Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua naimisiin? Saatat elää tuulikaappisuhteessa

Vierailija
19.05.2022 |

Jos mies ei kosi eikä halua naimisiin, hän pitää naista varalla ja takaovea auki. Tällainen mies haluaa noukkia rusinat pullasta: olla kivan naisen kanssa, saada s*ksiä, mutta samalla pitää vapauden valita. Miehille usein riittää ihan kiva nainen, jonka kanssa voi olla parisuhteessa mutta perhettä ei haluta perustaa tai mennä naimisiin. Mies kyllä kosii, jos nainen on Se Oikea hänelle. Esimerkkinä Renny Harlin. Hän teki Johanna-rakkaastaan rouva Harlinin, koska rakastui. Kun mies on rakastunut, niin hän haluaa silloin naimisiin.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on suurinsyy miksi on painostavaa olla parisuhteessa kun väistämättä naisen takaraivossa puskuttaa ajatus naimisiin menosta ja biologinen kello tikittää perheen perustamista. Ei pysty vain olemaan yhdessä ja nauttia toisistaan ihan tavallisesti.

Etsi seuraavalla kerralla nainen, joka ei halua naimisiin eikä lapsia. Ota asia puheeksi ajoissa niin, että vaikka olisit ihastunut naiseen, joka niitä haluaa, ihastuksesi ei ehdi syventyä sen pitemmälle vaan tiedät lopettaa tutustumisen siihen. Kuten vanha sananlasku sanoo: lintuja ei voi estää lentämästä päänsä yli mutta niitä voi estää tekemästä siihen pesää.

Vierailija
82/105 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuo kosiminen on keksitty nykyaikaan? Eiöhän se ole jäänne  jostain sadan vuoden takaa. Menin 70-luvulla avioon, samoin moni saman ikäpolven ystävä, ja ei silloin kukaan kosimisesta puhunut. Asia päätettiin yhteisellä sopimisella. Moni kävi vain uokatunnilla maistraatissa ja sillä selvä. Harva järjesti mitään isoja juhlia.

Minun avioliittoni ei kestänyt kuin seitsemän vuotta, mutta nykyinen avoliitto 36 vuotta. Ei ole nähty tarvetta avioitua. Ja sitten kun jompikumpi kuolee tai molemmat, meidän kaksi lasta perivät meidät. Ei siinä tarvi testamenttejä eikä sukulaisia riitelemässä.

Mun äiti meni 17v naimisiin vuonna -73, kun minä ilmoitin tulostani. Kyseessä oli sille ajalle tyypillinen ns pakko avioliitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totta että mies haluaa pitää mahdollisuudet avoinna jos ei halua sitoutua virallisesti.

Miksi luulet, että kaikkien naisten onni ja autuus on päästä naimisiin?

Vierailija
84/105 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystävä juristi kirjoitti:

Jos -avoparilla- on yhteinen asunto eikä lapsia, leskellä ei ole oikeutta jäädä asuntoon puolison kuoltua. Kuolleen puolison omaiset voivat siis vaatia myymään asunnon, jollei leski pysty sitä lunastamaan itselleen. Jos on -aviopari- niin näin ei voi käydä, vaan leskellä on oikeus asua asunnossa elämänsä loppuun saakka.

Jos -avoparilla- ON lapsia, lapsi perii kuolleen vanhempansa. Eloonjäänyt huoltaja hoitaa lapsen omaisuutta tämän 18v syntymäpäivään saakka. Tuon jälkeen (esim. huumeriippuvainen) lapsi voi vaatia omaisuuttaan ja siis pakottaa vanhempansa myymään asuntonsa, jollei vanhempi pysty sitä lunastamaan itselleen. -Aviopuolison- kuoltua tällaista tilannetta ei tule.

Avioliiton lesken asumisoikeuden voi korvata toisin sanoa omalla selustan turvalla eli rahalla.

Vierailija
85/105 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On totta että mies haluaa pitää mahdollisuudet avoinna jos ei halua sitoutua virallisesti.

Mikä tämä virallisesti on? Moni kommentoi nimistä paperilla. On tuon avopuolisoni nimi vaikka missä virallisissa papereissa jo.

Pitääkö siis olla joku tietty paperi minkä jälkeen vasta on virallista? Jokin verottajaa ja muita valtion virastoja ylempi taho? Mikä?

Totta. Mikä on se paikka missä ne nimet pitää lukea että olisi virallinen suhde?
Kaikki ei mene kirkossa naisimisiin niin se se ei ole ja väestörekisterissä on avopuolisot joten ei ole sekään.

Missä ne nimet tekee suhteen viralliseksi avioliitossa?

_________________________________________________________________________________

Mitä ihmettä ja kummaa sinä lässytät.

Ei avoliittoja mihinjkään rekisteröidä, ei niistä  ole olemassa mitään rekisteriä.

Avoliitto on just siksi nimeltään avoliitto, että se on yksityinen liitto, ilman mitään virallisuuksia ja josta voi lähteä käppäseen, ilman mitään virallisia eropapereita.

Avoliitto ei ole mikään virallistettu liitto missään papereissa.

Vierailija
86/105 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yksikään mies haluaisi vapaaehtoisesti luovuttaa puolet omaisuudestaan naiselle joka jättää kuitenkin ja sitä ennen on vaatinut itselleen lapsen. Lopputulos on se että mies menettää sen puoli omaisuutta ja hänelle langetetaan 18 vuoden velkavankeus sen jälkeen kun nainen vaihtaa toiseen mieheen aloittamaan saman rallin alusta.

Ihan uteliaisuutta jos nainen noin kovasti haluaa naimisiin niin miksi nainen ei itse kosi vaan vaatii sitä mieheltä varsinkin näin tasa-arvon aikakautena?

Kenenkään ei tarvitse luovuttaa puolia omaisuudestaan, vaikka menisi naimisiin. Oletko koskaan kuullut paperista nimeltä avioehto ? Ilmeisesti et. Mitä tulee velkavankeuteen, niin kyseessä on OMA lapsi. Meinaatko, että eron tullessa sitä OMAA lasta ei tarvitsekaan enää elättää ? 

Avioehtoa kun on monelle naiselle epäluottamus lause joka ilmaistaan sanoilla että sinä et rakasta minua jos et luovuta omaisuuttasi.

Oma lapsi ei kauheasti naisille merkitse. Ihan liikaa olen sivusta nähnyt tilanteita että nainen estää miestä näkemästä omaa lastaan vedoten milloin mihinkin tekosyyhyn mutta jos mies jättää yhdenkin elarit maksamatta syttyy kauhea sota

Tiesitkö, että ilman avioehtoa avioeron tullessa jaetaan YHTEINEN omaisuus? Ei anneta miehen rahoja naiselle.

Tasinkona jaetaan. Pidä varasi jos olet varakkaampi.

Vierailija
87/105 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useita pareja , jotka olleet pitkään avoliitossa . Häärituaalit sekä lasten kastamiset ovat puuttuneet. Onnellisia ovat, hyviä vanhempia, , koulutettuja ja työssäkäyviä. Lapset fiksuja .Kaikki hyvin eikä mitään puutu.

Vierailija
88/105 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Me ollaan oltu reilut parikymmentä vuotta jo perheenä ilman kosintaa. Meinaat että vieläkin "pitää ovea auki"?

No, kumppanin kuolinvuoteella sitä sitten taistellaan muiden sukulaisten kanssa kodin irtaimistosta ja kodista kun ette olleet naimisissa ja jos jokaisella tavaralla ei ole kuittia tallessa, niin vaikea todistaa mikä on kenenkin tavara.

Testamentti on keksitty, et ole ilmeisesti sellaisesta kuullut?

Me oltiin pitkään avoliitossa. Yritin miestä vuosien ajan lähtemään lakimiehen luo tekemään testamentin, mutta mies ei muka koskaan ehtinyt vaan vastaus oli aina "katotaan sitten myöhemmin". Joskus mies kysyi, että enkö minä voisi sitä tehdä. Sama juttu noiden muidenkin avioliittoa vastustavien miesten kanssa, he ei suostu edes puhumaan testamentista.

Vierailija
89/105 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuo kosiminen on keksitty nykyaikaan? Eiöhän se ole jäänne  jostain sadan vuoden takaa. Menin 70-luvulla avioon, samoin moni saman ikäpolven ystävä, ja ei silloin kukaan kosimisesta puhunut. Asia päätettiin yhteisellä sopimisella. Moni kävi vain uokatunnilla maistraatissa ja sillä selvä. Harva järjesti mitään isoja juhlia.

Minun avioliittoni ei kestänyt kuin seitsemän vuotta, mutta nykyinen avoliitto 36 vuotta. Ei ole nähty tarvetta avioitua. Ja sitten kun jompikumpi kuolee tai molemmat, meidän kaksi lasta perivät meidät. Ei siinä tarvi testamenttejä eikä sukulaisia riitelemässä.

Mun äiti meni 17v naimisiin vuonna -73, kun minä ilmoitin tulostani. Kyseessä oli sille ajalle tyypillinen ns pakko avioliitto.

Ottiko isäsi sinun äitisi pakosti?

Vierailija
90/105 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää nuoret aikuiset eivät halua sitoutua yhteen ihmiseen ja siksi syntyvyys on laskusuunnassa ja ne jotka lisääntyvät, ajautuvat yksinhuoltajiksi.

Vierailija
91/105 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerys.

Vierailija
92/105 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tämä asia hoidetaan avioehdolla jotta selviää onko nainen itse etsimässä sittenkin elintasonsa nostajaa miehestään joka vaihtuu nopeasti tyhmempään ja toivottavasti paremmin tienaavaan jos disney-unelma ei ala naisen vaatimuksiin täyttyä. Tässä on syy miksi nykyään enenevästi nuorilla naisilla on omaa elintasoaan parempia uudehkoja autoja, merkkivaatteet ja monet kalliit silmälasit. Mies jakaa kaikki kulut kahdella, jää omasta palkasta omaan kivaan puolet enemmän kuin sinkkuna. Ja ero tuntuu naisesta tottakai paremmalta kun saa kaupanpäälle puolet miehen koko elämän aikaisesta työstä. En mene ikinä naimisiin jos ei avioehto onnistu tässä miesnäkökanta disney-unelmia pyörittäville.

Vierailija
93/105 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos -avoparilla- on yhteinen asunto eikä lapsia, leskellä ei ole oikeutta jäädä asuntoon puolison kuoltua. Kuolleen puolison omaiset voivat siis vaatia myymään asunnon, jollei leski pysty sitä lunastamaan itselleen. Jos on -aviopari- niin näin ei voi käydä, vaan leskellä on oikeus asua asunnossa elämänsä loppuun saakka.

Jos -avoparilla- ON lapsia, lapsi perii kuolleen vanhempansa. Eloonjäänyt huoltaja hoitaa lapsen omaisuutta tämän 18v syntymäpäivään saakka. Tuon jälkeen (esim. huumeriippuvainen) lapsi voi vaatia omaisuuttaan ja siis pakottaa vanhempansa myymään asuntonsa, jollei vanhempi pysty sitä lunastamaan itselleen. -Aviopuolison- kuoltua tällaista tilannetta ei tule.

Tämähän hoituu helposti testamentilla ja on muutenkin parempi kuin joku asumisoikeus.

Vierailija
94/105 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän hoituu helposti testamentilla ja on muutenkin parempi kuin joku asumisoikeus.

Olet väärässä, rintaperillisten lakiosa menee testamentin ohi.

Vierailija
95/105 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei missä suhteessa mieheni elää kun kieltäydyin kosinnasta?

Huonossa. Et selvästikään rakasta häntä.

Vierailija
96/105 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä. Kosinta on jotain niin vanhanaikaista, että sitä ei ikinä haluaisi kokea. Suomalainen tasa-arvoinen nainen osaa itse ilmoittaa, haluaako taloudellisen sopimuksen vai ei.

Oho.

Meillä kosittiin, ja sitä ennen oli mies keskustellut isäni kanssa ihan perinteisesti pyytänyt tyttären kättä.

Vierailija
97/105 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kun se oli tässä yhteiskunnassa sellainen juttu, vähän niinku käytäntö. Kun nainen tuli raskaaksi, niin mentiin naimisiin.

Minulla sama. Vuonna  1966 olen syntynyt.

Vierailija
98/105 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä virallisesti on? Moni kommentoi nimistä paperilla. On tuon avopuolisoni nimi vaikka missä virallisissa papereissa jo.

Pitääkö siis olla joku tietty paperi minkä jälkeen vasta on virallista? Jokin verottajaa ja muita valtion virastoja ylempi taho? Mikä?

Totta. Mikä on se paikka missä ne nimet pitää lukea että olisi virallinen suhde?

Kaikki ei mene kirkossa naisimisiin niin se se ei ole ja väestörekisterissä on avopuolisot joten ei ole sekään.

Missä ne nimet tekee suhteen viralliseksi avioliitossa?

_________________________________________________________________________________

Olen luullut ja kuullut, että pitkässä avoliitossa saman katon alla asuneet- toisen kuoltua- toinen voi jäädä asumaan. En muista onko muita etuja.

Vierailija
99/105 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä on, että jotkut pääsee tänne AV:lle suoraan 70-luvulta?

Vierailija
100/105 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo oli totta joskus kymmeniä vuosia sitten, kun avioeron saaminen oli vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän