Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Armenialla on kyllä ihana kappale.
Niin on ja ihana esittäjä. Esteettömyydestä en sitten tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/58cea530-c1a1-479b-9383-9d7e84…
Kukahan ton Oskarin muroihin tänä aamuna kusi... Vai onko se aina huonolla tuulella ja tollanen nenä pystyssä kulkeva snobi?
Oli tuossa hemmetin tiukkaakin analyysiä joissa, kirjoittajan henkilökohtaiset mieltymykset eivät suoraan vaikuttaneet tekstiin.
Esimerkiksi tämä:
"Kilpailupuolikin on höpsöttelyä. Tärkeintä on heilutella muiden kanssa lippua, ei niinkään se, minkä maan lippu liehuu. Oikeassa kilpailussa Australia ei kelpaisi osaksi Eurooppaa.
Paitsi sitten on tämä Suomi, jolle kaikki edellä käsitelty on vierasta. Meille Euroviisut ovat nimenomaan laulukilpailu, johon suhtaudutaan ironiattomalla kansallismielisyydellä.
Vain voitto kelpaa. Hajoava korvamonitori on kuin katkennut suksisauva, tekninen ongelma, joka voi pilata kaiken."
Eihän tuossa lainaamassasi osiossa ole totta kuin tuo ensimmäinen kolmasosa. Loppu on sitä sen omaa snobiutta kun ei kestä sitä että muut osaa pitää hauskaa, vaan pitää alkaa pilkkanaan ja keksimään kuinka ollaan muka niin tosissaan. Ihan kuin se että Käärijästä nyt puhutaan ja on innostusta ilmassa tarkoittaisi sitä että me rystyset valkoisina vakavana vaaditaan voittoa ja jos se ei tule niin koko vuosi on pilalla.
Mulla meni kyllä tää päivä ihan pilalle. Kun valvoin eilen ja olin tänään ihan väsynyt. Ja vihainen, kun Käärijä lauloi niin huonosti ja näytti ihan pikkupeuralta ajovaloissa. Nyt pitäisi olla livenä parempi kuin videolla. Ja olen vihainen Käärijän puolesta, kun mies on onnistunut tekemään ihan euroviisujen viisun, muttei pysty esittämään sitä. Kaikki muu on nyt kunnossa: asut, tanssijat, esitys ja Euroviisu-fanit.
Olen varmaan vähemmistössä, mutta minusta Tattoo on paljon upeampi kuin Euphoria (ja varsinkin Heroes, jonka suosiota en ymmärtänyt yhtään). Kasvaa enemmän, on raastavampi tunnelataus ja esitys on hieno, euphoriassa oli pelkkää haahuilua hämärällä lavalla ja lopussa sen miestanssijan kanssa. Mielestäni Loreen nyt vain oli eilisen upein esitys ja tulee hyvin varmasti viemään voiton finaalissa. Itse en osaa nähdä biisissä sitä keskinkertaisuutta mistä monet puhuu, minusta esim. Ranska on keskinkertainen. Tattoo on myös parempi kuin Conchitan voittokappale, iso bond-tyylinen biisi jossa laulaja vain seisoi paikallaan esityksen ajan.Siinä iso viehätys saattoi kyllä tulla ulkomuodostakin.
Vierailija kirjoitti:
Aivan liikaa kikkailua ja esitys oli sekava, kauaksi jäätiin UMK:n versiosta. Voi kun olisivat muistaneet, että vähemmän on enemmän. Tulee sijoittumaan kympin sakkiin, mutta voittoon en jaksa enää uskoa. Siis jos Käärijä edes esiintyy finaalissa, ymmärtääkseni kaikki se fanien halailu ja muu oheistoiminta on tartuttanu mieheen flunssan, mikä näkyi ja kuului jo tässäkin esityksessä. Harmi.
Inkiväärishottia nyt napaan.
Mulla oli liikaa aikaa. Katselin eri maiden YouTube-haut eurovision sanalla ja poimin siihen liittyvät maat hakumäärien mukaiseen järjestykseen. Sitten laiton pisteet sen mukaan. Tulos oli tämä
Suomi 186
Kroatia 163
Ruotsi 162
Israel 125
Norja 121
Serbia 101
Tšekki 55
Sveitsi 37
Irlanti 33
Portugali 30
Moldova 25
Malta 24
Alankomaat 18
Azerbaidžan 18
Latvia 4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä soitin eilen moneen kertaan Saksasta Suomen kappaleelle pisteitä. Lauantaina teen saman. 14 senttiä soitto, ei oo paljon. Miltä Keski-Euroopan tilanne vaikuttaa Käärijän suhteen? Ainakin täällä Saksassa on analysoitu biisi oikein hyvin.
Siinä on dramatiikkaa kaksi viereitä säveltä takoo ja sitten tulee töistä rauhoittuminen myös kahdella sävelellä. Mitä meidän asiantuntijat sanovat?
Täällä Tsekissä baarissa kansa villiintyi aivan täysin kun Suomi tuli lavalle, lupaa siis hyvää.
Äänestys maksaa 50 senttiä per ääni, mutta kaikki 20 ääntäni annan Suomelle lauantaina. Kymppi on pieni raha tästä huvista 😆.
Minulla on saksalainen liittymä. Miten sinulla, käykö suomalainen liittymä, luultavasti ei?
Ei käy, tsekkiläinen numero pitää olla että täällä voi äänestää. Sellainen on onneksi jo 12 vuotta ollut 😁.
Käärijä veti hyvin. Ruotsissakin jo pelätään suomalaista painajaista! Hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/58cea530-c1a1-479b-9383-9d7e84…
Kukahan ton Oskarin muroihin tänä aamuna kusi... Vai onko se aina huonolla tuulella ja tollanen nenä pystyssä kulkeva snobi?
Oli tuossa hemmetin tiukkaakin analyysiä joissa, kirjoittajan henkilökohtaiset mieltymykset eivät suoraan vaikuttaneet tekstiin.
Esimerkiksi tämä:
"Kilpailupuolikin on höpsöttelyä. Tärkeintä on heilutella muiden kanssa lippua, ei niinkään se, minkä maan lippu liehuu. Oikeassa kilpailussa Australia ei kelpaisi osaksi Eurooppaa.
Paitsi sitten on tämä Suomi, jolle kaikki edellä käsitelty on vierasta. Meille Euroviisut ovat nimenomaan laulukilpailu, johon suhtaudutaan ironiattomalla kansallismielisyydellä.
Vain voitto kelpaa. Hajoava korvamonitori on kuin katkennut suksisauva, tekninen ongelma, joka voi pilata kaiken."
Eihän tuossa lainaamassasi osiossa ole totta kuin tuo ensimmäinen kolmasosa. Loppu on sitä sen omaa snobiutta kun ei kestä sitä että muut osaa pitää hauskaa, vaan pitää alkaa pilkkanaan ja keksimään kuinka ollaan muka niin tosissaan. Ihan kuin se että Käärijästä nyt puhutaan ja on innostusta ilmassa tarkoittaisi sitä että me rystyset valkoisina vakavana vaaditaan voittoa ja jos se ei tule niin koko vuosi on pilalla.
Mulla meni kyllä tää päivä ihan pilalle. Kun valvoin eilen ja olin tänään ihan väsynyt. Ja vihainen, kun Käärijä lauloi niin huonosti ja näytti ihan pikkupeuralta ajovaloissa. Nyt pitäisi olla livenä parempi kuin videolla. Ja olen vihainen Käärijän puolesta, kun mies on onnistunut tekemään ihan euroviisujen viisun, muttei pysty esittämään sitä. Kaikki muu on nyt kunnossa: asut, tanssijat, esitys ja Euroviisu-fanit.
Sympaattisia nämä "valvoin niin myöhään" -kommentit - mä menen joka ilta nukkumaan n. Klo 1-2 😅. Viisujen jälkeen eilen selasin vielä pari tuntia nettiä eikä sittenkään nukuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole Käärijällä tänäänkään mitään lepopäivää, vaan peräti 2 keikkaa. Kohta ensimmäinen ja illalla vielä toinen.
Ainut mikä pidättelis sitä, on lukita se sinne laatikkoonsa. Ei ihme että euroviisut on rankka kokemus 😆 Vielä kun myöntäis että itse tukaloittaa oloansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan vähemmistössä, mutta minusta Tattoo on paljon upeampi kuin Euphoria (ja varsinkin Heroes, jonka suosiota en ymmärtänyt yhtään). Kasvaa enemmän, on raastavampi tunnelataus ja esitys on hieno, euphoriassa oli pelkkää haahuilua hämärällä lavalla ja lopussa sen miestanssijan kanssa. Mielestäni Loreen nyt vain oli eilisen upein esitys ja tulee hyvin varmasti viemään voiton finaalissa. Itse en osaa nähdä biisissä sitä keskinkertaisuutta mistä monet puhuu, minusta esim. Ranska on keskinkertainen. Tattoo on myös parempi kuin Conchitan voittokappale, iso bond-tyylinen biisi jossa laulaja vain seisoi paikallaan esityksen ajan.Siinä iso viehätys saattoi kyllä tulla ulkomuodostakin.
Muhun taas ei uppoa yhtään. Mitään ei tunne eikä mikään raasta. Ja se hirvittävän ruma alien-stailaus on oikein silauksena siinä päällä.
Lähes joka vuosi olen Ruotsista tykännyt (paitsi siitä oopperakiekujasta) mutta tämä on vaan karmea.
Vierailija kirjoitti:
Saksalle kannattaa antaa suomesta äänet, se on niinhuono, että jää taas loppupuolelle eikä siten uhkaa Käärijää. Taktiikkaa kannattaa käyttää nyt.
Niin, ikäänkuin vaihtokauppaa. Tekivät sen cover videon Cha cha chasta. 😁
Tattoo on biisinä tylsä, mun täytyi kuunnella se tosi monta kertaa ennen kuin aloin muistamaan edes vähän miten se menee. Esitys on hieno mutta ilman esitystä biisi ei erotu mitenkään eikä jää mieleen.
Onko Robin menossa kannustamaan Käärijää paikan päälle, vai miksi on Englannissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Ruotsista ei koskaan tule riittävästi ääniä Suomelle? Ruotsissa asuu niin paljon suomalaista alkuperää olevia ja nuorta suomalaista polvea. Eivätkö voisi joukolla äänestää Suomea?
Siellä on varmaan kasvatettu jo pienestä väheksymään ja häpeämään suomalaisuutta, varsinkin 80-90-luvuilla kasvaneet. Ei ollut mikään lottovoitto olla Ruotsissa asuva suomalaistaustainen tuohon aikaan.
Ei mikään muu maa häpeäisi omaa maataan. En edes tajua kuka haluaa elää maassa jossa sinua hyljitään ja syrjitään. Ei turkkilaisetkaan häpeä maataan Saksassa, miksi suomalaiset on vässyjä?
Ja ennen kaikkea, miksi tykitätte niitä ääniä Ruotsille viisuissa ja no, ylipäätään kaikessa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Show oli hyvä ja vetoaa moniin ikäryhmiin. Esimerkiksi tuo laatikko-piiloleikki vetoaa lapsiin, samoin voimakkaat värit ja Käärijän vähän lapsekas olemus sekä helppo kertosäe. Nuoriin vetoaa laulun sanat ja sen tuoma tunnelma. Laulutaidottomiin vetoaa kappaleen helppous, kuka tahansa uskaltaa laulaa kertosäkeen, lauluäänellä ei ole väliä. Ja Käärijän karisma vetoaa kaikkiin.
Mutta minua huolestuttaa yksi asia. Kaikki cover-versiot kuulostavat paremmilta kuin Käärijän esitys. Onko Käärijä sittenkin liian huono laulaja ja se estää voiton?
Kaikkein paras versio on se Käärijän alkuperäinen showpaini-video.
Puulaatikon rikkominen ja sieltä ulostulo sai kyllä aikaan "tulla ulos kaapista" -viboja mikä vain hyvä koska tietyt vähemmistöt rakastavat euroviisuja. Eikä tosiaan pidä unohtaa lapsia ja nuoria äänestäjinä. Kuinka moni heistä äänestää Loreenia? Lordi oli lasten ja nuorten suosikki aikoinaan ja näen jotain samaa nyt Käärijän suosiossa. Toki Käärijästä tykkää kaikki. Laulu kuosiin finaaliin ja jännitys pois niin jättipotti mahdollinen. Ja meni miten meni niin Käärijä on suoriutunut hyvin.
Harmitti kyllä, ettei Maltan k-popparit päässeet finaaliin! Ja joku Portugalin mitäänsanomaton tusinalattari pääsi.
Kroatian edustaja taas taitaa olla isompi nimi Balkanilla, siksi niin kumman suosittu ja kerää tykkäyksiä ja katselukertoja. Luulen kyllä, ettei Let 3 sytytä juuri muita. Ainakin mua lähinnä hämmensi heidän vetonsa, ja yleensä tykkään huumorivedoista. Biisissä ei ollut tarttumapintaa. Verkaa popitin täysillä aikanaan, mutta Let 3 oli mulle vähän pettymys.
Ja Moldova oli ihana! Mä oon heikkona folkkiviboihin. Toivon, että pärjäävät finaalissa. Norjan suosiota täytyy ihmetellä, mahtoiko äänentoistossa olla häikkää kun laulajan performanssi jäi kovin vaisuksi. Olisi mielestäni tarvinnut enemmän dramaattisuutta ääneensä.
Käärijälle pakko nostaa hattua. Saa yleisön loistavasti haltuun. Se fiilis vyöryi kotisohvallekin asti, finaalipäivänä varmasti tulee tanssahdeltua. Aika monet viisut on tullut katsottua ja Käärijästä saan samaa vibaa kuin Lordista aikanaan. Jos ei tuoda voittoa kotiin, niin ainakin Käärijä on nyt ikuistettu meidän musaskeneen, kesähitti taattu ja maine ja mammona miehelle auki.
Nyt nopeasti rommit, kookoskermat ja ananasmehut hakuun kaupasta kisakatsomoon, ennen kuin ne loppuu!
Mä en ole mitenkään vakuuttunut Käärijän voitosta kuten moni muu tuntuu olevan. Mutta olishan se hienoa jos voitto Suomeen tulisi, varsinkin kun sitten viisut mahdollisesti järjestettäisiin täällä Tampereella Nokia-areenalla, siinä vois olla once in a lifetime -tilaisuus mennä katsomaan viisuja paikan päälle :) muualle en jaksaisi matkustaa katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko Robin menossa kannustamaan Käärijää paikan päälle, vai miksi on Englannissa?
Vieläkö ehtis saada Robinin taustalaulajaksi?
Mutku mä en tykkää. Hyvä yritys mutta ponneton.