Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mitä sanotte, mutta Ruotsin voitto on historiallinen! Tämä on ensimmäinen kerta, kun joku voittaa viisut olematta yhdenkään maan yleisön suosikki! Uskomaton suoritus!!!!
Men... men, hur är det möjligt!?
Bonuspisteet sekä juryltä, että yleisöltä sinulle kuitenkin, koska unohdit jo artistin nimen ja kappaleen ;D koska 6-7 samaa biisiä on jo... Huomenna et varmaan muista enää maatakaan 👍
KAIKKI muistavat loppuikänsä sen, että Käärijä, tuo elävä legenda, tuli toiseksi.
Onko Loreen pyrkinyt euroviisuihin 4 kertaa? Eikö tuo ole jo vähän epätovoista? Jos ei lähe ura käyntiin, niin ei lähe...
"United by music, diveded by jury" - slogan löytyi tuolta utubesta Suomen Kääriäisen videon kommenteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte, onko seuraavien vuosien euroviisufanien pukeutumiseen tullut jäädäkseen vihreä bolero? Kuten Verkan hopeinen tähtipäähine.
Ensi vuoden kisoissa ei Käärijää nähdä mutta lyön vetoa, että ne seuraavat kisat, jotka ovat jossain muualla kuin Ruotsissa, Käärijä kutsutaan finaaliin esiintymään. Ihan vaan siksi, että oikeasti lähes jokaisesta maasta viesti on tuo, että väärin meni. Vähän samalla tavalla kun se Islannin tyyppi joka oli voittajasuosikki silloin kun koronan takia peruttiin kisat ja sitten seuraavana vuonna sairastui koronaan eikä päässyt lavalle. Se oli mun mielestä todella hienosti tehty järjestäjiltä.
En usko että Käärijää kutsutaan enää esiintymään viisuissa. Korruptoitunut systeemi ei halua että viisukansa muistaa tätä vuoden 2023 epäoikeudenmukaisuuden, ja haluaa että tämä skandaali painuu ikuisiksi ajoiksi unholaan.
Enkä kyllä Käärijänä lähtisikään Ruotsin kisoihin. Jonnekin toiseen maahan ilman muuta.
Ruotsi voitti ja Suomi tuli toiseksi.
Unohda se mitä eilen tapahtui ja mene elämässä eteenpäin.
Uutta matoa koukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Onko Loreen pyrkinyt euroviisuihin 4 kertaa? Eikö tuo ole jo vähän epätovoista? Jos ei lähe ura käyntiin, niin ei lähe...
Ja mistäköhän johtuu? Olisko omassa ihmisiä karkoittavassa persoonassa ja käytöstavoissa mitään syytä?
Vierailija kirjoitti:
Vielä Käärijän kohtaloa enemmän harmittaa, miten nämä musiikkiteollisuuden lobbarit raadit tappavat sen, mitä varten Euroviisut perustettiin. Euroviisut on aivan valtava mahdollisuus tuoda esiin sitä mantereemme kulttuurien ja kielten monimuotoisuutta, sekä kaikkia hienoja paikallisia asioita, joita täällä syntyy. Sen sijaan juryt tekevät kaikkensa, jotta vain mahdollisimman anti-kansallinen amerikkalainen pop-musiikki pärjäisi ja kaikenlainen luovuus jää johdonmukaisesti pisteittä. Jos katselisit Loreenin esitystä tietämättä, mitä maata hän edustaa, kuinka moni ajattelisi laulun ja kappaleen edustavan ruotsalaisuutta? Loreenin esityksessä ei ole pienintäkään viitettä Ruotsiin.
Sveduilla ei totta puhuen edes ole mitä edustaa. Se 10 %gootteja ei ehdi eikä jaksa joka lähtöön (esim. Abba). Nytkin oli joku marokkolainen tms. Ja biisi mahtipontista siirappipoppia. Mutta mahtava ääni ja noin muuten. Ei vaan kolahtanut, ehkä juuri siksi, että oli niin keinotekoinen ja laskelmoitu tuote. Mä tykkäsin Alessandran kappaleesta siksi, että se oli aito, monipuolinen ja siinä oli syvyyttä. Ja lisäksi esitys sekä ääni upeita.
Raati voisi pysyä vain siellä semifinaaleissa tai muodostaa vain 25 % lopputuloksesta jos se raati nyt on oltava. Ja olen tätä mieltä ollut jo kauan ennen käärijähypeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekalaisia mietteitä illasta:
Norjan kokema kohtalo ihmetyttää, miten tuomaristolta ei tullut pisteitä, vaikka suoritus oli hyvä ja yleisö tykkäsi?
Olen tosi yllättynyt Italian hyvästä pärjäämisestä. Ei se huono ollut, mutta vähän plääh.
Tykkäsin yllätyksekseni Ranskasta! Ja olen yllättynyt sen huonosta pärjäämisestä.
Ruotsi ja Loreen. Eihän se huono ollut ja ansaitsi hyvät pisteet sekä yleisöltä että tuomaristolta. Mutta ei niin hyviä kuin sai. Hyvä suoritus, mutta kyllä tuli paljon lisäpisteitä tuomaristolta, koska kyseessä on nimenomaan Loreen ja Ruotsi.
Meidän oma Kärtsä. Oon ihan hurjan ylpeä Käärijästä. Ei ihme että hän voitti yleisön puolelleen. Kiitos Käärijälle, kun tuo niin paljon iloa persoonallaan!
En muista mistä kuulin, että Norjan tuomaristoesitys perjantaina ei ollut laulun puolesta mennyt hyvin.
Mä luin, että hänen täytyi lepuuttaa ääntään puhumatta pari päivää. Sairastellut, flunssaa tms. pitkin kevättä. Onneksi yleisöäänet nostivat viiden parhaan joukkoon. Biisi oli ihan voittaja-ainesta ja mun oma suosikki. 😍
Jep. Norjan kappale ja esitys oli parempi mitä tuo Loreenin tasajalkatanssi, huuto ja uikuttaminen, mutta jostain syystä sitä ei hypetetty samalla tavalla. Tuo oli vain tunkkainen ja blaah ihan kaikilla tavoilla.
Norjan laulajalla on myös tosi vahva ja voimakas, mutta etenkin kauniimpi ja parempi lauluääni mitä Loreenilla.
Ja vielä tuota norjaakin parempi oli se Ranskan kappale. Oikein hyvällä tavalla perinteinen euroviisu ja niin ranskalainen.. Ja mä kun en edes voi sietää sitä ranskalaista rohinaa ;-)
Toisaalta olihan siellä Loreenin veroinen huutolaulaja Portugalillakin. Ja itseasiassa sekin biisi oli parempi mitä tuo tattoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loreen oli kilpailun jälkeisessä haastattelussa kertonut, että olisi halunnut myös olla äänestäjien ykkönen. Näin puhuu henkilö jolle mikään ei riitä. Miten se menikään, ahneella on caccanen loppu. Kolmatta osallistumista odotellessa. Jere kertoi jo ennen finaalia että osallistuu vain kerran. Ruotsi tuskinpa haluaa ensi vuoden kisoihin Käärijää esiintymään, koska yleisön hullaantunut reaktio veisi kaiken huomion. Ei, siellä on Måns, Cornelia, Carola ja Abbat sun muut.
Loreenille ei mikään riitä, koska ura ei lähtenyt kansainväliseen lentoon edellisen voiton jälkeenkään. Nyt hän on nelikymppinen ja se esiintyjän urahuippu meni jo.
Nelikymppinen?? Luulin ainskin viisikymppiseksi filleri-injektioiden täyttämine kasvoineen. Muutenkin todella elähtäneen oloinen.
Onko fillereitä? Ihmettelen siinä tapauksessa miten on jättänyt nuo Grand Canyon -nasolabiaalit täyttämättä...
Olen vähän pettynyt lopputulokseen. Tiesin kyllä, että Ruotsi voittaa raatiäänet, mutta noin iso kaula toisena olevaan oli aika naurettavaa. Finaalissa oli monta muuta biisiä, jotka olisivat ansainneet raadeilta paljon enemmän, Ranska esimerkiksi (vai vetikö La Zarra jury showssa sitten niin huonosti). Muutenkin koko show oli pientä vihjailua ja petailua Ruotsin voiton suuntaan. Loreen saattaa olla viisuhistorian kyseenalaisin ja ristiriitaisin voittaja. Ei sillä, hän on fantastinen esiintyjä ja kappale on myös ihan kiva, mutta biisi ei mielestäni ollut koko kisan paras.
Suuret kiitokset Käärijälle upeasta showsta! On ollut mahtavaa seurata hänen matkaansa viisuihin ja 2. sija on todella hieno suoritus! Hän oli alusta asti selkeä katsojien suosikki ja eilisen finaalin yleisön reaktiot kertoivat kuka on todellinen voittaja
Vierailija kirjoitti:
Hyvät kisat, ei yhtään onnellista kilpailijaa. En usko, että Lortsukaan on kovin iloinen tällaisesta voitosta.
No niinpä, oli kyllä jotenkin surullinen lopputulos koko viisuille :( Tuskin Loreenkaan on kovin onnellinen nyt.
Oho nyt on Käärijän instagramissa jo 311 000 seuraajaa. On noussu aika paljon lyhyessä ajassa.
Käärijälle kunnon torijuhlat ja Tänään vastaanotto lentokentällä. YouTubeen kuvaus myös ulkomaalaisille faneille. Eli Käärijä lentoasemalla noin 18.00 jälkeen, tapaa faneja myös
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomat kirjoittaa Euroviisujen tuomaroinnista: "Raadit arvioivat esityksiä laulajien äänikapasiteetin ja lavaesiintymisen sekä kappaleen sävellyksen, omaperäisyyden ja yleisen vaikuttavuuden perusteella."
Tuomaristolta taisi mennä ohi että Loreenin voittobiisi "Tattoo" on kopio Ukrainalaisesta "V plenu" -kappaleesta. Eli kappaletta ei voi kutsua omaperäiseksi.
Ruotsille kohta 1, kaikki muut Käärijälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loreen oli kilpailun jälkeisessä haastattelussa kertonut, että olisi halunnut myös olla äänestäjien ykkönen. Näin puhuu henkilö jolle mikään ei riitä. Miten se menikään, ahneella on caccanen loppu. Kolmatta osallistumista odotellessa. Jere kertoi jo ennen finaalia että osallistuu vain kerran. Ruotsi tuskinpa haluaa ensi vuoden kisoihin Käärijää esiintymään, koska yleisön hullaantunut reaktio veisi kaiken huomion. Ei, siellä on Måns, Cornelia, Carola ja Abbat sun muut.
Loreenille ei mikään riitä, koska ura ei lähtenyt kansainväliseen lentoon edellisen voiton jälkeenkään. Nyt hän on nelikymppinen ja se esiintyjän urahuippu meni jo.
Nelikymppinen?? Luulin ainskin viisikymppiseksi filleri-injektioiden täyttämine kasvoineen. Muutenkin todella elähtäneen oloinen.
Onko fillereitä? Ihmettelen siinä tapauksessa miten on jättänyt nuo Grand Canyon -nasolabiaalit täyttämättä...
Näkeehän tuon. Ehkä noiden valtavien kraatereiden täyttäminen olisi liian ilmiselvää.
Vierailija kirjoitti:
Tirsk. Mutta joo Melloissa on tollainen kulttuuri. Siellä on joka vuosi samoja naamoja. Yrittävät yhä uudelleen ja uudelleen ja uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Loreen käyttäytyi jotenkin omituisesti sen pisteytyksen aikana. Oli myös ulkonäöllisesti jotenkin omituinen. Ihan kuin jonkun aineen vaikutuksen alaisena?
Meidän 20 henkilön (seitsemästä eri maasta) viisukatsomossa oli puolet ensikertalaisia eivätkä siis tunteneet ketään artistia/mitään biisiä etukäteen.
Kukaan ei tykännyt Ruotsista tai tajunnut esityksen hienoutta.
Ja kysyivät pisteidenlaskun aikana että onko tuo kännissä/aineissa/normaali...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekalaisia mietteitä illasta:
Norjan kokema kohtalo ihmetyttää, miten tuomaristolta ei tullut pisteitä, vaikka suoritus oli hyvä ja yleisö tykkäsi?
Olen tosi yllättynyt Italian hyvästä pärjäämisestä. Ei se huono ollut, mutta vähän plääh.
Tykkäsin yllätyksekseni Ranskasta! Ja olen yllättynyt sen huonosta pärjäämisestä.
Ruotsi ja Loreen. Eihän se huono ollut ja ansaitsi hyvät pisteet sekä yleisöltä että tuomaristolta. Mutta ei niin hyviä kuin sai. Hyvä suoritus, mutta kyllä tuli paljon lisäpisteitä tuomaristolta, koska kyseessä on nimenomaan Loreen ja Ruotsi.
Meidän oma Kärtsä. Oon ihan hurjan ylpeä Käärijästä. Ei ihme että hän voitti yleisön puolelleen. Kiitos Käärijälle, kun tuo niin paljon iloa persoonallaan!
En muista mistä kuulin, että Norjan tuomaristoesitys perjantaina ei ollut laulun puolesta mennyt hyvin.
Mä luin, että hänen täytyi lepuuttaa ääntään puhumatta pari päivää. Sairastellut, flunssaa tms. pitkin kevättä. Onneksi yleisöäänet nostivat viiden parhaan joukkoon. Biisi oli ihan voittaja-ainesta ja mun oma suosikki. 😍
Jep. Norjan kappale ja esitys oli parempi mitä tuo Loreenin tasajalkatanssi, huuto ja uikuttaminen, mutta jostain syystä sitä ei hypetetty samalla tavalla. Tuo oli vain tunkkainen ja blaah ihan kaikilla tavoilla.
Norjan laulajalla on myös tosi vahva ja voimakas, mutta etenkin kauniimpi ja parempi lauluääni mitä Loreenilla.
Ja vielä tuota norjaakin parempi oli se Ranskan kappale. Oikein hyvällä tavalla perinteinen euroviisu ja niin ranskalainen.. Ja mä kun en edes voi sietää sitä ranskalaista rohinaa ;-)
Toisaalta olihan siellä Loreenin veroinen huutolaulaja Portugalillakin. Ja itseasiassa sekin biisi oli parempi mitä tuo tattoo.
täysin samaa mieltä ja onneksi suomen telessä annettiin norjalle 12pistettä ja ruotsille 0. oli muuten täysin päinvastainen kuin suomijury joka tietty antoi ruotsille 12p ja norjalle 0p. kyllä oikeasti hävettää noi meidän juryt jokavuosi.
Tiedän.