Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut? Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
8141/19410 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole mitenkään vakuuttunut Käärijän voitosta kuten moni muu tuntuu olevan. Mutta olishan se hienoa jos voitto Suomeen tulisi, varsinkin kun sitten viisut mahdollisesti järjestettäisiin täällä Tampereella Nokia-areenalla, siinä vois olla once in a lifetime -tilaisuus mennä katsomaan viisuja paikan päälle :) muualle en jaksaisi matkustaa katsomaan.

Olisi toisaalta aika kurjaa, jos ne pidettäisiin Messukeskuksessa. Juuri jouduin käymään siellä viime viikonloppuna, ja olipa ankea paikka.

Vierailija
8142/19410 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan vähemmistössä, mutta minusta Tattoo on paljon upeampi kuin Euphoria (ja varsinkin Heroes, jonka suosiota en ymmärtänyt yhtään). Kasvaa enemmän, on raastavampi tunnelataus ja esitys on hieno, euphoriassa oli pelkkää haahuilua hämärällä lavalla ja lopussa sen miestanssijan kanssa. Mielestäni Loreen nyt vain oli eilisen upein esitys ja tulee hyvin varmasti viemään voiton finaalissa. Itse en osaa nähdä biisissä sitä keskinkertaisuutta mistä monet puhuu, minusta esim. Ranska on keskinkertainen. Tattoo on myös parempi kuin Conchitan voittokappale, iso bond-tyylinen biisi jossa laulaja vain seisoi paikallaan esityksen ajan.Siinä iso viehätys saattoi kyllä tulla ulkomuodostakin.

Muhun taas ei uppoa yhtään. Mitään ei tunne eikä mikään raasta. Ja se hirvittävän ruma alien-stailaus on oikein silauksena siinä päällä.

Lähes joka vuosi olen Ruotsista tykännyt (paitsi siitä oopperakiekujasta) mutta tämä on vaan karmea.

Loreen näyttää likaiselta siinä asussa ja pitkissä kynsissään. Epämiellyttävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8143/19410 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksalle kannattaa antaa suomesta äänet, se on niinhuono, että jää taas loppupuolelle eikä siten uhkaa Käärijää. Taktiikkaa kannattaa käyttää nyt.

Huono taktiikka, jos yrittää estää Ruotsin voittoa. Ennemmin tietenkin suoraan Suomelle, jos jostain kykenee Suomea äänestämään. Muutoin kannattaa miettiä kuka vie eniten ääniä Ruotsilta, ettei Ruotsi kykene saamaan itselleen suurta eroa muihin.

Esim. 2021 Måneskinin voittoa olisi voinut uhata Ranska tai Sveitsi, jotka oli keskenään sen verran samaa katsojakuntaa miellyttävät, että ns. söivät toistensa ääniä eikä kummankaan äänimäärä noussut riittävän suureksi yltääkseen voittoon.

Hyvä kysymys sitten onkin, että mikä maa tänä vuonna olisi sellainen, joka syö Ruotsin ääniä. Olisiko ehkä Ranska, Norja tai Israel? Riskinä toki on, että joku niistä lopulta voittaa, mutta parempi sekin kuin Loreen, joka on jo kertaalleen voittanut.

Vierailija
8144/19410 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Ruotsista ei koskaan tule riittävästi ääniä Suomelle? Ruotsissa asuu niin paljon suomalaista alkuperää olevia ja nuorta suomalaista polvea. Eivätkö voisi joukolla äänestää Suomea?

Siellä on varmaan kasvatettu jo pienestä väheksymään ja häpeämään suomalaisuutta, varsinkin 80-90-luvuilla kasvaneet. Ei ollut mikään lottovoitto olla Ruotsissa asuva suomalaistaustainen tuohon aikaan.

Ei mikään muu maa häpeäisi omaa maataan. En edes tajua kuka haluaa elää maassa jossa sinua hyljitään ja syrjitään. Ei turkkilaisetkaan häpeä maataan Saksassa, miksi suomalaiset on vässyjä?

Ja ennen kaikkea, miksi tykitätte niitä ääniä Ruotsille viisuissa ja no, ylipäätään kaikessa :D

Ei ruotsalaisilla yleisöäänestäjillä ole mitään ongelmaa äänestää Suomea. Blind Channelkin sai ruotsalaisilta täydet pisteet. Se on Ruotsin raati, joka ei arvosta Suomen esityksiä, ei varmaan Käärijääkään. Suomen raadilla on päinvastainen ongelma. Luulevat, että kaiken, mikä tulee Ruotsista täytyy olla upeaa ja 12 pistettä.

Vierailija
8145/19410 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä mieletön. Sanoissa viitataan nais-Achaemenidiin "queen of the kings" ja yhdistetään sattuvasti pohjoisen ja etelän meret. Oma kirja, minkä sain just valmiiksi, käsitteli juuri näitä aiheita. Olen ihan mykistynyt. 😍 Ja mikä ääni Alessandralla. Sit Israelin biisissä vielä mainitaan kirja. 😍

Pitäisi varmaan hehkuttaa Käärijää, mutta olen samoilla linjoilla tän IL artikkelin kanssa:

"Se sopii suomalaiseen kulttuurikäsitykseen, jossa taide on sitä kiinnostavampaa, mitä enemmän se vaikuttaa urheilulta. Analyysi on helppoa ja kivaa, jos eurooppalaisessa kulttuuritapahtumassa ei tarvitse pohtia Eurooppaa, kulttuuria eikä tapahtumaa vaan yksi kysymys riittää: voittaako vai eikö voita".

Kääryle on ihan kiva huumorikipale estoista ja juomisesta, mutta suosikit edelleen Norja, Israel tai Israel, Norja.

Ruotsin pitkäkyntisestä tulee mieleen lähinnä jokin syöpäläinen raapimassa seinää. Ja plagiointi vielä päälle.

Vierailija
8146/19410 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kroatian edustaja taas taitaa olla isompi nimi Balkanilla, siksi niin kumman suosittu ja kerää tykkäyksiä ja katselukertoja. Luulen kyllä, ettei Let 3 sytytä juuri muita. Ainakin mua lähinnä hämmensi heidän vetonsa, ja yleensä tykkään huumorivedoista. Biisissä ei ollut tarttumapintaa. Verkaa popitin täysillä aikanaan, mutta Let 3 oli mulle vähän pettymys."

Älä ny, minä äänestin ja suomalainen olen. Ei tää kyllä tainnut ekalla kerralla mullakaan ns. lähteä.

Vierailija
8147/19410 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

👈 😎👉

😜

Vierailija
8148/19410 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

👈 😎👉

😜

Yritin laittaa mukaan kädet ja vihreät pallot, mihin ne katosi?

Vierailija
8149/19410 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Robin menossa kannustamaan Käärijää paikan päälle, vai miksi on Englannissa?

https://www.instagram.com/p/CsEII_ONNjk/

Vieläkö ehtis saada Robinin taustalaulajaksi?

Hyvä idea! Robin hoitaa lauluosuudet, niin kaikki kunnossa. Kuvastaa samalla laulajan toista persoonaa, joka tulee esiin ja tanssimaan. En oo se mies, kun se on Robin.

Vierailija
8150/19410 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israelilla oli hieno esitys, mutta laulu kuulosti vähän oudolle hänelläkin. Varsinkin se phenomenal-kohta, luulin ensin että siinä laulaisi joku taustalaulaja kun oli niin erikoisen kuuloinen. Ja kertosäkeessä laulaja venytti ääntä eri tavalla kuin videossa josta en pitänyt. Tanssikohta oli hieno, mutta ei pärjää Chanelille joka on mielestäni näiden tanssibreikkibiisien kuningatar. Siinä esityksessä oli ison maailman tuntua, eikä tullut halpa fiilis, vaikka vilahti paljasta pakaraa, koska esitys oli niin ammattimainen. Vaatii todella paljon taitoa tanssia ja laulaa niin. Noalla oli helpompi kun tanssibreikin jälkeen ei tarvinnut enää laulaa.

Vierailija
8151/19410 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon Ruotsin suosimisen takia toivon, että ihan mikä tahansa maa voittaisi. Mulla mennyt maku Ruotsiin kokonaan. Ne saa enemmän aikaa lavojen rakentamiseen, jury suosii pisteissä ja nytkin kappale selkeä plagiaatti ja kilpailijana entinen euroviisuvoittaja. Silti siellä se Ruotsi vaan on on selkeästi voittamassa.

Miksi sitä silti äänestetään?! Mä en vaan voi ymmärtää. Ehkä suuri yleisö ei ole näistä epäkohdista tietoinen. Mutta suorastaan v*tuttaa koko Ruotsi tällä hetkellä.

Ja Suomelta aina 12 pojoa sinne. Sehän se vasta *tuttaakin. Suomi on kuin koira joka heiluttaa häntää ja anelee, ja mitä yleensä saa palkaksi kun on ollut niin kiltti koira? Tuskin murusiakaan.

Oikeen oikeesti, mikä meitä suomalaisia vaivaa?

Vierailija
8152/19410 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole mitenkään vakuuttunut Käärijän voitosta kuten moni muu tuntuu olevan. Mutta olishan se hienoa jos voitto Suomeen tulisi, varsinkin kun sitten viisut mahdollisesti järjestettäisiin täällä Tampereella Nokia-areenalla, siinä vois olla once in a lifetime -tilaisuus mennä katsomaan viisuja paikan päälle :) muualle en jaksaisi matkustaa katsomaan.

Huutonauru! Sori. Ai meinasit mennä Tampereelle katsomaan??? Muistaakseni jopa harjoitusten harjoitusten liput myydään minuutissa loppuun, ihan hienoa jos olet niin innokas öippujen verkkokaupassa, vaikka et jaksaisi mennä toiseen kaupunkiin maan sisällä katsomaan kisoja.

Vierailija
8153/19410 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi voittanee ja hyvä niin.

Vihreä kääryle poistuu takavasemmalle.

Vierailija
8154/19410 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuroviisut on peli, ja se joka pelaa parhaiten, voittaa. Joskus ennakkosuosikki voittaa, joskus ei voita. K.sta voi sanoa varmasti sen että puhelinäänivyöry tulee olemaan julmettu, saattaa tehdä todella euroviisuhistoriaa. Minusta se on hienoa. Meidän Jere! Mammat (ainakin tämä mummu) ylpeitä pojastaan.

Vierailija
8155/19410 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Robin menossa kannustamaan Käärijää paikan päälle, vai miksi on Englannissa?

https://www.instagram.com/p/CsEII_ONNjk/

Vieläkö ehtis saada Robinin taustalaulajaksi?

Ohutta honottavaa nenä-ääntähän sinne just kaivataankin. Not.

Vierailija
8156/19410 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

👈 😎👉

😜

Yritin laittaa mukaan kädet ja vihreät pallot, mihin ne katosi?

Joo minullakin katosi omastani ne vihreät pallot! 

Vierailija
8157/19410 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se Käärijän räppiosuus kuulosti eilen tosi hyvältä. Synkältä ja matalalta! Oliko siinä sen Aijan taustalaulu? 

Vierailija
8158/19410 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä onkin eurooviisujen instassa porukka sitä mieltä että tämäkö on parasta mitä suomi lähettää ja moni sanoo että hirveä esitys.

Luhistuuko nyt käärijän voitto?

Vierailija
8159/19410 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se Käärijän räppiosuus kuulosti eilen tosi hyvältä. Synkältä ja matalalta! Oliko siinä sen Aijan taustalaulu? 

Tarkoitan sitä biisin möreää alkuosaa siis, en tiiä onko se räppiä mutta kumminkin.

Vierailija
8160/19410 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kyllä maku koko kisasta jos Loreen voittaa. Esitys on hieno, mutta kappale on tylsä. Se piti kuunnella on tosi monta kertaa ennen kuin muisti edes miten se menee. Ilman esitystä kappale ei jää mieleen eikä erotu.

Ketju on lukittu.