Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo raskaana, mies ramppaa baarissa kuin viimeistä päivää.. missä menee teillä raja?

Vierailija
20.05.2022 |

Meillä on muuten kaikin puolin hyvä parisuhde ja lapsi erittäin toivottu, mutta miehen baarissa ramppaus ajaa minut hulluuden partaalle. Ei siis ikinä mitään kaatokännejä vedä ja tulee aina kotiin yöksi (paitsi työmatkoilla), ei myöskään ole antanut aihetta epäillä pettämistä, mutta silti.. jokin tässä viikoittaisessa baarissa ramppaamisessa tökkii. Tuntuu niin epäreilulta potea 6. kuukautta raskauspahoinvointia ym. vaivoja sillä välin, kun toinen juo kaljaa ja jutustelee vieraille naisille baarissa (olkoonkin miten harmitonta&viatonta tahansa). Vertaistukea/neuvoja? Ei vittuilua kiitos, koska ongelma on todellinen ja olen jo valmiiksi aivan loppu.

Kommentit (266)

Vierailija
121/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin raskasta selittää uudelleen ja uudelleen samat asiat, mutta menkööt:

- Lapsi on todella toivottu, sitä yritettiin luomuna ensin 1,5 vuotta, sai lopulta alkunsa hedelmöityshoidoilla, joihin nimenomaan MIES halusi (ja jotka myös mukisematta kustansi, koska halusi lasta niin paljon).

- Ennen tätä raskautta sain kaksi kertaa keskenmenon, jota MIES suri ja itki pitkään.

- En ole mikään miehen elämää rajoittava, mustasukkainen pirttihirmu ja meillä on tähän saakka ollut tosi hyvä suhde kaikin puolin.

- Mies on käynyt baarissa ennenkin (kuten myös minä), mutta nyt raskaana ollessani se on alkanut jostain syystä tuntua kurjalta. Kyllä, ASIASTA ON PUHUTTU, monet kerrat. Ei kuitenkaan ehkä tarpeeksi etukäteen, koska en osannut ennen raskautta kuvitella, että tästä tulisi ongelma.

- Ja KYLLÄ, vähän harmittaa ja käy suoraan sanoen joskus kateeksikin sitä, että mies voi tuolla vipeltää entiseen malliin, kun minä oksennan ja kärsin raskausvaivoista kotona.

Kertaus on päättynyt. /ap

Joten siis mies ei ole muttunut taikaiskusta. Etkä sinäkään vaan kumpikin yhä tykkää käydä ulkona, sinä vain et nyt voi olosi takia.

Ja se harmittaa, ei miehen käytös.

Vierailija
122/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi otin miehen jota baareilu ei ole koskaan kiinnostanut vaan on kotona viihtyvä introvertti niin kuin minäkin. Voin kuvitella että erittäin sosiaalisen ja menevän miehen on vaikeampi asettua aloilleen ja alkaa ottaa vastuuta perheestä.

Lucky you. /ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tarinat vaihtelee nyt niin paljon, että kyseessä lienee jokin provo.

Ja jos ei ole provo, niin pää syy tähän ahdistukseen on ne vieraat naiset baarissa ja se, että nainen ei pääse vahtimaan miehensä tekemisiä.  Aluksi olin sitä mieltä, että mies on täysi ääliö. Mutta ei tämä(kään) tarina niin yksiselitteinen ollutkaan.

Vierailija
124/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän se nyt vain kerro sen, että mies ei ole henkisesti valmis isäksi? Kuulostaa nuoren miehen puuhilta ja jos ei nyt pysty rajoittamaan niin se sama meininki jatkuu myös sen jälkeen, kun lapsi syntyy. Kannattaa oikeasti miettiä onko tämä se tulevaisuus jonka haluat itsellesi ja lapsellesi ja jos se ärsyttää jo nyt, niin ei se tuosta ainakaan paremmaksi muutu.

Niinhän se kuulostaa, mutta kyseessä siis tosiaan elämää ja maailmaa nähnyt nelikymppinen mies.

Mutta olet täysin oikeassa tuossa mitä sanoit ja juuri noita asioita tässä pohdinkin. /ap

Äsken kirjoiti että olet kateellinen kun et itse pääse viipottamaan.

Kannattaa enemmin miettiä oletko sinä henkisesti valmis äidiksi.

Vierailija
125/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joten siis mies ei ole muttunut taikaiskusta. Etkä sinäkään vaan kumpikin yhä tykkää käydä ulkona, sinä vain et nyt voi olosi takia.

Ja se harmittaa, ei miehen käytös.[/quote]

Kyllä, näinkin asian voi ilmaista. /ap

Vierailija
126/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän se nyt vain kerro sen, että mies ei ole henkisesti valmis isäksi? Kuulostaa nuoren miehen puuhilta ja jos ei nyt pysty rajoittamaan niin se sama meininki jatkuu myös sen jälkeen, kun lapsi syntyy. Kannattaa oikeasti miettiä onko tämä se tulevaisuus jonka haluat itsellesi ja lapsellesi ja jos se ärsyttää jo nyt, niin ei se tuosta ainakaan paremmaksi muutu.

Niinhän se kuulostaa, mutta kyseessä siis tosiaan elämää ja maailmaa nähnyt nelikymppinen mies.

Mutta olet täysin oikeassa tuossa mitä sanoit ja juuri noita asioita tässä pohdinkin. /ap

Totta helvetissä mietin tuota myös. Ei tässä sentään mitään itsereflektointiin kyvyttömiä totuudenkieltäjiä olla.

Vierailija
127/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin raskasta selittää uudelleen ja uudelleen samat asiat, mutta menkööt:

- Lapsi on todella toivottu, sitä yritettiin luomuna ensin 1,5 vuotta, sai lopulta alkunsa hedelmöityshoidoilla, joihin nimenomaan MIES halusi (ja jotka myös mukisematta kustansi, koska halusi lasta niin paljon).

- Ennen tätä raskautta sain kaksi kertaa keskenmenon, jota MIES suri ja itki pitkään.

- En ole mikään miehen elämää rajoittava, mustasukkainen pirttihirmu ja meillä on tähän saakka ollut tosi hyvä suhde kaikin puolin.

- Mies on käynyt baarissa ennenkin (kuten myös minä), mutta nyt raskaana ollessani se on alkanut jostain syystä tuntua kurjalta. Kyllä, ASIASTA ON PUHUTTU, monet kerrat. Ei kuitenkaan ehkä tarpeeksi etukäteen, koska en osannut ennen raskautta kuvitella, että tästä tulisi ongelma.

- Ja KYLLÄ, vähän harmittaa ja käy suoraan sanoen joskus kateeksikin sitä, että mies voi tuolla vipeltää entiseen malliin, kun minä oksennan ja kärsin raskausvaivoista kotona.

Kertaus on päättynyt. /ap

Aivan. Sua harmittaa, miksi mies muuttaisi mitään? Jos sulle nyt tuli yllätyksenä että miehesi ei ole raskaana ja voi juoda ja käydä baareissa, niin voi voi.

Vierailija
128/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ei ole provo, niin pää syy tähän ahdistukseen on ne vieraat naiset baarissa ja se, että nainen ei pääse vahtimaan miehensä tekemisiä.  Aluksi olin sitä mieltä, että mies on täysi ääliö. Mutta ei tämä(kään) tarina niin yksiselitteinen ollutkaan.

Älä puhu paskaa. Tarinani ei vaihtele, vaan täydentyy sitä mukaa kuin lisäkysymyksiä tulee. En myöskään ymmärrä miksi käyttäisin aikaani turhaan provoiluun, oikeasti olisi nytkin parempaa tekemistä kuin jauhaa elämästäni tuntemattomien kanssa ja ottaa vastaan ilkeyksiä. /ap

Vierailija
129/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkällä raskaus on? Sanoit että olette puhuneet aiheesta mutta onko sitä käyty siitä näkökulmasta mitkä sinun tunteet on vai siitä että syy olisi miehen käytöksessä?

Vierailija
130/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei nelikymppisenä vielä näitä asioita tajua, niin sun on turhaa kuvitella, että tajuaa 43 vuoden iässäkään.

Vierailija
131/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta helvetissä mietin tuota myös. Ei tässä sentään mitään itsereflektointiin kyvyttömiä totuudenkieltäjiä olla.

Tsemppiä! Kyllä mä ymmärrän että harmittaa, ettei pääse itse menemään. Mulla on ollut tavallaan helpot raskaudet, ei pahoinvointia tms ja kiltti mies, ettei ole baareillut raskausaikana. Kyllä me kuitenkin synnärillä haaveiltiin huonekaverin kanssa siitä, kun tulee kesä ja saa ottaa lasin viiniä. Kyllä vauva ja lapsi sitoo paljon, mutta nyt on mulla jo helppoa, kun toinen on aikuinen ja toinen teini. Äkkiä ne vuodet onneksi menee ja lapset kasvaa. Sitten sullakin on aikaa mennä.

Vierailija
132/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se tekisi jostain huonon vanhemman jos tykkää käydä viikonloppuisin ulkona?

Vierailija
133/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voi kertoa, että ei ole. Tuossa tilanteessa niiden baarireissujen pitäisi olla täysin sivuseikka.

Vierailija
134/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkällä raskaus on? Sanoit että olette puhuneet aiheesta mutta onko sitä käyty siitä näkökulmasta mitkä sinun tunteet on vai siitä että syy olisi miehen käytöksessä?

Laskettu aika on elokuussa.

Ja tuo on tosiaan ihan hyvä ja rakentava kulma asiaan, että missä määrin kyse on minusta vs. miehen käytöksestä. Voi tosiaan olla että tämä solmu aukeaisi paremmin jonkun ammattilaisen ohjauksessa. Täytyy ainakin nyt koittaa päästä tästä vitutuksesta/harmituksesta yli jollain muulla tavalla kuin av:lla valittamalla. Ehkä hain täältä jotakin vertaistukea saman kokeneilta, tai jotain.. en itsekään oikein tiedä. Osasta kommentteja tuli kyllä lähinnä paha mieli, mutta onneksi joukossa oli ymmärrystäkin. /ap

Vierailija
135/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat on ap:n puolella. Koita saada mies tolkkuihinsa.

Vierailija
136/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskettu aika on elokuussa.

Ja tuo on tosiaan ihan hyvä ja rakentava kulma asiaan, että missä määrin kyse on minusta vs. miehen käytöksestä. Voi tosiaan olla että tämä solmu aukeaisi paremmin jonkun ammattilaisen ohjauksessa. Täytyy ainakin nyt koittaa päästä tästä vitutuksesta/harmituksesta yli jollain muulla tavalla kuin av:lla valittamalla. Ehkä hain täältä jotakin vertaistukea saman kokeneilta, tai jotain.. en itsekään oikein tiedä. Osasta kommentteja tuli kyllä lähinnä paha mieli, mutta onneksi joukossa oli ymmärrystäkin. /ap

Usko pois et ole ainoa raskaanaoleva nainen joka käynyt läpi samaa harmitusta vaikka täällä äititeresat piereskelee pelkkiä hyveellisiä elämäntapoja heti kun joku mainitsee lapsen.

On ihan täysin luonnollista surra sitä ettei pääse mukaan ja voi viettää omaa vapaataan niin kuin on tottunut. Ihan sama onko ilmajooga vai baari minkä raskaana menettää.

Mutta joo täällä reaktio oli heti koittaa saada riitaa sinun ja puolisosi välille. Toivottavasti olette ranketavampia keskustelijoita kuin mammat.

Vierailija
137/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa. Tarinani ei vaihtele, vaan täydentyy sitä mukaa kuin lisäkysymyksiä tulee. En myöskään ymmärrä miksi käyttäisin aikaani turhaan provoiluun, oikeasti olisi nytkin parempaa tekemistä kuin jauhaa elämästäni tuntemattomien kanssa ja ottaa vastaan ilkeyksiä. /ap

Olisit sitten heti alussa kertonut koko tarinan ja asiat, niin kuin ne oikeasti on.

Aluksi pidin miestäsi täydellisenä ääliönä (nyt enää vaan keskenkasvuisena ääliönä) ja jotenkin tunsin sympatiaa sua kohtaan. Tosin sä olet silti syy siihen, miksi olet nyt raskaana.

Mutta nyt kun se todellinen syy sun pahaan oloon ja katkeruuteen on selvinnyt, pidän sinua kyllä aika lapsellisena. Kai sä nyt sen ymmärsit, että sun baarireissut jää raskaana aika vähään.

Lisäksi se, että alat tällä kommentoimaan miehesi kalun sopivuutta sun vakoosi, oli täydellinen rimanalitus. Tietääkö miehesi myös tämän? Miten teidän liittonne muka on voinut olla ihan hyvä, jos sä et saa seksistä sitä mitä haluat?

Oli miten oli. Sua todennäköisesti odottaa yksinhuoltajan katkerat vuodet. Mä en sua tän enempää jaksa sääliä. Itse olet sekä miehesi ja raskautesi valinnut. Anteeksi näin tyly kielenkäyttö, mutta syyllinen löytyy peilistä.

Voimia silti, niitä tulet tulevina aikoina ja vuosina tarvitsemaan. Ja jos sulla riittää yhtään siviilirohkeutta, niin annat miehellesi luettavaksi tän ketjun. Nostat kissan pöydälle. Ehkä sen silmät sitten aukeavat. Tosin toi kaluepisodi on kyllä aika paha paikka...

Vierailija
138/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole koskaan missään ikinä niin suuri elämänmuutos kuin naiselle tulla ensimmäistä kertaa äidiksi. Mitään isompaa ei ole, se on niin totaalista. Miehille isäksi tuleminen on paaaaljon helpompaa, heidän elämä muuttuu vain hyvin vähän.

Minun sympatiat on ap:n puolella. Tuntuu kurjalle, kun yhdessä suunnitellusta asiasta tuleekin toisen yksipuolisella päätöksellä oma projekti. Kyllä silloin saa näyttää tunteensa, että tuntuu pahalla. Vauvavuosi on varmasti raskas, mutta siitä se helpottaa. Lapsen kanssa nainen voi tehdä vaikka mitä kivaa. Itse reissasin kouluikäisten lasteni kanssa ulkomailla, ne oli älyttömän upeita reissuja. Miestä en edes kysynyt mukaan, me pärjättiin niillä ilman häntä. Minä ja lapset hitsauduttiin tiivisti yhteen.

Vierailija
139/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en olisi lasta varmaan edes hankkinut, ellei mies olisi saanut minua tähän ylipuhuttua. Joten todellakin vituttaa tuollaiset mitäs huijasit- kommentit ja ehkä selittää osaltaan myös sitä, miksi tilanne ottaa päähän niin paljon. / ap

Ei ei ja vielä kerran ei.

Jos SINÄ et sitä lasta olisi oikeasti halunnut, niin olisit tehnyt asian miehellesi selväksi. Sä et voi nyt miestäsi syyttää siitä, että olet maha pystyssä. Et sitten mitenkään.

Mutta eipä tulevaisuus kovin hyvältä näytä. Ukko jouksee baareissa ja akka odottaa lasta, jota ei oikein edes halua. Lapsi parka. Toivotaan vaan, eikun rukoillaan että jollain ihmeen konstilla asiat muuttuvat.

Mutta ala varautumaan siihen, että olet jossain välissä yksinhuoltaja. Jos miehesi tavat eivät muutu heti lapsen syntymän jälkeen (no varpajaiset pois lukien), niin heivaa se pihalle. Sun ei kai tarvitse kahta lasta kasvattaa.

Sitten lopuksi yksi kysymys. Oletko kertonut asiasta miehellesi vai valitatko ainoastaan täällä?

Hyi miten tummia pilviä onnistuit maalailemaan!

Minä en lasta olisi halunnut, mies halusi. Se ettei ole aktiivista halua ei ole sama kuin että lapsi on väärin.

Mies kävi ulkona raskausaikana normaalisti. Käy se yhä ulkona mutta ei niin usein koska ei ole aikaa.

Jos et sitä lasta oikeasti halunnut, niin miksi helvetissä et huolehtinut ehkäisystä?Mä syytän sinua nyt tästä tilanteesta.

Ikävä kyllä, mutta pelkään, että sulla tulee pian olemaan ison valinnan paikka.

Sä et yksin sitä pientä lasta jaksa pitkään hoitaa. Se lapsi saattaa olla vaikka kuinka vaikea tapaus. Parempi olisi ottaa ne ruusun väriset lasit pois silmiltäsi.

Miehesi on pakko muuttaa tapojaan. Muuten edessä on ero. Aiemmin tai myöhemmin. Sä hoidat yksin sitä lasta. Väsyt ja poltat itsesi loppuun. Kaikki kotityöt jää sulle vielä sen lapsenhoidon lisäksi. Et saa edes viikonloppuisin levätä, kun ukkosi juoksee baareissa. Sä vasyt lisää ja seksikään ei enää kiinnosta. Siitä seuraa se, että ukkosi pettää sua jollain baarireissullaan. Siinä teidän tulevaisuus pähkinänkuoressa.

Kysyn siis uudestaan. Oletko puhunut miehesi kanssa asiasta vai valitatko ainoastaan täällä?

Aikuinen ihminen ei pärjää yhtä iltaa viikossa ilman toista aikuista?

Tässä nyt lienee kysy hiukan muusta kuin yhdestä illasta.

Ja joo, joskus se yhdenkin illan pärjääminen voi olla aika vaikeaa. Kokemusta pikku lapsesta, joka saattoi huutaa puoli kuudesta puoli kahteen asti. Kyllä siinä oli kaksikin aikuista aika kovilla. Se syntyvä lapsi voi olla vaikka kuinka vaikea tapaus. Sulla ei liene tämmösestä mitään kokemusta? No onneksi se kesti vai kuuden kuukauden ikään saakka.

Siinäpä sulle hiukan erilaista todellisuutta.

Meillä oli koliikki vauva ja ei poltettu kumpaakin vanhempaa kerralla loppuun vaan nukkiin vuorotellen vauvan kanssa ja pe illat mies oli kaverilla yötä ja minä la. Siinä sinulle meidän todellisuutta olettamisen sijasta.

Sinäkö sitä lasta imetit, kun äiti oli muualla?

Kaikki äidit ei imetä. Joko omaa mukavuuden haluaan tai se imetys ei jostain syystä onnistu.

Vierailija
140/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette?

Itse sain esikoisen yli kolmekymppisenä, eikä mies kertaakaan ravannut baarissa.

Ne ajat koettiin onneksi joskus kauan ennen kuin perhehaaveet tulivat ajankohtaisiksi.