Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teillä vain ilmoittaa toiselle, että "huomenna onkin työvuoron ja sunnuntaina menen juhliin"

Vierailija
13.05.2022 |

Siis yhdessä asuva pariskunta, ei lapsia.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos on jo aiemmin sovittu yhteiset lomaviikot kesälle ja nyt puoliso ilmoittaa, että onkin perunut lomansa (ei kertonut syytä. Ilmeisesti työpaikalla jotain päällekkäisyyksiä lomissa) ja ilmoitti sitten pitävänsä vain yksittäisiä lomapäiviä silloin tällöin. Pitäiskö loukkaantua? Keskustella mistä on kyse? Vai antaa vain olla?

Höpöhöpö. Lain mukaan työantaja on velvoitettu siihen, että vähintään kaksi viikkoa putkeen täytyy olla lomaa. Loput voi pitää pienemmissä pätkissä. Jos siis on täydet lomapäivät.

Vierailija
42/90 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Jos taas kyse on siitä, ettei mies enää vietä ap:n kanssa ollenkaan yhteistä aikaa, niin se on toinen juttu ja varmasti vaatii keskustelua parisuhteen tilasta.

Siltä se tuntuu. Monena viikonloppuna on ollut töitä ja viime su oli vapaalla mutta halusi vain olla yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Jos taas kyse on siitä, ettei mies enää vietä ap:n kanssa ollenkaan yhteistä aikaa, niin se on toinen juttu ja varmasti vaatii keskustelua parisuhteen tilasta.

Siltä se tuntuu. Monena viikonloppuna on ollut töitä ja viime su oli vapaalla mutta halusi vain olla yksin.

No niin. Eli suu auki ja puhumaan hänen kanssaan.

Vierailija
44/90 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, tietää ihanaa viikonloppua ilman Häntä!

Vierailija
45/90 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tietenkin mennä. Mutta sellaisessa suhteessa en suostu (enää) elämään ikinä, jossa tuntuu ettei puoliso halua viettää vapaaehtoisesti aikaa mun kanssa käytännössä ollenkaan, vaan ihan mikä tahansa kumminkaimanserkunveljen saunaremonttikin menee yhdessäolon ja yhteisen ajan ohi.

Viikonlopusta ja viikosta toiseen.

Mä haluan elämänkumppanin jonka kanssa elää, tehdä ja kokea yhdessä asioita ja tietenkin niin, että toinenkin haluaa samaa minun kanssani. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että yhdessä pitäisi olla 24/7 eikä mitään omaa elämää saisi olla. Kummallakin pitää olla myös omia juttuja ja menoja, mutta myös se yhteinen halu yhdessäoloon ja yhdessä tekemiseen sekä yhteisiä kiinnostuksen kohteita sekä harrastuksia. Niitä voi sitten tietenkin harrastaa sekä yhdessä että erikseen tilanteen mukaan.

Parisuhde ei ole vankila.

Vierailija
46/90 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Siitä vaan sitten käskyttämään että teet vähemmän töitä kun sinä haluat huomiota ja sano samalla että et saa olla yksin kun täytyy sinua huomioida

Vierailija
47/90 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ei koskaan pidä päätyä yrittäjän tai maanviljelijän puolisoksi. Aamulla ei koskaan tiedä, mihin aikaan työt päätyvät etenkin jos joku työntekijöistä on sairaana. Silloin pomo tekee tämän työt eikä siinä lupia pyydellä!

Vierailija
48/90 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa tietenkin mennä. Mutta sellaisessa suhteessa en suostu (enää) elämään ikinä, jossa tuntuu ettei puoliso halua viettää vapaaehtoisesti aikaa mun kanssa käytännössä ollenkaan, vaan ihan mikä tahansa kumminkaimanserkunveljen saunaremonttikin menee yhdessäolon ja yhteisen ajan ohi.

Mä haluan elämänkumppanin jonka kanssa elää, tehdä ja kokea yhdessä asioita ja tietenkin niin, että toinenkin haluaa samaa minun kanssani. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että yhdessä pitäisi olla 24/7 eikä mitään omaa elämää saisi olla. Kummallakin pitää olla myös omia juttuja ja menoja, mutta myös se yhteinen halu yhdessäoloon ja yhdessä tekemiseen sekä yhteisiä kiinnostuksen kohteita sekä harrastuksia. Niitä voi sitten tietenkin harrastaa sekä yhdessä että erikseen tilanteen mukaan.

Ei ole vankila kun vankilakin kuulostaa paremmalta vaihtoehdolta kuin parisuhde sinun kanssa. Sanoit että saa olla omakin elämä mutta käytännössä se ei ole mahdollista kun kaiken pitää tapahtua yhdessä jopa harrastukset ja kiinnostuksen kohteetkin pitää olla samat kuin sinulla. Sinun kaltaisella ihmisella on nimityskin, kontrolli friikki

Vierailija
49/90 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vankila kun vankilakin kuulostaa paremmalta vaihtoehdolta kuin parisuhde sinun kanssa. Sanoit että saa olla omakin elämä mutta käytännössä se ei ole mahdollista kun kaiken pitää tapahtua yhdessä jopa harrastukset ja kiinnostuksen kohteetkin pitää olla samat kuin sinulla. Sinun kaltaisella ihmisella on nimityskin, kontrolli friikki

Höpö höpö. Tämän vuoksi naiset valikoivat kumppaninvalinnassa, löytyy sellainen mies, jota aidosti itseäänkin kiinnostaa samat jutut.

Vierailija
50/90 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole tuommoista, yhdessä puhutaan ja suunnitellaan. En sanoisi eikä puoliso sanoisi minulle noin vaan, että menen sunnuntaina juhliin. Työvuoro on toki asia joka usein kannattaa ottaa, meillä päivätyöt niin ei tuommoista tilannetta tule.

Yhteen on menty yhdessä ollaksemme, ei meillä ole kauheasti juhlia ilman puolisoa, toki joku saunailta puolin ja toisin mutta ei nekään tule niin, että vain ilmoittaisin puolisolle, että sunnuntaina menen saunailtaan.

Usea tuttavapariskunta teki paljon asioita erikseen mutta ne on jo eronneet, minusta se, että elämät on erit, on aina huono lähtökohta yhteiselämälle. Näin minä ajattelen.

Vierailija
51/90 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä omaa elämääsi.

Vierailija
52/90 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua kysymystä. Juhliin todennäköisesti pyydetään puoliso mukaan ja niistä tiedetään jo aiemmin. Yllättäviä työvuoroja ei ole, mutta jos olisi, niin kertoisin puolisolle, ettei ihmettele mihin menin.

Kuulin juhlista ekaa kertaa nyt pe iltapäivällä.

Eli onko ongelma nyt se että et ole voinut valmistautua vähintään viikkoa juhliin vai onko kumppani menossa juhliin johon sinua ei ole kutsuttu?

Minua ei ole kutsuttu. Olisin järjestänyt itselleni vaikka mökkiviikonlopun tai ylitöitä, jos olisin tiennyt.

Kai sitä nyt osaat olla viikonlopun yksinkin,aikuinen ihminen.

Outo kommentti, tottakai osaa, mutta kyllä minä olisin pettynyt jos perjantai-iltaan saakka olisin luullut edessä olevan yhteisen kivan viikonlopun niin eipäs olekaan.

Mieluummin olisin yksin kuin tuommoisen kumppanin kanssa.

Onneksi meillä on asiat toisin, menimme yhteen koska haluamme olla yhdessä.

Vierailija
53/90 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä omaa elämääsi.

Sitä hän taatusti elääkin, mutta parisuhteessa sitä elämää eletään puolison kanssa, muutoinhan olisi helpompaa pistää ukko ulkoruokintaan.

Vierailija
54/90 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä omaa elämääsi.

Niin just, heitä mies ulos, tuommoisella ei tee mitään, löydät kyllä paremman.

Mitä virkaa on suhteella jossa jäät aina yksin.

Vierailija
55/90 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua kysymystä. Juhliin todennäköisesti pyydetään puoliso mukaan ja niistä tiedetään jo aiemmin. Yllättäviä työvuoroja ei ole, mutta jos olisi, niin kertoisin puolisolle, ettei ihmettele mihin menin.

Eli onko ongelma nyt se että et ole voinut valmistautua vähintään viikkoa juhliin vai onko kumppani menossa juhliin johon sinua ei ole kutsuttu?

Minua ei ole kutsuttu. Olisin järjestänyt itselleni vaikka mökkiviikonlopun tai ylitöitä, jos olisin tiennyt.

Outo kommentti, tottakai osaa, mutta kyllä minä olisin pettynyt jos perjantai-iltaan saakka olisin luullut edessä olevan yhteisen kivan viikonlopun niin eipäs olekaan.

Tyypillinen nainen olettaa paljon eikä vaivautua kysymään ja loukkaantuu kun oletus ei toteudu

Vierailija
56/90 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teilläkö ap sinä määräät mitä puoliso saa tehdä vai miksi kysyt näin tyhmiä? Eli jos sinulle ei sovi, että toisella on työvuoro niin potkutko hänen pitäisi ottaa? Ja kyllähän nyt aikuinen saa käydä juhlimassa ilman mitään lupia. Ethän ole puolisollesi vanhempi vaan nimenomaan puoliso.

Vierailija
57/90 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
58/90 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis teilläkö ap sinä määräät mitä puoliso saa tehdä vai miksi kysyt näin tyhmiä? Eli jos sinulle ei sovi, että toisella on työvuoro niin potkutko hänen pitäisi ottaa? Ja kyllähän nyt aikuinen saa käydä juhlimassa ilman mitään lupia. Ethän ole puolisollesi vanhempi vaan nimenomaan puoliso.

En määrää koskaan, ja puoliso usein tekee näin. En ole sanonut mitään asiasta. Mietin vaan , onko muilla myös näin.

Vierailija
59/90 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin se ilmoitti etukäteen, ei kai tuossa mitään ongelmaa ole.

Vierailija
60/90 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitko itse kertonut puolisolle, että olet suunnitellut teille yhteistä kivaa viikonloppua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi