Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva muuttaminen

Vierailija
27.02.2024 |

Onko teillä ystävää tai tuttua joka muuttaa jatkuvasti? Suunnilleen kun kamat kannettu yhteen kämppään, etsii jo syytä muuttaa jonnekin muualle, saman kaupungin sisällä. Ymmärrettävästi muuttoapu alkaa olla jo aika hankalasti saatavilla. Mikä näitä tällaisia vaivaa? 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä. Kyse yleensä kaupungin vuokra-asumisesta, etsitään aina halvempaa/parempaa/uudempaa/siistimpää. Ei sitouduta mihinkään kun mikään ei ole omaa, vain käyttöön saatua. Kun on tarpeeksi köyhä, sossu maksaa takuuvuokrat ja avustaa muuttokuluissa.

Vierailija
2/14 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä. Kyse yleensä kaupungin vuokra-asumisesta, etsitään aina halvempaa/parempaa/uudempaa/siistimpää. Ei sitouduta mihinkään kun mikään ei ole omaa, vain käyttöön saatua. Kun on tarpeeksi köyhä, sossu maksaa takuuvuokrat ja avustaa muuttokuluissa.

Höpsistä. Ei niitä takuuvuokria tai muita avustuksia niin vain myönnetä. Kyllä niihin tarvii olla riittävät perusteet eikä siltikään välttämättä apua saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pätevä syy. Syy ei kuulu kaikille uteliaille.

Keskittykää omaan elämäänne.

Vierailija
4/14 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Hän on aina hetken aikaa tosi onnellinen uudesta kämpästä, sisustaa, käyttää remonttimiehen tekemässä arviota remontista. 

Menee jonkun aikaa, niin kämppä ei olekaan niin hyvä. Naapurista kuuluu ääniä.  Kulkuyhteydet eivät ole hyvät.  Etsii parempaa kämppää, joka olisi edullisempi/parvekkeella/lähempänä rantaa/olisi kauppa lähellä/mitä lie.

Näin on jo kulunut parikymmentä vuotta. En halua ajatellakaan kuluja, mitä tästä jatkuvasta muuttamisesta syntyy.

Vierailija
5/14 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on lyhyt.

Joskus asuminen on tuskallista jonkin syyn vuoksi (melu ulkoa, melu naapurista, kauppa kaukana, kylmyys, kesällä kuumuus, hissittömyys, naapurit kiusaa, tuholaiset, jne.)

Vierailija
6/14 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap tuttava joka on sairaalloisen kiinnostunut muiden asioista? 

Vierailija
7/14 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa. Minä olen muuttanut usein Helsingin kantakaupungissa, ydinkeskustassakin. Vuokralla asun mutta maksan vuokrani itse, samoin muuttofirman. Enkä kysele sinun mielipidettäsi.

Vierailija
8/14 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutan usein. Tykkään uusista aluista, en kiinny paikkakuntiin tai asuntoihin ja joka kerta muutan jollain tavalla parempaan. Muuttaminen on kivaa :) Itse taas ihmettelen niitä ihmisiä, jotka eivät koskaan muuta.

Vierailija
9/14 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Hän on aina hetken aikaa tosi onnellinen uudesta kämpästä, sisustaa, käyttää remonttimiehen tekemässä arviota remontista. 

Menee jonkun aikaa, niin kämppä ei olekaan niin hyvä. Naapurista kuuluu ääniä.  Kulkuyhteydet eivät ole hyvät.  Etsii parempaa kämppää, joka olisi edullisempi/parvekkeella/lähempänä rantaa/olisi kauppa lähellä/mitä lie.

Näin on jo kulunut parikymmentä vuotta. En halua ajatellakaan kuluja, mitä tästä jatkuvasta muuttamisesta syntyy.

Just näin. Eräs tuttavani muutti ainakin 20 kertaa noin 15 vuoden aikana.

Vierailija
10/14 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan muuttamista. Siis ihan oikeasti. Ja kyllä, aina on joku vika asunnossa tai alueessa. Mietin, että seuraava asunto voisi olla ihan oikeasti mukavalta alueelta ja maksaa kerrankin siitä, eikä aina vain yrittää kitkuttaa. Yleensä olen yrittänyt pärjätä huonommilla alueilla, pienemmissä asunnoissa. Tämä nykyinen vain on asuntona ihan kiva. Täysin uusi kerrostalo joten pinnat ovat vielä ihan hyvässä kunnossa. Vihaan vain naapureitani. Jatkuvasti joku huudattaa palohälytintä, asuntoihin murtaudutaan sisään, häkkikellariin murtaudutaan, oksennusta eri paikoissa, muita eritteitä kuulumattomissa paikoissa. Huoltoyhtiö on täysi susi, vuokranantaja on täysi susi. Olen julkisten varassa ja ärsyttää matkustaa lähes kaksi tuntia suunta töihin päivittäin. Olen asunut tässä asunnossa kaksi kuukautta ja mietin jo muuttoa. Edellisessä asunnossa asuin viisi kuukautta, asunnossa oli jotain ötököitä ja jouduin suurimman osan kankaista ja muista laittamaan pois, ja joku käytti aivan järkyttävästi pesukoneissa hajustettua pesuainetta tai huuhteluainetta. Sitä ennen asuin kolme kuukautta yhdessä asunnossa, asunnon vuokra nousi yhtäkkiä useammalla sadalla ja en yksinkertaisesti nähnyt syytä maksaa siitä niin paljon eli asiakkaan ja tarjoajan näkemykset eivät kohdanneet. 

En asu Suomessa, joten markkinat ovat hieman erilaiset. Kuitenkin muutan jatkuvasti ja ihan oikeasti ärsyttää rahan meno ja se jatkuva tavaroiden roudaaminen. Tavaraa ei ole kuitenkaan ihan valtavasti, että alkaisin muita asialla rasittamaan. Ihan itse aina vuokraan pakettiauton ja ajelen uuteen kohteeseen. järkyttävän kallista muuttaminen on kuitenkin. 

Vierailija
11/14 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudenperhe muutti melkein joka vuosi kun vuokrat jäi aina maksamatta. Katsoin juuri, että olen asunut 16:ssa eri osoitteessa 0-18 vuotiaana.

Vierailija
12/14 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muutan usein. Tykkään uusista aluista, en kiinny paikkakuntiin tai asuntoihin ja joka kerta muutan jollain tavalla parempaan. Muuttaminen on kivaa :) Itse taas ihmettelen niitä ihmisiä, jotka eivät koskaan muuta.

Siinäpä ihmettelet. En voisi edes kuvitella, että muuttaisin mihinkään ihanasta kodistamme. Meillä on iso hirsitalo maaseudulla joenrantatontiilla.Sääliksi käy noita pk-seudun neukkukuutioiden asukkaita vaikka jossainhan niidenkin raukkojen on asuttava.

Vierailija
13/14 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muutin niin kauan kunnes löytyi se omasta mielestä täydellinen paikka. Enää en kyllä muuta muuta kuin vainhainkotiin. Toiset ovat jo löytäneet sen itselleen parhaimman paikan eikä ole tarvetta muuttaa. Ei kai sitä muuttamisen ilosta kannata muuttaa. 

Vierailija
14/14 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä ihmettelet. En voisi edes kuvitella, että muuttaisin mihinkään ihanasta kodistamme. Meillä on iso hirsitalo maaseudulla joenrantatontiilla.Sääliksi käy noita pk-seudun neukkukuutioiden asukkaita vaikka jossainhan niidenkin raukkojen on asuttava.

Mikäs tässä saunallisessa kaksiossa asuessa kun 24h Prisma vieressä ja kaikki palvelut. Ei tarvi aina autoa joka asiaan kuten landella eikä tarvi lumitöitäkään itse tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi