Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS luonnolliseen kiertoon

10.10.2006 |

Mitä käytännössä tarkoittaa? Käydäänkö ultrassa alkukierrosta? Tikutetaanko ovis? Milloin siirto tehdään? Voiko viikonloput sekoittaa siirron aikataulua jos ovistesti olisi perjantaina plussaa?

Paljon kysymyksiä :-) Toivottavasti joku jaksaa vastata tietämättömälle

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa kun mennään samassa aikataulussa.

Tosi ikävää tuo sinun keskeytys, mahtoi olla tosi rankka juttu. Nyt kyllä ansaitsisit saada plussan ja vauvan, se vähän auttaa pääsemään yli asiasta. Minusta tuntui kohdunulkoiset, joita oli kaksi ennen vauvaa siltä kuin olisin itse ne keskeyttänyt, vaikka eihän siinä tietysti ollut mitään mahdollisuuksia sikiöillä. Mutta vauvan syntymä sai ne ajatukset taka-alalle, onneksi.

Meillä on myös kaksi olkea, tosin vain kolme alkiota yhteensä eli kaksi siirtoa on mahdollista jos sulatuksesta selvitään. Minulle IVF oli niin rankka, etten usko enää siihen lähteväni jos nämä PASit eivät onnistu. Eli sen takia kovasti toivoisin kaiken onnistuvan. Onneksi ei tässä tarvitse sellaista hormoonilääkitystä ja ei voi tulla hyperiäkään.

Ja tosiaan, olisi mielenkiintoista tietää mitä Dellialle kuuluu?

t. Triina

Vierailija
22/126 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan Triina minunkin puolestani vaihtamaan kuulumisia ja ajatuksia luonnonkierto-PASsilaisten kesken! :)

Te pääsettekin yhdessä sitten melkein samaa aikaan piinailemaan, hieno juttu!!

Minä täällä aloitan (toivottavasti!) piinistelyn tänään; klo 14 pitäisi mennä hakemaan pikkuinen/pikkuiset kohdun lämpöön köllimään :):)

La tuli siis ovistestiin plussa.

Viime viikon ultrakäynnillä juteltiin pitkään lekurin kanssa tästä, miksi tuntuu tämän pikkukakkosen yritys olevan entistäkin haasteellisempaa (ekasta tuoresiirrostahan tuli heti plussa ja syntyi terve poika, mutta nyt PASseja takana jo 4 ja yksi tuoresiirtokin taas syyskuulta, mutta kaikista negaa..). Meille PASseissa siirretyt ovat olleet kaikki melko hitaita, siirrettäessä 2-soluisia II-luokkaisia, joten lekurin mukaan tässä syy. Näytti mulle omalta koneeltaan jopa klinikan (VL) sisäisen kaavion onnistumisprosenteista kunkin soluisilla ja luokkaisilla alkioilla sekä IVF:ssä että PAS:sissa. Ja karua luettavaa oli siinä mielessä, että samanmoisilla alkioilla kuin meille on PASseissa siirretty, onnistumisprosentti oli n. 9,5%..kun esim. klinikan nettisivuillahan PASsin keskiarvoinen onnistumisprossa on n. 25%.

Jotta tässä syy, että heikommilla alkioilla joutuu tahkoamaan aika paljon pitempään plussan saadakseen kuin huippualkioilla, tai näin siis ainakin teoriassa.

Mutta nyt on pakko vaan yrittää työntää luokitukset sun muut negatiiviset ajatukset sivuun ja keskittyä uskomaan siihen että nämä pikkuiset ovat sinnikkäitä ja päättävät asustaa kohdussa seuraavat 9 kk ;)

Tsemppiä teille kumpaisellekin odotteluun ja ollaan taas kuulolla!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinistellellään täällä sinun puolestasi, tule kertomaan kun jaksat miten meni.

Minä olen samassa paikassa hoidossa, olipa kiinnostavaa kuulla siitä tilastosta. Muistatko yhtään miten meni jos alkiot ovat kolmosluokkaa? Mahtavatko edes selvitä sulatuksesta? Se tässä taitaa eniten huolestuttaa. Meillä tosiaan kävi ihan mystinen kato silloin IVFssä, 16 munasolusta hedelmöittyi suurin osa, mutta vain 4 oli kolmosluokkaa ja loput nelosta eli roskiin joutuivat. Jostain minulle joskus jäi sellainen mielikuva, että nämä eivät välttämättä selviä sulatuksesta yhtä hyvin kuin ykkös ja kakkosluokkaiset. Se kyllä masentaa, jos ei edes siirtoon asti pääse. Onko sinulla aina selvinneet kaikki sulatettavat alkiot?

t. Triina

Vierailija
24/126 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanista tsemppauksista, Triina!! :):)

Tulin justiinsa siirrosta ja nyt on kohdun uumenissa köllimässä 2 pikkukaveria (kumpikin sulatetuista selvisi siis siirtoon)! Toinen oli 6-soluinen ja toinen 4/5-soluinen, kummatkin tosin III-luokkaisia...

Mutta nyt en halua miettiä tippaakaan noita luokituksia vaan uskoa siihen että jompikumpi tai jopa kummatkin haluavat syntyä meidän perheeseen 9 kuukauden päästä!

En harmillista kyllä muista tarkkaan miten nuo onnistumisprossat meni kolmosluokkaisten alkioiden osalla, mutta sen kyllä muistan että niissä tuloksissa erot onnistumisten välillä olivat lähinnä soluasteissa, ei luokissa. Eli muistaakseni meni niin että vaikka oli II-luokkainen mutta jos oli vaan 2-soluinen, niin prosentti oli sen 9,5% ja taas III-luokkaisella 6-soluisella alkiolla oli jo jotain 20 ja risat onnistumistodennäköisyys! Eli pakko se on sitten uskoa, että nuo klinikoiden luokitukset ei kerro lähellekään varmasti sitä onko alkio elinkykyinen kiinnittymään ja kasvavaan vauvaksi saakka. Uskotaan vaan omiin pikkupalleroihimme luokituksiin katsomatta, niin eiköhän me nyytit vielä syliin saada, eiks je :):)

Meillä oli tosiaan kummatkin alkiot III-luokkaisia ja hienosti selvisivät sulatuksesta. Huoli pois, hyvin teillekin käy!! Meillä meni viime kevään 4 PASsia siis niin, että alkioita oli pakkasessa 8, 4 olkeen pakastettuina pareittain ja vaan ekalla kerralla toinen alkio ei selvinnyt sulatuksesta, mutta sen jälkeen seuraavissa 3 PASsissa sulatuksesta selvisi ja siirrettiin aina kummatkin alkiot.

Mutta palaillaan taas ja kertoillaan kuulumisia, jookosta :)!

Vierailija
25/126 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dellialle paljon peukutuksia piinikselle! Täällä kuumeisesti seurataan sun tilannetta :-)

Omalta osalta vähän huolestuttaa, päästäänkö sittenkään passiin vielä seuraavassakaan kierrossa. Hoidonsuunnittelukäynti kun osuu juuri kierron " oikeaan" aikaan tai sitten juuri " oviksen" ohi :-( Jotta menisi ajoituksena nappiin, pitäisi tämän kierron vielä venyä monella päivällä, mutta valitettavasti jo nipistelee menkkamaisesti..

Vierailija
26/126 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihanaa, kun jaksatte Triinan kanssa " piinailla" mun kanssa omaa PASsia odotellessanne :):)

Tänä vuonna on takana jo niin monta tuloksetonta siirtoa, että aateltiin olla nyt kertomatta muille tästä PASsista, siis vaan ihan pari ihmistä tietää. Aattelin oottaa koko piiniksen muutenkin ihan silleen kylmänviileesti, jospa siinä olis jotain taikaa ettei paljoa asiaa ajattele (joopa, katotaan nyt miten nää päivät tästä etenee ;)..)

Mutta ihan pakkohan mun on teidän kanssa fiilareita jakaa, kun noin ihanasti jaksatte myötäelää :) iso kiitos siitä kummallekin!

Siili74; Eikä :( !! Siis nyt kyllä kaikki peukut pystyyn ja sormet ristiin että sun menkat ei ala vielä muutamaan päivään, jottei tuleva PAS vaan siirry entisestään! Peukut on täällä täysillä pystyssä sen puolesta!!!

Mikä teillä kumpaisellakin on muuten lapsettomuuden syynä? Meillä on mun endo, joka tosin on muuten oireeton (todettiin yllärinä laparoskopiassa), mutta aiheuttaa sitten tätä ettei tunnu tärppäävän kotikonstein..

Vierailija
27/126 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siili74, toivottavasi menkat nyt odottelisi oikeaa hetkeä, minulla ei kyllä ala ainakaan vielä viikkoon jos vanhat merkit paikkansa pitää. Se on tosi masentavaa jos odottelu vielä pitkittyy. Olitteko julkisella, en muista oletko sitä maininneet? Minä olen kyllä VLään ollut tosi tyytyväinen, ajat ja muut on aina helposti ja nopeasti järjestyneet.

Dellia, onko mitään tuntemuksia? Minä muistan kun IVFssä oli pp3 kovat krampit, mietin jo mikä meni pieleen, mutta se taisi olla kiinnittyminen, sillä minä hätähousu testailin silloin jo pp9 tosi hailakan plussan. Miten on PASin kanssa, menetkö pp14 verikokeeseen?

Itsellä ei mitään kummempaa, toivon totisesti että pääsen siirtoon saakka ja mikään ei mene pieleen. Olisi niin mukava kun ensikesän lopussa olisi nyytti kainalossa.

Minulla lapsettomuuden syy on kaksi kohdunulkoista -03, ekassa poistettiin torvi joka oli jo revennyt ja tokassa jätettiin, mutta kun ei mitään tapahtunut melkein 1,5v. niin mentiin sitten suoraan IVFään -05. Nuo olivat siis luomuraskauksia. Pojan sektion yhteydessä minulta pätkäistiin toinenkin torvi, kun uuden kohdunulkoisen riski on niin suuri. Eli luomuihmettä ei meille voi sattua, mutta onhan tosiaan ne pakkasalkiot.

Palaillaan!

triina

Vierailija
28/126 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan julkisella hoidoissa ja siellähän ei helposti saa muutettua aikoja. Pas-suunnittelukäynti sentään aikaistui viikolla, mutta nyt tosiaan näyttää, ettei se viikko riitä tässä tapauksessa. Lapsettomuutta jo kolme vuotta takana, eikä mitään syytä ole selvinnyt eli selittämättömiä ollaan.

Dellialle " kylmäviileää" piinistä! :-)

Vierailija
29/126 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siili74; Mikä tilanne menkkojen suhteen?? Toivottavasti eivät oo vielä alkaneet, vaan pääset jo ens kierrosta suunnitellusti PASsiin! Ootko ihan satavarma ettet saisi PASsin suunnittelukäyntiä enää yhtään aikaistettua jos soittasit klinikalle epätoivoisen puhelun?? Jospa löytyis joku peruutusaika tai jäisit ainakin peruutusaikajonoon, ihan vaan varmuuden vuoksi jos menkat päättääkin alkaa liian aikasin? Kiitoksia vaan piinistoivotuksista :)

Triina; Eipä mulla vielä kummosempia tuntemuksia oo, ihan on normaali olo. Mutta PASsissahan kiinnittyminenkin tapahtuu myöhemmin ku tuoresiirrossa, vasta tossa pp5-7. Ihan hirveen hyvin oon toistaseks unohtanukin piinailun (siis aina muulloin kun en palstaa kurkkaa ;)) mikä aikasemmin on ollu aivan mahdotonta kun tullut tarkkailtua jokaista askelta ja nippasua - tuloksetta. Mulla oli kanssa IVF:n tuoresiirrosta plussatessani pp5 aivan tajuton kramppikohtaus, muutaman tunnin ajan nipisti, viilteli ja vihloi ihan sairaasti ja pp10 mäkin testasin malttamattomana ja plussaahan se näytti :) Tän PASsin kanssa lekuri määräsi testipäiväksi vasta pp16 eli 9.11. Ei kyllä aiemmissa PASseissa oo ollu näin pitkää piinistä, mutta nyt oli eri lekuri siirrossa kuin aiemmin. Mutta eipä mun todellakaan tartte sinne saakka jännätä tulosta, e-ei mun menkat kun alkaa viimeistään ens viikonloppuna, jos on alkaakseen, koska mulla on melko lyhyet kierrot. Testailen siis kotona ja sitten jos kävis niin uskomaton onni että olisi plussaa, niin taidan oman mielenrauhan takia mennä verikokeeseen arvot tarkistuttamaan. Toivotaan, toivotaan ihan hirveesti että me kaikki päästäis ens kesänä omaa vauvaa hoitamaan :) Yritä pitää vaan positiivinen asenne päällä niin hyvä tulee!

Luin äsken ihan hirveen jutun Iltiksestä; isäpuoli oli roikottanut 3-vuotiasta poikaa korvista ilmassa, kun oli polttanut päreensä lapsen huutaessa ja itkiessä kun äitinsä oli yrittänyt pestä pojan tukkaa saunareissulla! Siis ihan hirveetä!!! Kuinka tollasia ihmisiä voi olla olemassa.. Mulle tuli niin paha olla että oli pakko luikahtaa veskiin hetkeksi kun rupesi niin kovasti itkettämään :(:( Kaikki lapsiin kohdistuva kaltoinkohtelu saa mut niin pahalle mielelle, ja tää juttu varsinkin, kun itellä on kotona just samanikäinen pojanvesseli. Siis kyllä meilläkin pojalla uhma on aika pahana paraillaan, muttei ikinä tulis mieleenkään käydä poikaan käsiksi vaikka monta kertaa hermot kiristyykin poitsun uhitellessa.

Ei mut pakko lopettaa nyt ja palaillaan taas!

Lämpöisin terkuin,

Dellia :)

Vierailija
30/126 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla luin teidän viestejänne ja todellakin pidän täällä myös peukkuja että kaveri tai kaverit pysyisivät menossa mukana!!!

Itselläni on tyttö 05/05 IVF tuoresiirrosta, kallis aarteeni. Nyt aloitettiin pakkassiirrot, ensimmäisestä tuli ma valitettavasti negatiivinen tulos raskaustestissä. Menkat alkoi eilen uudelleen 5 päivää myöhässä, ilmeisesti lugesteronin takia?! Sain ajan 3.11 ultraan, sitä tässä nyt odotellaan ja toivotaan parasta. Meillä on 3 yhdessä kapselissa ja 2 yksittäispakastettua jäljellä.

Lääkäri sanoi että laitetaan vaan 1 kerralla, kun takana on keisarinleikkaus.

Tsemppiä kaikille!

Mia

Vierailija
31/126 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mik

Vierailija
32/126 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meinasin vain kysyä mikä sinulla on lapsettomuuden syy? Minulla myös IVF-poika -05, mutta me olemme menossa vasta ekaan PASiin.

Siili74, onko menkat alkaneet? Toivottavasti jaksavat odotella sopivaa päivää!

Dellia, tsemppiä sinulle piinailuun. Aika myöhään on se virallinen testaaminen, joko olet miettinyt milloin testaat? Minä olen aina ollut niin malttamaton testien kanssa, että ne eivät ole kauaa kaapissa pölyttyneet. Miksi se kiinnittyminen PASissa kestää kauemmin kuin IVFssä?

Mitä ovis testiä olette käyttäneet? Suosittelevatko ne klinikalla jotain erityistä?

Ekaa kertaa taas pitästä aikaa toivon, että menkat tulisi tosi nopeasti. Alkaa aina jännitys nostaa päätään kun täällä palstalla seikkailen.

Mutta nyt lähdemme ulkoilemaan kun ei sadakaan!

Vierailija
33/126 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on endometrioosi, joka leikattu kaksi kertaa. Keisarinleikkauksessa lääkäri sanoi että taas on endoa kohdussa. Muuta syytä eivät ole kertoneet...

Olemme hoidoissa naisten klinikalla.

Mia

Vierailija
34/126 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mikä keli tuolla ulkona, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla..

Mia; kovasti tervetuloa vaan mun puolesta mukaan kirjottelemaan! Meillähän onkin jo kasassa tosi kiva rinki :) Mullakin on sama lapsettomuuden syy elikäs endo. Miten sulla ilmeni ja todettiin se? Mulla siten, että ei vaan alkanut kuulua raskautta vaikka oma kierto toimi kuin kellonlyömällä ja kaikki hormonikokeet, SSG:t sun muut oli ok ja miehenkin simppanäyte ihan normaali. Mitään kipuiluja tai muita endon oireitakaan mulla ei ole koskaan ollut. Lekuri kirjoitti sitten lähettee laparoskopiaan, josta sitten tulikin endo-tuomio..keskivaikea kuulemma, vaikka oireeton onkin. Yriteltiin sitten lekurin kehoituksesta vielä 8 kk kotikonstein, jonka jälkeen tehtiin VL:llä eka IVF, jonka tuoresiirto toikin suureksi yllätykseksi heti plussan. Olin jo niin asennoitunut, että minä en voi koskaan kahta viivaa raskaustestiin saada, että tuntui kyllä aivan ihmeelliseltä ja meidän poika syntyi sitten 12/03. Kiitokset kovasti sullekin tsemppauksista tän mun piinistelyn suhteen!

Triina; Kiitti tsempeistä :) hyvin sujuu ainakin toistaseks, kun pystyn jopa autuaasti unohtamaan suurimmaksi osaksi ajasta, että on ees mitään piinaa päällä. Helppoa siis - ainakin toistaiseksi ;). No juu, testipäivä on tosiaan ihan hirveen myöhään. Meinaan kyllä testailla jo ensi viikon pe tai la eli pp:t ois sillon 10/11, jos siis tuota ennen ei menkat ala, koska mun oman kierron mukaan menkat alkais just sillon. Ja mulla on kanssa kauhee testitikkusyndrooma eli kärsivällisyys testaamisen (tai minkään muunkaan suhteen) ei kuulu meikäläisen hyveisiin ;). En tarkkaan tiedä, mutta luulen että PASsissa on siksi myöhäisempi kiinnittyminen ja sitä myötä testipäivä, kun ovat kuitenkin pakkasesta tulleita alkioita ja siksi kait aluksi vähän hitaampaa se kehittyminen. Peukut pystyssä, että sun menkat alkaa pian ja pääsette PAS-kiertoa aloittelemaan!!

Siili74; huhuu, onko kaikki hyvin? Mikäs tilanne menkkojen suhteen?

Mä oon käyttäny Clinicin ovulaatiotestiä. Jotenkin en oo uskaltanu luottaa Aconeihin ja Mammaksi.netin ovistesteihin tässä asiassa, kun oon jostain lukenut että niiden toiminta saattaa olla niin tai näin..Tiedä sitten siitä, mutta oon halunnu ottaa varman päälle vaikka nuo apteekin Clinicit vähän enempi maksavatkin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
35/126 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan, Mi@!

Täällä menkkanippailut jatkuu, eiköhän ne viikonloppuna ala :( Eilen soitin " epätoivoisen" puhelun polille, että saatais aikaistettua tätä suunnittelukäyntiä, mutta eihän niitä vapaita aikoja tietenkään ollut. Pöh! Tätä tämä on julkisella! Mutta jos menkat alkais vasta ensi viikon alussa ja ovulaatiokin tulisi vähän myöhemmässä vaiheessa kiertoa, niin sittenhän vois olla mahikset päästä PASsiin tulevassa kierrossa (toiveajattelee)..

Dellian piinailu etenee siis " kylmänviileästi" edelleen, hienoa!

Myrskystä huolimatta, mukavaa viikonloppua Triina, Dellia ja Mi@!

Vierailija
36/126 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Delia,

Mun endo todettiin jo 1996, jolloin mut laitettiin kovien kuukautiskipujen takia laparoskopiaan ja sieltähän se syy löytyi.

Toisen kerran mut tähystysleikattiin 2003 keväällä, se oli ensimmäinen hoito lapsettomuustutkimuksiin liittyen. Yrittettiin sitten luomuna, clomeilla, mikäs se yks hoito olikaan ovulaatio induktiota kokeiltiin pari kertaa ja sitten IVF.

Triina,

Mää ostin viimeksi Clearbluen kalliin digitaalisen ovistestin, se kyllä näytti selvästi ovulaation eli ainakin toimi. Taidan päätyä nyt johonkin halvempaan versioon mitä apteekeissa myydään.

Onko sinulla endo taustaa? Mistä päin sinä kirjoittelet?

Siili74

Odottavan aika on pitkä, tiedetään. Koita nyt vaan jaksaa kärvistellä, tämä on yhtä odottamista tämä hoidoissa käyminen. Onko sulla endo taustaa? Mistä päin sinä kirjoittelet?

Vierailija
37/126 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut kaamea sää tänään, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, josta siis olen kotoisin. Minulla ei ole endotaustaa, itseasiassa luomulapsiakin on ajalta ennen ongelmien alkua. En vain mainosta sitä, kun en missään tapauksessa halua pahoittaa kenenkään mieltä, varsinkin jos ei vielä ole lapsia ollenkaan. Jotenkin hävettää tunnustaa, että vauvat ja lapset on niin ihania että haluaa suurperheen, vaikka se ei meillä onnistu enää ilman koeputkihoitoja. Lääkäri epäili, että syy kohdunulkoisiini voisi olla siinä, että kaikki lapset on syntyneet sektiolla ja se olisi mahdollisesti kiinnikkeitä aiheuttanut joka olisi jotenkin tukkinut torvet. Sektioiden takia minulle siirretään vain yksi alkio ja koska lapsia jo on, en jaksa enää lähteä uuteen IVFään vaan keskityn sitten nauttimaan näistä olemassa olevista jos ei onnistu PASit. Mutta vauvakuume on silti tosi kova... Toivottavasti en pahoittanut mieltänne sillä että en ole lapseton, paremminkin kyvytön raskautumaan ilman apuja. Ja PAS on kuten sanottu ihan uusi juttu minulle, joten jännittää kyllä kovasti koko homma.

Siili74, toivottavasti ei ole menkat vielä alkaneet, olisi kiva päästä samaan aikaan jännittämään.

Mi@ taidat olla kierrossa aavistuksen edellä, joten sinulla tulee jännät paikat jo ennen meitä.

Dellialle tsemppiä piinailuun. Oletteko muuten koskaan palstalta lukeneet, että mikä on aikaisin pp kun on plussattu? Tiedän jo itse, että jos siirtoon pääsen niin halpistestejä haen kaappiin ja en varmaan jaksa kauempaa odottaa kuin joku pp10, jos ei siis menkat tule. Pitääkö luget muuten menkat poissa PASissa vai tuleeko ne aikataulun mukaan jos on tullakseen?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
38/126 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triina, on meilläkin yksi lapsi, tyttö 05/05 joka sai alkunsa IVF tuoresiirosta. Kun on kerran kärsinyt lapsettomuudesta, se seuraa mielestäni aina. Toisille on vaikeaa saada yhtään lasta, niinkuin meillä. Toisilla se on sekundääristä eli on vaikea saada toista lasta tai useampia. Jokaisella tilanne on vähän eri. Koen kuitenkin että kuuluun silti lapsettomuuden puolelle, koska ilman hoitoja ei raskautuminen onnistu.

Mulla ainakaan eivät menkat tulleet, luultavasti lugesteronin takia viimeksi. Siksi vähän jo toivoin olevani raskaana ekasta pasista, mutta raskaustesti oli negatiivinen.

En ole tehnyt itse testiä näiden minkään saamieni hoitojen jälkeen vaan olen kiltisti kärvistellyt verikokeeseen asti.

Mulla on siis se eka ultra ja verikoe 3.11 eli tämän viikon pe, sitten jännätään että milloin se ovis tulee. Minulle kerrottiin että joku kuukausia se voi mennä ohi, siis mahdollisuus istuttaa kun niitä ei viikonloppuisin tehdä. Mulla tuli viimeksi la ovis ja siirto tehtiin ti, nyt yritin kysyä tästä mutta en saanut järkevää vastausta. Sanoivat että siihen vaikuttaa ultrassa saadut tiedot.

Mia

Vierailija
39/126 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kuin sainkin peruutusajan PAS suunnittelukäynnille ja vielä tälle viikolle! Tarkoittaa toivottavasti, että pääsen sittenkin tässä kierrossa PASsiin!!! Menkatkin tekee vasta tuloaan eli hienosti ehditään. Niiiiiiiiiiiiiiin iloinen :-)

Dellian piinis etenee ja me muut tullaan perässä!

Vierailija
40/126 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Siili74; onko menkat alkaneet vai viivästyneet sopivasti PASsia ajatellen? Jännityksellä vartoon tilannetietoa :)

Triina; Mulla luget ei oo näissä luonnonkiertoon tehdyissä PASseissa pitäneet menkkoja poissa, kun annostus niissä on vaan se 1 kpl aamuin illoin eli ei järin suuri. Mä oon lukenu että aikasin plussa ois tullu pp7, mutta sillon kyse oli kaksosraskaudesta. Yksösistä aikasimmat plussat on muistaakseni tulleet siinä pp9 kieppeillä. Mä oon kanssa tilannu jo ajat sitten Acon kymppejä kaappiin ja varmaan viikonloppuna ne kaivan esiin, jollei sitä ennen oo menkat alkaneet.

Mia; Tsemppiä oviksen metsästykseen! Ultrassahan vissiin katotaan vaan se että on johtofollikkeli kehittymässä ja että limis on tarpeeksi paksu. VL:ssä limiksen pitää olla vähintään 6 mm että siirto voidaan tehdä.

Piinailu sujuu täällä enemmän ja vähemmän kylmänviileissä merkeissä ;)..Mä melkein jo arvasinkin että mitä enemmän päiviä kuluu, sitä enemmän alkaa taas tarkkailemaan itseään..Ja niinku mä yritin unohtaa koko piinailun, pah! :) Älkää siis ihmetelkö jollen kirjottele enää pahemmin viikon mittaan, yritän sitten vaan pitää pääni ees jonnin verran selväpäisenä ;)

Kuulumisiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän