaikissa tilanteissa. Onko nyt kuitenkaan liikaa vaadittu, että mies edes vähentäisi baarireissuja silloin, kun puoliso on raskaana??
No kyllä se on liikaa vaadittu. Raskaus ei ole sairaus eikä raskaudessa mukana olo vaadi jatkuvaa kotona oloa. Mitäs olet miehen kanssa, joka käy usein baareissa.
Keskity nyt vaan raskauteesi ja tee oma osasi, ei miehen tarvitse olla kädestä pitämässä.
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli VIIKOTTAISESTA toiminnasta.
Ohis
Mä teen aivan mitä lystää. Mut jos mies menee kerran viikossa kavereiden kanssa ulos perjantaisin miesten omiin ryhmiin tekeen, mitä miehet tekee yhdessä, onko se niin paha?
Siinä menee raja jos toisen ulkona käyminen rajoittaa minun sosiaalistaelämää. Mikä siis ei raskaana ollut ongelma kun ei minua sillä on huvittanut kotoa lyllertää minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en olisi lasta varmaan edes hankkinut, ellei mies olisi saanut minua tähän ylipuhuttua. Joten todellakin vituttaa tuollaiset mitäs huijasit- kommentit ja ehkä selittää osaltaan myös sitä, miksi tilanne ottaa päähän niin paljon. / ap
Ei ei ja vielä kerran ei.
Jos SINÄ et sitä lasta olisi oikeasti halunnut, niin olisit tehnyt asian miehellesi selväksi. Sä et voi nyt miestäsi syyttää siitä, että olet maha pystyssä. Et sitten mitenkään.
Mutta eipä tulevaisuus kovin hyvältä näytä. Ukko jouksee baareissa ja akka odottaa lasta, jota ei oikein edes halua. Lapsi parka. Toivotaan vaan, eikun rukoillaan että jollain ihmeen konstilla asiat muuttuvat.
Mutta ala varautumaan siihen, että olet jossain välissä yksinhuoltaja. Jos miehesi tavat eivät muutu heti lapsen syntymän jälkeen (no varpajaiset pois lukien), niin heivaa se pihalle. Sun ei kai tarvitse kahta lasta kasvattaa.
Sitten lopuksi yksi kysymys. Oletko kertonut asiasta miehellesi vai valitatko ainoastaan täällä?
Hyi miten tummia pilviä onnistuit maalailemaan!
Minä en lasta olisi halunnut, mies halusi. Se ettei ole aktiivista halua ei ole sama kuin että lapsi on väärin.
Mies kävi ulkona raskausaikana normaalisti. Käy se yhä ulkona mutta ei niin usein koska ei ole aikaa.Jos et sitä lasta oikeasti halunnut, niin miksi helvetissä et huolehtinut ehkäisystä?Mä syytän sinua nyt tästä tilanteesta.
Ikävä kyllä, mutta pelkään, että sulla tulee pian olemaan ison valinnan paikka.
Sä et yksin sitä pientä lasta jaksa pitkään hoitaa. Se lapsi saattaa olla vaikka kuinka vaikea tapaus. Parempi olisi ottaa ne ruusun väriset lasit pois silmiltäsi.
Miehesi on pakko muuttaa tapojaan. Muuten edessä on ero. Aiemmin tai myöhemmin. Sä hoidat yksin sitä lasta. Väsyt ja poltat itsesi loppuun. Kaikki kotityöt jää sulle vielä sen lapsenhoidon lisäksi. Et saa edes viikonloppuisin levätä, kun ukkosi juoksee baareissa. Sä vasyt lisää ja seksikään ei enää kiinnosta. Siitä seuraa se, että ukkosi pettää sua jollain baarireissullaan. Siinä teidän tulevaisuus pähkinänkuoressa.
Kysyn siis uudestaan. Oletko puhunut miehesi kanssa asiasta vai valitatko ainoastaan täällä?
Mutta siis mistä tilanteesta syytät minua?
Vai ja ainoastaan siitä, että olet nyt raskaana. Jos lasta ei haluta, silloin huolehditaan ehkäisystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Mä teen aivan mitä lystää. Mut jos mies menee kerran viikossa kavereiden kanssa ulos perjantaisin miesten omiin ryhmiin tekeen, mitä miehet tekee yhdessä, onko se niin paha?
Mut ku sil miehel ei oo muu mielessä kuin se pill u.
Vierailija kirjoitti:
Odotahan vain kun olet kiinni lapsessa.
Ap on nyt kiinni lapsessa. Miten siinä pystyy kiinni olemaan synnytyksen jälkeen?
Jotenkin raskasta selittää uudelleen ja uudelleen samat asiat, mutta menkööt:
- Lapsi on todella toivottu, sitä yritettiin luomuna ensin 1,5 vuotta, sai lopulta alkunsa hedelmöityshoidoilla, joihin nimenomaan MIES halusi (ja jotka myös mukisematta kustansi, koska halusi lasta niin paljon).
- Ennen tätä raskautta sain kaksi kertaa keskenmenon, jota MIES suri ja itki pitkään.
- En ole mikään miehen elämää rajoittava, mustasukkainen pirttihirmu ja meillä on tähän saakka ollut tosi hyvä suhde kaikin puolin.
- Mies on käynyt baarissa ennenkin (kuten myös minä), mutta nyt raskaana ollessani se on alkanut jostain syystä tuntua kurjalta. Kyllä, ASIASTA ON PUHUTTU, monet kerrat. Ei kuitenkaan ehkä tarpeeksi etukäteen, koska en osannut ennen raskautta kuvitella, että tästä tulisi ongelma.
- Ja KYLLÄ, vähän harmittaa ja käy suoraan sanoen joskus kateeksikin sitä, että mies voi tuolla vipeltää entiseen malliin, kun minä oksennan ja kärsin raskausvaivoista kotona.
Kertaus on päättynyt. /ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Mut ku sil miehel ei oo muu mielessä kuin se pill u.
Ongelma siis on apn mustasukkaisuus, ei miehen menot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotahan vain kun olet kiinni lapsessa.
Se on ihan äidin päätettävissä miten kiinni hän on lapsessaan.
Asia ei nyt ole kyllä ihan näin yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos myötätunnosta!
Mies on meistä kahdesta se, joka tätä lasta enemmän halusi, joten ei tarvinnut todellakaan ketään huijata yhtään mihinkään. Itse en olisi lasta varmaan edes hankkinut, ellei mies olisi saanut minua tähän ylipuhuttua. Joten todellakin vituttaa tuollaiset mitäs huijasit- kommentit ja ehkä selittää osaltaan myös sitä, miksi tilanne ottaa päähän niin paljon. / ap
Juujuu, ainahan se mies on halunnut lasta enemmän. Nelikymppistä ei noin vain ylipuhuta, kai sinulla nyt on silmät päässäsi?
Ai niin, ukko tietenkin aloitti ramppaamisen raskauden aikana tai ainakin itkuntuhruisin silmin lupasi ne lopettaa.
Tasan tarkkaan ei tullut ukkosi baarireissut yllätyksenä, mutta provohan tämä onkin ja ikuisuusaihe saada ketju liekkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en olisi lasta varmaan edes hankkinut, ellei mies olisi saanut minua tähän ylipuhuttua. Joten todellakin vituttaa tuollaiset mitäs huijasit- kommentit ja ehkä selittää osaltaan myös sitä, miksi tilanne ottaa päähän niin paljon. / ap
Ei ei ja vielä kerran ei.
Jos SINÄ et sitä lasta olisi oikeasti halunnut, niin olisit tehnyt asian miehellesi selväksi. Sä et voi nyt miestäsi syyttää siitä, että olet maha pystyssä. Et sitten mitenkään.
Mutta eipä tulevaisuus kovin hyvältä näytä. Ukko jouksee baareissa ja akka odottaa lasta, jota ei oikein edes halua. Lapsi parka. Toivotaan vaan, eikun rukoillaan että jollain ihmeen konstilla asiat muuttuvat.
Mutta ala varautumaan siihen, että olet jossain välissä yksinhuoltaja. Jos miehesi tavat eivät muutu heti lapsen syntymän jälkeen (no varpajaiset pois lukien), niin heivaa se pihalle. Sun ei kai tarvitse kahta lasta kasvattaa.
Sitten lopuksi yksi kysymys. Oletko kertonut asiasta miehellesi vai valitatko ainoastaan täällä?
Hyi miten tummia pilviä onnistuit maalailemaan!
Minä en lasta olisi halunnut, mies halusi. Se ettei ole aktiivista halua ei ole sama kuin että lapsi on väärin.
Mies kävi ulkona raskausaikana normaalisti. Käy se yhä ulkona mutta ei niin usein koska ei ole aikaa.Jos et sitä lasta oikeasti halunnut, niin miksi helvetissä et huolehtinut ehkäisystä?Mä syytän sinua nyt tästä tilanteesta.
Ikävä kyllä, mutta pelkään, että sulla tulee pian olemaan ison valinnan paikka.
Sä et yksin sitä pientä lasta jaksa pitkään hoitaa. Se lapsi saattaa olla vaikka kuinka vaikea tapaus. Parempi olisi ottaa ne ruusun väriset lasit pois silmiltäsi.
Miehesi on pakko muuttaa tapojaan. Muuten edessä on ero. Aiemmin tai myöhemmin. Sä hoidat yksin sitä lasta. Väsyt ja poltat itsesi loppuun. Kaikki kotityöt jää sulle vielä sen lapsenhoidon lisäksi. Et saa edes viikonloppuisin levätä, kun ukkosi juoksee baareissa. Sä vasyt lisää ja seksikään ei enää kiinnosta. Siitä seuraa se, että ukkosi pettää sua jollain baarireissullaan. Siinä teidän tulevaisuus pähkinänkuoressa.
Kysyn siis uudestaan. Oletko puhunut miehesi kanssa asiasta vai valitatko ainoastaan täällä?
Aikuinen ihminen ei pärjää yhtä iltaa viikossa ilman toista aikuista?
Tässä nyt lienee kysy hiukan muusta kuin yhdestä illasta.
Ja joo, joskus se yhdenkin illan pärjääminen voi olla aika vaikeaa. Kokemusta pikku lapsesta, joka saattoi huutaa puoli kuudesta puoli kahteen asti. Kyllä siinä oli kaksikin aikuista aika kovilla. Se syntyvä lapsi voi olla vaikka kuinka vaikea tapaus. Sulla ei liene tämmösestä mitään kokemusta? No onneksi se kesti vai kuuden kuukauden ikään saakka.
Siinäpä sulle hiukan erilaista todellisuutta.
Meillä oli koliikki vauva ja ei poltettu kumpaakin vanhempaa kerralla loppuun vaan nukkiin vuorotellen vauvan kanssa ja pe illat mies oli kaverilla yötä ja minä la. Siinä sinulle meidän todellisuutta olettamisen sijasta.
Sinäkö sitä lasta imetit, kun äiti oli muualla?
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi liian pieni kalu sulle.
Nyt ollaan vauvapalstan naisten moraalin ytimessä. Mies käy kerran viikossa kavereidensa kanssa heittämässä läppää, harrastaa jotain jätkien kanssa, ja nainen alkaa selittään toiselle naiselle, että miehellä on "liian pieni kalu sulle". Näillä naisilla sitten lastentekoon, ja elinikäistä suhdetta.....:D
Suurin kysymys on, pystyykö mies lopettamaan vauvan syntymään? Vai lähteekö sitten vauvan itkua karkuun baariin?
No eiköhän se nyt vain kerro sen, että mies ei ole henkisesti valmis isäksi? Kuulostaa nuoren miehen puuhilta ja jos ei nyt pysty rajoittamaan niin se sama meininki jatkuu myös sen jälkeen, kun lapsi syntyy. Kannattaa oikeasti miettiä onko tämä se tulevaisuus jonka haluat itsellesi ja lapsellesi ja jos se ärsyttää jo nyt, niin ei se tuosta ainakaan paremmaksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Suurin kysymys on, pystyykö mies lopettamaan vauvan syntymään? Vai lähteekö sitten vauvan itkua karkuun baariin?
Kyllä, TÄMÄ on se kysymys, mikä itsellänikin pyörii päässä eniten juuri nyt. /ap
Onneksi otin miehen jota baareilu ei ole koskaan kiinnostanut vaan on kotona viihtyvä introvertti niin kuin minäkin. Voin kuvitella että erittäin sosiaalisen ja menevän miehen on vaikeampi asettua aloilleen ja alkaa ottaa vastuuta perheestä.
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän se nyt vain kerro sen, että mies ei ole henkisesti valmis isäksi? Kuulostaa nuoren miehen puuhilta ja jos ei nyt pysty rajoittamaan niin se sama meininki jatkuu myös sen jälkeen, kun lapsi syntyy. Kannattaa oikeasti miettiä onko tämä se tulevaisuus jonka haluat itsellesi ja lapsellesi ja jos se ärsyttää jo nyt, niin ei se tuosta ainakaan paremmaksi muutu.
Niinhän se kuulostaa, mutta kyseessä siis tosiaan elämää ja maailmaa nähnyt nelikymppinen mies.
Mutta olet täysin oikeassa tuossa mitä sanoit ja juuri noita asioita tässä pohdinkin. /ap
En lukenut, kun se oli jonossa edenpänä.
Koska olet miehellesi asiasta puhunut ja se ei tajua.
Lapsi tulossa, mitä et oikeasti edes halua.
Miehelläsi liian pieni kalu sulle.
Voi itse laskea yhtälön lopputuloksen. Olisi ehkä kannattanut hiukan miettiä, minkälaisen miehen itselleen ottaa. Sinä olet nyt maha pystyssä ja pian lapsen kanssa. Jos olisin oikein ilkeä, niin sanoisin, että saat ihan mitä ansaitsetkin.
Ihmeitä pitää tapahtua, jos te yhdessä vanhenette ja lapsi saa rakastavat vanhemmat. Eniten mä tässä säälin sitä syntymätöntä lasta.