Sähköjen uusiminen omakotitalossa
Kuinka usein sähköt pitää uusia omakotitalossa? 30-vuotta lukee jossakin.. vanhaa taloa siis ostamassa.
Kommentit (7)
Jos sulla on siellä maadottamattomat pistorasiat, niin suosittelen kyllä sähköremppaa.
Jos ne on tuoreemmat, niin sitten niitä korjataan sitä mukaan, kun menevät rikki.
Ei ne kaapelit siellä vanhene teoriassa koskaan.
Mulla on 1975 rakennettu talo. Vasta asennutin ilmalämpöpumpun ja kyselin samalla sähkömieheltä sähkörempan tarpeesta. Pistorasiat on maadoittamattomat. Se ei nähnyt rempalle mitään tarvetta, kun kaikki toimii ongelmitta. Tiedä sitten.
Tekussa opettaja sanoi 1980-luvulla, että 25 vuoden välein.
Mielestäni tuo olisi turhan usein.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 1975 rakennettu talo. Vasta asennutin ilmalämpöpumpun ja kyselin samalla sähkömieheltä sähkörempan tarpeesta. Pistorasiat on maadoittamattomat. Se ei nähnyt rempalle mitään tarvetta, kun kaikki toimii ongelmitta. Tiedä sitten.
Maadottamattomissa rasioissa on se huono puoli, että jos käytät jotain metallirakenteista laitetta kotona ja siihen tulee maadoitukseen liittyvää vikaa, niin sulake ei välttämättä pala vaikka laitteen rungossa on virta ja on siis sähköiskun vaara.
Nykyään kun tehdään kaikki käyttötavara huonolaatuiseksi, niin sitä ajatellen päivittäisin.
Tosin nykyään kaikki laitteet on muovirunkoisia pitkälti.
Olen itseasiassa törmännyt yhteen ilmalämpöpumppuun, jonka ulkoyksikön kannen ruuvista sain tällin.
Itse uusin sitten kun on varaa eli ei koskaan. Jos palaa sitten palaa, ei laittaa kymppitonneja remontteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maadottamattomissa rasioissa on se huono puoli, että jos käytät jotain metallirakenteista laitetta kotona ja siihen tulee maadoitukseen liittyvää vikaa, niin sulake ei välttämättä pala vaikka laitteen rungossa on virta ja on siis sähköiskun vaara.
Nykyään kun tehdään kaikki käyttötavara huonolaatuiseksi, niin sitä ajatellen päivittäisin.
Tosin nykyään kaikki laitteet on muovirunkoisia pitkälti.Olen itseasiassa törmännyt yhteen ilmalämpöpumppuun, jonka ulkoyksikön kannen ruuvista sain tällin.
Vikavirtasuoja auttaa tähän, mutta se yleensä asennetaan vain ulkopistorasiaan tai kylpyhuoneen pistorasioihin
Meillä uusitaan vuosittain, tulipalojen välttämiseksi.