Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS luonnolliseen kiertoon

10.10.2006 |

Mitä käytännössä tarkoittaa? Käydäänkö ultrassa alkukierrosta? Tikutetaanko ovis? Milloin siirto tehdään? Voiko viikonloput sekoittaa siirron aikataulua jos ovistesti olisi perjantaina plussaa?

Paljon kysymyksiä :-) Toivottavasti joku jaksaa vastata tietämättömälle

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jahdataan kuumeisesti ovista. Tikutuksen aloitin jo pari päivää sitten harjoituksen vuoksi :-) Pientä nipistelyä, muttei muita tuntemuksia. Huomenna sitten ultraan. Kovin positiivisella mielellä, toivottavasti fiilikset pysyy jatkossakin korkealla...

Mi@lle tsemppiä siirtoon! Tule kertomaan, miten meni.

Triinalle onnea ovulaation metsästykseen!

Ja Dellialle onnea uuteen kiertoon!

Vierailija
62/126 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli oli limakalvo vielä aika ohut ja munasolu vasta 11mm. Maanantaina uusintaultra, katsotaan miltä näyttää. Tikutuksen alan lauantaina, mutta oli lääkäri aika epäileväinen, ettei ovis ainakaan ennen maanantaita tule. Itse epäilen oviksen olevan vasta kp 16 tienoilla, eli saattaa siirto hyvinkin mennä seuraavaan viikkoon 47.

Alkioista kyselin, samoin laadusta. Eli olivat kolmosluokkaa, yksinäinen oli nelisoluinen ja pari oli kaksisoluisia, joten eivät mitään huimaavia alkioita. Mutta samanlaisesta kuin nelisoluinen kuulemma alkoi edellinen raskaus, joten siinä mielessä ollaan positiivisia.

Miten Mi@, saitko alkiot kyytiin?

Ja Siilille myös tsemppiä oviksen metsästykseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään laitettiin siis yksi jo 7 soluinen. Eilen otettiin kolmen alkion kapseli ja niitä seurattiin yksi yö kun kaikki vaikuttivat hyviltä. Yön kuluessa kahden alkion kehitys oli pysähtynyt ja kolmas oli jakautunut ja laitettiin siis tänään.

Triina, toivottavasti kohdun tilanne on kehittyneempi ma. Siili74 tsemppiä oviksen odotteluun.

Mia

Vierailija
64/126 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa varmaan kun siirto onnistui! Nyt sitten täytyy vaan kestää piinailuviikot, mikä sinulla on testipäivä? Laitatko yhden lugen aamuin illoin, vai mikä oli ohjeistus?

Itsellä ei mitään sen kummempaa, huomenna rupean sitten sähläämään niiden ovistikkujen kanssa. Vaikka taidan saada harjoitella aika monta kertaa ennenkuin mitään näkyy.

Siilille tsemppiä tämän päivän ultraan!

Vierailija
65/126 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaita!

Tulin piipahtamaan teidän kuulumisia lukasemaan :)

Kiitoksia ensiksikin teille kaikille ihanille negapahoitteluista :´) ¿ lohduttivat kyllä!

Mi@; Hurrrrjasti tsemppiä ja onnea piinistelyyn!! Peukut täysillä pystyssä että teillä tärppää ja saat alkaa nauttia alkuraskauden tuomasta öklötyksestä (se kun on niiiiin ihanaa, kun tietää mistä johtuu ;)). Lääkkeellinen PAS oli nyt ihan täysin mun pyyntö (tai suorastaan vaatimus ;)). Haluan vaan koklata tätäkin nyt ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi, siis todetakseni että mun omissa kierroissa & hormoneissa ei ole ollut vikaa, kun ei ole tärpännyt. Lekuri siis pikkasen naureskellen tähän suostui ja sanoi että ei kyllä tod.näk. ole mitään erilaista hyötyä muttei kyllä haittaakaan, joten tehdään tämä vikojen pakkasalkioiden siirto sitten lääkkeellisenä, kun kerran niin toivon :). En käyny verikokeessa, vaan testasin vaan kotitestillä (herkällä Acon 10:llä) ja kun oli selvää negaa ja vuoto alkoi normaalisti niin ei tarvinnu käydä veritestissä.

Triina; VL:ssä PASsit tehdään yleensä iltapäivisin. Mulla ovat aina olleet klo 13-15 välillä. Oon töissä melko lähellä joten oon sitten aina vaan kipassut hakemaan pienet kyytiin ja jatkanut pokkaa pitäen töiden tekoa vaikka sisällä on kuohunut ;). Olen kyllä klinikalla nähnyt lapsia äitien mukana, joten varmaan sekin hätätilanteessa onnistuu.

Mikäs tilanne on oviksen metsästyksen kanssa ¿ joko on ovisplussaa tullut? Peukut on pystyssä täällä että limis on kasvanu hienosti!!

Siili74; Miten meni perjantain ultra?? Toivottavasti kaikki on kunnossa ja pääsette tällä viikolla siirtoon!! Tulehan kertomaan kuulumisia!

Meillä oli poika viime viikon vesirokossa, nyt on sitten sekin koettu ja selätetty :). Progynovaa (älkää kysykö mitä tekee ;)) oon napsinu ekasta kiertopäivästä saakka ja keskiviikkona on ultra. Ei oo kyllä hajuakaan milloin ois mahdollinen siirto, jos ja kun kaikki menee hyvin, tää kun on eka lääkkeellinen PAS niin leijailen vaan sokkona eteenpäin ohjelappusen ja tuulen mukana..;)¿

Tsemppiä teille kaikille ja kuullaan taas toisistamme! (Jos siis saan vielä tässä teidän pinossa oleilla, vaikka lääkehuuruissa tällä kertaa PAS tehdäänkin)

Lämpöisin terkuin

Dellia

Vierailija
66/126 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi Mi@lle tsemppiä piinaan!!! Toivottavasti olen keskiviikkona mukana piinailemassa!

Eli perjantain ultra lupaili ovulaatiota lähipäiville ja eilen ovistesti näyttikin jo plussaa. Tiistaina on pikkuisten sulatus ja keskiviikoksi on sovittu siirto. Siis jos jotain siirrettävää on. Sekin vähän jo jännittää, miten sulatuksen kanssa käy. En edes tiedä kumman oljen aikovat sulattaa. Toisessa on kaksi ja toisessa kolme alkiota. Onkohan siinä jotain yleistä käytäntöä? Lääkäri oli myös täysin sitä mieltä, että siirretään vain yksi. Taas aika matelee... Olispa jo keskiviikko!!! :-)

Triina: Miten ultrassa meni? Joko näyttäisi ovulaatio lähesttyvän?

Dellia: Tottakai pysyt tässä pinossa, " lääkehuurussa" tai ilman!!!! :-) Ihanan positiiviselta vaikutat! Uskotaan siis tässä kierrossa lääkkeiden voimaan!!!

Vierailija
67/126 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla sinusta Dellia! Ja eihän sillä ole väliä piinaileeko täällä lääkehuuruissa vai ilman, samaa piinaahan se on!

Mi@, joko on jotain tuntemuksia?

Siili, upeaa kun sinulla on jo aikataulu selvä, mahtaa jo jännittää aika tavalla.

Iltsellä ultrassa kaikki ok, limakalvo oli 9mm ja munis kasvanut. Lääkäri epäili ovista ke, to tai pe tulevaksi, samalta tuntuu itsestä. Eli se onneton torstai on siinä, jos silloin paukahtaa niin tämä onneton kierto on sillä pelattu. Hermostuttaa ja ärsyttää tuo juttu, kun muutenkin on tässä jo odoteltu. Manailen niitä ovislimoja sieltä nyt äkkiä tulevaksi.

Tulehan siili kertoilemaan sitten miten kaikki sujuu!

Vierailija
68/126 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuntemukset ja tunteet vaihtelevat negasta plussaan. Voi että kun voisi unohtaa koko jutun testaukseen asti. Mulla on verikoe 2111, en ole ikinä ennen testannut itse etukäteen. Nyt kyllä haluttaisi...

Dellia tottakai pysyt mukana tässä ringissä! Ja toivon todella plussaa jo sinulle! Itse mietin kans pitäisikö viimeisiin alkioihin kysyä lääkeellistä passia josko siitä olisi apua.

Triina ja siili74 teillä menee kyllä kaikki tosi samoissa. Ei se torstai välttämättä tarkoita että se menee ohi, koska mullakin laitettiin nyt vasta 6. päivänä oviksesta.

Tsemppiä siirtoihin teille kaikille, toivotaan että kaikki saadaan +.

Ihanaa kyllä vaihtaa kuulumisia teidän kanssa.

Mia

Vierailija
69/126 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikun olisin jo samassa kuin sinä, onko tuntunut jo jotain kiinnittymisoireita? Aika sissi olet jos pystyt odottamaan verikokeeseen asti, minä olen tosi kärsimätön luonne. Jos ikinä pääsen siirtoon asti teen varmaan oman elämäni ihan epätoivoiseksi testaamalla joka päivä jostain pp9 saakka. Tuoresiirrossa sain haamuplussan pp9.

Minulla kyllä menee homma ohi jos on torstaina ovis, sillä lääkäri ilmoitti että soittelen sitten kun seuraavat menkat alkaa, ei tarvitse edes ilmoittaa klinikalle että ohi meni tämä kierto. Ei edes maininnut mahdollisuudesta tehdä siirtoa maanantaina. Tosin soittelen kyllä varmaan klinikalle jonkun epätoivopuhelun jos tikku värähtää torstaina. Tänään ei vieläkään mitään tikussa, joten jos ei huomenna niin menisipä sitten perjantaille. Onko teillä ovisviiva paukahtanut ihan maskista vai onko se vähitellen tummunut? Testeinä minulla on klinikan clear-jotain testejä. Lauantai on vika tikutuspäivä, jos ei silloinkaan värähdä, niin lääkärin mukaan on epätavallisen pitkä kierto ja siihen ei kannata alkaa alkioita hukkaamaan. Tuntuu tämä piinailu ja epävarmuus melkein pahemmalta kuin itse piinispäivät.

Mutta tsemppiä teille muille, tulkaahan kertomaan kuulumisia!

Vierailija
70/126 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siili, onnea siirtoon!!! Tule kertomaan kuinka kävi!

Itsellä ei ovistikku vieläkään värähtänyt, olo on aika epätoivoinen. Toivottavasti nyt ei tulisi huomenna, niin olisi vielä jotain toivoa.

Vierailija
71/126 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirto takana ja kaksi pikkuista lähti mukaan! :-) Kolmesta alkiosta yksi ei selvinnyt sulatuksesta. Kaksi jäljelle jäänyttä ei ollut ykköluokan alkioita eli tämän vuoksi molemmat siirrettiin. Olin niin hölmistynyt lääkärin ehdottaessa kahden siirtoa (aiemmin ehdottomasti ollut sitä mieltä, että vain yksi siirretään), etten tajunnut tarkemmin kysyä, minkä soluisia siirretyt ovat. Ja nyt masennus valtaa mielen, kun lääkärikin taisi ajatella, että siirretään kaksi, vakuuttuneena ettei siitä mitään kaksosia tule, jos yhtäkään... :-( Mutta kahden viikon päästä ollaan viisaampia.

Sitten jäin " epäilemään" annettua lugereseptiä. Millaisilla annostuksilla teille on passin jälkeen lugeja määrätty? Mulla on iltaisin 200mg. Ivf:n tuoresiirrossa oli aamuin ja illoin, mutta ehkä tää luonnolliseen kiertoon tehty on sitten eri juttu. Tuntuu, että luotan enemmän tähän pinoon kuin lääkäriin! :-)

Mutta mitä kuuluu Mi@:n piinaan? Monesko pp sulla on menossa jo?

Entä Triinan ovulaatio? Toivottavasti ei tule tänään! Vaikka oudolta tuntuu niinkin erilainen käytäntö hoitopaikoissa siirron kanssa, että meillä julkisella torstai ei siirron kannalta haittaa, " näistäkin raskauksia alkaa" lääkärin kommentti julkisella.

Entä " lääkehuuruinen" Dellia? Missä vaiheessa kiertoa sä menet?

Vierailija
72/126 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siili74, ihanaa että sait pikkuiset mukaan :)!!! Kovasti onnea matkaan ja tsemppiä piinistelyyn!! Eläkä ole huolissasi, kyllä varmana ovat olleet sellaisia pieniä joilla on hyvät mahikset kiinnittyä, vaikka kaksi siirrettiinkin! Eiväthän turhaan siirtoja tekisi, vaan sellaiset alkiot ovat menneet jo ennen pakastusta roskiin, joilla ei ole katsottu olevan mahiksia kehittyä vauvaksi saakka. Pitkää piinispinnaa nyt vaan ja peukut pystyssä että tärppää :):) Lugeja mulle on määrätty aina näissä luonnonkierron PASseissa 1 kpl aamuin illoin. En nyt kyllä kuollaksenikaan muista ovatko olleet 100 vai 200 mg:n kapseleita..Mutta luota vaan siihen että kyllä lääkäri on miettinyt oikean annostuksen sulle!

Triina; Miten on käynyt oviksen kanssa?? Täällä oon jännänny sun puolesta hulluna ettei vaan ovis osu tälle pahamaineiselle torstaille..! Toivottavasti sait tänäänkin negatuloksen O-testiin ja huomenna pamahtais vahva plussa!! Päästäis sitten samaa aikaa piinailemaan ;)!

Mi@; Mitenkäs siellä piinailu sujuu? Sullahan alkaa olla jo kohta testipäivä käsillä, huih :)!! Onko mitään tuntemuksia?? Isot tsemppilähetykset ja onnenpotkut lähetän sulle piinan loppuvaiheisiin!!

Ite käväsin eilen (kp 9) ultrassa ja autuaan tietämättömänä sinne marssin :) Sain siis nämä reseptit ja ohjelappusen lääkkeellistä PASsia varten postitse, kun äkkäsin viime piinailun loppuvaiheessa, että jos tulos on taas nega niin jos lääkkeellisen PASsin meinaan heti seuraavaan kiertoon saada niin munhan täytyy alottaa lääkkeet heti ekana vuotopäivänä. Siitä sitten kiireellä klinikalle soitin ja onneksi lähettivät pikapikaa reseptit ynnä muut postitse :)

Kaikki näytti olevan kuulemma ihan mallillaan (ei omaa ovista tulossa, jonka lääkkeiden kuuluukin estää) ja limis suht ok. Siirto sovittiin nyt sitten ensi maanantaille eli pääsen teidän kanssa ees hetkeks samaa aikaa piinistelemään :)

Triinan kanssa kuljettaiskin sitten ihan käsi kädessä, jos vaan sulla on huomenna ovisplussaa ¿ sitä toivotaan täysillä!!!

Piinailutsemppiä Siilille ja Mi@lle ja me yritetään Triinan kanssa päästä samaan junaan mukaan piaaaaan :)

Vierailija
73/126 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille tsempeistä!

Eikö mulla pitäisi olla jo jotain oireita????

Jos testaan raskaustestillä niin millä, milloin ja onko se tulos muka oikea???? APUA!

Mulle kerrottiin että kiinnittyminen tapahtuu pp4 tai pp5. Viimeksi kun tulos oli positiivinen voin pahoin jo pp8 ja pp11 voimakkaista hajuista.

Pitäisikö siis nyt alkaa käristämään jotain rasvaista ruokaa:-)

Triina, Toivottavasti ovis ei tullu tänään pahamaisena TORSTAINA. Mutta tulee huomenna, että pääset piinikseen mukaan.

Siili74 mikä fiilis sulla on? Mulla kans luget 1 aamulla ja 1 illalla. Aina ollut näin samalla lailla.

Dellia hienosti siis kaikki etenee, Hyvä hyvä!

m

Vierailija
74/126 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mulla on määrätty vain iltaisin luget ja toisilla aamuin illoin? Pitääkö tässä nyt itse lääkitä lisäksi aamuisin? Voi hyvät hyssykät... Niinkuin ei olisi muutenkin jo tarpeeksi piinaa... :-)

Vierailija
75/126 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että tuo lugejen ottoaika (aamui-illoin vs. illoin tai aamuin) vaihtelee ihan hoitopaikan mukaan; pääasia kuitenkin on että annostus on OIKEA! Huoli pois, hyvin kaikki menee, koita jaksaa uskoa siihen! Nyt siis vaan positiivisin mielin piinapäiviä viettelemään :)!!!

Vierailija
76/126 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..piti vielä tulla sanomaan että oireettomuus tai oireilu vaihtelee kuulemma ihan raskaudesta riippuen, ei raskaanaolijasta ;), eli voit silti hyvin olla raskaana vaikka vielä ei aiemman kokemuksen mukaista öllötystä olekaan!

Herkkiä testejähän on ne Aconin ja Advancen kympit (netistä ainakin saa tilata), mutta parempi tietty olis jos malttaisit odottaa vielä muutaman päivän niin sit ainakin voisit luottaa tulokseen (heh, tää on niin helppo sanoa näin kun ei ite oo testipiinassa, tavallisesti mäkin nimittäin kaivelen testejä kaapeista jo pp 8 alkaen ;)..). Tsemppiä!!!

Vierailija
77/126 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Siili onnistuneesta siirrosta! Aikamoista jännäilyä nyt että tuleeko peräti kaksoset!

Mi@, sinähän menet jo pitkällä. Minulla ei oikeasti tuntunut mitään plussaoireita silloin kun plussasin tuoresiirrosta, varsinkin kun en tiennyt mitkä oireet johtuu lugeista yms. ja mitkä raskaudesta. Raskausoireet tulivat vasta joskus rv6. Minä silloin testasin sen pp9 haamun citymarketista ostetulla halpistestillä, olikohan se joku pregnantstick tai vastaavaa. Siinä oli pari samassa laatikossa. En ole niin asiantuntija testeissä, että osaisin sanoa mitään niistä superherkistä. eiköhän sillä ole kanssa ihan alussa merkitystä, että testaa ekasta aamupissasta, jos hcgtä ei vielä ole paljon.

Ja sitten paras uutinen, ovis ei onneksi tullut vielä tänään. Mutta taitaa olla ihan nurkan takana, sillä ekan kerran tuli toinenkin viiva näkyviin, mutta haaleampana kuin testiviiva. Eli nyt toivon kovasti huomenna vahvaa viivaa. Kiitos peukutuksista ovat tainneet auttaa asiaa. Olisi ihana Dellia jos päästäisiin ihan samaan aikaan piinailemaan. Mutta täytyy nyt malttaa mieli, eihän se ovistestikään ole vielä plussaa paukauttanut ja sitten on se alkioiden sulatuksen onnistuminen. Meillähän oli vain 3 kolmosluokkaista, joista yksi nelisoluinen ja kaksi kaksisoluista, nämä siis kahdessa oljessa.

Mutta nyt tosiaan niin paljon paremmalla päällä kuin eilen, aamulla olin kuin takapuoleen ammuttu karhu ennen ovistestausta.

Ja Mi@lle ja Siilille mielettömästi plussasäteitä!!!!

Vierailija
78/126 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minulle kanssa määrättiin yksi aamuin ja illoin. Se luki ihan siinä valmiissa monisteessa jonka sain mukaani. Mutta varmasti toimii noinkin. Luulen että eri lääkäreillä on eri käytäntöjä, ja hoitopaikoilla samoin.

Vierailija
79/126 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ovis tuli aamulla ja maanantaiksi on sovittu siirto. Soittavat jos siirtyy tiistaiksi, eli ei pystytä päättämään kumpi siirretään ja odotellaan yön yli. Ollaankohan Dellia samaan aikaan klinikalla?

Mi@, oletko jo testannut?

Vierailija
80/126 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Triina, että ovishuippu tuli sitten tänään ja pääset alkuviikosta siirtoon!!! Mulla siirto on klo 14 maissa, entäs sulla? Oispa jännä jos siellä törmättäis ;)

Entäs Mi@, joko oot testannu?? Jännityksellä odotellaan mitä sun testi näyttää! Tsemppiä, tsemppiä!!

Ja Siili74, kerroppas mitä sun piinaan kuuluu! Onko tuntunu mitään kiinnittymistuntemuksia?

Iloista viikkistä, tytöt! Ja kertoilkaahan kuulumisia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan