Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS luonnolliseen kiertoon

10.10.2006 |

Mitä käytännössä tarkoittaa? Käydäänkö ultrassa alkukierrosta? Tikutetaanko ovis? Milloin siirto tehdään? Voiko viikonloput sekoittaa siirron aikataulua jos ovistesti olisi perjantaina plussaa?

Paljon kysymyksiä :-) Toivottavasti joku jaksaa vastata tietämättömälle

Kommentit (126)

Vierailija
1/126 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meillä tapahtuu luonnokierron PAS tulevassa kierrossa;

Tänään alkoi menkat joten aamulla soitin klinikalle ja menen kp 9 ultraan, jossa katsotaan että on johtofollikkeli kehittymässä, limakalvo kasvanut yms. " kaikki kunnossa ovulaatiota varten" ja sitten tikuttelen vaan ovista ja kun ovisplussaa tulee, niin soitto klinikalle ja tuosta ovistestin plussasta kolmantena päivänä siirto (kun alkiot pakastettaessa olleet 2 päivän ikäisiä). Eli jos esim. pe ovisplussaa, siirto tehdään ma. Näin ollen luonnonkierron PAS siirtyy ainoastaan JOS ovisplussa tulee torstaina koska tuolloin siirron pitäisi olla su ja silloin ilmeisesti ei mikään yksityinenkään klinikka ole auki..ei ainakaan Hgin VL, joten paranee toivoa ettei ovis osu torstaille..

Siirron jälkeen sitten vaan Lugesteroneja tukihoitona testiin saakka eli simppeli juttu on kyllä tämä luonnonkierron PAS.

Meillä alkamassa siis justiinsa 5:s luonnonkierron PAS, joten toivotaan että NYT olis se kerta kun tulis vihdoin ja viimein tärppi :)

Vierailija
2/126 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle! Toivottavasti tämä kerta onnistuu teillä! Varasin juuri aikaa pas-hoidonsuunnittelulle ja saatiin aika vasta marraskuun loppuun. Kuusi pitkää viikkoa pitäisi jaksaa odottaa, ja mä kun luulin pääseväni jo tämän kuun puolella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/126 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta kyllä se marraskuun loppukin sieltä tulee, joten kovasti vaan jaksuja odotteluun ja tsemppiä tulevaan PASiin!!

Meilläkin oli just odottelua monta viikkoa kun syyskuun tuoresiirron negan jälkeen piti pitää pakollinen välikierto taukoa..murrr..menihän se kuukausi kuitenkin nopeesti ja nyt sitten vaan ovista alan odottelemaan ja TOIVON että ovis ei osu ens torstaille.

Napataan ne plussat vaikka peräjälkeen, eikös juu :)!

Vierailija
4/126 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se aika menee, mutta näissä asioissa ei tunnetusti haluaisi odottaa sekuntiakaan :-) Meillä on rankka keskenmeno takana ja ajatus uudesta hoidosta/mahdollisuudesta auttaa jaksamaan eteenpäin.

Vierailija
5/126 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan ärrssyttävän hitaasti menee aika tunnetusti aina sillon kun kovasti jotain haluaisi tapahtuvan..varsinkin näissä hoidoissa kun vauvakuume on niin kova ja haluaisi mahd. pian päästä asioissa eteenpäin, niin turha odottelu on tosi hermoja raastavaa..

Meillä on ekan IVF:n tuoresiirrosta vajaa 3 v. poika ja pikkukakkosta ollaan tahkottu hoidoissa nyt koko tämä vuosi johon mahtuu siis 4 luonnonkierron PASsia ja toisen IVF:n tuoresiirto, ja edelleen sitä plussaa siis odotellaan..hirmu onnellisia ollaan siis pikkumiehestämme, joka tuntuukin aina vaan suuremmalta aarteelta tän tahkoamisen keskellä.

Kummasti sitä kyllä vaan joka hoitoon jaksaa aina kerätä kaiken toivon ja unelmat uudestaan, ja niiden tunteiden myötä on helpompi mennä eteenpäin hoito toisensakin jälkeen.

Pahoittelut sulle keskenmenosi johdosta :(:(

Toivotaan että pian tärppäisi ja tällä kertaa raskaus menee onnellisesti loppuun saakka ja saatte terveen lapsen :)

Vierailija
6/126 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahan kromosomivian vuoksi tehtiin rankka ja vaikea päätös raskauden keskeytyksestä. Silloin en olisi uskonut, että joku päivä jaksaa taas innostua uudesta hoidosta. Mutta aika tekee tehtävänsä ja surullisen kokemuksen on jo jollainlailla saanut siirrettyä taka-alalle, vaikkei sitä koskaan unohdakaan.

Pelottaa vähän, miten PAS:ssa käy.Alkioita meillä on pakkasessa kahteen yritykseen. Onko teillä alkiot aina selvinnyt sulatuksesta?

Vierailija
7/126 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun surullisesti teillä on käynyt :(:(

Raskas kokemus ollut ihan varmasti.

Meilläkin on nyt tokasta IVF:stä pakkasessa alkioita kahteen yritykseen eli yht. 4 kpl.

Ekassa IVF:ssä meillä jäi siis pakkaseen 8 alkiota, joista tehtiin 4 PASsia luonnonkierrossa. Vaan ihan ekassa PASsissa ei sulatetuista alkioista toinen selvinnyt siirtoon, vaan sillon siirrettiin yksi. Mutta kaikissa seuraavissa kolmessa PASsissa selvisi sulatuksesta ja siirrettiin aina 2 alkiota. Lekurin mukaan oli siinä mielessä kyllä tosi hyvä tilanne, mutta eivät kuitenkaan sitten tuottaneet tulosta :(

Olivat kyllä melko hitaita alkioita olleet jo pakastettaessakin, joten siinä kuulemma melko varmasti syy etteivät kiinnittyneet.

Minkälaisia alkioita teillä on pakkasessa? Meillä pakastettiin 2 päivän ikäisinä ja olivat luokiltaan 2-3 ja 2-6 soluisia eli pikkasen parempi kuin viime kerralla jolloin olivat kaikki 2-luokkaisia 2-soluisia.

Vierailija
8/126 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään tietoa, minkä soluisia alkioita pakkasessa on. En sitä huomannut aikoinaan keväällä kysyä, eikä niistä mitään mainittu. Onko pakastuksessakin eroja, siis minkäikäisinä alkiot pakastetaan? Hoidon suunnittelukäynnillä varmaan nämäkin asiat selviää, tai ainakin aion kysyä niistä. Mitä tapahtuu sellasessa tilanteessa, että oljessa on kaksi alkiota ja molemmat sulatetaan, mutta vain yksi siirretään? Mitä sille toiselle alkiolle tapahtuu?

Vierailija
9/126 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, pakastuksessa on eroja sen suhteen että onko teidän alkiot pakastettu 2 vai 3 päivän ikäisinä. Ja keskivertoisesti vois sanoa että jos ovat 2 päivän ikäisiä, niin kuuluisivat olla 4-soluvaiheessa ja jos ovat 3 päivän ikäisiä, niin kuuluis olla 8-soluvaiheessa. Mutta siis nää on vaan tällasia " suosituksia" ja hitaammillakin on kyllä raskaudet alkaneet että sen puoleen näihin lukuihin ei kuulemma kauheesti kannata tuijotella.

No jos kummatkin alkiot sulatetaan ja selviävät sulatuksesta, niin mun käsittääkseni homma menee niin (jos haluatte siis vaan yhden siirrettävän) että toinen voidaan joko pakastaa uudelleen tai sitten jos on heikossa hapessa sulatuksen jälkeen ja lekuri katsoo ettei kannata pakastaa uudelleen koska ei tod.näk. uudelleensulatuksesta selviäisi, niin sitten heitetään roskiin..surullista kylläkin.

Mä oon aina halunnut molemmat siirrettävän koska en oo halunnu pieniä roskiin laittaa ja ovat olleet sen verta hitaita alkioita että kaksosraskauden todennäköisyys ois ollu tosi pieni. Ja kyllä me ne kaksosetkin oltais mielellämme otettu, jos vaan ois annettu :)

Alkioista

Mulla ei ole mitään tietoa, minkä soluisia alkioita pakkasessa on. En sitä huomannut aikoinaan keväällä kysyä, eikä niistä mitään mainittu. Onko pakastuksessakin eroja, siis minkäikäisinä alkiot pakastetaan? Hoidon suunnittelukäynnillä varmaan nämäkin asiat selviää, tai ainakin aion kysyä niistä. Mitä tapahtuu sellasessa tilanteessa, että oljessa on kaksi alkiota ja molemmat sulatetaan, mutta vain yksi siirretään? Mitä sille toiselle alkiolle tapahtuu?

Vierailija
10/126 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että meille tullaan suosittelemaan yhden alkion siirtoa, jos siis sulatuksesta alkiot selviävät. Olen jonkun verran hoikahko ja muistan tähän liittyen lääkärin aiemmin maininneen, että kaksosraskaus voi olla riski. Mitä on mahtanut sillä tarkoittaa? Mutta toki kaksi on kyytiin tervettulleita, jos siltä näyttää :-) Meillä on kaikkiaan viisi alkiota kahdessa oljessa. Voi kun aika menis nopeemmin! Tässä menee meillä ainakin kaksi kiertoa vielä " ohi" . Mä jännitän sun kanssa tätä sun PAS:a niin menee oma aikakin nopeemmin :-)

Vierailija
11/126 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa melko hoikka mutta oon myös melko pitkä (175 cm) joten siihen lekuri viittas että voisin kyllä ehkä kaksosraskauden " jaksaa" kantaa. Mut eka ei meinannu millään siirtää 2 alkiota ja tilanne olikin jo lähes koominen kun minä köllötän jo laverilla ja biologi tulee kysymään että siirretäänkö 1 vai 2 ja minä sanon että 2 ja lekuri samaan ääneen että 1 ;) Siinä sitten aikamme väännettiin ja sain sitten lopulta 2 kyytiin, kun olivat kuitenkin sen verta hitaita ressukoita meitin alkiot että kaksosraskauden riskikin oli aika olematon.

Oih, kiitti - ihanaa jos jaksat piinailla mun kanssa tässä omaa PASsia odottaessa :) Seurailen kanssa sit marraskuussa sun vaiheita ja peukuttelen täysillä, that' s a promise :)

Vierailija
12/126 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin muistaa mainita tästä, jos lääkäri alkaa hangoitella vastaan kahden siirtoa ;-)

Vierailija
13/126 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pas tehdään luonnolliseen kiertoon, niin voidaanko pas-hoitoja tehdä peräkkäisiin kiertoihin?

Vierailija
14/126 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ollakaan, satuin just kurkkaamaan tänne ja tämä meidän " kaksinpuhelu" keikkui taas listan kärjessä ;)

Jeps, siis luonnonkierron PASsit on siitä kyllä kanssa hyviä, että niissä ei turhia kiertoja joudu odottelemaan, vaan voidaan tehdä niin monta peräjälkeen kunnes tärppää tai alkiot pakkasesta loppuu.

Meille tehtiin 4 siirtoa viime keväänä kaikki peräkkäisiin kiertoihin. Olihan se kyllä aikamoista rumbaa ja piiniksetkin olivat aina parin viikon välein, joten noitten turhien PASsien jälkeen kesä ja sen myötä hermoloma tulivat enemmän ku tarpeeseen..Mutta nyt syssyllä jaksoikin sitten taas uudella tarmolla lähteä uuteen IVF:ään.

Kysele vaan lisää, jos tulee jotain mieleen :)

Vierailija
15/126 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten PAS etenee? Sain aikaistettua meidän hoidon suunnittelua viikolla! Tämäkin tuntuu jo yhdeltä onnistumiselta, varsinkin kun ollaan julkisella hoidoissa :-) Enää siis vajaa kuukausi ja sitten mun laskujen mukaan voisikin olla sopiva ajankohta ekaan siirtoon.

Vierailija
16/126 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun olit huhuillu :)

Ja kiitos kysymästä - PAS etenee ihan mukavissa merkeissä!

Eilen olin just ultrassa ja limakalvoa oli reilut 10 mm ja johtofollikkeli vasemmalla puolella oli n. 15 mm kokoinen. Ovis menee näillä näkymin varmaan lauantaille tai sunnuntaille. Tänään tikuttelin aamulla ja testiviiva oli tosiaan vielä paljon hailukampi kuin kontrolliviiva eli nyt sitten vaan testailen aamuisin kunnes ovisplussaa tulee :)

Pakkasessa meillä on siis 4 alkiota kahdessa oljessa ja sovittiin että edelleen molemmat siirretään jos vaan kummatkin selviävät sulatuksesta, sen verta hitaita hämäläisiä ja kolmosluokkaisia meidän pikkualkiot ovat :/

No ei auta muuta kuin toivoa että nyt tärppäis - kaikkiin luokituksiin katsomatta!

Hei, tosi upee juttu että sait viikolla aikaistettua aikataulua! Se helpottaa kummasti omaa oloa, kun tietää että kohta alkaa tapahtumaan ja turha venttaaminen loppuu. Missä julkisella ootte muuten hoidossa? Me ollaan siis Hgin VL:ssä, jossa meidän esikoinenkin on siis aikanaan alkuun saatu. Hinnat on kyllä aika karmivat siihen verrattuna että tulokset on ollu koko vuoden (4 PASsia ja 1 IVF) täyttää nollaa..Jossain vaiheessa pitää kyllä pistää stoppi ja siirtyä julkiselle puolelle. Katotaan nyt kuitenkin vielä nämä 2 PASsia ja 1 IVF, jos senkin vielä tarttee, tuolla VL:ssä kun on tän vuoden maksukatto täysi ja säästää ainakin noissa lääkekuluissa.

Tsemppiä PASsin odotteluun ja vaihdellaan taas kuulumisia!!

:)

Vierailija
17/126 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hyvässä aikataulussa menette :-)

Me ollaan tyksissä hoidoissa ja tyytyväisiä ollaan oltu. Ainoa miinus on pitkät odotusajat, kuten nyt tässä meidän tapauksessa kiertoja menee " hukkaan" suunnittelukäyntiä odotellessa. Mutta kun hoidot alkaa, niin ei tarvii jonoissa odotella. Monesti on miettinyt yksityistä klinikkaa vaihtoehtona, mutta rahapuoli on harmillinen siinä..

Onnea ovulaation metsästykseen! Mä lasken päiviä, joita on enää alle kuukausi! :-) Tule kertomaan, kun pääset tositoimiin.

Vierailija
18/126 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä nimittäin löytyi paljon hyödyllistä tietoa. Ehdin jo huhuilla tuolla avauksessa muita joilla PAS viikon 47 paikkeilla, ennenkuin lukaisin teidän ketjun.

Milloin sinulla Siili74 oli suunniteltu PAS? Minulla menkkojen pitäisi alkaa marraskuun alkupäivinä ja siitä sitten edetään, eka ultra alustavasti viikolla 45, mutta luulen että siirtyy viikolle 46, sillä menkat ei varmaan ala heti kuun vaihteessa (on epäsäännölliset kierto vaihtelee 25-31pv).

Dellia, miten sinulla on hoito edennyt, joko olet päässyt siirtoon?

t. Triina, jolla aika kuluu hitaasti marraskuuta odotellessa

Vierailija
19/126 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on todennäköisesti juuri samalla vkolla PAS eli vko 47! Tai sitten edellisellä viikolla, mutta suunnilleen samoissa mennään. Tosiaan marraskuuta odotellessa aika menee t o s i hitaasti... :-)

Meillä on 5 alkiota pakkasessa. Alkuunhan keväällä IVFssä punktoitiin noin 30 rakkulaa, joista muistaakseni löytyi 16 munasolua. Tuoresiirrosta tuli plussa, mutta aiemmissa viesteissä taisin kertoakin, miten meidän ilo sai surullisen lopun. Nyt taas täynnä toivoa tulevan suhteen ja erityisesti tähän tulevaan PASiin. Mukavaa saada seuraa tähän pitkään odotukseen (joka toivottavasti palkitaan parhaalla mahdollisella tavalla)!

Vierailija
20/126 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulethan kertomaan, miten teillä pas etenee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan