Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Käärijän-vihreää: Shampoopullo. Pidän sitä kädessä esityksen ajan. Ehkäpä jopa laulaa luikautan siihen jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijästä CNN artikkelissa.
https://amp.cnn.com/cnn/2023/05/13/uk/eurovision-song-contest-2023-gran…
Onkohan Käärijäkin tavannut kuningas Charlesin :D jostain syystä ajatus huvittaa
Eikös BBC alkuviikosta kirjoittanut jonkun otsikon cha-cha-Charlie? Jäi vain tuo nimitys mieleen.. 🤔
Siis cha-cha-Charles. Jäi itse juttu lukematta, mitähän siellä olisi ollut?
Vierailija kirjoitti:
Mun amerikkalainenkin mies tykkää Käärijästä!
Kuinka monta miestä sulla on?
Toisaalta, jenkeistä ke ketkä kattoo viisuja saattaa juuri etsiä jotain erikoisia tekeleitä myös. Ne on meinaan kilpailun suola ja erottaa ne geneerisistä jenkkibiiseistä. Haluan ainakin uskotella itelleni näin 😄 mun mielestä eniten ansaittu voitto on sillä kuka on kansan suosikki. Jos se on Loreen, niin fine. Jos raadit nostaa Loreenin voittoon niin se ei ole niin fine.
Oon seurannut viisuja monta, monta vuotta. Usein oon suomalaiseen tapaan hävennyt Suomen esityksiä, siksikin että en ole oikein tykännyt niistä. Toki silti aina toivonut Suomelle menestystä.
Tykkään Käärijästä tosi paljon euroviisukuplan ulkopuolellakin - hulvaton ja hauska banger, joka soinee suomalaisissa tapahtumissa tämän kevään jälkeenkin. Silti mua ei nyt harmita, vaikka kisamenestystä jäisi vaatimattomaksi. Ihan siksi, että Cha cha cha on tuottanut iloa niin paljon minulle ja niin monelle muulle. Hauska, harmiton ja tervetullut on tämä kansallinen Käärijä-huuma. Omanlaisensa voitto jo nyt!
Vierailija kirjoitti:
Ärsytti vain lukea tuo ruotsalaisten analyysi. Vaikka totta se varmaan on.
Hänhän kehui Käärijän biisiä sikahyväksi ja se lauluhomma on sellainen, jota monet ollaan jännätty koko kevät ja näillä nyt mennään. Kakkoseksi ennusti 👍. Loreenin osalta, no, nää on tunneasioita, hehkutus ei uppoa jos itse ei pääse siihen hypeen.
Muuten oli vähän sellaista lyttäämistä paikoin, vaikka en ehkä niistäkään ollut useimmiten täysin eri mieltä. Luulen kyllä ettei vaikkapa Saksa mitään nollille jää, Suomestakin tulee yleisöääniä varmasti.
Mikähän siinä Loreenin kappaleessa on muka niin hyvää. Itse en pidä edes hänen lauluäänestään. Esiintyminenkin oli väsynyttä, tympeää. Liian varma suosiostaan.
Kun Loreen tuo Ruotsille seitsemännen viisuvoiton, lähden heti voiton jälkeen Helsingin kauppatorille ruotsinlippu kädessä. Ja soitan kajareista Loreenin ihanaa tattoo biisiä!
Kuka lähtee mukaan?
Vierailija kirjoitti:
QX on yleensä joka vuosi yksi parhaista arvioijista, mitkä biisit pärjäävät ja miten loppujen lopuksi käy, kannattaa lukea.
https://www.qx.se/noje/247157/ja-loreen-vinner-betyg-tippning-infor-kva…
Ihme kun väittää Käärijän esityksen olevan punkkia ja poppia. Ja todella ikävästi kommentoi Viron Alikaa, jonka äänivarat ovat paremmat kuin Loreenilla. Miksi pitää lähteä arvioimaan lehteen musiikkia jos ei perehdy kunnolla ja ajoissa kappaleen taustoihin, tarinaan jne?
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin jury ois äänestäny umkissaki benjaminiä🙄
Surkeinta laulajaa ja ihan äänestivät varmaan vit tuilakseen :D ihana naapuri meillä, not.
Muistakaas Spotifyn ja Youtuben katselukertojen tuijottajat että finaali on se tärkein hetki kappaleen tunnettavuudelle. Suurin osa katsojista ei edelleenkään katso kuin finaalin ja heillä ei ole mitään käsitystä siitä, että mitä tarjontaa viisuissa tänä vuonna on.
Valitettavasti voittajat (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) ovat ne, jotka jäävät ihmisten mieleen. Harvoin näistä kisoista mitään listahittejä syntyy kuin omassa maassa. Ei jotain Verkaa tiedä kuin viisufanit. Eli jos Käärijä havittelee u l ko m a a n kiertueita, se onnistuu vain voitolla. K o t i m a a n markkinat on toki jo avannut.
(viesti menee sensuuriin jostain ihmeen syystä joten siksi muokattu ihmeelliseksi.)
Näin unta, että Käärijä oli kolmas.
Suomesta ei ainakaan kannata Loreenia äänestää.
Tunnelmoidaan hetki mennyttä - tässä se todellinen "tämän olisi pitänyt voittaa"
Vierailija kirjoitti:
Spotifyn kuuntelukerrat:
Alessandra 45 172 730
Loreen 56 469 534
Käärijä 20 682 975Eli se siitä hypestä. Käärijäfanit erottuu hyvin yleisöstä joten niihin kiinnittä huomiota. Loreenilla ja Noelillakin faneja riittää.
Niin paljon kuin haluankin käärijän voittavan, en jotenkin siihen usko. Ulkomaalaiset on usein tosi kohteliaita ja kehuvat. Joka tapauksessa hyvä sijoitus varmasti tulee. Vaikea uskoa että Suomi jäisi viimeiseksi. Hienoa työtä tehneet koko poppoo kuitenkin.
Itse löysin euroviisut vuonna 2016. Olen sen jälkeen yhä enemmän ja enemmän alkanut seurata viisuihin liittyvää keskustelua ja julkaistuja biisejä jo kuukausia aiemmin. Täytyy sanoa että tämä vuosi on ollut lempparini tähänastisista
koska Käärijän biisi iski heti kuin leka.
Kävin heti eka kuuntelukerralla tunteiden sekamelkskan ihmetyksestä ja hämmennyksestä suureen iloon. Samanlainen tunne tuli kuin Blind Channelin kohdalla heti että tää voittaa UMK:n.
K:n persoona ja hänen edustuksensa on ollut jotain aivan mainiota.
Suomi on päässyt ihan suomen kielisellä biisillä saamaan osansa euroviisuhuumasta ja Käärijä on ollut siellä aivan mahtavasti mr worldwidena. Niin aito luonnonlapsi jonka nauru on jotain niin tarttuvaa.
sitä ennen Måneskin/Blind Channel vuosi ja rocknroll never dies vuosi oli mun mieleen.😄 Mutta tää vuosi voitti kuitenkin. Ihan sama miten käärijä pärjää. Toki se ykkös tai kakkossija ois upeeta mutta millä tahansa sijalla hän jää monien mieleen hyvin vahvasti. Hän on minun tämän vuoden voittajani, voitti kuka tahansa. Ja en tosiaan aina vedä kotiapäin jos koen että suomen biisi ei sytytä.
Oli mahtavaa kun oma lemppari valittiin UMK.ssa ja sai nähdä miten se pärjää tänäkin vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku selvittänyt äänestysprosessia?
Täällä kysyttiin voiko Suomea äänestää ollessaan ulkomailla, mutta oliko niin, että liittymänkin pitäisi olla silloin joku muu kuin suomalainen?
Juu maan ja liittymän pitää täsmätä. Äänestän itse Tsekistä ja semissä appi kysyi että olet sijaintisi perusteella Tsekissä, onhan myös liittymäsi sieltä koska muuten ääntäsi ei rekisteröidä.
Hei peukut sulle fiiliksen ylläpidosta. Asuinpaikkasi perusteella ainut tunnistettavissa oleva fani täällä.
Itse olen Norjassa, mutta harmittavasti suomalainen liittymä.Voi kiitos 😊 olen tosiaan tän viikon ketjussa pyörinyt. Olis ehkä pitänyt ottaa joku nimimerkki 😁. Fiilis on hyvä ja illalla toivottavasti koko Tsekki bilettää ja saadaan 12 pojoa teleäänistä Suomelle 💚.
Mitä siellä muuten puhutaan Tsekin omasta viisusta? Onko paljon hypeä? Oli yksi niistä, joita äänestin, mutta kun halusin finaaliin mukaan.
Ei yhtään 😁. Suurinta osaa (joiden kanssa olen jutellut) nolottaa koska kokevat biisin laskelmoituna slaavisympatisointina, ja olivat todella yllättyneitä että sillä mentiin finaaliin. Tsekit on myös suomalaisten lailla kovia häpeämään itseään että siinä mielessä ei mitään uutta. Illan finaalilta ei odotetaan mitään, ellei viimeistä sijaa 😂.
No voi ei että sielläkin tuollaista nolostelua 😁. Mä toivon kyllä slaavitytöille hyvää menestystä.
Joo mun mielestä he olivat tosi hyviä livenä ja tykkäsin stailauksesta myös paljon. En usko todellakaan että jäisivät viimeiseksi.
Heillä oli todella tyylikäs lavakin. Hienosti tehdyt screenit, joiden kuvista kävi ilmi mitä vastaan he laulavat.
Vaikka toki toivonkin Suomen voittoa, mielestäni Käärijä on jo tehnyt niin suuren vaikutuksen viisukansaan, ettei sillä ole enää väliä. 🙂 Cha Cha Cha on saanut porukan laulamaan ja tanssimaan ja tuonut juuri oikeanlaista viisufiilistä yli maiden rajojen.
Vierailija kirjoitti:
Käärijästä CNN artikkelissa.
https://amp.cnn.com/cnn/2023/05/13/uk/eurovision-song-contest-2023-gran…
Kiitti, kiva artikkeli. Jäi sellainen olo, että Käärijän charmi oli purrut tähän toimittajaankin. Jotenkin lämpimämmin kuvaili häntä kuin muita haastateltuja, kun oli esimerkiksi laskenut Loreenin toistamat sanatkin nauhalta ja muutakin piikkiä heitteli. Isot kuvat myös oli esityksestä ja artistista.
Ja olihan tuo hulvaton haastattelutilanne, kun Käärijä juttelee nahkasortseissaan ja pörröbolerossaan saunassa hikoilevalle toimittajalle ja suositteli suihkussa käymistä 😁.
Toisaalta olen tyytyväinen, kun kohta viisut on ohi, mutta onhan näistä nyt ollut paljon hupia.
Jenkeistä tulee varmaan pajon ääniä Noelille, koska siellä asuu Israelilaisia. Plus että jenkit ova tunnetusti kielinirsoja eli tykkäävät englanninkielisistä kappaleista.