Saako teillä vain ilmoittaa toiselle, että "huomenna onkin työvuoron ja sunnuntaina menen juhliin"
Kommentit (90)
Jos ei puoliso ole itse ymmärtänyt aikaisemmin kertoa, että on suunnitellut jotain illaksi x, niin se on voivoi. Pidän puolison kanssa sovitut menot, mutta muuten todellakin olen vapaa menemään, minne haluan. Ja jos ei ole edes mitään menoa ja silti haluaa estää minua menemästä jonnekin, niin hulluhan semmoinen tyyppi on. Kuten sanottu, ei parisuhde tarkoita vankilaa normaalille ihmiselle. Jos on pieniä lapsia, niin silloin ei tietty voi noin vain lähteä, mutta se on eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä tätä kysymystä. Kai nyt normaali pariskunta tietää, milloin toinen on töissä. Ja jos jotain yllättävää tulee, niin pakkohan se on sille toiselle olla ok, jos kerran työnantaja sitä vaatii.
Ja mikä tuo sunnuntaijuhla on? Siis jotkut ristiäiset tai synttärit? Ksi niihin nyt molemmille tulee kutsu.Työkaverin läksiäiset, minua ei kutsuttu.
En ole ikinä kuullut, että työpaikalla järjestettäisiin jotain läksiäisiä 🤔
Tietysti. Toki jos ootte sopineet sunnuntaille muuta niin pitää miettiä.
Tietenkin saa. Ihan kiva minusta, että ilmoittaa, jos ei ole kotona. En aina ole ihan kartalla miehen menoista, vaikka yleensä on maininnut niistä. Lapsillemmekin saisi minusta menoistaan sanoa, kun lapset usein ihmettelee, että missäköhän iskä on.
No voi hyvät hyssykät, ihmiset ei ole mitään robotteja, jotka aina muistavat korrektisti ilmoittaa menoistaan viikkoa ennen. Jos vaikka tarjottu tänään työvuoroa ja kun teillä ei pariskuntana mitään menoa, niin hän ajatteli ottaa tarjouksen vastaan? Ja miehet varsinkin saattavat aivan hyvin parin päivän varoitusajalla kutsuvat läksäreihin ja ei tietenkään ole kutsuttu sinua, jos et tätä työkaveria tunne? Turhasta loukkaantumista mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua kysymystä. Juhliin todennäköisesti pyydetään puoliso mukaan ja niistä tiedetään jo aiemmin. Yllättäviä työvuoroja ei ole, mutta jos olisi, niin kertoisin puolisolle, ettei ihmettele mihin menin.
Kuulin juhlista ekaa kertaa nyt pe iltapäivällä.
Eli onko ongelma nyt se että et ole voinut valmistautua vähintään viikkoa juhliin vai onko kumppani menossa juhliin johon sinua ei ole kutsuttu?
Minua ei ole kutsuttu. Olisin järjestänyt itselleni vaikka mökkiviikonlopun tai ylitöitä, jos olisin tiennyt.
Tottakai saa. Aikuisia ihmisiä ollaan kumpikin eikä ole lapsia joista pitäisi huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä tätä kysymystä. Kai nyt normaali pariskunta tietää, milloin toinen on töissä. Ja jos jotain yllättävää tulee, niin pakkohan se on sille toiselle olla ok, jos kerran työnantaja sitä vaatii.
Ja mikä tuo sunnuntaijuhla on? Siis jotkut ristiäiset tai synttärit? Ksi niihin nyt molemmille tulee kutsu.Työkaverin läksiäiset, minua ei kutsuttu.
En ole ikinä kuullut, että työpaikalla järjestettäisiin jotain läksiäisiä 🤔
No nyt kuulet. Minulle on järjestetty kolmet läksiäiset, ja olen ollut monissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua kysymystä. Juhliin todennäköisesti pyydetään puoliso mukaan ja niistä tiedetään jo aiemmin. Yllättäviä työvuoroja ei ole, mutta jos olisi, niin kertoisin puolisolle, ettei ihmettele mihin menin.
Eli onko ongelma nyt se että et ole voinut valmistautua vähintään viikkoa juhliin vai onko kumppani menossa juhliin johon sinua ei ole kutsuttu?
Minua ei ole kutsuttu. Olisin järjestänyt itselleni vaikka mökkiviikonlopun tai ylitöitä, jos olisin tiennyt.
Kai sitä nyt osaat olla viikonlopun yksinkin,aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No järjestä jotain muuta. Kai sä osaat itseksesi viettää mukavaa aikaa, aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Viettää kaiken vapaa-ajan muualla.
No mitä tämä kertoo sinulle ja sinun arvostuksesta? Olet vapaa tekemään omat johtopäätöksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet katkera kun sinua ei ole kutsuttu työyhteisön juhliin johon et kuulu ja loukkaannuit kun sinulle ei ole järjestetty etukäteen ohjelmaa tai et ole etukäteen pystynyt itse sitä tekemään. Oletko muutenkin ihminen joka vaatii joka asiaan pitkään etukäteistä suunnittelua että voi tehdä yhtään mitään?
Ajoissa puhellaan, mutta kyllä otan viime tipassa viikonlopulle ylityöpäiviä. Yllättäviä juhlamenoja ei tule. Yhteiset menotkin sovitaan sopivan ajoissa, ettei niiden päällä varailla mitään omia.
No todellakin puoliso saa tehdä extratyövuoron ja mennä yksin(kin) juhliin, mutta tuo pätee tietenkin vain kun suhde on muuten kunnossa. Tai siis saa sitä mennä tietty sittenkin kun suhde ei (enää) ole kunnossa, mutta jos molemmin puolista kiinnostusta asioiden korjaamiseen ei ole (tai ne ei enää ole korjattavissa) niin eihän suhdetta kannata edes jatkaa vaan sitten eletään sinkkuna.
Sen kyllä itse tietää ja "haistaa" kun toinen ei enää kunnioita eikä arvosta kuten parisuhteessa kuuluu eikä yhteinen aikakaan oikein innosta vaikka sen menohalunsa ym yrittäisikin naamioida työvuoron tai vastaavan syyn taakse.
Toisaalta tuollaista ei pidä katsoa yhtään jos se itseä häiritsee. Parisuhde kun ei ole vankila ja eropäätöksen saa tehdä ihan ilman syytäkin. Ei siis mitenkään pidä katsella toisen tekemisiä sormien läpi määrää x vaan jos ne ei itsestä tunnu hyvältä niin erota voi ihan hetikin. Ne on aivan typeriä ohjeita, että pitää kääntää toinenkin poski eikä saa luovuttaa heti/liian helposti koska ei kukaan ole täydellinen.
Tässä voi olla ongelma, jos ap ja miehensä olisivat suunnitelleet viettävänsä kaksin viikonlopun ja nyt mies peruu kaiken. Mutta kun ei ole tästä kyse, niin en ymmärrä ap:n loukkaantumista.
Jos taas kyse on siitä, ettei mies enää vietä ap:n kanssa ollenkaan yhteistä aikaa, niin se on toinen juttu ja varmasti vaatii keskustelua parisuhteen tilasta.
Entäs jos on jo aiemmin sovittu yhteiset lomaviikot kesälle ja nyt puoliso ilmoittaa, että onkin perunut lomansa (ei kertonut syytä. Ilmeisesti työpaikalla jotain päällekkäisyyksiä lomissa) ja ilmoitti sitten pitävänsä vain yksittäisiä lomapäiviä silloin tällöin. Pitäiskö loukkaantua? Keskustella mistä on kyse? Vai antaa vain olla?
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos on jo aiemmin sovittu yhteiset lomaviikot kesälle ja nyt puoliso ilmoittaa, että onkin perunut lomansa (ei kertonut syytä. Ilmeisesti työpaikalla jotain päällekkäisyyksiä lomissa) ja ilmoitti sitten pitävänsä vain yksittäisiä lomapäiviä silloin tällöin. Pitäiskö loukkaantua? Keskustella mistä on kyse? Vai antaa vain olla?
Jos ollaan yhdessä sovittu ihan mitä vain, muutoksistakin tietysti keskustellaan ja sovitaan yhdessä. Jos se ei sovi, voidaan kyllä asua erillään ja viettää ihan erillistä elämää, ja tapailla silloin kun molemmille sattuu sopimaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole ap.