Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Britit, Islanti ja Viro antavat Suomelle 12 pistettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
QX on yleensä joka vuosi yksi parhaista arvioijista, mitkä biisit pärjäävät ja miten loppujen lopuksi käy, kannattaa lukea.
https://www.qx.se/noje/247157/ja-loreen-vinner-betyg-tippning-infor-kva…
Cha Cha Chasta kirjoitettua:
(Google translate)
"Suomi meni Liverpooliin kuumana voittajaehdokkaana, kun maata iski totaalinen Cha Cha Cha -kuume. Kansallismonumentit puetaan vihreään kankaaseen ja Käärijä-juomat juodaan tämän räikeän punkpopin sävelten mukaan. Mutta ei näytä kovin todennäköiseltä, että Käärijä ottaa toista Suomen voittoa. Kappaleen kahdessa minuutissa tuleva schlager-osuus horjuu todella äänellisesti, eikä siitä ole koskaan hyötyä, kun tuomaristo jakaa puolet pisteistä. Lisäksi Cha Cha Cha ei ole nostanut listoja ympäri Eurooppaa, kuten sen olisi pitänyt tehdä viime tiistaina semi 1:ssä kilpailevan kappaleen jälkeen. Suomi on ehdottomasti huipulla, mutta se ei voita."
Loreen on bäst bäst bäst!
Sitä makeampaa kun osoittautuu että väärässä on 😉.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin delegaatio pillittää kun Loreenia ei muka ole kuvattu riittävästi ja kuvat on vääristä kohdista blaablaa. Uskoisivat jo että Loreen on jo kerran voittanut eikä kuulemma silloin ainakaan käytöksellään hurmannut. Aivan turha yrittää tällä lisätä voittomahdollisuuksia. Nyt on Suomen vuoro!
Härskeintä ruotsalaisilta on valittaa, että Suomea suositaan esiintymisjärjestyksessä, kun itse ovat aina vuodesta toiseen saaneet finaalin parhaat esiintymispaikat.
Kaiken lisäksi välttämättä halusivat sellaisen lavarakenteen, jonka rakentaminen vaatii muita enemmän aikaa, minkä johdosta heidän esitystään ei siis voi sijoittaa ihan mihin tahansa kohtaan ohjelmaa.
Niin, ja sitä extra-aikaahan Ruotsille muista maista poiketen myös annettiin.
No tämäpä juuri. Ruotsi on voittanut viisut kahdesti vuoden 2006 jälkeen, Suomi ei kertaakaan. Hitsi että olen iloinen että Käärijä esiintyy Loreenin jälkeen. Jää mieliin ihan eri tavalla 😃😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku selvittänyt äänestysprosessia?
Täällä kysyttiin voiko Suomea äänestää ollessaan ulkomailla, mutta oliko niin, että liittymänkin pitäisi olla silloin joku muu kuin suomalainen?
Juu maan ja liittymän pitää täsmätä. Äänestän itse Tsekistä ja semissä appi kysyi että olet sijaintisi perusteella Tsekissä, onhan myös liittymäsi sieltä koska muuten ääntäsi ei rekisteröidä.
Hei peukut sulle fiiliksen ylläpidosta. Asuinpaikkasi perusteella ainut tunnistettavissa oleva fani täällä.
Itse olen Norjassa, mutta harmittavasti suomalainen liittymä.Voi kiitos 😊 olen tosiaan tän viikon ketjussa pyörinyt. Olis ehkä pitänyt ottaa joku nimimerkki 😁. Fiilis on hyvä ja illalla toivottavasti koko Tsekki bilettää ja saadaan 12 pojoa teleäänistä Suomelle 💚.
Mitä siellä muuten puhutaan Tsekin omasta viisusta? Onko paljon hypeä? Oli yksi niistä, joita äänestin, mutta kun halusin finaaliin mukaan.
Ei yhtään 😁. Suurinta osaa (joiden kanssa olen jutellut) nolottaa koska kokevat biisin laskelmoituna slaavisympatisointina, ja olivat todella yllättyneitä että sillä mentiin finaaliin. Tsekit on myös suomalaisten lailla kovia häpeämään itseään että siinä mielessä ei mitään uutta. Illan finaalilta ei odotetaan mitään, ellei viimeistä sijaa 😂.
No voi ei että sielläkin tuollaista nolostelua 😁. Mä toivon kyllä slaavitytöille hyvää menestystä.
Joo mun mielestä he olivat tosi hyviä livenä ja tykkäsin stailauksesta myös paljon. En usko todellakaan että jäisivät viimeiseksi.
Minäkin tykkäsin. Tyylikäs ja vahva esitys.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsytti toi Hesarin kirjotus, jossa Käärijää vähän vihjattiin tavikseksi, "pieni peikko", "pömppövatsa", "Jere Vantaalta".
Vähän faktoja Hesarille:
1. Käärijä on paremman näköinen kuin 95 % suomalaisista miehistä.
2. Käärijä on karismaattisempi kuin 99,9 % maailman ihmisistä.
3. Käärijä on huikea räppäri, rytmi ja äänenhallinta on huippua.
4. Käärijä on mahtava esiintyjä ja hänessä näkyy vuosien live-esiintymisten kokemus.
Ei todellakaan mikään tavisjannu.
Oho, tosifani siellä😂 Taidat olla rakastunut. Minusta Käärijä on ihan tavallisen näköinen mies, hieman treenaamaton masu. Laulaa hän ei osaa pätkääkään.
Ulkonäköä on paha arvostella.Se,mitä näkee voi muodostua niin monista asioista.Tässä viisupöhinässä,kun on katsellut ja kuunnellut Jeren haastatteluja,niin omakin kantani on muuttunut.
Aluksi,kun en ollut kuullut kaverista yhtikäs mitään ajattein,että on hieman erikoisen näköinen kaveri.(Johtuen lähinnä hiuksista).Nyt,kun minulta kysyttäisiin, niin sanoisin, että ihan mukavannäköinen kaveri.Kaikki tämä johtuu siitä syystä, mitä olemme nähneet kaikkialla.Ihana hymy, kauniit silmät ja katse sekä ainakin minut lumonnut nauru.Ei todellakaan ole tyypillinen suomalainen mies ja siitä olen satavarma.
Kovasti Käärijän perään YT-kommenteissa kuolaavat sekä naiset että miehet.
Käärijä on saunottanut kanssakilpailijoitaan. Ehkä siellä ovat Liverpoolin kuumimmat viisujatkot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaapa välillä ne neonvihreät lasit päästänne ja palatkaa maan pinnalle.
Itse asiassa ihan sama kuka nämä viisut voittaa, elämä jatkuu viisujen jälkeenkin.
Olet oikeassa! Niin jatkuu...Cha, cha, cha koko kesän, syksyn, talven ja kevään.
Niin, Suomessa jää varmaan kesähitiksi, mutta miten käy Käärijän uran, on sitten eri asia. Ei kai nuo Euroviisubiisit taida muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kauheasti radiossa soida? Tuskin Cha cha cha päätyy mihinkään Suomen ulkopuolelle ellei nyt käy jotain todella ihmeellistä ja Käärijä voita.
Sehän on jo, usean maan kuunnelluin ja monessa muussakin top listoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö Robin lavalla, vai kuuluuko vain ääni?
Oisivatpa palkanneet Robinin Käärijän taustalaulajaksi loppukohtaan. :D
Käärijän esitys ei Robinia ja sen ohutta honottavaa nenä-ääntä kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisivatpa palkanneet Robinin Käärijän taustalaulajaksi loppukohtaan. :D
Ja tarkoitan tätä oikeesti. Hittoako se ois haitannut jo kuuluu toinenkin ääni vahvistamassa. Kerrankos näin on tehty viisuhistoriassa. Plus Käärijä on räppäri ja räppäreillä monesti on vahvistuksia laulamassa.
Robin ois saanut viisukokemusta ja ois myös ollut into lähteä itsekin vielä kisaan ;)
Toki tää ois voinu Robinin egon päälle ottaa kun on kuiteski ollut Suomen isoimpia artisteja 😁
Vierailija kirjoitti:
Puola saa seuraavilta mailta 12 pistettä:
Suomi
Bulgaria
Portugali
Espanja
Varmasti kelpaa kyllä espanjalaiselle ja portugalilaisille. Bulgaria antaa täydet pisteensä Tsekille.
Ärsytti vain lukea tuo ruotsalaisten analyysi. Vaikka totta se varmaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että Suomen yleisö antaa Kroatialle 12p ja jury Ruotsille 12p
Entä Saksa ja Australia?
Voyagerin laulaja on Australian saksalaisten lapsi.
En usko että katsojat kiinnittävät niin paljon huomiota siihen meneekö laulu ihan nuotilleen. Raadit tietenkin kiinnittävät siihen huomiota, mutta miettikää nyt sitä tilannetta kun ihmiset katsoo viisuja. Yleensä siinä mässätään herkkuja ja kommentoidaan katsottua kavereiden/perheen kesken sen sijaan että kuunneltaisiin biisejä kuin kriitikot konsanaan. Jos biisi on muuten hyvä, harva tuskin huomaa lyhyttä heikompaa lauluosuutta.
Käärijän voittoakin suurempi ihme olisi, jos Suomen raati ei antaisi 12 pistettä Ruotsille. Varmaan antaisivat koko 58 pisteen jurypotin Ruotsille jos se olisi mahdollista
Vierailija kirjoitti:
Kauanko ne viisut kestää?
Viisut alkavat 22:00 ja päättyvät n. 02:10 eli 4 h 10 min.
Miten kuluttaa aikaa? Ei jaksa odottaa iltaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä täällä sekoillaan?😁 Miksi puhutaan Robinista?
SIIS,KERTOKAA...Mikä juttu tää nyt on.Näin kuvan Robinista,että oli Liverpoolissa,mutta mitä????
Käärijästä CNN artikkelissa.
https://amp.cnn.com/cnn/2023/05/13/uk/eurovision-song-contest-2023-gran…
Vierailija kirjoitti:
En usko että katsojat kiinnittävät niin paljon huomiota siihen meneekö laulu ihan nuotilleen. Raadit tietenkin kiinnittävät siihen huomiota, mutta miettikää nyt sitä tilannetta kun ihmiset katsoo viisuja. Yleensä siinä mässätään herkkuja ja kommentoidaan katsottua kavereiden/perheen kesken sen sijaan että kuunneltaisiin biisejä kuin kriitikot konsanaan. Jos biisi on muuten hyvä, harva tuskin huomaa lyhyttä heikompaa lauluosuutta.
Kyllä niitä lauluja nyt yleensä kuitenkin kuunellaan.
Kyllä se autocorrect vaan joskus tietää 😂😂😂.
Mä itse äänesti Eurovision apin kautta tekstarilla, hyvin toimi.