Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi torissa ei mene mikään kaupaksi?

Vierailija
16.05.2022 |

Hinnat ovat jo niin alhaalla että olisi helpompi heittää tavaraa suoraan pois.
Ja sitten sovitaan että tullaan hakemaan mutta ei tulla paikalle. Eikä vastata enää viesteihin.
Miksi?

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myymässä kassia jonka hp 15 eur, ostajan kanssa keskustellaan nouto/lähetysvaihtoehdoista ja sovitaan kassille hinnaksi 10eur ja sitten kysyy kuinka paljon kassin lähetys maksaisi. Arvioin hinnaksi 6,90. Ostaja siihen että ei viitsi maksaa 6,90, kymmenen euron laukusta. Että maksimissaan 5 euroa saisi maksaa. Huoh näitä taliaivoja.

Vierailija
82/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni myyjä voisi välillä tarkastella kriittisesti omia ilmoituksiaan ja miettiä ostaisiko itse ventovieraana kyseistä tuotetta oman ilmoituksensa perusteella.

Ei kai ole pakko ostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin myymässä kassia jonka hp 15 eur, ostajan kanssa keskustellaan nouto/lähetysvaihtoehdoista ja sovitaan kassille hinnaksi 10eur ja sitten kysyy kuinka paljon kassin lähetys maksaisi. Arvioin hinnaksi 6,90. Ostaja siihen että ei viitsi maksaa 6,90, kymmenen euron laukusta. Että maksimissaan 5 euroa saisi maksaa. Huoh näitä taliaivoja.

Kaupat jäi siis tekemättä 1,90e takia, aikaa ja vaivaa (etsin tietoa paketti hinnasta, mittailin että mihin mahtuu ja aika mikä meni neuvotteluun) kului ja sitten jää tuosta kiinni...

Vierailija
84/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupat jäi siis tekemättä 1,90e takia, aikaa ja vaivaa (etsin tietoa paketti hinnasta, mittailin että mihin mahtuu ja aika mikä meni neuvotteluun) kului ja sitten jää tuosta kiinni...

Postikuluista nillittäville en edes vastaa. Säännöllisesti saan "tarjouksia" joissa ehdotellaan että voisiko postitus sisältyä hintaan.

Vierailija
85/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole jäöbyt yhtään tuotetta myymättä kun on laittanut hinnan kohdalleen laadun kanssa. Käytetty vaate on käytetty vaate vaikka se olisi ollu vain pari kertaa päällä niin se että on käytetty pitää näkyä hinnassa

Vierailija
86/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni myyjä voisi välillä tarkastella kriittisesti omia ilmoituksiaan ja miettiä ostaisiko itse ventovieraana kyseistä tuotetta oman ilmoituksensa perusteella.

Ei kai ole pakko ostaa?

Luojan kiitos ei ole, voin ihan vapaasti valita keneltä ostan. Ja jos sinun ilmoituksesi ei miellytä, en osta. Niin helppoa se on.

Vierailija
87/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ole pakko ostaa?

Luojan kiitos ei ole, voin ihan vapaasti valita keneltä ostan. Ja jos sinun ilmoituksesi ei miellytä, en osta. Niin helppoa se on.

Valittaa kuitenkin jaksat?

88/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa menee kaupaksi vain suomalainen lasi. Se on melkein facta. Koristeet esim Lladron laadukas posliini ei mene ei myös patsaat ei muut... vain Aalto yms Toikka

Vierailija
89/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin torissa myymisen.

Ensinnäkään siellä ei kauppa käynyt kovin kehuttavasti. Enkä jaksanut enää sitä että tullaan hakemaan ja sitten ei tullakkaan.

Meillä on taloyhtiössä sellainen varasto johon saa viedä turhia tavaroita ja sieltä saa myös ottaa mitä siellä on. Se on kyllä hyvä käytäntö.

Ne mitä ei kukaan ota taloyhtiö toimittaa kierrätykseen tai roskiin.

Joo-o. Ajatus on ihan ok, mutta: Nuo on niitä pahimpia roskaläjiä mitä voi olla, kun sinne jätetään rojua, joka kuuluisi itse toimittaa asianmukaisesti kierrätykseen, eikä hylätä muka uusia ottajia varten. Rikkinäisiä ja likaista rompetta, kuka niitä kaipaa. Taloyhtiö toimittaa kierrätykseen tai roskiin. Ihan ilmaiseksiko, niinkö luulet? Näin ne vuokrat ja vastikkeet nousee, jätehuollon maksujen vuoksi.

Vierailija
90/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ole pakko ostaa?

Valittaa kuitenkin jaksat?

Sepä sinua häiritsee. Minua häiritsevät huomattavasti enemmän epämääräiset myynti-ilmoitukset tuotteista, jotka voisin ostaa siltä seisomalta ihan sillä pyydetyllä hinnalla ja noudettuna, jos itselleni olennaiset tiedot olisivat nyhtämättä/kerjäämättä saatavana.

Vierailija
91/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36007 kirjoitti:

Torissa menee kaupaksi vain suomalainen lasi. Se on melkein facta. Koristeet esim Lladron laadukas posliini ei mene ei myös patsaat ei muut... vain Aalto yms Toikka

Mitä ihmettä joillain koriste-esineillä tekee?

Vierailija
92/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupasta saa kaikkea tavaraa nykyään niin halvalla että torissa kaupankäynti ei ole ostajalle hyödyllistä.

Saisikin. Ei saa ollenkaan kun maksaa niin paljon.

Torissa ei mene mikään kaupaksi. Kaikki saa nakata roskiin. Lasten lelut, edes legot eivät katoa vaikka laittaa euron hinnaksi...

Vierailija
93/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa käy kuin siima. Kassakone hakkaa punaisena. Kaikki menee kaupaksi mitä framille laittaa.

Vierailija
94/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä ostajia, jotka ovat viestiensä perusteella jo varmasti ostamassa, mutta sitten kun antaa tilitiedot, niin enää ei kuulu mitään.

Voiko tuotteen myydä tässä vaiheessa jollekin muulle, vai tuleeko tämä ensimmäinen ihmettelijä sitten lankoja pitkin minulle kiukuttelemaan, kun ilmoitus häipyy?

Vierailija
95/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan tuli tuore ilmoitus joka kertoo yksiselitteisesti sen miksi Torissa ei kauppa käy.

Ihan asiallisessa ilmoituksessa kaupattiin vuoden verran käytössä olleita Sony 1000XM3 vastamelukuulokkeita.

Ihan OK ilmoitus paitsi että hinta oli 180e + postikulut ostajalle.

Kikantti ja poweri ovat kaupanneet pitkin kevättä tätä muutaman vuoden takaista mallia jo parhaimmillaan 169e hintaan ja ilman mitään tarjoustakin uuden saa jo 199e hintaan suoraan hyllystä.

Myyjän kanssa on turha edes aloittaa keskustelua ellei halua av:lle taas uutta "Tinkijät VI%%UUN" aloitusta.

Olen lopettanut joidenkin kategorioiden seuraamisen kokonaan tämän takia. Parin sadan euron arvoisen tuotteen saa käytettynä 20 halvemmalla - jos elektroniikan laskettu käyttöikä olisi 20 v. niin hyväksyisin tämän. Mutta 5 v. käyttöikä on realistisempi ja käytön pitää näkyä hinnassa. Tai autoa myydään samalla hinnalla kuin liikkeessä, kun pitäähän omistajan saada "katetta työlleen".

Joku myy keppihevosia hintaan 200 /kpl. Ostaisitko itse keppihevosen sillä hinnalla?

Entä kotikissan pennun 850?

Vierailija
96/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppa käy kuin siima. Kassakone hakkaa punaisena. Kaikki menee kaupaksi mitä framille laittaa.

Missä?

Vierailija
97/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on nousukausi ja kaikilla on rahaa. Ostetaan uutta.

Kasarilta soittelet?

Vierailija
98/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin ilmaiseksi Samsungin 2014 ostetun littutelkkarin, innostuneita oli kymmeniä ja sille annoin joka lupasi heti tulla ovelta hakemaan. Nuori nainen tuli ja sai telkkarin.

Vierailija
100/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan tuli tuore ilmoitus joka kertoo yksiselitteisesti sen miksi Torissa ei kauppa käy.

Ihan asiallisessa ilmoituksessa kaupattiin vuoden verran käytössä olleita Sony 1000XM3 vastamelukuulokkeita.

Ihan OK ilmoitus paitsi että hinta oli 180e + postikulut ostajalle.

Kikantti ja poweri ovat kaupanneet pitkin kevättä tätä muutaman vuoden takaista mallia jo parhaimmillaan 169e hintaan ja ilman mitään tarjoustakin uuden saa jo 199e hintaan suoraan hyllystä.

Myyjän kanssa on turha edes aloittaa keskustelua ellei halua av:lle taas uutta "Tinkijät VI%%UUN" aloitusta.

Olen lopettanut joidenkin kategorioiden seuraamisen kokonaan tämän takia. Parin sadan euron arvoisen tuotteen saa käytettynä 20 halvemmalla - jos elektroniikan laskettu käyttöikä olisi 20 v. niin hyväksyisin tämän. Mutta 5 v. käyttöikä on realistisempi ja käytön pitää näkyä hinnassa. Tai autoa myydään samalla hinnalla kuin liikkeessä, kun pitäähän omistajan saada "katetta työlleen".

Joku myy keppihevosia hintaan 200 /kpl. Ostaisitko itse keppihevosen sillä hinnalla?

Entä kotikissan pennun 850?

Karsii epäilyttävimmät ostajaehdokkaat pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän