Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi torissa ei mene mikään kaupaksi?

Vierailija
16.05.2022 |

Hinnat ovat jo niin alhaalla että olisi helpompi heittää tavaraa suoraan pois.
Ja sitten sovitaan että tullaan hakemaan mutta ei tulla paikalle. Eikä vastata enää viesteihin.
Miksi?

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ap kertoa, mitä olet myymässä ja mihin hintaan. Kerro myös miten olet ilmoituksen laatinut.

Vierailija
42/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin ostaa kaksikin tavaraa, myyjät eivät viesteihin vastanneet ja puh.numeroa ilmoitusiin ei ollut laitettu.

Samaan olen törmännyt viime aikoina, myyjät eivät vastaa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kalliit postikulut.

Nykyään kaikki myymäni tuotteet haetaan, kukaan ei halua ostaa enää postilla. (Ilmoituksessa siis mainittuna, että saa hakea tai postin kautta.)

Vierailija
44/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin ostaa kaksikin tavaraa, myyjät eivät viesteihin vastanneet ja puh.numeroa ilmoitusiin ei ollut laitettu.

Mitä laitat ensimmäiseen viestiin? Jos laitat vain "onx tää vapaa" niin myyjä olettaa, ettet ole tosissasi kiinnostunut vaan huutelet turhia.

Laita jo ensimmäiseen viestiin, että tulisit hakemaan klo xx tai että haluat tuotteet postilla.

Vierailija
45/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osta, koska ei yhtään voi luottaa, onko tuote sitä mitä kuvataan. "Hyväkuntoinen" on hyvin suhteellinen käsite. 

Vierailija
46/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kaikki myymäni tuotteet haetaan, kukaan ei halua ostaa enää postilla. (Ilmoituksessa siis mainittuna, että saa hakea tai postin kautta.)

Postin kohdalla suurin ongelma ei ole hinta, vaan se, että ikinä ei voi tietää, minne ne sen paketin roudaavat. 

Vierailija
47/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ene huutonetissäkään, eikä missään muuallakaan. Suomalaiset on ryöstetty putipuhtaaksi rahoista. Ei varmaan yrittäjilläkään ole helppoa, varmasti on käytävä kauppaa ulkomaille, koska Suomalaisten olemattoman heikolla ostovoimalla, mutta näillä elinkustannuksilla ei kukaan voi tulla toimeen.

Eikös se ole juuri toisinpäin? Kuka ostaa käytettyä ja luuhaa kirpputoreilla/nettikirppiksillä, jos on varaa hankkia uutena? En minä ainakaan.

Vierailija
48/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkin verran ostan merkkituotteita myös postitse, enkä koe postikuluja ylivoimaisina. Toki jos kyse on muutaman euron tuotteesta, niin silloin postitus ei välttämättä ole järkevää.

Myyjänä törmään silloin tällöin näihin, jotka eivät millään haluaisi maksaa posteja, vaan olettavat että myyjän pitäisi maksaa ne omasta pussista.

Vierailija
49/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ene huutonetissäkään, eikä missään muuallakaan. Suomalaiset on ryöstetty putipuhtaaksi rahoista. Ei varmaan yrittäjilläkään ole helppoa, varmasti on käytävä kauppaa ulkomaille, koska Suomalaisten olemattoman heikolla ostovoimalla, mutta näillä elinkustannuksilla ei kukaan voi tulla toimeen.

Eikös se ole juuri toisinpäin? Kuka ostaa käytettyä ja luuhaa kirpputoreilla/nettikirppiksillä, jos on varaa hankkia uutena? En minä ainakaan.

No itse etsin kirppiksiltä sellaisia tavaroita, joita ei enää saa kaupoista.

Vierailija
50/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postin kohdalla suurin ongelma ei ole hinta, vaan se, että ikinä ei voi tietää, minne ne sen paketin roudaavat. 

Aika monta pakettia olen vuosien varrella lähettänyt ja vastaanottanut, yksikään ei ole kadonnut. Joskus automaattiin lähetetty paketti on mennyt lähinpään noutopisteeseen koska automaatti on ollut täynnä. Ja se nyt vaan johtuu siitä, että osa ihmisistä hautoo pakettiaan siellä automaatissa.

Vierailija
51/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin uskalsin vielä maksaa etukäteen myyjän tilille ja luottaa siihen että luvattu tavara todella tulee postissa koska ostin sen verran harvinaista keräily/harrastustavaraa etteivät suurta ostajakuntaa ja hätäisiä kauppoja tavoittelevat huijarit viitsineet panostaa näihin kategorioihin.

Tuotteiden tarkoista kuvauksista selvisi heti että myyjänä on toinen harrastaja joka osasi vastata tuotetta koskeviin kysymyksiin.

Nyt näidenkin hinnat ovat pompanneet sille tasolle etten tuollaisia summia enää tallettele tuntemattoman tileille ja tämä on lisäksi vetänyt Toriin lievästi ilmaistuna epämääräisiä myyjiä joilla näyttää olevan myynnissä tasan tämä yksi tuote ja tunnukset luotu edellisenä päivänä.

Vierailija
52/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä laitat ensimmäiseen viestiin? Jos laitat vain "onx tää vapaa" niin myyjä olettaa, ettet ole tosissasi kiinnostunut vaan huutelet turhia.

Laita jo ensimmäiseen viestiin, että tulisit hakemaan klo xx tai että haluat tuotteet postilla.

En todellaan lähetä tuollaista viestiä, vaan ihan asiallisen viestin.

Vierailija
53/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en osta, koska ei yhtään voi luottaa, onko tuote sitä mitä kuvataan. "Hyväkuntoinen" on hyvin suhteellinen käsite. 

Tuo on kyllä totta, yleensä tavara on ollut ihan hyvää, mutta joskus on näitä että "hyväkuntoinen" nojatuoli on sellainen joka on kyllä ehjä, mutta pinnoiltaan kulunut ja kankaasta irtoaa väriä, paljon!!! WTF! Tämän huomasimme vasta kotona ollessa kun laitoin valkoisen peiton tuolille ja ihmettelin mitä väriä siihen yhtäkkä tuli. Ja toinen "hyväkuntoinen" puinen tuoli hajosi liitoksistaan paloiksi kun nostettiin autoon, no onneksi sen sai liimattua kasaan mutta että koko tuoli piti ottaa jokaisesta liitoksesta irti oli kyllä jotain muuta kuin hyvä ja pinnatkin niin ja näin... Ja yksi kaappi, toki juu vanha mutta kuitenkin, aivan madon tai jonkun olion syömä niin että yksi takajalka täysin murtunut, no se kauppa peruuntui, olisi toki voinut ilmoittaa näistä ennen kuin lähdetään paikan päälle ajelemaan.

Vierailija
54/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nämä onko tämä vapaa kyselijät... miksi???? Kun kiinnostusta ostaa ei kuitenkaan ole?

Vierailija
55/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on jo niin paljon sälää kodeissaan, ettei kovin moni tarvitse enempää tavaraa.

Vierailija
56/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken olen sujuvasti myynyt mitä olen sinne myyntiin pannut.

Josko se on vain kiinni osaamisesta, eli hyvistä kuvista, mitoista, selkeästä viestinnästä ja siitä, että pysyy jämäkkänä.

Minä myyn vain käteisellä ja noudettuna, en lähetä enkä suostu häsläämään minkään sekoilijan kanssa.

Kahden euron krääsää en myy ollenkaan vaan vien hyväntekeväisyyskirppikselle, kierrätykseen tai jäteasemalle..

Vierailija
57/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten nämä onko tämä vapaa kyselijät... miksi???? Kun kiinnostusta ostaa ei kuitenkaan ole?

Joku outo pila ilmeisesti, ei kannata vastata mitään.

Vierailija
58/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, niinpä! 

Myin uusia Niken lenkkareita (koko 38) ja pyysin niistä 5 euroa. Joku tinkasi ja kysyi, voinko myydä 3 eurolla. Olisi halunnut postituksen, joka olisi maksanut 6,90 euroa. Eli olisin saanut ne UUDET lenkkarit myytyä 3 eurolla :D Ja se olisi sisältänyt matkat postiin (eli näillä bensanhinnoilla EI KIITOS!).

Lopulta heitin roskiin.

Vierailija
59/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myyn jatkuvasti torissa (ja myös fb:ssa) Myyn vaan hyväkuntoista tavaraa ja hinta on kohdillaan. Kyllä mä melkeinpä kaiken oon saanut aina myytyä. Eikä mulle ole ohareita tehty ikinä.

Vierailija
60/136 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, niinpä! 

Myin uusia Niken lenkkareita (koko 38) ja pyysin niistä 5 euroa. Joku tinkasi ja kysyi, voinko myydä 3 eurolla. Olisi halunnut postituksen, joka olisi maksanut 6,90 euroa. Eli olisin saanut ne UUDET lenkkarit myytyä 3 eurolla :D Ja se olisi sisältänyt matkat postiin (eli näillä bensanhinnoilla EI KIITOS!).

Lopulta heitin roskiin.

No etpä ole fiksu itsekään. Mikä järki heittää roskikseen?? Olisit edes laittanut johonkin keräykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi