Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Näin unta, että Käärijä oli kolmas.
Mulla on sama tunne. Toki haluaisin että Käärijä voittaa mutta toi Lortsun voitto on jo niin pedattu ja juryt on mitä on. Ja kukaties vaikka edes 3 sijaa ei heru. Mut mitäpä tuota etukäteen murehtii
Pessimisti ei pety. Niin monesti juryt ei vaan arvosta. Aina saa olla sillee, jaha. Tämäkin mitäänsanomaton geneerinen luritus pärjää😒 monesti aina yllätyn kuinka paskoja biisejä nostetaan ylös. 🙈
Tänä vuonna itselläni on niin paljon suosikkeja mistö pidän tosin että en ihmettele jos kilpailu on kovaa. Yleensä en niin monista kappaleista edes perusta 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku selvittänyt äänestysprosessia?
Täällä kysyttiin voiko Suomea äänestää ollessaan ulkomailla, mutta oliko niin, että liittymänkin pitäisi olla silloin joku muu kuin suomalainen?
Juu maan ja liittymän pitää täsmätä. Äänestän itse Tsekistä ja semissä appi kysyi että olet sijaintisi perusteella Tsekissä, onhan myös liittymäsi sieltä koska muuten ääntäsi ei rekisteröidä.
Tarvitseeko äänestämiseen siis myös jonkun appin, vai onnistuuko vaan hankkia joku edullinen paikallinen SIM-kortti ja soittaa johonkin nroon?
Paikallinen SIM ja soitat Eurovision.tv:n ohjeiden mukaan.
Yken apinan vikaantuu heti ensiminuuteilla ja 30-40 000 ääntä ei mennyt edes läpi. Siksi en luota appeihin.
Yken apina = Ylen appin. Ei autocorrect ihan väärässäkään ollut 🤣. Oikein nimitti appia.
Kyllä se autocorrect vaan joskus tietää 😂😂😂.
Mä itse äänesti Eurovision apin kautta tekstarilla, hyvin toimi.
UMK-appi on hanurista. Kannattaa mieluummin äänestää ihan tavallisella tekstiviestillä. Minä olen tehnyt kuvakaappauslistan äänestysnumeroista ja siten pystyn nopeasti äänestämään 20 ääntäni siten, että menee minun rankingin mukaan neljälle parhaimmalle. Siinä Viro on ensimmäinen, Tšekki toinen, Kroatia kolmas ja Espanja neljäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ootte vähän vanhempia niin oliko Lordin voitto täysin yllätys vai millanen sillon oli tunnelma? ei tietenkään voi tähän päivään verraata kun digitalisaatio on aivan yö ja päivä, mutta kiinnostaa tuo, että oliko lordin voitto yllätys vai odotettu?
Oli se kyllä todellinen yllätys.
Joo, muistan vaan innostuneen tunnelman siitä, että kerrankin lähetettiin jotain persoonallista Euroviisuihin. Oli odotukset, että jos pääsisi edes top10 mutta voitosta ei mun mielestä kukaan uskaltanut edes puhua ääneen.
Pistelaskun muistan loppuikäni. Jos youtubesta löytyy sellainen, missä on mukana Paasosen ja Pelkosen selostus, niin kannattaa katsoa.
onko Suomella tosiaan mahdollisuudet voittaa?
Ja jos upeista nuoteista puhutaan - tämä Pastora on ihan omissa sfääreissään.
Vierailija kirjoitti:
Jenkeistä tulee varmaan pajon ääniä Noelille, koska siellä asuu Israelilaisia. Plus että jenkit ova tunnetusti kielinirsoja eli tykkäävät englanninkielisistä kappaleista.
Kukaan viisuesiintyjä ei ole minkään Euroopan ulkopuolisen maan top 200 striimauslistoilla. Noan striimauskerrat Euroopassakin on yllättävän matalat.
Tässä vähän Käärijän tuomaa iloa ja valoa päivään, viisupäivän kunniaksi (pahoittelen jos joku häiriintyy useista Youtubelinkeistä)
(Osa kaks löytyy myös netistä)
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kyllähän Käärijän ympärille on syntynyt tietty kupla, koska ensimmäistä kertaa ikinä meillä on edustaja, jolla mahdollisuudet top5. Kuitenkin kun katsoo Spotifyn ja Youtuben katselukertoja, niin kyllähän esim. Norjalla ja Ruotsilla on kuuntelukertoja paljon enemmän.
Ei siinä, olisihan se mahtavaa jos oltaisiin edes sijalla viisi.
Spotifystä en tiedä, mutta ainakin semifinaalivideoista Suomella on enemmän katseluita ja tykkäyksiä kuin Ruotsilla ja Norjalla. Katseluissa menee edelle vain Kroatia (ehkä shokkiarvon/outouden vuoksi) ja tykkäyksissä Israel. Suomen videossa 61 t tykkäystä Ruotsilla 53 t.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Käärijä vihreää teillä on kotona ?
Minulla
- 2 akkupankkia
- avaimen hihna
- kauppakassi
- minttu jäätelöNäillä pitäs viisu ilta mennä :)
Kaitaliina, leikkuulauta ja vuosi sitten virkkaamani musta pipo, jossa neonvihreä raita. :)
Herneitä pakasteessa
Vierailija kirjoitti:
Ärsytti vain lukea tuo ruotsalaisten analyysi. Vaikka totta se varmaan on.
Se on yhden Ruotsi-lasit päässä olevan kirjoitus. Jätti Alikan mahdollisimman vähälle huomiolle, koska tietää Alikan olevan kilpailemassa samoista äänestäjistä kuin Loreen.
Kun kerran ulkonäkö on ruotsalaisille tärkeämpää kuin meille niin eikö muka olisi voinut yhtä kaunista sanaa sanottua Alikan kauniista pukeutumisesta ja stailauksesta? Sen lisäksi mimmi on kuin kotonaan kameroiden edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kysyttiin voiko Suomea äänestää ollessaan ulkomailla, mutta oliko niin, että liittymänkin pitäisi olla silloin joku muu kuin suomalainen?
Juu maan ja liittymän pitää täsmätä. Äänestän itse Tsekistä ja semissä appi kysyi että olet sijaintisi perusteella Tsekissä, onhan myös liittymäsi sieltä koska muuten ääntäsi ei rekisteröidä.
Tarvitseeko äänestämiseen siis myös jonkun appin, vai onnistuuko vaan hankkia joku edullinen paikallinen SIM-kortti ja soittaa johonkin nroon?
Paikallinen SIM ja soitat Eurovision.tv:n ohjeiden mukaan.
Yken apinan vikaantuu heti ensiminuuteilla ja 30-40 000 ääntä ei mennyt edes läpi. Siksi en luota appeihin.
Yken apina = Ylen appin. Ei autocorrect ihan väärässäkään ollut 🤣. Oikein nimitti appia.
Kyllä se autocorrect vaan joskus tietää 😂😂😂.
Mä itse äänesti Eurovision apin kautta tekstarilla, hyvin toimi.
UMK-appi on hanurista. Kannattaa mieluummin äänestää ihan tavallisella tekstiviestillä. Minä olen tehnyt kuvakaappauslistan äänestysnumeroista ja siten pystyn nopeasti äänestämään 20 ääntäni siten, että menee minun rankingin mukaan neljälle parhaimmalle. Siinä Viro on ensimmäinen, Tšekki toinen, Kroatia kolmas ja Espanja neljäs.
Mä käytän Euroviisujen virallista appia.
Mulla on ollu koko kevään kutina että Norja yllättää. Ja nyt vielä saivat perskule hyvän esiintymisspotinkin🙄 Semissähän tuo jäi jälkeen siltä esiintymispaikalta. Muistanutkaan enää lopussa
Ranskasta ollut sama tunne mutta se on vain tippunut oddseissa. En tiedä..
Semissä australian esityksen nähtyäni uskon että se tulee pärjäämään paremmin kuin oddseissa.
Sveitsistä on ollut kutina että top10 häämöttää.
Muusta en osaa sanoa. On tosi hankala ennustaa mitkä on lopullinen järjestys miten nämä sijoittuu koska on paljon vahvoja ja esiintymisjärjestyskin merkkaa ja voi syödä joidenkin ääniä.
Vierailija kirjoitti:
En usko että katsojat kiinnittävät niin paljon huomiota siihen meneekö laulu ihan nuotilleen. Raadit tietenkin kiinnittävät siihen huomiota, mutta miettikää nyt sitä tilannetta kun ihmiset katsoo viisuja. Yleensä siinä mässätään herkkuja ja kommentoidaan katsottua kavereiden/perheen kesken sen sijaan että kuunneltaisiin biisejä kuin kriitikot konsanaan. Jos biisi on muuten hyvä, harva tuskin huomaa lyhyttä heikompaa lauluosuutta.
Käärijän juryssa laulu meni paremmin kuin koskaan aiemmin. Nyt finaalishowssa ottaa vain kovasti kontaktia kameraan ja yleisöön näyttää hymyä sekä niitä kauniita silmiään koko maailmalle. Nyt ei ole enää jury-mörköä niskassa.
Muistakaahan olla äänestämättä Ruotsia.!
Suomen pahin kilpailija tänään.
😎
Vierailija kirjoitti:
Käärijän voittoakin suurempi ihme olisi, jos Suomen raati ei antaisi 12 pistettä Ruotsille. Varmaan antaisivat koko 58 pisteen jurypotin Ruotsille jos se olisi mahdollista
Toimivat kuin Pavlovin koirat. Tuosta saisi kirjoitettua hieman kipakat biisinlyriikat.
Vierailija kirjoitti:
Suomen pahin kilpailija tänään.😎
Äänestäkää Alikaa Virossa. Hän on Loreenin pahin kilpailija, jonka jury meni nappiin. Loreenilla oli ollut hankaluuksia ja siksi he vääntävät kuvaamisesta nyt BBC:n kuvaajien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei peukut sulle fiiliksen ylläpidosta. Asuinpaikkasi perusteella ainut tunnistettavissa oleva fani täällä.
Itse olen Norjassa, mutta harmittavasti suomalainen liittymä.Mikset vaihda siihen SIM-korttia? Ei sitä varten tarvi olla kuin suoristettu metallinen paperiklemmari, jolla kortin paikka aukeaa ja kortin voi vaihtaa. Kerrot vaikka, että jos on hätä niin tavoitat viisujen aikana numerosta 123456 jne.
Eikö sen voi vaihtaa ihan vaan sen äänestyksen ajaksikin, eli vähän ennen kuin äänestys alkaa, niin kortti puhelimeen ja heti kun on saanut äänet annettua, niin oma kortti takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että katsojat kiinnittävät niin paljon huomiota siihen meneekö laulu ihan nuotilleen. Raadit tietenkin kiinnittävät siihen huomiota, mutta miettikää nyt sitä tilannetta kun ihmiset katsoo viisuja. Yleensä siinä mässätään herkkuja ja kommentoidaan katsottua kavereiden/perheen kesken sen sijaan että kuunneltaisiin biisejä kuin kriitikot konsanaan. Jos biisi on muuten hyvä, harva tuskin huomaa lyhyttä heikompaa lauluosuutta.
Käärijän juryssa laulu meni paremmin kuin koskaan aiemmin. Nyt finaalishowssa ottaa vain kovasti kontaktia kameraan ja yleisöön näyttää hymyä sekä niitä kauniita silmiään koko maailmalle. Nyt ei ole enää jury-mörköä niskassa.
Tämä. Katseet kameraan samaan tyyliin kuin UMK:ssa, niin hyvin menee. Sen kielen voi tosin jättää siihen yhteen kohtaan, mihin se on taustakuvan perusteella tarkoitettukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen pahin kilpailija tänään.😎
Äänestäkää Alikaa Virossa. Hän on Loreenin pahin kilpailija, jonka jury meni nappiin. Loreenilla oli ollut hankaluuksia ja siksi he vääntävät kuvaamisesta nyt BBC:n kuvaajien kanssa.
Mistä kuvaamisesta!?
Jep. Kyllähän Käärijän ympärille on syntynyt tietty kupla, koska ensimmäistä kertaa ikinä meillä on edustaja, jolla mahdollisuudet top5. Kuitenkin kun katsoo Spotifyn ja Youtuben katselukertoja, niin kyllähän esim. Norjalla ja Ruotsilla on kuuntelukertoja paljon enemmän.
Ei siinä, olisihan se mahtavaa jos oltaisiin edes sijalla viisi.