Mies järkyttyi kun en kerroin etten käy joka päivä suihkussa
Miksi pitäisi kun en hikoile ja hiuksetkin ovat puhtaat. Käyn suihkussa kahdesti viikossa ja silloin pesen hiukset myös. Kuinka usein käytte suihkussa?
Kommentit (230)
Itse käyn suihkussa päivittäin mutta hiukset pesen n. kerran viikossa, mutta tarpeen mukaan myös useammin. Mulla on pitkät, runsaat luonnonkiharat hiukset. Hiukset kuivuvat jos niitä pesee liian usein. Lisäksi mun hiustenpesu on melkoinen operaatio, johon menee vähintään puoli tuntia kerralla. Siihen kuuluu useita tuotteita. Ilmakuivaan hiukseni, se ei kuluta niitä. Ja kuivumiseen menee useita tunteja, 4 - 6 tuntia. Ja ei, mun päänahka ei haise. Eri ihmisten hiukset rasvoittuvat eri tahtiin, jopa itselläni vaihtelee tuo tahti.
Täysin turhaa lutrata joka päivä suihkussa, ellei tee jotain sellaista, että hikoilee voimakkaasti. Itse käyn noin kerran viikossa, mutta pesen päivittäin kainalot, rinnanalukset ja alapään. Hiukset pari kertaa viikossa (nuorempana lähes päivittäin). Ja ei, en haise. Mun iho ei todellakaan kestäisi päivittäistä pesua. Joka kerta pitää huolellisesti rasvata suihkun jälkeen ja rasvaamiseen ja rasvan imeytymiseen menee sen verran aikaa, että joka päivä ei todellakaan ehtisi.
Vierailija kirjoitti:
Täysin turhaa lutrata joka päivä suihkussa, ellei tee jotain sellaista, että hikoilee voimakkaasti. Itse käyn noin kerran viikossa, mutta pesen päivittäin kainalot, rinnanalukset ja alapään. Hiukset pari kertaa viikossa (nuorempana lähes päivittäin). Ja ei, en haise. Mun iho ei todellakaan kestäisi päivittäistä pesua. Joka kerta pitää huolellisesti rasvata suihkun jälkeen ja rasvaamiseen ja rasvan imeytymiseen menee sen verran aikaa, että joka päivä ei todellakaan ehtisi.
Ehkä se iho onkin huonossa kunnossa juuri sen takia, että hiivat pitävät liassa bileitä.
Vierailija kirjoitti:
Totuus: oma nenä tottunut ja muut eivät viitsi sanoa että haiset pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jotkut sanovat, että heidän hiuksensa eivät haise vaikka niitä ei pesisi joka päivä. no, ei sitä varmaan itse huomaakaan, kun nenä tottuu
Tietysti haisee jos on sulfaattipuunannut itsensä hyperaktiiviseen talintuotantoon. Ei minun kissanikaan haise vaikka se ei ikinä kylve.
Ei kylve ei.
Mutta pesee kuitenkin itsensä joka päivä. Mietipä hiukan tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmisen tarvitse käydä päivittäin suihkussa, jos pesee alapään, kainalot ja jalat. Pitää hiuksensa puhtaana. Ei niitäkään tarvitse joka päivä pestä.
Ja nämä on helpointa, nopeinta ja ekologisinta pestä kerralla suihkussa. Lavuaarissa jokaista osaa erikseen lutraamalla saa kulumaan paljon enemmän vettä.
Mä niin haluaisin nähdä, miten sä nämä osat itsestäsi irrotat ja lavuaarissa erikseen peset.
Vierailija kirjoitti:
Käyn suihkussa joka päivä. Aamulla lenkin jälkeen ja illalla ennen nukkumaan mdnoa, eli kaksi kertaa per päivä. Tykkään olla puhdas. :) M24
Puhtaus on tärkeää mutta eikö kerta riitä?
Suihku joka toinen päivä ja kylpy joka kolmas päivä. Nykyisessä asunnossa on onneksi ihana kylpyamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn suihkussa joka päivä. Aamulla lenkin jälkeen ja illalla ennen nukkumaan mdnoa, eli kaksi kertaa per päivä. Tykkään olla puhdas. :) M24
Menisitkö hikisenä töihin vai päivän pölyjen kanssa nukkumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon sä oikein hikoilet öisin?
Kai tiedät, että pelkkä hiki ei haise?
Miten kestät olla töissä sen 7-8 tuntia ilman suihkua?
Ak joko olet itsekin mies tai erittäin epänaisellinen nainen
Kerran päivässä,heti töiden jälkeen,lisäsi tarvittaessa.
Näin matalaa keskustelua ei käydä kenenkään kanssa. Hygieenian hoito on itsestään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Kai peset edes kainalot ja alapään? Vaikket kokosuihkua ottaisikaan?
Huh huh. Itse käyn 1-2 krt päivässä suihkussa ja hiukset pesen lähes poikkeuksetta päivittäin.
tästä tulee ikävä kierre, hiukset rasvoittuvat helpommin, kun ne pesee päivittäin. Itse olin vuosia, itse asia vuosikymmeniä tuossa kierteessä, vei myös pitkien hiusten kanssa aikaa tuunata ja kuivatella niitä. Ja atooppinen ihoni jatkuvasti ihottumalla.
Sain kierteen katkaistua, nyt suihkussa joka toinen päivä, jolloin pesen hiukset, muutoin alapesut bideella, kasvot, kainalot ja rinnanaluset vedellä aamuin illoin. Iho kiittää. Tästä oli taannoin Hesarissa ihotautilääkärin haastattelu. Ja ei, koko vartaloa ei ole tarpeen suihkuttaa päivittäin ja ihon hyvinvoinnin näkökulmasta se on suorastaan haitallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aamulla lenkin jälkeen"
Käyn pesulla kolmesti viikossa.
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vaan kuvitella, miltä jalkojesiväli haisee tuolla pesutahdilla.
Ap on varmaan niitä, joiden mielestä on nopeampaa tai helpompaa tai ekologisempaa lutrata erikseen kädet ja jalat ja kainalot ja intiimialueet jossain pikku lavuaarissa sen sijaan että kävisi ripeästi parin minuutin suihkussa.
Eri, mutta minäkin käyn vaan pari kertaa viikossa. Kädet pesen monta kertaa päivässä joka tapauksessa, alapään suihkuttelen 1-2 kertaa päivässä. Döksä on hyvä ja se pitää hien ja hajun pois vaikka viikon tarvittaessa.
Silti vesilasku 40 e/kk kulutuksen mukaan. Jos kävisin päivittäin, lasku olisi varmaan 120 e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haise hielle ikinä, tuskin tarvitsisin edes deodoranttia. Jokainen hikoilee yöllä ja olo on aamulla nihkeän nuhjuinen. Inhottavaa laittaa vaatteita päälle nihkeälle iholle.
Ettekö te harvoin suihkussa käyvät harrasta lainkaan liikuntaa? Aika inhottavaa olisi juoksulenkin/salilla käynnin jälkeen vaihtaa vaatteet hikiselle iholle.
Itse käyn joka toinen päivä, mutta jos elää sekundaarisesti niin kai se kaksi kertaa riittää. Kävin nuorempana melkein joka päivä, mutta mun iho ei tykännyt.