Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merkki, ettei minun kannata hankkia lapsia?

Vierailija
07.02.2025 |

Luulin muutamien päivien ajan ihan vakavissani, että olen raskaana.

Ne tunteet mitä tästä seurasivat, olivat todella negatiiviset. Tunsin, että olen pilannut (mukavan) elämäni, parisuhteen, talouteni ja tulevaisuudessa en enää koskaan saa ns. omaa aikaa - hyvästit lukemiselle, harrastuksille, omille projekteille ja vapaudelle.

Kokemus ja nämä tunteet säikäyttivät, ja mietin että onko tämä nyt merkki siitä, että en pohjimmiltani halua lapsia?

Olen aina kuvitellut, että haluan perheen ja lapsia, siksi nämä tunteet yllättivät.

Enkä todellakaan ole mikään nuori, jolla olisi vielä kokemuksia kokematta, bileitä käymättä ja opintoja kesken, vaan olen normaali, kolmekymppinen, työssä käyvä ja rauhallista elämää viettävä ihminen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin, että olet yhteiskunnassa vallalla olevan pelottelun uhri. Enää ei pelotella lapsia möröllä vaan aikuisia lapsilla.

Vierailija
2/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä. Synnyttäminen vähentää syöpiä naisilla. Tämä jo osoittaa, että lapsettomuus on luonnotonta.

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.

Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.

Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsivihan takia.

Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun muilla on jälkikasvua ja lastenlapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli osittain samoja tunteita, kun raskaustesti näytti plussaa. Vaikka lapsi oli ihan toivottu ja suunniteltu, niin kyllä siihen raskauteen silti liittyi kaikenlaista pelkoa ja suruakin siitä, miten oma elämä tulee muuttumaan. Minulla oli suunnitelmissa usean kuukauden projekti, johon osallistutaan yleensä vain kerran elämässä ja jouduin siitä raskauden vuoksi luopumaan. Se oli ollut minulle haave pitkään ja tuntui todella surulliselta, etten päässytkään kokemaan sitä.

Se, miten paljon vastasyntynyt vauva ja pieni lapsi vaatii huomiota, selvisi minulle vasta synnytyksen jälkeen. Mutta hormonit auttoivat siitä selviämisessä. Ja suoraan sanottuna itselleni oli aika järkytys huomata, miten itsekästä ja oman navan ympärillä pyörivää elämäni oli ollut ennen lasta. Oli alkuun aika kivulias prosessi se äidiksi siirtymä, kun alkuun joutui menemään aivan vauvan ehdoilla eikä sen mukaan, mikä olisi huvittanut.

Vierailija
4/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista merkkiä ole edes olemassa. Älä yritä ylitulkita elämääsi.

Vierailija
5/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Totta kai pelästyttää ajatus, että elämä muuttuu jne., koska asia on uusi ja tuntematon. Vaikka lasten kanssa on joskus ihan kamalaa, kun kaikki huutaa kilpaa, kiusaa, uhmaa, niin en ole katunut lasten hankkimista. Ja vaikka raskaus oli alun perin "vahinko". Eri raskauksissa on muutenkin erilaiset fiilikset, joten hormonien heittelyn takia ei kannata vetää tuollaisia johtopäätöksiä.

Vierailija
6/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään kannata hankkia lapsia. 

Vierailija
7/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäsi ja asenteesi muuttuu viimeistään sillä hetkellä kun sinulla on elävä lapsi sylissäsi. Et ikinä siinä tilanteessa antaisi lastasi pois. 

Se on elämäsi tärkein hetki ja sitä varten elämää on maapallolla. Kaikki toiminta perustuu vain tuon tilanteen ympärille. 

Elämä maapallolla on 4 miljardia vuotta pitkä ketju. Sinä olet sen , senhetkinen päätepiste ja lapsesi sen jatkaja.

Vierailija
8/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään kannata hankkia lapsia. 

Kerro tarkemmin. Taidat olla maho.

Vierailija
9/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä pidän raskauspainajaisia merkkinä siitä, että lapsettomuusvalintani todellakin on oikea.

Vierailija
10/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäsi ja asenteesi muuttuu viimeistään sillä hetkellä kun sinulla on elävä lapsi sylissäsi. Et ikinä siinä tilanteessa antaisi lastasi pois. 

Se on elämäsi tärkein hetki ja sitä varten elämää on maapallolla. Kaikki toiminta perustuu vain tuon tilanteen ympärille. 

Elämä maapallolla on 4 miljardia vuotta pitkä ketju. Sinä olet sen , senhetkinen päätepiste ja lapsesi sen jatkaja.

Yhden ihmisen lapsettomuus ei ole mikään päätepiste yhtään millekään. Maailman väkiluku on yhä kasvussa, vaikkei jokainen yksilö lisäännykään.

Vierailija
11/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä pidän raskauspainajaisia merkkinä siitä, että lapsettomuusvalintani todellakin on oikea.

Kukaan ei ole kiinnostunut sinusta. 

Sinä olet luonnoton lapseton ja yksinäinen. 

Vierailija
12/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole kiinnostunut sinusta. 

Sinä olet luonnoton lapseton ja yksinäinen. 

Sinä taas kuulostat onnelliselta ja mukavalta tyypiltä.

Vierailija
13/13 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä. Synnyttäminen vähentää syöpiä naisilla. Tämä jo osoittaa, että lapsettomuus on luonnotonta.

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.

Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.

Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsivihan takia.

Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun muilla

Mutta kuitenkin naiset eivät useinkaan pysty synnyttämään ilman komplikaatioita tai kipuja. Miksi synnyttäminen olisi luonnollista, jos paikat repeää ja keho reagoi yleensä myös kasvavaan olioon pahoinvoinnilla. Eihän se ole lainkaan luonnollista. Jos synnytys olisi luonnollista ihmisille, niin se hoituisi samanlailla kuten eläinmaailmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän