Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Ruotsalaisten juoni viedä mammoilta vielä vihreät pallotkin!
Vierailija kirjoitti:
Seuraavana vuonna ruotti kopioi varmaan THE KÄÄRIJÄN kappaleen 1 : 1 ja voittaa !!!
Rankka viikko ja paljon angel's crying takana
Mielenkiintona piña colada ja copy
Ilta on vielä nuori ja aikaa veikata
Tää jävlan pistelasku on aika tuhota
Pidän kaksin käsin kiinni nuotista niinku
tja, tja, tja, tja, tja, tja, tja, ej
En mieti huomista ku tartun kertsistä niinku
Haluun olla vinnare ja vapaa copyrightista niinku
Ja mä jatkan kunnes en enää pysy Ruåtsissa niinku
Muutama piña cålaada on jo takana
Silti mul on vielä pistetaulu nollilla, yeah, yeah, ye, ye, jassåå
Antamatta on vielä pisteet ja aikaa veikata
Nää jävlan juryäänet on aika tuhota
Marketti kutsuu mua ku ej åå viinaa enää alkossa
Niinku tja-tja-tja, mä oon tulossa
Pidän kaksin käsin kiinni nuåtista niinku
En mieti huomista ku tartun kertsistä niinku
Haluun olla vinnare ja vapaa copyrightista niinku
Ja mä jatkan kunnes en enää pysy Ruåtsissa niinku våu
Nyt biisii kopsimaan
Niinku tja-tja-tja
Enkä kunnioita tätä maailmaa
Niinku tja-tja-tja
Kun mä kaadan päälleni ramlösaa
Tja-tja-tja, toinen biisi tältä kuulostaa
Ja mä sämplään vaan ku tää tarttuva kertsi musta vallan saa
Tja-tja-tja, eihän oo tuttu tää sävel laisinkaan
Ei oo mut tänään oon Kåårijå, tänään oon Kåårijå
Nyt nuottei kopsimaan
Niinku tja-tja-tja
Enkä kunnioita tätä maailmaa
Niinku tja-tja-tja
Kun mä kaadan päälleni ramlösaa
Niinku tja-tja-tja
Tja, tja, tja, tja, tja, tja, tja, aa-ååh
Niinku tja-tja-tja
Tja, tja, tja, tja, tja, tja, tja
tja, tja, tja, tja, tja, tja, tja
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä onkin eurooviisujen instassa porukka sitä mieltä että tämäkö on parasta mitä suomi lähettää ja moni sanoo että hirveä esitys.
Luhistuuko nyt käärijän voitto?
Suomi on upea ja onnellinen maa.
Kuka on se kammottava koreografi, joka sabotoi Käärijän voiton? Esityksessä on nyt aivan liikaa narratiivia, jota yritetään kuvittaa. Ihan naurettava alku. Boksi jemmaa Käärijän sisäänsä, vaikka häntä pitäisi näyttää joka kulmasta niin paljon kuin mahdollista, koska hän on se the Juttu. Ja sitten on laatikon hakkaamista auki ja vaikka mitä. Ei ihme, jos on hankalaa keskittyä kun puuhaa riittää enemmän kuin Puuhamaassa ja laulaakin pitäisi ja miljoona silmäparia tollottaa. Tässä on liikaa vaikeusastetta nyt, eikä katsojan silmäkään nauti. Tää on kuin kolminäytöksinen teatteriesitys. Ei lavanäyttävyys tällöistä ihme stooria tarkoita. Nyt fokus takaisin biisiin, joka on HYVÄ, ja esiintyjään, joka on HYVÄ. Keskittykää oääasiaan, eikä rihkamaan. Käärijä ja Possujuna on hienot elemenetit, ei niitä kuulu hukata kaiken tuon rekvisiitta-krääsän alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se Käärijän räppiosuus kuulosti eilen tosi hyvältä. Synkältä ja matalalta! Oliko siinä sen Aijan taustalaulu?
Tarkoitan sitä biisin möreää alkuosaa siis, en tiiä onko se räppiä mutta kumminkin.
Kieltämättä samantyyppisiä soi radiosta päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä esiintyy finaalissa ekalla puoliskolla. Ei ihan hyvä juttu, sillä äänestäjät ovat poimineet voittajan tyypillisesti toiselta puoliskolta. Ekalta puoliskoltakin on voittoja tullut, mutta silloin esiintymispaikka on ollut lähes maagisesti 10-12 välillä, kerran 8 ja kerran voitto on tullut jopa esityspaikalla 4.
Toivon siis Käärijälle esiintymispaikkaan 12.
Pelkään sitä,että Käärijä aloittaa ja Loreen lopettaaekan puoliskon.
Wooow ruotsin vedonlyönti prosentit lähtenee kohta jo Ukrainaa!
Lortsu lorottaa voiton kotiin, ei sille mitään voi. Ollaan aikuisia ja annetaan naapurin voittaa. Mutta Kärtsä on silti ihku. Ja niin positiivisella otteella vetää haastattelut, aivan mahtavaa uudenlaista Suomi-kuvaa opiksi meille kaikille!
<3
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä onkin eurooviisujen instassa porukka sitä mieltä että tämäkö on parasta mitä suomi lähettää ja moni sanoo että hirveä esitys.
Luhistuuko nyt käärijän voitto?
Kuitenkin itse trollasit ja lähetit nuo kommentit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se Käärijän räppiosuus kuulosti eilen tosi hyvältä. Synkältä ja matalalta! Oliko siinä sen Aijan taustalaulu?
Tarkoitan sitä biisin möreää alkuosaa siis, en tiiä onko se räppiä mutta kumminkin.
Se möreä robotti-ääni on tuottaja-Allun ääntä. Minusta Käärijän oma ääni ei kuulunut tarpeeksi.
Melkein harmittaa, kun katsojien kuvaamissa videoissa ääni kuulostaa Käärijän tasoon nähden tosi hyvältä, mutta tv:ssä aika kauhealta. Tv:ssä korostuu liikaa huonon taustanauhan vaikutus ja Käärijän äänen ohuus.
Minusta se kuulosti hyvältä tv:ssä.
Käärijällä on vaikeuksia ilmeisesti sanoa ei, kun suostui nyt kahteen keikkaan vielä ennen lauantaita sen sijaan että antaisi äänensä levätä. Lauantai on ainut mikä merkitsee. Kaikki muut saunomiset ja laulamiset sponsoreiden kanssa minimiin. Kyllä viisuista saa varmasti erityisen raskaan tällä menolla. Toivottavasti Käärijä tiedostaa rajansa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on se kammottava koreografi, joka sabotoi Käärijän voiton? Esityksessä on nyt aivan liikaa narratiivia, jota yritetään kuvittaa. Ihan naurettava alku. Boksi jemmaa Käärijän sisäänsä, vaikka häntä pitäisi näyttää joka kulmasta niin paljon kuin mahdollista, koska hän on se the Juttu. Ja sitten on laatikon hakkaamista auki ja vaikka mitä. Ei ihme, jos on hankalaa keskittyä kun puuhaa riittää enemmän kuin Puuhamaassa ja laulaakin pitäisi ja miljoona silmäparia tollottaa. Tässä on liikaa vaikeusastetta nyt, eikä katsojan silmäkään nauti. Tää on kuin kolminäytöksinen teatteriesitys. Ei lavanäyttävyys tällöistä ihme stooria tarkoita. Nyt fokus takaisin biisiin, joka on HYVÄ, ja esiintyjään, joka on HYVÄ. Keskittykää oääasiaan, eikä rihkamaan. Käärijä ja Possujuna on hienot elemenetit, ei niitä kuulu hukata kaiken tuon rekvisiitta-krääsän alle.
Ei sitä enää ole lupa muuttaa. Ei ollut enää 2.harkkojen jällkeen.
Helveten vitten!!🤬
Karmeaa hidastettu kämpimistä koko esitys. Ihan kuin taskuravut rivissä. En olisi näin masennnusvihainen, ellen oikeasti tykkäisi biisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Show oli hyvä ja vetoaa moniin ikäryhmiin. Esimerkiksi tuo laatikko-piiloleikki vetoaa lapsiin, samoin voimakkaat värit ja Käärijän vähän lapsekas olemus sekä helppo kertosäe. Nuoriin vetoaa laulun sanat ja sen tuoma tunnelma. Laulutaidottomiin vetoaa kappaleen helppous, kuka tahansa uskaltaa laulaa kertosäkeen, lauluäänellä ei ole väliä. Ja Käärijän karisma vetoaa kaikkiin.
Mutta minua huolestuttaa yksi asia. Kaikki cover-versiot kuulostavat paremmilta kuin Käärijän esitys. Onko Käärijä sittenkin liian huono laulaja ja se estää voiton?
Kaikkein paras versio on se Käärijän alkuperäinen showpaini-video.
Puulaatikon rikkominen ja sieltä ulostulo sai kyllä aikaan "tulla ulos kaapista" -viboja mikä vain hyvä koska tietyt vähemmistöt rakastavat euroviisuja. Eikä tosiaan pidä unohtaa lapsia ja nuoria äänestäjinä. Kuinka moni heistä äänestää Loreenia? Lordi oli lasten ja nuorten suosikki aikoinaan ja näen jotain samaa nyt Käärijän suosiossa. Toki Käärijästä tykkää kaikki. Laulu kuosiin finaaliin ja jännitys pois niin jättipotti mahdollinen. Ja meni miten meni niin Käärijä on suoriutunut hyvin.
Minä tykkään siitä puulaatikko kohtauksesta. Sen puulaatikon rikkominen ja sieltä ulostulo on vielä niin voimallista. Vaikka osa palstalaisista ei tykkää siitä, niin suurimpaan osaan se vetoaa (ainakin esim. YouTuben kommenttien perusteella).
Armenialta tulee samat vibat kuin Billie Eilishin biisistä lovely. Pidän tuollaisesta melankolisesta teemasta.
Vierailija kirjoitti:
Harmitti kyllä, ettei Maltan k-popparit päässeet finaaliin! Ja joku Portugalin mitäänsanomaton tusinalattari pääsi.
Kroatian edustaja taas taitaa olla isompi nimi Balkanilla, siksi niin kumman suosittu ja kerää tykkäyksiä ja katselukertoja. Luulen kyllä, ettei Let 3 sytytä juuri muita. Ainakin mua lähinnä hämmensi heidän vetonsa, ja yleensä tykkään huumorivedoista. Biisissä ei ollut tarttumapintaa. Verkaa popitin täysillä aikanaan, mutta Let 3 oli mulle vähän pettymys.
Ja Moldova oli ihana! Mä oon heikkona folkkiviboihin. Toivon, että pärjäävät finaalissa. Norjan suosiota täytyy ihmetellä, mahtoiko äänentoistossa olla häikkää kun laulajan performanssi jäi kovin vaisuksi. Olisi mielestäni tarvinnut enemmän dramaattisuutta ääneensä.
Käärijälle pakko nostaa hattua. Saa yleisön loistavasti haltuun. Se fiilis vyöryi kotisohvallekin asti, finaalipäivänä varmasti tulee tanssahdeltua. Aika monet viisut on tullut katsottua ja Käärijästä saan samaa vibaa kuin Lordista aikanaan. Jos ei tuoda voittoa kotiin, niin ainakin Käärijä on nyt ikuistettu meidän musaskeneen, kesähitti taattu ja maine ja mammona miehelle auki.
Nyt nopeasti rommit, kookoskermat ja ananasmehut hakuun kaupasta kisakatsomoon, ennen kuin ne loppuu!
Portugalilla on sentään taitava, laaja-alainen laulajatar, siinä jää joku piipittäjä toiseksi.
Kansa tykkää, tuollainen hyväntuulinen esitys, eikä ole mitään joutavaa vingutusta.
Ranska on myös kova kuten Ruotsi.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaisten juoni viedä mammoilta vielä vihreät pallotkin!
Mistä kuulit? Miten ne tähän palstaankin on saaneet noin suuren vaikutusvallan? 😜
Mielestäni why miksi Ruotsi pärjää niin hyvin viisuissa on se erittäin länsimaistunut kulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Karmeaa hidastettu kämpimistä koko esitys. Ihan kuin taskuravut rivissä. En olisi näin masennnusvihainen, ellen oikeasti tykkäisi biisistä.
Sama homma. Olin niin surullinen eilen. Mahtava biisi, upea konseptitajuinen asu, tuo bolero on jotain mahtavaa, samoin Käärijä hahmona muutenkin. Ja sitten tehdään ihan kamala Puuhamaa esityksestä ja se menee aivan sirpaleiksi koko juttu. Meillä oli kaikki tsäännssit. Ja itte sitte joku mokas.
Kuka tuosta lavaesityksen monimutkaistamisesta vastaa? Hävetköön. Tää olis voinu olla meidän vuosi.
Se möreä robotti-ääni on tuottaja-Allun ääntä. Minusta Käärijän oma ääni ei kuulunut tarpeeksi.
Melkein harmittaa, kun katsojien kuvaamissa videoissa ääni kuulostaa Käärijän tasoon nähden tosi hyvältä, mutta tv:ssä aika kauhealta. Tv:ssä korostuu liikaa huonon taustanauhan vaikutus ja Käärijän äänen ohuus.