Teille, jotka jaksavat vastata laihdutuksesta asiallisesti, muut skipatkaa tämä ketju kiitos
Olen yrittänyt laihduttaa, mutta onnistunut tänä vuonna pudottamaan vain 3 kg. Nyt alkaa taas vaatteet kinnaamaan. Olen epätoivoinen.
Lähtötilanne: 167 / 81.
Miten onnistun pudottamaan 12-14 kg?
Jaksatteko auttaa?
Terv. keski-ikäinen täti
Kommentit (226)
Njam njamm pissaa kakkia sipsua
Mihin tuo aloittajan hampuusi hävisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Sokerit pois. Makeanhimoon hedelmiä tilalle.
-Einekset pois. Samoin murot, myslit, jogurtit, makuviilit: Niissä on sitä piilosokeria. Puhdasta kotiruokaa tilalle.
-Alkoholi ehdottomasti pois! Kokonaan.
-Liiku. Aineenvaihdunta nopeutuu jo reippaassa kävelyssä ja kroppa kiinteytyy.
t. N 43 v ja -60 kg
Miksi? Naisen elämän tarkoitus loppuu kun täyttää 35v. Ihan sama minkä näköinen on sen jälkeen ja onko sairas vai terve.
Tämä on tosi. Eli olkaa mummot huoleti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen muuttanut pikkuhiljaa elintapojani niin, että muutoksista tulee pysyviä ennen kuin muutan seuraavan. Vuoden alussa aloitin säännöllisen lenkkeilyn juosten. Nyt kun siitä on tullut luonnollinen osa elämää, otin tavoitteeksi tehdä voimaharjoittelua kerran viikossa juoksemisen lisäksi. Kunhan se on rutiinia, katson mitä voin korjata ruokavaliostani.
Liikun fiiliksen mukaan vaikka minulla on tietyt päivät jolloin liikun. Minimi näille päiville on 2km juoksua tai nyt kuntosalilla kolme erilaista liikettä 2*8 toiston sarjoissa. Yleensä liikun todella paljon enemmän, kun sitten pääsen vauhtiin. Mutta minimi laskee kynnystä ylipäätään lähteä liikkeelle. Kun aloitin lenkkeilyn, otin tavoitteeksi juosta kilometrin lenkkipäivinä. Sieltä se sitten pikkuhiljaa nousi.
Kannattaa muistaa, ettei kyse ole kuntokuurista tai dieetistä vaan muutoksista, joihin sitoudut loppuelämäksi. Siksi kannattaa tehdä kerralla vain sellaisia muutoksia, joihin pystyy sitoutumaan. Paino laskee kyllä, kunhan tekee oikeita päätöksiä itselleen sopivissa erissä.
Tämä on yksi järkevimmistä kirjoituksista mitä oon tällä palstalla koskaan nähnyt.
No höpöhöpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 50 nainen, pituuteni 160cm ja saanut pudotettua 14kk aikana 30kg (90kg ---> 60kg, tavoite 52kg) seuraavalla tavalla:
---
AAMUPALA
- täysjyväpuuroa
- marjoja
- maustamaton 250g maitorahka
- kasa (erilaisia) pähkinöitä
- 2-6 hedelmää (banaani, omena, viinirypäleitä, kiiviä, päärynä, mango tms. hedelmää)
- hopeateetä/mustaa teetä sinisen Plus-maidon keraATERIA
- terveellistä vähärasvaista kotiruokaa 1/3 lautanen
- salaattia (+hedelmiä) 2/3 lautanen
- täysjyvä leipää esim. näkkäriä 4-6 palaa avokadon kanssa
- sinistä Plus-maitoa 4-5dl---
Nämä 2 ateriaa syödään 4-8h aikaukkunassa. Ei välipaloja. Korkeintaan porkkana/omena/viili tai iso lasi sinistä Plus-maitoa.
Ennen olin hoikka (50kg/160cm) vuoskymmeniä ja teidän entuudestaan, että tämä pätkäpaasto toimii minulla.
En liiku juurikaan, en aikaisemmin enkä nyt 30kg laihdutuksenkaan aikana.
Sokeri (valkoinen, lisätty sokeri) kokonaan pois.
Nälkä ei vaivaa.
---
Korjauksia mustalla tekstillä.
Jos joku haluaa kokeilla samaa, millä sain itse 30kg 14 kk aikana pois. Tavoite päästä 52kg.
Olen laihdutuksen aloittava ja kysyisin, että mitä vikaa tässä on, kun joku oli alapeukuttanut tätä viestiä?
Sanoisin, että ainakin annoskoko. Kuka pystyy kerralla syömään tuollaisia ruokamääriä. Ja en itse puputa koko ajan, vaan syon 3-4 kertaa päivässä (olen normaalipainoinen).
Kun syöt vai 2 kertaa päivässä niin varmasti pystyt syömään.
Noissa annoksissahan on salaatti ja hedelmät suurimmassa osassa ja ei ole kovin täyttäviä!
Tehokas tapa laihduttaa vuodessa 30 kg.
Olen 150/150. Yhtä leveä kuin pitkä.
En millään saa kiloja pois.