Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätyin reaktiostani vaimon uskottomuuteen. Millaisia ajatuksia herää?

Vierailija
19.05.2022 |

Olen ollut vaimoni kanssa yhdessä lukioikäisestä asti, ikää nyt molemmilla 45 vuotta. Kaikennäköistä on yhdessä koettu ja kestetty talonrakennuksesta läheisten kuolemiin ja oman tyttären anoreksiaan. Tunnemme toisemme täydellisesti, meillä on hauskaa yhdessä ja suhteemme kaikin puolin vakaa ja erittäin hyvä.

Kuukausi sitten selvisi, että vaimoni oli ollut kertaluontoisesti uskoton (=harrastanut seksiä toisen miehen kanssa). Hän kertoi asiasta itse vapaaehtoisesti ja on ollut asiasta silminnähden hyvin pahoillaan. Kertoi myös, että ei ole koskaan aiemmin ollut, ja uskon häntä täysin. Myöskään minä en ole ollut fyysisesti uskoton, henkisesti toki useita kertoja. Olemme myös molemmat olleet ihastuneita toisiin tahoillamme ja myös näistä avoimesti puhuttu.

Nyt olen hieman kummissani omista tunteistani. Jostakin syystä en nimittäin osaa tuota pitää kovin ihmeellisenä asiana enkä oikeastaan missään vaiheessa ole ollut edes mustasukkainen. Tämä tietysti helpottaa elämää kovasti, mutta toisaalta mietin pitäisikö tämän jossain tuntua ja jos ei tunnu, miksi ei tunnu?

Jotenkin vaan ajattelen, että kaiken tämän yhteisen jälkeen kertaluontoinen uskottomuus nyt ei kokonaisuutta kyllä hetkauta mihinkään.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelisin, että mustasukkaisuuden tunteen puuttuminen viestii siitä, että suhteestanne on tullut enemmänkin kumppanuus- kuin rakkaussuhde. Seksi ja intohimo voidaan jatkossakin hoitaa jossain muualla ja kotiin tullaan parhaan kaverin kainaloon juttelemaan henkeviä.

Vierailija
2/85 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta, mutta kertomuksesi perusteella kuulostaa lähinnä siltä, että teillä on niin vahva perusluottamus keskenänne, ettei tuollainen kertaluontoinen hairahdus edes heilauta venettä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille kertaluontoinen, tunteeton sekosi, ei meinaa mitään. Itse lukeudun näihin. Olen nainen. Olen harrastanut seksiä monen kaverimieheni kanssa, ja se on ollut romanttisessa mielessä täysin merkityksetöntä. Voisin kuvitella itse suhtautuvani sinun tavalla kuvattuun tilanteeseen.

Vierailija
4/85 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi ei ole enää lisääntymisiässä

Vierailija
5/85 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tällä oli tekemistä asian kanssa, vaikka kyllä 45-vuotias voi vielä tulla raskaaksi hyvinkin?

Vierailija
6/85 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sovitusti avoin suhde kumppanini kanssa. Emotionaalinen läheisyys, jonka avoin keskustelu synnyttää, toimii meillä myös eroottisena moottorina.

Aika varovasti tulee kerrottua ystäville tästä. Tiedän muutamia muita pitkään toimivia avoimia liittoja / polysuhteita. Aika eri meininki kuin täällä palstalla näkee väitettävän. Tavallisia keski-ikäisiä ihmisiä, ei sateenkaaritukkaa tai muttereita naamassa.

Vierailija
7/85 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet fiksu ja kypsä mies

Vierailija
8/85 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdintaa, koska suhteenne ei ole virallisesti avoin. Niin, tunteet ja tunteettomuudet menevät omia raiteitaan. Oleellisempia kysymyksiä olisi varmaan: Juoko vaimo alkoholia vai selvänä meni, viekö jokin illanvietto muualle. Vai ajautui jonkun miehen mukaan, joka puhui sänkyyn, mitä jos siitä ei saa mitään edes nainen - mies vain käytti tilaisuuden vai kaksipuolinen ihastus. Vai haluaako vaimo suhteeseenne kyllätyttyä(?) (vuosien suhde, nuorena aloitettu) ottaa toisen miehen, etsii muuta jo. Vai hakiko hän itse s-kumppania vai oli ihastunut, jopa rakastunut. Aikooko jatkaa sitä. Oletko kaverimies vai aviomies hänen mielestään, mitä hän tuntee nyt? Näetkö hänet liian sinisilmäisesti koska pidät toisesta, ja koska hän on kiltin oloinen ja ystävällinen? Vaikka tottakai toinen ei tarkoita tahallaan loukata välttämättä. Kenen kanssa lopulta olet yhdessä, arvomaailma, luonteet ja toiveet tulevaisuuteen. Ei ole pakko miettiä näitä kysymyksiä edes, koska ne ovat aika vaikeita.

Vierailija
9/85 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se olisi viimeinen niitti jos miehen muna olisi dipannut toiseen pilluun. Kyllä siitä ero tulisi. Henkisesti uskottomuus ei olisi ollenkaan niin paha.

Vierailija
10/85 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kertoo siitä että tajuat että ihmiset on ihmisiä ja kerran voi hairahtua kuka vain. Varmaan tuo pitkä liitto myös vaikuttaa.

Olisi varmaankin ollut eri asia, jos vaimollasi olisi ollut pidempään jatkunut suhde, joka kenties jatkuisi vieläkin?

Vierailija
11/85 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiintymys, molemminpuolinen, jota ei pienet tuulet kaada. Eikä isotkaan. Viisautta ja kiintymystä ja luottamusta.

Vierailija
12/85 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tällä oli tekemistä asian kanssa, vaikka kyllä 45-vuotias voi vielä tulla raskaaksi hyvinkin?

No onhan siinä eroa, lainaako kaveri luvatta mun tuliterää Ferraria vai autotallin takana ruostuvaa 90-luvun Toyota Corollaa.

Vierailija
13/85 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille on luontaisempaa kokea kertaluontoinen seksi vähemmän uhkaavaksi kuin pitempi suhde valehteluineen yms. Etkä ole kovin mustasukkainen luonne.

Vierailija
14/85 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kyennyt tuntemaan mustasukkaisuutta rakkaistani. Jotenkin ihan älyvapaa konsepti. Miksi sen pitäisi olla joku normaali asia? Mulle on aivan se ja sama mitä puolisoni tekee, kunhan minulle riittää tarpeeksi aikaa ja huomiota ja minä olen se, jonka luokse hän haluaa aina palata ja rakentaa yhteistä elämää. Muu kuin syvä rakkaus ja kumppanuus on herttaisen yhdentekevää.

Vierailija
15/85 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oma kokemukseni:

Tiesin että mies oli ihastunut erääseen samassa talossa asuvaan naiseen, mutta annoin asian olla koska luotin että asia menee aikanaan ohi. 

Erehdyin. Sain miehen kiinni siitä että hän petti minua tämän naisen kanssa, tosin vain kerran ja sen olisin voinut antaa anteeksi mutta koska valehteli törkeästi päin silmiä vaikka todistaja oli olemassa että näin oli käynyt, en voinut anteeksi antaa.

Mies valehteli menevänsä jonkun kaverinsa mökille tekemään remonttia ja uskoin siinä vaiheessa. Sitten tämän naisen teini-ikäinen tytär vahingossa paljasti äitinsä lähteneen mieheni kanssa.

Kun mies tuli kotiin sanoin että tiedän missä olit ja kenen kanssa. Kehtasi väittää päin silmiä ettei asia ole niin, ja kun kerroin että tämä tyttö tiesi asiasta ja kertoi minulle yritti vielä kiistää asian.

Lopulta oli pakko sitten myöntää.

Tuo valehtelu, todella törkeä sellainen oli se joka meidän suhteen katkaisi. Se oli niin loukkaavaa etten voinut sitä antaa anteeksi, yhden tyhmän syrjähypyn olisin voinutkin antaa.

Kerroin että haen eron ja sen teinkin. Pistin eron vireille. Mies alkoi puuhata muuttoa tämän naisen luo, ja sitten kun muuttopäivä alkoi olla käsillä perui koko jutun! Yritti ylipuhua minua unohtamaan koko erohakemuksen. Suutuin tästäkin sen naisen puolesta, noin ei vain tehdä.

Olen itse suora ja rehellinen, en siedä mitään selän takana kähmimistä. Ero siitä tuli eikä näistä kahdesta tullut paria.

Vierailija
16/85 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivosi eivät ole vielä alkaneet työstää asiaa, shokkitila.

Vierailija
17/85 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan siinä eroa, lainaako kaveri luvatta mun tuliterää Ferraria vai autotallin takana ruostuvaa 90-luvun Toyota Corollaa.

Tässä varsinainen Einstein. Ei ymmärrä edes miehen tekemää aloitusta.

Vierailija
18/85 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et enää rakasta vaimoasi sillä tavalla

Vierailija
19/85 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että teillä on syvä luottamus toisiinne ja uskot vakaasti suhteen kestävän ja jatkuvan, etkä pelkää että joku tulisi väliinne. Lisäksi olette jo aiemmin keskustelleet ihastuksista ja muista, joten olet tarpeeksi kypsä käsittelemään vaimosi hairahduksen ilman raivoa tai pelkoa siitä, että se tuhoaisi suhteenne. Pitäisin tuota hyvänä merkkinä. Toivottavasti kuitenkin välität vaimostasi eikä kyse ole siitä, että tunteet on viilenneet jo aiemmin ja tuollaisella ei enää ole väliä suhteenne kannalta.

Vierailija
20/85 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt ei käynyt ilmi milloin uskottomuus on tapahtunut eli onko tuore vai joku menneisyydessä tapahtunut hairahdus. Sanoisin kuitenkin että sinulla on alkushokki päällä vaikka sanoit asian tulleen ilmi kuukausi sitten. Se on tällaisten asioiden käsittelyssä todella lyhyt aika.

Tiedostat alitajuntaisesti, että jos suhtaudut asiaan kielteisesti ja eroatte niin kaikki yhteinen ja pitkä historia loppuu siihen. Olet siis turta koska yrität painaa asian villaisella ettei liittonne ja yhteinen elämänne lopu. Olisi tärkeää käsitellä asiaa pariterapiassa tai vastaavassa jotta pystytte ymmärtämään millaisia tunteita kumpikin käy asian suhteen läpi. Kyllä kai uskottomuus on mahdollista antaa anteeksi ja on sitä pahempiakin asioita olemassa, mutta en tekisi sitä pakon edessä tai huolettomasti. Muuten se kostautuu myöhemmin.

Mitä vaimosi asiasta kertoi? Mikä oli syy pettämiselle? Kokeilunhalu? Päihtymys? Tyytymättömyys suhteeseenne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi