Miksi torissa ei mene mikään kaupaksi?
Hinnat ovat jo niin alhaalla että olisi helpompi heittää tavaraa suoraan pois.
Ja sitten sovitaan että tullaan hakemaan mutta ei tulla paikalle. Eikä vastata enää viesteihin.
Miksi?
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin ostaa kaksikin tavaraa, myyjät eivät viesteihin vastanneet ja puh.numeroa ilmoitusiin ei ollut laitettu.
Samaan olen törmännyt viime aikoina, myyjät eivät vastaa mitään.
Mitä laitat ensimmäiseen viestiin? Jos laitat vain "onx tää vapaa" niin myyjä olettaa, ettet ole tosissasi kiinnostunut vaan huutelet turhia.
Laita jo ensimmäiseen viestiin, että tulisit hakemaan klo xx tai että haluat tuotteet postilla.
Aivan sama mitä siihen viestiin laittaa, kun eivät myyjät edes lue niitä.
Olin kiinnostunut eräästä tavarasta ja laitoin viestin, joka sisälsi myös noutoaikaehdotuksen. Viesti roikkui lukemattomana 1,5 kuukautta, ja koko tuon ajan tavara oli tarjolla torissa. Lopulta tavara poistui, viestiä tietenkään sittenkään vielä ollut luettu.
Toriin laitetuista viesteistä ei tule ilmoitusta. Tai tulee sähköpostiin, jos sen on erikseen klikannut. Joten ehdotankin, että seuraavaksi SOITAT sille myyjälle, niin ei tarvitse odotella mitään viestien vastaamista.
Ehdota saman tien sille myyjälle, että laittaa ilmoitukseensa PUHELINNUMERON.
Ei kannata laittaa numeroa, niin paljon kaikenlaisia roskaviestejä lähetellään nykyään puhelimiin. Tai sitten saat jotain huijauspuheluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta saa kaikkea tavaraa nykyään niin halvalla että torissa kaupankäynti ei ole ostajalle hyödyllistä.
Saisikin. Ei saa ollenkaan kun maksaa niin paljon.
Torissa ei mene mikään kaupaksi. Kaikki saa nakata roskiin. Lasten lelut, edes legot eivät katoa vaikka laittaa euron hinnaksi...
Sori, mutta legot menee kyllä kaupaksi mikäli ovat ok kuntoisia. Ilmoituksissasi on jotain vikaa jos et saa kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Torissa myy ihan helvetin hyvin. Satasia viikossa kirpparitavarasta. Kädettömien av-mammojen valittaja-armeijalla ei myy mikään. Naamasta näkee ja urputuksesta kuulee, miksi ei.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vihaan uutta Shccccjcjhipsted-systeemiä koko näytön valtaavine mainoksineen ja yhteystietouteluineen. En ole ostanut torista mitään muutoksen jälkeen.
Mäkään en ole enää muutoksen jälkeen ostanut torista. Ennen ostin melko usein, itselle tai muulle perheelle.
Kaikki menee kaupaksi, kun hinta on kohtuullinen.
Maailma on tavaraa täynnä eikä se vuosia sitten muodissa ollut ja käytetty, jonka ovh oli 80 ole enää monen kympin arvoinen vaan arvo voi ennemmin olla 5-10 . Kulunut on kulunut ja takuut, palautusoikeuden yms ei usein ole enää käytetyllä.
Koska esim.80- 90-luvun likainen ja ruma vohvelirauta 60.
Moni kiintyy omiin tavaroihin ja luulee että arvo on sama kuin ostaessa.
Halpisvaate, joka on tehty kestämään kaksi vuotta käyttöä, ei ole sen kahden vuoden käytön jälkeen juuri minkään arvoinen kun huonolaatuiset kuidut on nyppääntyneet.
Vierailija kirjoitti:
Sitten nämä onko tämä vapaa kyselijät... miksi???? Kun kiinnostusta ostaa ei kuitenkaan ole?
No minä kysyn noin nykyään, kun vuosien varrella on ollut liikaa tapauksia, kun myyjä vastaa "sorii, tää on myyty/mennyt jo aikaa sitten / "oho on unohtunu poistaa / "ei oo enää" tai vaihtoehtoisesti ilmoitus poistetaan vähin äänin, kun on huomattu, että jätetty turhaan roikkumaan.
Minulla on kyllä kiinnostusta ostaa, mutta kun tuotetta ei enää olekaan ...
Itse hoidan myynnit ja ostot 'vain nouto'-periaatteella ja käteisellä / Mobilepay. En postita, en hyväksy tilisiirtoja, en lähde viemään pienintäkään myytävää tavaraa, ellei ostaja satu asumaan ihan lähistöllä tai esim. työmatkan / kauppamatkan varrella ja minulla on aikaa.
Olen muuten reilu myyjänä, joten jos joku on kiinnostunut ostamaan, mutta ei pääse samana päivänä, voin varata tuotteen max. parin päivän päähän ja muokkaan tiedon ilmoitukseen. Jos jotkut muutkin on kiinnostunut, niin laitan heille viestin, että tällä hetkellä varattuna, mutta jos perutaan, niin jonon järjestyksen mukaan mennään. Vastaan aina nopeasti ja ilmoituksissa on erittäin hyvin tuote kuvailtu ja sopuhinta.
Aina on tavara mennyt kaupaksi, tosin en ihan kauheasti ole viime aikoina mitään myynyt, kun ei ole mitään myytävää mistä saisi tarpeeksi rahaa. Parin euron juttuja en jaksa laittaa.
"Kaikki menee kaupaksi kunhan hinta on oikea"-selitys pitää paikkansa vain jos hyväksytään että hinta voi olla myös negatiivinen.
Valtaosa vanhoista kulahtaneista huonekaluista on sellaisia ettei kukaan ota niitä edes ilmaiseksi. Ei vaikka maksaisit kympin, pari.
Ne ilmestyvät myyntiin Toriin kun omistaja on hankkinut uuden ja tajua että vanhan poiskuljettaminen ja hävittäminen maksaa useita kymppejä eikä se mahdu edes mökille.
Entäpä ihanan vintage 32 tuuman putkitelkku joka on yhtä syvä kuin leveäkin. Hirveästi on kysyntää noillekin.
En uskalla tilata torista. Vähänkäytetyssä on palautusoikeus ja kaikki tuotteet saa yksillä postikuluilla. Tilaan sieltä lasten vaatteita. Tilasin "hyväkuntoisen" talvihaalarin 30 , kun se saapui, se oli niin reikäinen lahkeista, että olisin itse heittänyt sen roskiin. Se oli ihan puhki kulunut. Jos olisin tilannut torista, olisi mennyt 30 euroa hukkaan. Nyt sain sen palautettua ja rahat takaisin. Ei ole tarvinnut palauttaa kuin muutama tuote, mutta silti. En tykkää siitä sopimisesta ja säätämisestäkään. Se ei ole kivaa ostajana eikä myyjänä.
Vierailija kirjoitti:
Olin myymässä kassia jonka hp 15 eur, ostajan kanssa keskustellaan nouto/lähetysvaihtoehdoista ja sovitaan kassille hinnaksi 10eur ja sitten kysyy kuinka paljon kassin lähetys maksaisi. Arvioin hinnaksi 6,90. Ostaja siihen että ei viitsi maksaa 6,90, kymmenen euron laukusta. Että maksimissaan 5 euroa saisi maksaa. Huoh näitä taliaivoja.
10, tai 15 euron käytetty kassi on todella kallis. Saati jos siihen lisätään vielä 7€ lisämaksu. En ihmettele ettei ostanut. oisit myynyt parilla eurolla/vitosella.
Kyllä se aika pääsääntöisesti niin on että hinnassa on liian iso pyynti kun tavara ei mene kaupaksi.
Ostin lasten parvisängyn torista 20€, ja myin sen 3 vuotta myöhemmin samaan hintaan. Samaan syssyyn ostin samalla 20€ lapselle ns. nuorisosängyn, joka oli käytössä pari vuotta. Sen jälkeen myin sen samaan hintaan pois. Sain siis lapselle moneksi vuodeksi sängyn ilmaiseksi.
Jep. Juuri tänään taas käytät aikaasi viestin laittoon myyjälle, vain kuullaksesi, että tuote on jo myyty.
Poistakaa nyt helevatti soikoon ne ilmoitukset tai päivittäkää ilmoitus -VARATTU-.
Vierailija kirjoitti:
Hinnat liian korkeat tai tuotteet huonoja. Kyllähän sieltä häviää trogareille kaikki järkevä tavara, jos hintaa laskee riittävästi ja jos ei häviä, niin tuotteesi ovat huonoja.
Ne hinnat😅
Ostettiin ihan kaupasta levitettä rautainen sohvasänky 99 eurolla. Joku myi torissa 150 eurolla😂
Sitten ne vanhat patjat. Kusenkellastamia painuneita hirvityksiä. Kukaa ei huolisi edes ilmaiseksi.🤮
Olen myynyt huutonetissä 20 vuotta, ja tämä kevät on omien muistiinpanojeni perusteella ollut kaikkein huonoin. Jo helmikuussa kaikki stoppasi. Normaalistikin toukokuu on hiljaista aikaa (ihmiset ovat ulkona puutarhassa yms), mutta alkuvuosi on yleensä kaikkein vilkkainta. Ei tänä vuonna.
Torissa en myisi mitään, se on ihan älytöntä sähläystä, enkä halua saada mitään tinkijöitä ovelleni muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Moni myyjä voisi välillä tarkastella kriittisesti omia ilmoituksiaan ja miettiä ostaisiko itse ventovieraana kyseistä tuotetta oman ilmoituksensa perusteella.
Totta ja nämä priiman myyjät, huoh. Ilmoitetaan priimakunnosta ja kun menee katsomaan, niin kaatopaikkakunnossa on tavara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin ostaa kaksikin tavaraa, myyjät eivät viesteihin vastanneet ja puh.numeroa ilmoitusiin ei ollut laitettu.
Samaan olen törmännyt viime aikoina, myyjät eivät vastaa mitään.
Kun olen myynyt jotain, niin aina olen laittanut puh.numeron ja mitään ikävää ei siitä ole seurannut.
Jos olen ostamassa, ostan vain myyjältä, jolla on numero näkyvissä ja esim huonekaluissa mitat kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla käy ainakin kauppa torissa. Melkein kaikki mennyt mitä myyntiin laittanut. Myyntiaika ollut päivästä pariin viikkoon.
Meneekö vaatteetkin kaupaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnat liian korkeat tai tuotteet huonoja. Kyllähän sieltä häviää trogareille kaikki järkevä tavara, jos hintaa laskee riittävästi ja jos ei häviä, niin tuotteesi ovat huonoja.
Ne hinnat😅
Ostettiin ihan kaupasta levitettä rautainen sohvasänky 99 eurolla. Joku myi torissa 150 eurolla😂
Sitten ne vanhat patjat. Kusenkellastamia painuneita hirvityksiä. Kukaa ei huolisi edes ilmaiseksi.🤮
Niinpä!!! Itse etsin 80cm leveää petauspatjaa. Muutama oli myynnissä isoon hintaan, tyyliin 50€. Bongasin sitten ilmoituksenjossa myytiin huononnäköistä runkopatjaa vitosella. Kävin hakemassa pois, ja kotimatkalla kippasin sängyn ilmaiseksi "kaatikselle" (eli lajittelukeskukseen) ja menin petarin kanssa pesulaan, jossa pesin sen 6 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Ostaja siihen että ei viitsi maksaa 6,90, kymmenen euron laukusta. Että maksimissaan 5 euroa saisi maksaa. Huoh näitä taliaivoja.
Taliaivo on tässäkin tarinassa myyjä joka ei yksinkertaisesti kykene näkemään asiaa myös ostajan puolelta.
Jos tuote on 10e arvoinen, se todella tarkoittaa sitä että ostaja on valmis käyttämään sen ostamiseen 10e, eikä suinkaan 16,90 mikä on 70% enemmän.
Halvoissa tuotteissa postilulut muodostavat niin älyttömän suuren osuuden hinnasta että niiden myyminen on yleensä puhdasta ajanhaaskausta.
Myyjällehän jää "10e arvoisesta" tuotteesta vain 3,10e jotta ostajan maksama hinta 6,90e postikulujen kanssa jää tasan kymppiin.
Torissa myy ihan helvetin hyvin. Satasia viikossa kirpparitavarasta. Kädettömien av-mammojen valittaja-armeijalla ei myy mikään. Naamasta näkee ja urputuksesta kuulee, miksi ei.