Mies ei halua naimisiin? Saatat elää tuulikaappisuhteessa
Jos mies ei kosi eikä halua naimisiin, hän pitää naista varalla ja takaovea auki. Tällainen mies haluaa noukkia rusinat pullasta: olla kivan naisen kanssa, saada s*ksiä, mutta samalla pitää vapauden valita. Miehille usein riittää ihan kiva nainen, jonka kanssa voi olla parisuhteessa mutta perhettä ei haluta perustaa tai mennä naimisiin. Mies kyllä kosii, jos nainen on Se Oikea hänelle. Esimerkkinä Renny Harlin. Hän teki Johanna-rakkaastaan rouva Harlinin, koska rakastui. Kun mies on rakastunut, niin hän haluaa silloin naimisiin.
Kommentit (105)
Avioliitossa on se taika että se päättyy eroon hyvin suurella todennäköisyydellä.
Okei. No, avioliittohan ei ole mikään luonnollinen jatkumo tai lopputulos rakastavalle parisuhteelle. Se on ihmisten (lue: uskontojen) luoma keinotekoinen sosiaalinen konstruktio. Joillekin se on tärkeä osa elämänkaarta, joillekin vähän vähemmän, joillekin se on yhdentekevä, jotkut kokevat sen vastenmielisenä ajatuksena.
Naimisiin haluava mies kosii kun rakastuu. Mies joka ei halua naimisiin ei kosi vaikka rakastuisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei missä suhteessa mieheni elää kun kieltäydyin kosinnasta?
Varmaan joku sub/domina-kuvio. Vain itseään vihaava mies jää tuollaisen nöyryytyksen jälkeen suhteeseen, joten hän on se gimp.
Mikä nöyryytys?
Netflixin leffa pyörii telkkarissa, tapahtumapaikkana kotisohva.
M: pitäiskö mennä kihloihin?
N: ei
M: k
Ap on oikeassa. Nähty miljoona kertaa. Ei mennä naimisiin, koska ei sillä ole merkitystä. Sitten tulee ero, ja seuraavassa suhteessa mies menee nopeasti naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Naimisiin meno on miesvihaa. Jos nainen haluaa mennä naimisiin on siinä selvät goldiggerin punaiset liput ylhäällä. Miehen pitää olla vapaa eikä mikään naisten rahoittaja. Parempaa tasa-arvoa.
Kerrotko vielä miten nainen avioliitollaan tienaa? Haluan tietää, koska jos saan sillä jonkun miehen elättämään itseni, lähden kosioretkelle välittömästi. Olen kyllästynyt työntekoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yksikään mies haluaisi vapaaehtoisesti luovuttaa puolet omaisuudestaan naiselle joka jättää kuitenkin ja sitä ennen on vaatinut itselleen lapsen. Lopputulos on se että mies menettää sen puoli omaisuutta ja hänelle langetetaan 18 vuoden velkavankeus sen jälkeen kun nainen vaihtaa toiseen mieheen aloittamaan saman rallin alusta.
Ihan uteliaisuutta jos nainen noin kovasti haluaa naimisiin niin miksi nainen ei itse kosi vaan vaatii sitä mieheltä varsinkin näin tasa-arvon aikakautena?
Kenenkään ei tarvitse luovuttaa puolia omaisuudestaan, vaikka menisi naimisiin. Oletko koskaan kuullut paperista nimeltä avioehto ? Ilmeisesti et. Mitä tulee velkavankeuteen, niin kyseessä on OMA lapsi. Meinaatko, että eron tullessa sitä OMAA lasta ei tarvitsekaan enää elättää ?
Avioehtoa kun on monelle naiselle epäluottamus lause joka ilmaistaan sanoilla että sinä et rakasta minua jos et luovuta omaisuuttasi.
Oma lapsi ei kauheasti naisille merkitse. Ihan liikaa olen sivusta nähnyt tilanteita että nainen estää miestä näkemästä omaa lastaan vedoten milloin mihinkin tekosyyhyn mutta jos mies jättää yhdenkin elarit maksamatta syttyy kauhea sota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naimisiin meno on miesvihaa. Jos nainen haluaa mennä naimisiin on siinä selvät goldiggerin punaiset liput ylhäällä. Miehen pitää olla vapaa eikä mikään naisten rahoittaja. Parempaa tasa-arvoa.
Kerrotko vielä miten nainen avioliitollaan tienaa? Haluan tietää, koska jos saan sillä jonkun miehen elättämään itseni, lähden kosioretkelle välittömästi. Olen kyllästynyt työntekoon.
Naisen euro on 0,84 centtiä ja mies kustantaa naisen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin kustantaa? Olisiko miehen siis pakko alkaa maksaa mulle jotain viikkorahaa jos menisimme naimisiin? Tienaamme saman verran, tai no, minä vähän enemmän. Elämisen maksamme puoliksi, kuten muutkin pariskunnat Suomessa 2000-luvulla.
Täytyykö miehen antaa minulle pankkikorttinsa käyttöön mikäli avioidumme, vai miten tämä homma toimii? Olen kiinnostunut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yksikään mies haluaisi vapaaehtoisesti luovuttaa puolet omaisuudestaan naiselle joka jättää kuitenkin ja sitä ennen on vaatinut itselleen lapsen. Lopputulos on se että mies menettää sen puoli omaisuutta ja hänelle langetetaan 18 vuoden velkavankeus sen jälkeen kun nainen vaihtaa toiseen mieheen aloittamaan saman rallin alusta.
Ihan uteliaisuutta jos nainen noin kovasti haluaa naimisiin niin miksi nainen ei itse kosi vaan vaatii sitä mieheltä varsinkin näin tasa-arvon aikakautena?
Kenenkään ei tarvitse luovuttaa puolia omaisuudestaan, vaikka menisi naimisiin. Oletko koskaan kuullut paperista nimeltä avioehto ? Ilmeisesti et. Mitä tulee velkavankeuteen, niin kyseessä on OMA lapsi. Meinaatko, että eron tullessa sitä OMAA lasta ei tarvitsekaan enää elättää ?
Avioehtoa kun on monelle naiselle epäluottamus lause joka ilmaistaan sanoilla että sinä et rakasta minua jos et luovuta omaisuuttasi.
Oma lapsi ei kauheasti naisille merkitse. Ihan liikaa olen sivusta nähnyt tilanteita että nainen estää miestä näkemästä omaa lastaan vedoten milloin mihinkin tekosyyhyn mutta jos mies jättää yhdenkin elarit maksamatta syttyy kauhea sota
Tiesitkö, että ilman avioehtoa avioeron tullessa jaetaan YHTEINEN omaisuus? Ei anneta miehen rahoja naiselle.
Mulle on ihan sama mennäänkö naimisiin. Kerroin avopuolisolle näkemyksestäni, että naimisiinmeno ei muuta mitään minulle henkilökohtaisesti, mutta voidaan mennä naimisiin jos hän haluaa. 13v ollaan oltu yhdessä nyt. Että semmonen tuulikaappi.
Naurettavinta mitä aikuinen ihminen voi tehdä on yleisön edessä luvata kulkea myötä ja vastamäessä. Ja tämän jälkeen erota.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavinta mitä aikuinen ihminen voi tehdä on yleisön edessä luvata kulkea myötä ja vastamäessä. Ja tämän jälkeen erota.
Pakko sanoa, että pidän itsekin häitä jotenkin irvokkaana tapahtumana. Kirkkohäitä etenkin. Siellä itku silmässä seurakunnan ja jumalan edessä vannotaan että tässä ollaan kuolemaan asti. Ja harvoin kuitenkaan sitten ollaan.
Miksi pitää olla niin suurieleinen ja mahtipontinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin kustantaa? Olisiko miehen siis pakko alkaa maksaa mulle jotain viikkorahaa jos menisimme naimisiin? Tienaamme saman verran, tai no, minä vähän enemmän. Elämisen maksamme puoliksi, kuten muutkin pariskunnat Suomessa 2000-luvulla.
Täytyykö miehen antaa minulle pankkikorttinsa käyttöön mikäli avioidumme, vai miten tämä homma toimii? Olen kiinnostunut!
On Siis ihan lain mukaan naimisissa olevilla on yhteinen talous. Eli miehen tehtävä on kustantaa ne naisen voimaantumiset kun tuntimäärät töissä lasketaan 32 tuntiin ja voimaantumiset alkaa. Naimisiin meno on soijamiehen hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Siis ihan lain mukaan naimisissa olevilla on yhteinen talous. Eli miehen tehtävä on kustantaa ne naisen voimaantumiset kun tuntimäärät töissä lasketaan 32 tuntiin ja voimaantumiset alkaa. Naimisiin meno on soijamiehen hommaa.
Nimenomaan yhteinen talous, joka käyttää sekä miehen että naisen tuloja. Vastoin ressukan kuvitelmia, miesten ja naisten palkkaero on Suomessa pieni. Naiset tienaavat monesti enemmän.
Avioliitto passivoi koska helposti tuudittaudutaan arjen keskellä siihen että lupaus ja rituaali pitää yhdessä. Ja sitten "kasvetaan erilleen" kun ei ymmärretä tehdä töitä ihmissuhteen eteen. Avoliitossa ei ole mitään passivoivaa lupausta joten voi olla että silloin ollaan herkempiä kuulostelemaan miten suhteessa menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan yhteinen talous, joka käyttää sekä miehen että naisen tuloja. Vastoin ressukan kuvitelmia, miesten ja naisten palkkaero on Suomessa pieni. Naiset tienaavat monesti enemmän.
Varmasti tienaa monesti enemmän. Sovitaanko että kerrot tämän kaikille niille feeministi voimaantujille jotka nytkin huutavat että sairaanhoitaja tienaa vähemmän kuin insinööri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tienaa monesti enemmän. Sovitaanko että kerrot tämän kaikille niille feeministi voimaantujille jotka nytkin huutavat että sairaanhoitaja tienaa vähemmän kuin insinööri.
Miten tämä liittyy avioliitossa tienaamiseen? Et vieläkään kertonut mulle yhtään vinkkiä, miten saisin avioliitosta kaiken rahallisen hyödyn irti.
Avioliitto on vain nimi paperissa että ollaan sitouduttu ja se tulee kahleeksi ajan myötä kun kaikki eroaa. Nimi kun on paperissa niin sen suhteen eteen ei tarvitse tehdä enää mitään kunhan olla vain. Olen nyt avioliitossa ja saan olla oma itseni ja tehdä mitä huvittaa :D Nimet paperissa saa ihmiset käyttäytymään ihan eri tavalla kuin ei olisi nimiä papereissa ollenkaan. Varsinkin jos ei tunne toista kunnolla ja heti virallistetaan suhde niin se suhde voi alkaa hyvinkin nopeasti muuttumaan hienoisesti epäedullisiseen suuntaan toisen ottaessa vallan kokonaan käsiinsä ja toinen huomaa olevansa alistetussa asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olla niin j ä n n i k sien kanssa kun kirjainmellisesti 90% tinderistä on täynnä miehiä jotka niin epätoivoisia että menisi naimisiin vaikka ekoilla reffeillä.
Koska epätoivo ei ole viehättävää. Joko yksin tai sitten jonkun mieluisan kanssa.
Varmaan joku sub/domina-kuvio. Vain itseään vihaava mies jää tuollaisen nöyryytyksen jälkeen suhteeseen, joten hän on se gimp.