Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrataan vielä:
Suomen jurypisteet / yleisöpisteet Ruotsille:
2022 Hold me closer: 12 / 8
2021 Voices: 5 / 3
2019 Too late for love: 12 / 7
2018 Dance you off: 8 / 0
2017 I can't go on: 12 / 6
2016 If I were sorry: 12 / 10Ruotsin jury / tele Suomelle:
2022 Jezebel: 0 / 7
2021 Dark side: 0 / 12
2019: DNQ
2018: Monsters: 3 / 6
2017: DNQ
2016: DNQEttä näin... sentään Tussen tussahdus kuvastui vähäsen pistemäärässä, mutta edes silloin ei kehdattu jättää pisteittä.
I can't go on on tavallaan lähivuosien suosikkikappaleeni Ruotsilta koska se on niin Ruotsimuovia että kääntyy takaisin viihdyttäväksi. Ja sillekin on Suomen raati lätkäissyt täydet pisteet...
Dance you offin täydellistä mahalaskua yleisöäänissä en ehkä vieläkään tajua. Sehän oli ihan kiva. Miten on mahdollista että sai vain 3 pistettä, kaikilta äänestysmailta? 😅
Vierailija kirjoitti:
Onko Euroviisut ollut aiemmin muka näin suosittu juttu Suomessa? Että hypetetään kuukausien ajan etukäteen.
Ei ole tällaista ollut ikinä missään asiassa. Kaupat, kaupungit, Finnair, laivayhtiöt, somevaikuttajat, ihan kaikki on tässä huumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsytti toi Hesarin kirjotus, jossa Käärijää vähän vihjattiin tavikseksi, "pieni peikko", "pömppövatsa", "Jere Vantaalta".
Vähän faktoja Hesarille:
1. Käärijä on paremman näköinen kuin 95 % suomalaisista miehistä.
2. Käärijä on karismaattisempi kuin 99,9 % maailman ihmisistä.
3. Käärijä on huikea räppäri, rytmi ja äänenhallinta on huippua.
4. Käärijä on mahtava esiintyjä ja hänessä näkyy vuosien live-esiintymisten kokemus.
Ei todellakaan mikään tavisjannu.
Oho, tosifani siellä😂 Taidat olla rakastunut. Minusta Käärijä on ihan tavallisen näköinen mies, hieman treenaamaton masu. Laulaa hän ei osaa pätkääkään.
Ulkonäköä on paha arvostella.Se,mitä näkee voi muodostua niin monista asioista.Tässä viisupöhinässä,kun on katsellut ja kuunnellut Jeren haastatteluja,niin omakin kantani on muuttunut.
Aluksi,kun en ollut kuullut kaverista yhtikäs mitään ajattein,että on hieman erikoisen näköinen kaveri.(Johtuen lähinnä hiuksista).Nyt,kun minulta kysyttäisiin, niin sanoisin, että ihan mukavannäköinen kaveri.Kaikki tämä johtuu siitä syystä, mitä olemme nähneet kaikkialla.Ihana hymy, kauniit silmät ja katse sekä ainakin minut lumonnut nauru.Ei todellakaan ole tyypillinen suomalainen mies ja siitä olen satavarma.
Mitäpä, jos Käärijä olisi nainen? Joka esiintyisi paidattomana eikä osaisi laulaa? Olisiko edelleen hurmaava hymy ja lumoava nauru? Niinpä😁
No,onhan siellä esimerkiksi Blanka ja Noa, mutta no, no, no. Kumpikaan ei pärjää Kärtsärille.
Niin, heidät haukutaankin maan rakoon.
Blankaa vainotaan siksi, että hänet valittiin voittajaksi, vaikka kansa olisi halunnut toiseksi tulleen edustavan Puolaa. Minusta oli Käärijän pelokkuutta poistaa heidän tapaamisensa yhteiskuva Instasta kun Blankan haukkujat vyöryivät sinnekin.
Jokainen järkevä ihminen ymmärtää, että nuo vainoajat eivät ole ihan terveitä ja heillä riittää joutoaikaa. Se on heille voitto jos poistetaan joku kuva, jossa Blanka ja Käärijä ovat Warnerin yhteiskuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon vissiin ihan yksin mielipiteeni kanssa, mutta mua se Sveitsin komeääninen mieslaulaja onnistui koskettamaan. Ruotsin kappale ei tee samaa. Pidän raskaamman musiikin ystävänä Saksasta ja Suomesta. Ukrainalla on myös hyvä biisi, ehkä myös Ranskan ja Italian voisin nostaa ja Kroatian viihdearvon vuoksi. Myös Moldova ja Slovenia on ihan meneviä. Australia ei jäänyt mieleen vaikka moni sitä hehkuttaa.
En pidä Puolasta, Israelista, Espanjasta tai Portugalista, Tsekki on siinä rajoilla. Muut on aika yhdentekeviä. Norja on ok, samoin Itävalta ja Viro samaa perushyvää kastia. Tänään toivon voittoa Suomelle, koska Lordista on aikaa. Se oli silloin todellakin yllätys, en olisi yhtään osannut odottaa.Oho, sekoitin Moldovan ja Belgian keskenään. Lisätään tykkäysosastolle vielä Armenia.
Belgia on kappaleen Relight My Fire uudelleenlämmitys. Olisi reilumpaa laulaa sitä coverina kuin väittää laulavansa omaa biisiään.
Vierailija kirjoitti:
Georgian putoamista mietin vielä. Se oli artistille varmasti erityisen kova paikka, kun hän on Junior Eurovisionin joskus voittanut. Eiköhän Iru ajatellut, että nyt sitten isoon kisaan näyttämään.
Biisissä ei ollut mitään vikaa. Hieno kappale ja hieno esitys.
Täällä puhutaan Käärijähypestä vaikka Loreenin ja Alessandran biisit soineet spotifyssa enemmän. Myös Tiktokissa ovat todella suosittuja. Tämä hype on valitettavasti hieman kupla vaikka itekin haluaisin muuta uskoa.
Amerikkalaiset saavat äänestää, mitä luulette heidän suosikikseen? Israel?
Mitä Käärijä vihreää teillä on kotona ?
Minulla
- 2 akkupankkia
- avaimen hihna
- kauppakassi
- minttu jäätelö
Näillä pitäs viisu ilta mennä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että katsojat kiinnittävät niin paljon huomiota siihen meneekö laulu ihan nuotilleen. Raadit tietenkin kiinnittävät siihen huomiota, mutta miettikää nyt sitä tilannetta kun ihmiset katsoo viisuja. Yleensä siinä mässätään herkkuja ja kommentoidaan katsottua kavereiden/perheen kesken sen sijaan että kuunneltaisiin biisejä kuin kriitikot konsanaan. Jos biisi on muuten hyvä, harva tuskin huomaa lyhyttä heikompaa lauluosuutta.
Tässä kohtaa vaikuttaa huiman paljon se, mikä kohta laulusta on pätkäisty puhelinäänestyksen muistutuskohtaan. Semissä harmitti niin lujaa se, että Cha-cha-chasta reminderina oli aivan lälly ja mitäänsanomaton osa laulua. Se antoi niin väärän kuvan siitä, vei kerta kaikkiaan fiilikset. Näihin pitäisi kiinnittää huomiota.
Ilmeisesti edelleen on se sama kohtaus. Moni on miettinyt, kuka päättää ne kohdat, mutta ilmeisesti siis jokaisen maan delegaatio saa itse päättää mutta päätös pitää tehdä jo harjoituksissa. Jos myöhemmin tämä kohta menee huonosti ei sitä saa enää vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan Käärijähypestä vaikka Loreenin ja Alessandran biisit soineet spotifyssa enemmän. Myös Tiktokissa ovat todella suosittuja. Tämä hype on valitettavasti hieman kupla vaikka itekin haluaisin muuta uskoa.
Ei todellakaan ole. Seuraapa jotain muutakin kuin Spotifyta. Monet ei käytä sitä ollenkaan.
Spotifyn kuuntelukerrat:
Alessandra 45 172 730
Loreen 56 469 534
Käärijä 20 682 975
Eli se siitä hypestä. Käärijäfanit erottuu hyvin yleisöstä joten niihin kiinnittä huomiota. Loreenilla ja Noelillakin faneja riittää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla
- 2 akkupankkia
- avaimen hihna
- kauppakassi
- minttu jäätelöNäillä pitäs viisu ilta mennä :)
Kaitaliina, leikkuulauta ja vuosi sitten virkkaamani musta pipo, jossa neonvihreä raita. :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla
- 2 akkupankkia
- avaimen hihna
- kauppakassi
Villapaita. Peikonlehden uusin lehti. Kynsilakkaa. Meikkivoideputkilo. Näillä voittoon 😅👍.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijästä CNN artikkelissa.
https://amp.cnn.com/cnn/2023/05/13/uk/eurovision-song-contest-2023-gran…
Onkohan Käärijäkin tavannut kuningas Charlesin :D jostain syystä ajatus huvittaa
Eikös BBC alkuviikosta kirjoittanut jonkun otsikon cha-cha-Charlie? Jäi vain tuo nimitys mieleen.. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla
- 2 akkupankkia
- avaimen hihna
- kauppakassi
Kaitaliina, leikkuulauta ja vuosi sitten virkkaamani musta pipo, jossa neonvihreä raita. :)
vuosia*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mediassa kirjoitellaan vain Käärijästä ja Loreenista. Mihin Israel on jäänyt? Youtubessa Israililla on edelleen eniten tykkäyksiä. On pitänyt Käärijään koko ajan 2000 tykkäyksen kaulaa. En yhtään ihmettelisi, jos yksisarvinen voittaa koko viisut. Sitä en toki toivo, mutta näköjään suureen yleisöön tämä uppoaa jostain ihmeen syystä.
Tällä jumppatytöllä on 2 miljoonaa seuraajaa instassa. Että ihan hyvin saattaa kiilata eteen, Lortsu ja Kärtsä jää instatilastoissa kauas taakse.
Paljonko sillä färsaarelaisella oli seuraajia? Eikä päässyt edes finaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon vissiin ihan yksin mielipiteeni kanssa, mutta mua se Sveitsin komeääninen mieslaulaja onnistui koskettamaan. Ruotsin kappale ei tee samaa. Pidän raskaamman musiikin ystävänä Saksasta ja Suomesta. Ukrainalla on myös hyvä biisi, ehkä myös Ranskan ja Italian voisin nostaa ja Kroatian viihdearvon vuoksi. Myös Moldova ja Slovenia on ihan meneviä. Australia ei jäänyt mieleen vaikka moni sitä hehkuttaa.
En pidä Puolasta, Israelista, Espanjasta tai Portugalista, Tsekki on siinä rajoilla. Muut on aika yhdentekeviä. Norja on ok, samoin Itävalta ja Viro samaa perushyvää kastia. Tänään toivon voittoa Suomelle, koska Lordista on aikaa. Se oli silloin todellakin yllätys, en olisi yhtään osannut odottaa.Oho, sekoitin Moldovan ja Belgian keskenään. Lisätään tykkäysosastolle vielä Armenia.
Belgia on kappaleen Relight My Fire uudelleenlämmitys. Olisi reilumpaa laulaa sitä coverina kuin väittää laulavansa omaa biisiään.
Gustaph on musta ihana ja esitys menevä, MUTTA...
Tää vois olla oikeesti joku B-luokan ysäribiisi joka tulisi Spotifyltä mun suositukseksi (kuuntelen paljon tän tyylistä musiikkia ajaessani autoa ja Relight my fire on mun yhdellä kuuntelu listalla😅).
Oisin sillee, no ihan kiva. Mutta en ajattele silleen, vau, pitäspä tän olla joku top 5 euroviisuissa.
Jos raadit ränkkää tän Käärijän ohi jonka biisi on enemmän yksilöllinen, kansansuosikki ja luo jotain uutta, sanon kyllä FFS😤. Eurojuryt meinaan taisi tehdä näin...
Vierailija kirjoitti:
Ketä Suomen raadissa on? Että tietää boikotoida kyseisiä henkilöitä jos ja kun antavat Ruotsille täydet pisteet jälleen kerran. Hävettää jo etukäteen. Näiden raatien tarkoitus oli estää se, että naapurimaita äänestetään.
Muakin ärsyttää (lievästi ilmaistuna) jo valmiiksi se 12 pojoa mikä sinne taas lirvahtaa kuin itsestäänselvyytenä.
Mun amerikkalainenkin mies tykkää Käärijästä!
Balladit ovat raatien suosikkeja. Rockia on kuunneltu jo yli 60 vuotta. Ei se voi olla enää kovin yllättävää, että joku kappale esitetään rock-versiona. Raatien osaamattomuutta jos ei osata arvostella muuta kuin balladeja ja tanssibiisejä.