Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei harmita kakkossija siksi että se olisi jotenkin huono sijoitus, vaan juuri siksi, ettei yleisön ylivoimainen suosikki voittanut. Jos Loreen olisi saanut reilusti enemmän yleisöääniä kuin Käärijä, olisi voitto ollut helpompi hyväksyä, koska silloin voittaja olisi ollut kansan suosikki myös. Suomella on muutenkin niin harvoin tällainen mahdollisuus viisuvoittoon, Ruotsilla melkein joka vuosi top 5 sijoitus.
Miksi tuollainen kisa otetaan noin tunnepohjaisesti? Mitä merkitystä tuollaisen skaban voitolla on kenellekään?
No kyllä ne voittajat jää sinne historiankirjoihin paremmin kuin kakkoset. Miksi ylipäätään äänestää ketään jos voittajalla ei merkitystä? Euroviisuihin kuuluu myös vahvasti spekulointi voittajasta siitä lähtien kun esitykset julkaistaan. Moni on euroviisufani jotka seuraa tätä kappaleiden julkaisua ja spekulointi käy kuumana kokoajan. On myös vedonlyöjiä sun muita joukossa jolle voittaja on hyvinkin merkityksellinen, minä mukaanlukien. Lyön joka vuosi vetoa joka kuuluu euroviisuharrastukseeni ja yleensä siitä jonkin verran saan rahaa.
tuo on ihan nönnönnöötä, ettei voittajalla ole väliä. Eikö silloin olisi sama yhtenäisyyden nimissä vain nostaa joku "kisa" jossa kaikki olisi voittajia. Lopussa oltaisiin lavalla yhdessä käsistä pitäen laulaen "me ollaan kaikki voittajia". Tottakai ihmisillä kiinnostaa eri maiden ja oman maan pärjääminen. Ja voittaja. Tää jälkipuinti kuuluu viisuihin, jos se ei sua kiinnosta, painu sitten muualle täältä ketjusta.
Toki tähän ketjuun voi eksyä jotain randomi kirjoittajia, joiden ymmärrys kaikesta mitä euroviisujen ympärillä tapahtuu on heikkoa. Siis toki monelle fanille se sijoitus ei ole merkityksellisintä vaan ylipäätään erilaisten kappaleiden näkeminen. Olen tässä samaa mieltä mutta kyllä se voitto on merkityksellinen asia.
No, voittajistakin valtaosa unohtuu. Loppujen lopuksi kaikki riippuu siitä, millainen hitti kappaleesta viisujen jälkeen tulee.
Katsotaan nyt ihan rauhassa, millainen kesähitti Cha Cha Chasta tulee jos on tullakseen. Voi olla että jäi lyhyeksi tähdenlennoksi, voi olla että on tämän vuoden Gangnam Style (kuten eräät brittikirjoittelijat jo veikkasivat). Jälkimmäisessä tapauksessa kappaleesta tulisi yksi muistettavimmista viisuista ikinä, vaikkei voittanutkaan.
Lisään vielä, että Cha Cha Challa ja Tattoolla on myös niin selkeästi eri kohdeyleisöt, että niitä on turha edes verrata keskenään. Cha Cha Cha on selkeästi leimaantunut Z-sukupolven suosikiksi, mahdollinen TikTok-suosio ja biisin soittaminen kesän bileissä ja baareissa tulee merkitsemään paljon. Loreen on enemmän keski-ikäisten fiilistelyjuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abba party next year!
Niin pitihän ensi vuoden viisut saada Ruotsiin kun Abban viisuvoitosta on 50 vuotta. Tästä syystä voitto järjestettiin loriinille. Noloa viisujen uskottavuus kärsii entisestään.
Sulle on jäänyt Abba levy päälle.
Lets go Abba 50year! Go Abba go!
Loreen oli huippu hyvä ja euphoriakin hyvässä muistissa vielä. Ansaittu voitto, vaikka käärijä fanit ei tykkäisi. Ymmärrettävää, että pettymys suuntautuu kilpakumppaniin ja moni kokee kärtsyn joutuneen väärin tuomituksi. Kärtsy ei vedonnut ammattilaisiin joilla on näkemystä ja kokemudta musiikista vuosikymmeniä. Sen sijaan bile mielellä olleisiin kansalaisiin vrtosi, joten en oo ihan varma kumpi on parempi. Kisa oli kuitenkin reilu ja kaikki osallistujat tiesivät säännöt. Näillä mennään ja onnea ruotsille.
Sanokaa mitä sanotte, mutta Ruotsin voitto on historiallinen! Tämä on ensimmäinen kerta, kun joku voittaa viisut olematta yhdenkään maan yleisön suosikki! Uskomaton suoritus!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auts. Katsomosta kuvatulla videolla kun loreen esittää voiton jälkeen biisiä niin ensin kuuluu vihellyksiä. Sitten kun biisi loppuu ja katsoja kuvaa muita artisteja niin osa on jo häipynyt ja ne jotka on jäljellä niin kukaan ei juhli? :DD Vaikka just on laitettu se "voittosade" katosta ja pitäisi juhlia voittajaa. En ole ikinä nähnyt noin laimeaa voiton juhlintaa. Yleisökin taputukset vaimeeta.
Mua kyllä jäi harmittamaan se että ei nähny kuin hurjaksi yleisö olisi mennyt jos käärijä ois vvielä päättänyt noi bileet.
Tämä, olisi halunnut nähdä, kun halli räjähtää.
Niinpä, nyt se vaan lässähti ku aivastus mitä ei tullukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelikö kukaan muu kuinka pisteiden jaossa keskityttiin haastattelemaan vaan Loreenia? Olisi muitakin pisteiden saajia voinut jututtaa.
Minäkin ihmettelin. Hämärästi muistelin, että ennen viisuissa on jututettu hyvin laajasti esiintyjiä takahuoneesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään Suomesta että taktikoitiin. Se ei ollut noloa. Se oli kannanotto. Koska Suomi tiesi että raadit kurittaa Suomea ja suosii Loreenia ja mahdollinen yleisövoitto ei sitten merkitse mitään. Miksi ampua itseään jalkaan ja äänestää jotakuta jota jo suositaan yli äyräiden ja jolta jo raadit vie mahdollisuudet pärjätä?
Taktikointi oli oli nimenomaan noloa ja pikkusieluista.
Tällainen ruotsalaisvehkeily istuu hirvittävän huonosti tuohon rakkaudelliseen ja yhtenäisyyttä ylistävään imagoon, joka euroviisuille on viime vuosikymmenen aikana rakennettu. Tuon voiton voisi edes kuvitella olevan rehellinen, jos niitä täysiä pistepotteja olisi tullut hieman vähemmän.
Nyt niitä oli ihan liikaa siihen nähden kuinka keskinkertainen tämä esitys ja kappale oli. Tuolla oli parempiakin ja etenkin samantasoisia vaikka ja kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Sekalaisia mietteitä illasta:
Norjan kokema kohtalo ihmetyttää, miten tuomaristolta ei tullut pisteitä, vaikka suoritus oli hyvä ja yleisö tykkäsi?
Olen tosi yllättynyt Italian hyvästä pärjäämisestä. Ei se huono ollut, mutta vähän plääh.
Tykkäsin yllätyksekseni Ranskasta! Ja olen yllättynyt sen huonosta pärjäämisestä.
Ruotsi ja Loreen. Eihän se huono ollut ja ansaitsi hyvät pisteet sekä yleisöltä että tuomaristolta. Mutta ei niin hyviä kuin sai. Hyvä suoritus, mutta kyllä tuli paljon lisäpisteitä tuomaristolta, koska kyseessä on nimenomaan Loreen ja Ruotsi.
Meidän oma Kärtsä. Oon ihan hurjan ylpeä Käärijästä. Ei ihme että hän voitti yleisön puolelleen. Kiitos Käärijälle, kun tuo niin paljon iloa persoonallaan!
En muista mistä kuulin, että Norjan tuomaristoesitys perjantaina ei ollut laulun puolesta mennyt hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään Suomesta että taktikoitiin. Se ei ollut noloa. Se oli kannanotto. Koska Suomi tiesi että raadit kurittaa Suomea ja suosii Loreenia ja mahdollinen yleisövoitto ei sitten merkitse mitään. Miksi ampua itseään jalkaan ja äänestää jotakuta jota jo suositaan yli äyräiden ja jolta jo raadit vie mahdollisuudet pärjätä?
Juryt taktikoi noilla täysillä pistepoteillaan voiton ruotsille. Se todellakin on noloa ja pikkusieluista.
Vierailija kirjoitti:
Loreen näytti olevan jossain pillereissä tms kun vaikutti robottimaiselta ja hitaalla käyvältä. Miksi häntä haastateltiin muuten koko ajan ennen tuloksien julkistamista, mutta Käärijää ja Israelin Noaa ei? Juontajatkin taisivat tietää, että voitto oli ennalta sovittu.
Juontajat ovat marionetteja jotka puhuvat ja toimivat kuten käsketään.
Mitä veikkaatte, onko seuraavien vuosien euroviisufanien pukeutumiseen tullut jäädäkseen vihreä bolero? Kuten Verkan hopeinen tähtipäähine.
Ensi vuoden kisoissa ei Käärijää nähdä mutta lyön vetoa, että ne seuraavat kisat, jotka ovat jossain muualla kuin Ruotsissa, Käärijä kutsutaan finaaliin esiintymään. Ihan vaan siksi, että oikeasti lähes jokaisesta maasta viesti on tuo, että väärin meni. Vähän samalla tavalla kun se Islannin tyyppi joka oli voittajasuosikki silloin kun koronan takia peruttiin kisat ja sitten seuraavana vuonna sairastui koronaan eikä päässyt lavalle. Se oli mun mielestä todella hienosti tehty järjestäjiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siihen sortui nimenomaan nämä ammattilaisraadit. Toki ruotsin aloitteesta.
[/quote]
Lisään vielä, että Cha Cha Challa ja Tattoolla on myös niin selkeästi eri kohdeyleisöt, että niitä on turha edes verrata keskenään. Cha Cha Cha on selkeästi leimaantunut Z-sukupolven suosikiksi, mahdollinen TikTok-suosio ja biisin soittaminen kesän bileissä ja baareissa tulee merkitsemään paljon. Loreen on enemmän keski-ikäisten fiilistelyjuttu.[/quote]
Minun keski-ikäisen juttu tämä ei ole. Painan next kun tämä kuuluu euroviisulistalla.
Vierailija kirjoitti:
Abba party next year!
Ei kiitos. Työntelen mielummin tikkuja kynsieni alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siihen sortui nimenomaan nämä ammattilaisraadit. Toki ruotsin aloitteesta.
Oli sekin taktikointia jättää Käärijää pisteettä monien raatien toimesta. Hän täytti monia kriteereitä ja oli united by musicin ytimessä. Siispä, ei tehty mitään eri tavalla. Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Historian toiseksi suurin äänisaalis yleisöltä, ja raadit vie meiltä voiton. Miten edes kehtaavat Ruotsissa iloita voitostaan? Suututtaa niin paljon, että pienellä ihmisjoukolla on oikeus vaikuttaa tulokseen näin paljon. He voivat käytännössä oman mielensä mukaan valita voittajan.
Raatien äänet Ruotsille oli sen verran korkeat ettei Suomi olisi voittanut, vaikka olisi saanut suurimman mahdollisen määrän yleisöääniä.
Oliko raatien äänet sovittu ja laskelmoitu etukäteen, siltä voi vaikuttaa.
Mua ihmetyttää miten ihmeessä ruotsalaisessa lehdistössä tiedettiin varmaksi jo aikaa sitten, että Loreen tulee saamaan juryjen äänet..
Violins playing angels crying stars alining.. salainen koodi jolla ruotsi ohjasi raateja antamaan tälläkertaa huippupisteitä itselleen... Selvästi soppari.
2. siis koska yleisöäänillä ei voita kuitenkaan... vaikka äänestäisit 21 kertaa.