Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Loreen diskataan ja Käärijä julistettaisiin voittajaksi niin onhan siinä sellainen pelko, että Käärijää syytetään Rammstainin plagioinnista.
Menisi vaan toistensa haastamiseksi tälläinen peli.Tarvisi vaan tietää, mitä Käärijä on Rammsteinilta plagioinut. (Ei mitään).
Eikö joku Rammsteinin tyyppi muuten ilmaissut somessa, että tykkäsi Cha cha cha:sta?
Ei yhtään mitään. Joku yksittäisessä kommentissa ig:ssä sanoi Cha Cha Chan kuulostaneen hieman Rammsteinin Tattoolta (kuinka sopivaa), mutta ei niissä kappaleissa oli juuri mitään samaa.
Rammsteinin rumpali Christoph Schneider kommentoi Käärijän istaan, että "cooler song".
T. Pitkän linjan Rammstein-fani
Tää lämmitti mun sydäntä niin paljon <3.
Lisäksi musta oli ihana kun Verka Serdushka oli ig:ssä laittanut Käärijästä että darling you rock <3
Legendat joista Käärijä pitää olivat arvostaneet häntä. Toivottavasti nää kommentit on myös tavoittaneet Käärijän itsensä.
Verka kyllä ylisti Lortsuakin saman päivän instastoryssa. Ensin Loreenille jotain ylistystä ja siihen perään se kehu Käärijälle.
Onko verka se kehopositiivinen jolla oli aikoinaan ihan kaamee biisi viisuissa?
Löydät sen helposti youtubesta.
Kirjoita "Dancing lasha tumbai" niin se on sen biisin nimi.
Sori luulin toiseksi.
Tämähän olikin tämä hauska biisi😄
Vierailija kirjoitti:
Raati hakee sellaisia stereotyyppisiä voittajabiisejä ja esityksiä. On ne toki hyvinkin joskus onnistuneet. Duncan Lawrence, Måneskin (ei mikään raatiykkössuosikki sekään btw). Sam Ryderin arvostaminen (ansaitusti)
Olen kyllästynyt että raadit suosii aina jotain Barbara Praveja, tän vuoden Italiaa tai Portugalin voittajaa. en sano etteikö ne ole hienoja mutta tällaiset on aina raatirunkkuja ja hip hop, rock ynnä muut genret on aliarvostettuja. Toinen osa on sitten tätä enkkupoppia jolla nähdään olevan sitten tilausta maailmanmarkkinoilla. Ehkä poliittisista syistä voidaan ottaa joku etnobiisi tai erikoisempi voittajaksi.
Kokeellisuus ja uuden luominen on aliarvostettua kun aina pitää mennä jollain mahtipontisella laulan niin mahtipontisesti kun kykenen esitellen koko äänialaani.
Musiikki pitäisi ymmärtää laaja-alaisemmin antaen mahdollisuutta muille. Ei se musiikki ole vain melodista laulantaa. Vaikka olisi äänialaakin, ei se aina kosketa ihmisiä.
Raadit väheksyivät Blind Channelia 2021 vuonna, kun he olivat niin stereotyyppisiä. Ihan jokin muu syy on kriteerinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Loreen diskataan ja Käärijä julistettaisiin voittajaksi niin onhan siinä sellainen pelko, että Käärijää syytetään Rammstainin plagioinnista.
Menisi vaan toistensa haastamiseksi tälläinen peli.Tarvisi vaan tietää, mitä Käärijä on Rammsteinilta plagioinut. (Ei mitään).
Eikö joku Rammsteinin tyyppi muuten ilmaissut somessa, että tykkäsi Cha cha cha:sta?
Ei yhtään mitään. Joku yksittäisessä kommentissa ig:ssä sanoi Cha Cha Chan kuulostaneen hieman Rammsteinin Tattoolta (kuinka sopivaa), mutta ei niissä kappaleissa oli juuri mitään samaa.
Rammsteinin rumpali Christoph Schneider kommentoi Käärijän istaan, että "cooler song".
Lisäksi musta oli ihana kun Verka Serdushka oli ig:ssä laittanut Käärijästä että darling you rock <3
Legendat joista Käärijä pitää olivat arvostaneet häntä. Toivottavasti nää kommentit on myös tavoittaneet Käärijän itsensä.
Verka kyllä ylisti Lortsuakin saman päivän instastoryssa. Ensin Loreenille jotain ylistystä ja siihen perään se kehu Käärijälle.
Verka on hahmo, darling. Euroviisulegenda.
Ja hänen esitystään kuunnellaan edelleen eniten melkein Euroviisukanavalla vaikka siellä olisikin mitä uusia artisteja esittelyssä.
Jere Vantaalta oli sitten ruotsin viisukoneiston pahin painajainen.
Kaikki oli täydellistä kaapata viattomasti viisut, koska abba 50 v. Kukaan ei oikeastaan huomaisi mitään. Ja mitä väliä, jos joku kysyisi jotain, kun ruotsi antoi viisukansalle lohdutukseksi loreenin. kaikkihan rakastaaaaaa loreenia ja senkin pitää voittaa, koska loreen.
Ja sitten tuli Jere Vantaalta. Se meinasi pilata kaiken.
Olen edelleen sitä mieltä, että jotain mätää tässä on. Jury äänet tiedettiin jo perjantaina. (Ja miksi muuten jury äänet annetaan jo ennen finaalia? ei muutama sata ääntä olisi niin vaikea laskea yhteen, kun ne pystyy laskemaan ne miljoonatkin siinä parin laulun aikana). Joka tapauksessa lauantain finaalissa Loreen olisi voinut saada n. 85 teleääntä vielä vähemmän ja silti se olisi voittanut. Ja kyllä Loreenin puhelinäänestyksessä tulevat finaaliäänet pystyttiin ennakoimaan semifinaalin puhelinäänestysten perusteella. Itse jury äänet annettiin jo perjantaina. Kaiken tämän voi laskea ja ennakoida kaikennäköisillä todennäköisyys kaavoilla sun muuta. Varmana tiesivät, jo siinä vaiheessa, että loreenia oli mahdoton voittaa. Silloinhan jo jury antoi lausunnon, että Käärijän pr arvo euroviisuille on tosi kiva, mutta ääniä se tulee saamaan paljon vähemmän tuomaristolta kuin yleisöltä.
Ehkä näen yhtäläisyyksiä, joita ei ole, mutta väitän silti, että äänestäjiltä huijattiin rahat. Loreen ei ollut lähellekään niin hyvä, että olisi ansainnut tuollaiset tuomaripisteet muiden kilpailijoiden vastaaviin esityksiin ja taitoihin nähden. Ja sitten vielä tämä täysin kopioita biisikin siihen päälle.
Toinen sija olisi ollut harmillinen, mutta hyväksyttävissä, jos voitto olisi tullut reilulla pelillä. Nyt tätä ei vaan saa nieltyä.
Green room sun muitten videoitten perusteella kaikki muut kilpailijat ottivat osaa yhteiseen hassutteluun ja hauskanpitoon paitsi Loreen ja Kelmendit. Loreen sentään ohimennessään rääkäisee oikein kunnolla kun Käärijä poseeraa Australian laulusoliston ym kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löydät sen helposti youtubesta.
Kirjoita "Dancing lasha tumbai" niin se on sen biisin nimi.Sori luulin toiseksi.
Tämähän olikin tämä hauska biisi😄
Sekoitat varmaan Netta -Toy kappaleeseen?
Tilannepäivitys youtubesta:
Loreenilla 110 tuhatta yläpeukkua ja 188 tuhatta alapeukkua
Käärijällä 165 tuhatta yläpeukkua ja 9,5 tuhatta alapeukkua
Käärijällä instagramissa seuraajia jo 425 000
Loreenilla seuraajia 533 000, ero pienenee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Jere Vantaalta oli sitten ruotsin viisukoneiston pahin painajainen.
Kaikki oli täydellistä kaapata viattomasti viisut, koska abba 50 v. Kukaan ei oikeastaan huomaisi mitään. Ja mitä väliä, jos joku kysyisi jotain, kun ruotsi antoi viisukansalle lohdutukseksi loreenin. kaikkihan rakastaaaaaa loreenia ja senkin pitää voittaa, koska loreen.
Ja sitten tuli Jere Vantaalta. Se meinasi pilata kaiken.
Olen edelleen sitä mieltä, että jotain mätää tässä on. Jury äänet tiedettiin jo perjantaina. (Ja miksi muuten jury äänet annetaan jo ennen finaalia? ei muutama sata ääntä olisi niin vaikea laskea yhteen, kun ne pystyy laskemaan ne miljoonatkin siinä parin laulun aikana). Joka tapauksessa lauantain finaalissa Loreen olisi voinut saada n. 85 teleääntä vielä vähemmän ja silti se olisi voittanut. Ja kyllä Loreenin puhelinäänestyksessä tulevat finaaliäänet pystyttiin ennakoimaan semifinaalin puhelinäänestysten perusteella. Itse jury äänet annettiin jo perjantaina. Kaiken tämän voi laskea ja ennakoida kaikennäköisillä todennäköisyys kaavoilla sun muuta. Varmana tiesivät, jo siinä vaiheessa, että loreenia oli mahdoton voittaa. Silloinhan jo jury antoi lausunnon, että Käärijän pr arvo euroviisuille on tosi kiva, mutta ääniä se tulee saamaan paljon vähemmän tuomaristolta kuin yleisöltä.
Ehkä näen yhtäläisyyksiä, joita ei ole, mutta väitän silti, että äänestäjiltä huijattiin rahat. Loreen ei ollut lähellekään niin hyvä, että olisi ansainnut tuollaiset tuomaripisteet muiden kilpailijoiden vastaaviin esityksiin ja taitoihin nähden. Ja sitten vielä tämä täysin kopioita biisikin siihen päälle.
Toinen sija olisi ollut harmillinen, mutta hyväksyttävissä, jos voitto olisi tullut reilulla pelillä. Nyt tätä ei vaan saa nieltyä.
tii - vis - tys, pliis
Miks toi gonahtanut äijä jauhaa tota purkkaansa niin innolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisi vaan toistensa haastamiseksi tälläinen peli.Suomeksi kun laulaa ja cha cha chaata istuen possujunassa ja sitten vetää sivutanssia parodia tyylillä, niin jep, kieltämättä ensimmäisenä tuli rammstain mieleen! :D metallin laulaminen siinä alussa ei kai kuitenkaan ole edes rammstainin yksinoikeus?
Alun biitti on ihan yksyhteen sama kuin Electric Callboyn We got the Moves -biisissä.
Ei ole yksyhteen, vaan ne menevät ihan ristiin.
Kuuntele Rammsteinin ironisesti nimetty TATTOO biisi . alun biitti on sama kuin Chachacha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieerailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko minkään maan fanit olleet ikinä näin huonoja häviäjiä? Kaikki sympatiat Suomelle ulkomaalaisten fanien puolelta on kahden päivän aikana pilattu toksisilla loreen kommentoinneilla.
Käärijäfanit ovat pakkomielteisiä, huonosti käyttäytyviä jotka eivät ole elämässään joutuneet käsittelemään pettymyksiä. Heidän kannaltaan oli naiivia olla niin varma voitosta ennen kuin voittajaa oli edes julistettu. Oikeastaan he voivat katsoa peiliin ja kysyä itseltään - oliko viisasta elää kuplassa.
Käärijä-ilmiö syntyi kyllä melko nopeasti. Vahingossa törmäsin youtubessa reaktiovideoon, joka oli tehty ennen UMK:n tv-ohjelmaa (itse en muista milloin kappaleet julkaistiin). Eräs New Yorkilainen poika oli tehnyt videon, jossa hän lauloi Käärijän mukana CCC-piisiä säe säkeeltä, vaikka ei omien sanojensa mukaan osannut yhtään suomen kieltä. Oli opetellut lausumaan sanat ja laulamaan mukana, motiiviksi videon tekemiseen sanoi että halusi kannustaa suomalaisia äänestämään Käärijä voittoon, jotta saisi nähdä hänet Euroviisulavalla.
Käärijän kappale ja esitys on tosiaan ainutlaatuinen. Sfe on huomattu maailmalla netin ansiosta ja on saanut paljon ystäviä ja faneja jo ihan alussa. Ilmiö levisi aivan hulluna. Kyllä oli lupa odottaa hyvää sijoitusta. Oli realistista tavoitella voittoa. Paitsi että...
Kukapa olisi arvannut että pahin vastustaja voiton tiellä tulee olemaan korruptoituneet raadit jne, koko tämä pellesirkus.
Jokainen, joka on seurannut Euroviisuja pidemmän aikaa, tiesi, ettei Suomella ole sellaista biisiä ja esitystä, joka saisi tarpeeksi paljon raatipisteitä. Siinä mielessä puheet voitosta eivät olleet realistisia. Ihme olisi ollut, jos Suomi olisi voittanut. Aika lähelle tuota ihmettä kuitenkin päästiin
Yhtä epärealistia kuin se, että lähes joka maan raadit palvoisivat kritiikittömästi ylituotettua ja täysin mielikuvituksetonta mittatilauskappaletta.
Tää Loreenin voittokappale symboloi minulle henk koht euroviisuhistoriaa jossa joku voitti mahtipontisella kappaleella joka unohtui nopeasti ja oli euroviisumainen. Aika näyttää onko tälle sitten tilausta listoilla.
Nykymusiikki on niin paskaa että kyllä siellä saattaa Lortsullekin tilausta olla! Suuri osa kappaleista on copypastemusiikkia jossa on otettu SUORA pätkä vanhasta biisistä ja tehty sen ympärille uusi tylsä geneerinen jumputusversio vähän isommilla bassoilla. Lortsu sopii hyvin copypastemusiikin sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vituttaa Ruotsin voitto edelleen. En pääse tästä yli.
Sama. Ihan oudon suuttunut olo asiasta yhä.
No ei sitten ole suurempia tragedioita henk.koht elämässä.
Nimim. rakkaan ihmisen saattohoito menossa
Ikävää ja olen pahoillani puolestanne, mutta ymmärtänet varmaan että ei näitä voi verrata mitenkään. Ystäväni menehtyi viime viikolla, silti minua surettaa myös tämä viisujuttu. Saamme tuntea monenlaisia tunteita yhtä aikaa.
Minullakin kuoli äiti hiljattain. Olen edelleen masentunut. En tiedä pitäisikö minun tuon kirjoittajan mielestä sitten pyöriä pelkässä surussani koko loppuikäni ja jättää Cha Cha Chat ja muut viihteet niille joilla ei ole elämässään mitään suruja.
(vihje: selllaisia ihmisiä ei olekaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisi vaan toistensa haastamiseksi tälläinen peli.Suomeksi kun laulaa ja cha cha chaata istuen possujunassa ja sitten vetää sivutanssia parodia tyylillä, niin jep, kieltämättä ensimmäisenä tuli rammstain mieleen! :D metallin laulaminen siinä alussa ei kai kuitenkaan ole edes rammstainin yksinoikeus?
Alun biitti on ihan yksyhteen sama kuin Electric Callboyn We got the Moves -biisissä.
Kuuntele Rammsteinin ironisesti nimetty TATTOO biisi . alun biitti on sama kuin Chachacha.
Joo riffistä otettu ideoita mutta on kaukana plagiaatista kumminkin. Käärijä on vielä ITSE myöntänyt että Rammsteinista saatu vaikutteita. Hän rakastaa Rammsteinia. Lortsun säveltäjä ei kyllä myönnä että hih, aloin kuunnella Winner takes it allia Abba 50 v juhlavuoden kunniaksi ja mietin että miten sävellettäs yhtä mahtipontinen kappale. Lainaanpa tosta vähän ideaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan identtinen!
Vaikka nyt harmittaa olla suomalainen Käärijä-fani, niin ei kyllä käy kateeks ruotsalaisia, jotka haluais fiilistellä Cha cha chaata.
Loreen on laskeutunut Arlandaan! Vamaan siksi, että hänelle ehdittiin järjestää arvoisensa vastaanotto.
Olen taantumassa hamaan menneisyyteen. Jostain se naapurille vttuilu alkaa nostaa päätään. Kyllä tässä kauan sovussa mentiinkin. Terveisin valtakunnan entinen itäosalainen. Haluan vaihtaa naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vituttaa Ruotsin voitto edelleen. En pääse tästä yli.
Sama. Ihan oudon suuttunut olo asiasta yhä.
No ei sitten ole suurempia tragedioita henk.koht elämässä.
Nimim. rakkaan ihmisen saattohoito menossa
Ikävää ja olen pahoillani puolestanne, mutta ymmärtänet varmaan että ei näitä voi verrata mitenkään. Ystäväni menehtyi viime viikolla, silti minua surettaa myös tämä viisujuttu. Saamme tuntea monenlaisia tunteita yhtä aikaa.
Minullakin kuoli äiti hiljattain. Olen edelleen masentunut. En tiedä pitäisikö minun tuon kirjoittajan mielestä sitten pyöriä pelkässä surussani koko loppuikäni ja jättää Cha Cha Chat ja muut viihteet niille joilla ei ole elämässään mitään suruja.
(vihje: selllaisia ihmisiä ei olekaan)
Otan osaa, olen myös menettänyt toisen vanhemmistani. Tuo alku on etenkin todella vaikeaa <3
Mulle euroviisut on olleet suunnaton voimavara sairastuttuani minkä vuoksi olen työkyvyttömänä tällä hetkellä. Käärijän edustus tänä vuonna toi mulle niin paljon iloa.
Tää euroviisuvuosi on tuonut mulle suurta iloa ja vuosia olen jo fanittanut kympillä euroviisuja.
Kuusi maata antoi Ruotsille enenmmän yleisöääniä kuin Suomelle. Käytännössä mahdoton ajatus, että kaikki maat olisivat antaneet Suomelle 12 pistettä.
Kerrataan vielä nuo maat: Albania, Malta, Armenia, Azerbaijan, Kypros ja Moldova
No niin, siis 30 maan yleisö + maailma antoi pisteitä Suomelle enemmän kuin Ruotsille, muutamassa tapauksessa olivat peräkkäisillä sijoilla kuitenkin tässäkin listassa.
Joku yleisöpätkähön näytettiin noista ulkoscreeneistä, porukka valui pois kun lortsu rupes joikaamaan. Yksikin sanoi pettyneenä, että olis ollut paljon komeempaa lopetta cha cha chaahan.