PAS luonnolliseen kiertoon
Mitä käytännössä tarkoittaa? Käydäänkö ultrassa alkukierrosta? Tikutetaanko ovis? Milloin siirto tehdään? Voiko viikonloput sekoittaa siirron aikataulua jos ovistesti olisi perjantaina plussaa?
Paljon kysymyksiä :-) Toivottavasti joku jaksaa vastata tietämättömälle
Kommentit (126)
Hienolta kuulostaa siili74, kun menkatkin päättivät tehdä yhteistyötä ja sait vielä peruutustajan. Mennään varmaan aika samoissa kierron suhteen. Minulla pari raivokohtausta ihan mitättömistä asioista enteilee menkkoja, eli eiköhän ne tällä viikolla ala. Tosi hassua kuinka sitä heti alkaa tarkkailemaan itseään kun tietää hoidon olevan tulossa, kun aiemmin menkat melkein yllättivät aina.
Dellia, sinulla alkaa pian olla kuumat paikat. Onko tuntunut mitään kiinnittymiseen liittyvää kramppailua vatsassa? Jaksatko tosiaan odottaa viikonloppuun? Peukkuja sinulle!!
Mi@, taidatpa olla hieman edellä, milloin sinulla olikaan menkat? Tiedätkö ovulaatiosi ajankohtaa, eli onko siirto jo ensiviikolla vai meneekö myöhempään?
Palaillaan taas asiaan!
Hienoa siili74 että sait ajan aikaistettua!!! LOISTAVAA
Dellia mikä tilanne? Sullahan ei muistaakseni menkat pysyny pois lugesterilla, mulla taas pysyivät poissa...omituista.
Triina,
Mulla alkoi menkat siis viime viikolla 25.10 ja ovat nyt siis ihan lopussa.
Pe on sitten se eka ultra aika ja odottelen ovista niinkuin viime kierrossa kp16/29 eli sen mukaan 9.11 eli torstaina, voi perkele to sehän on pahin päivä ovulaatiolle. Se tarkoittaisi että voi olla että menee ohi koko juttu tältä kuukaudelta. EIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Täytyy toivoa että ovis ois vasta pe!
Menkat alkoivat eilen ja eka ultra on ensi viikon loppupuolella. Ja sitten pääseekin jännäämään oviksen tikutusta. Eli hoidon suunnittelukäynti takana.
Mi@, oletkin vähän edellä Triinaa ja minua. Ja Dellian piiniskuulumisia odotellaan!
Kukapa uskoisi että sitäkin jaksaa hehkuttaa. Mennään aika samoissa Siili74, riippuu tietysti oviksesta, itse en yhtään tiedä milloin se on, mutta saattaa kai osua jo viikolle 46, kun menkat ei onneksi myöhästyneet. Minulla on aika ensi torstaina klinikalle, kun oma lääkäri on poissa perjantaina. Sanoivat, että käyn sitten seuraavalla viikolla pikaultrassa jos on liian aikainen tuo ultra kp9. Toisaalta kierto on myös lyhyt, nyt oli 26pv. Mutta sittenhän nähdään miten menee.
Dellia, miten sinulla, joko on raskausoireita? Milloin aiot testata? Pidetään peukkuja että tulee vahva plussa!!!
Mi@, miten sinulla etenee, oliko ultra loppuviikosta?
Ostitteko muuten ne ovistikut apteekista vai klinikalta? Onko tietoa missä ovat edullisimpia (ne hyvät ja kalliit siis, en halua riskeerata tätä hommaa siihen etten osaa lukea tulosta oikein)?
Ihanaa kun tuntuu, että vihdoinkin alkaa tapahtua, vaikkei mitään vielä varsinaisesti tapahdukaan!
Olinpas huolimaton, sinullahan oli se ultra perjantaina. Toivottavasti ei se ovis nyt satu väärälle päivälle!
Mikä on vointi, joko meinaat viikonloppuna testata? Täällä on peukut pystyssäpuolestasi!!!!
Hei kanssa sisaret,
Tänään on ollut ihan kamala päivä, oon itkeny koko päivän.
Kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin, alan huomenna testaamaan ovulaatiotikuilla. Joten ehkä ens viikolla päästään istutukseen, joten se on ihanaa. Koen että olen niin yksin tämän olon kanssa, vaikka mieheni on tukena koko ajan. Pelottaa ja jännittää ihan älyttömästi.
Toivottavasti tämä olo tästä helpottuu...
mia
Mulla on tänään ovis eli ma aamuna naikkarille soittoa, luultavasti keskiviikko on istutuspäivä. Jännittää...
Sovittiin että mikäli kapselissa on 2 hyvää niin voidaan miettiä jopa kummankin laittamista yhtä aikaa, se olisi eka kerta. Keisarinleikkaus takana 05/05, joten riski että kohtu ei kestäisi mahdollista kaksoisraskautta.
Mites Dellia, oletko testannut? Mikä olo?Täällä on pidetty peukkuja!
Siili74 ja Triina tsemppiä odotteluun, ensi viikolla pääsette jo ekaan ultraan.
Mia
Sulla on tosi jännä viikko edessä. Ihanaa kun pääset pian piinailuvaiheeseen, itse en meinaa jaksaa millään odottaa. Sanoiko lääkäri sinulle mitään kohdun kunnosta sektion yhteydessä? Minulle on jotenkin jäänyt kuvitelma, että eivät laita kahta jos on sektiotaustaa, mutta taitaa olla tapauskohtaista. Minulle sanottiin, että kohtu näytti tosi hyvältä ja vahvalta, mutta en taitaisi jaksaa itse kaksosraskautta enää tällä iällä. Toisaalta kadehdin kaksosten äitejä, kun siinä on lapsilla kaverit valmiina ja vaikka varmasti joutuu tekemään tuplatyön niin onhan siinä varmasti tuplailokin.
Itseäkin vähän jännittää jo torstain ultra, jos siinä ei vaikka olisikaan kaikki kunnossa. Muuten olo alkaa tuntua vähän paremmalta, kun hirveä flunssa alkaa helpottaa, samoin menkat on loppusuoralla.
Mutta mitä kuuluu Dellialle? Oletko jo testaillut?
Mulla on istutus ke tai to, soittavat ke aamuna.
Sitten alkaa kahen viikon piina! Miten sitä saisi itsensä unohtamaan koko asian?
Mistä johtuu, etteivät vielä tiedä päivää? Eikö torstai ole kauhean myöhään ovikseen nähden? Kuvittelin, että se tapahtuu yleensä 3. päivänä oviksesta. Mahtaa olla tosi jännät paikat, pidetään peukut pystyssä että kaikki menee hyvin!
Triina
Mi@lla onkin jännä viikko edessä! Meillä lääkäri myös sanoi,e ttä siirto kome päivää ovulaatiosta ei ole kovin sitova. Eli jos osuu ovis torstaille, niin siirto voidaan tehdä vielä maanantaina. Omien laskujen mukaan siirto on meillä ensi viikon puolivälissä. Triinalla taitaa mennä samoihin?
Ja edelleen niitä Dellian kuulumisia odotellaan!
Olitte pitkin viikkoa huhuilleet mua ja tsemppailleet menossa olevassa piinailussa - kiitos kaunis :)
Harmi vaan, mutta pakko taas kerron joutua kertomaan ettei tuottanut tämäkään PAS tulosta vaan lauantaina (pp 11) testasin Aconin herkällä testillä ja täysin tyylipuhdas negahan se oli :(((
Ei kyllä ollut mitään oireitakaan joten odotettavissa tuo oli. Nyt tuntuu vuotokin kohta jo alkavan, joten katseet suunnataan taas eteenpäin ¿ ja tällä kertaa lääkkeelliseen PASsiin! Mullehan kun on näitä luonnonkierron PASseja tehty tänä vuonna jo 5 kpl ja kaikista on tullut negaa, niin nyt pyysin lekurilta josko tää viimeinen PAS tänä vuonna voitais kokeilla lääkkeellisenä. Ihan siis vaan mun oman mielenrauhan vuoksi, jotta tiedän että syy ei oo mun omissa hormoneissa ja kierroissa, kun ei oo tärpännyt. Tosin oishan se aika paukku jos nyt sitten tärppäis hormonein ;). Kävin la hakemassa jo Progynovat valmiiksi ja niitä nappailen nyt sitten ekasta vuotopäivästä alkaen ja siirto ois sitten joskus vk 47 paikkeilla, jos kaikki menee hyvin.
Tämmöttiä siis tänne!
Mia; sullahan on jännät paikat jo ihan käsillä kun siirto koittaa muutaman päivän päästä! Tsemppiä ja toivotaan että pääset pian piinistelemään!!
Triina ja Siili74; Teilläkin lähestyy siirto jo hurjaa vauhtia, hienoa!! Ens viikolla pääsette tositoimiin ja toivotaan todella että te kaikki kolme nappaatte plussat!!
Ollaan taasen kuulolla (vaikka mä nyt ens kiekasta oonkin sitten lääke-PASsilainen, luonnonkierron sijaan ;))!
Olen pahoillani teidän puolesta.. Mutta jospa seuraava kerta tuo sen toivotun tuloksen! Mukavaa, että olet jo suunnannut ajatukset uuteen yritykseen. Uskotaan tulevaan, jooko?!!!
Onneksi olet jaksanut suunnata katseen jo seuraavaan PASiin, tosi hienoa. Ja mielenkiinnolla jään odottelemaan josko lääkkeellinen tuokin tuloksen, ilmoittele mihin pinoon alat kirjoitella jos tästä lähdet (vaikka minun puolestani voit hyvin tässäkin olla). Itseäkin kiinnostaa, että onko se lääkkeellinen kuitenkin toimivampi kuin lääkkeetön.
Siili74, aika samoissa varmaan mennään. Osaakohan ne siellä torstain ultrassa yhtään arvioida ovista, miten teillä, kp9 silloin? Minä jotenkin oletan oviksen olevan aika myöhään, sillä olen ainoastaan kerran elämässäni ovista metsästänyt ja siitä on jo 3v. aikaa. Silloin se tuli vasta kp16 vaikka kierto oli 25-28pvä niihin aikoihin. Eli jos ovis nytkin on kauhean myöhään, niin taitaa mahdollinen siirto lykkäntyä viikon 47 puolelle, toivottavasti kuitenkaan ei.
Dellia, tehdäänkö VLssä nämä PASsit yleensä aamuisin? Vai mihin aikaan sattuu. Pähkäilen tässä vain lastenhoitojärjestelyjä jo etukäteen, kun on vähän hankalaa pienellä varoitusajalla. Ja en missään nimessä halua kenellekään paljastaa tätä meidän yritystä, niin on selitykset isovanhemmille vähän ontuvia. Miten te, joilla on jo lapsi, olette asian hoitaneet? JOs huonosti käy, voiko klinikalle ottaa lapsen mukaan (jos mieskin on mukana hoitamassa)?
Kauhea vauvakuume on alkanut vaivaamaan, voikun tämä nyt onnistuisi...
ja silloin on kp11. Mulla on joskus ovulaatiotesti näyttänyt positiivista jo kp10, mutta useimmiten kp 12-14. Silloin joskus aikaa sitten tuli noitakin testejä tehtyä aika monta :-) Mutta uskoisin, että siirto on meillä ensi viikon alkupuolella.
Dellia olen todella pahoillani, sulla on nyt jo monta pettymystä takana. Ihanaa että suuntaat toiveesi tulevaan, niin sitä pitää! Iso hali sinulle!
Onko lääketieteellinen pas sinun toive vai lääkärin määräys? Pitäisikö minunkin kokeilla sitä jos tämä luonnollinen pas ei onnistu....
Kävitkö silti verikokeessa, vaikka testasit raskaustestillä negan?
Triina, Naisten klinikalla istutus on aina aikaisintaan 13.00. Meillä on helpompi tilanne kun läheiset tietävät tilanteen niin anoppi on lähtenyt mukaan hoitaakseen oonaa. Koska ei sitä voi ottaa toimenpidehuoneeseen juoksemaan (1,5v). Ja olen halunnut että mies onkuitenkin minun tukena siellä toimenpiteissä ja tutkimuksissa.
Mulla oli viimeksikin niin että ovis oli la ja istutus ti eli sama kuin nyt ovis su ja istutus varmaan ke eli 4.päivä. Onnea to ultraan, toivottavasti kaikki kohdallaan.
Siili74,
Onnea myös sinulle ultraan, toivottavasti kaikki on niinkuin pitää. Mulla oli viimeksi ovulaatio 16.päivä ja nyt 11.päivä että aika paljon heittelee...
mia
Jos teilläkin melkein viikolla voi heittää niin mikäköhän se täällä sitten on. No torstaina tämä homma alkaa selvitä, silloin on kp9. Pystyykö ultralla näkemään oviksen vaiko vasta sen että munasolu on jo irronnut?
Mi@, sulla on jännät paikat huomenna ilmeisesti?! Peukut pystyyn, tule kertomaan miten meni.
Siili, voikun minullakin ovis tulisi nopsaan, että pääsisin tästä tositoimiin ja voisin lopettaa pähkäilyn kaikesta mahdollisesta mikä voi mennä pieleen. Oletko jo aloittanut tikutuksen, kun sinulla ovis on noin aikaisin? Vai aloitatko vasta perjantaina?
Hoitaja soitti aamulla ja kertoi että istutus siirtyi huomiseksi. Ei tiennyt miksi, biologi oli vaan kirjoittanut lapun että minulle on soitettava??
Triina, ei ultrassa näe ovista vaan lääkäri arvioi munasolun koon mukaan milloin se suunnillen tulee eli milloin sinun pitää alkaa testaileen sitä.
M
Olitkin laitellut viestiä samaan aikaan - tosi UPEETA että kaikki sujuu hyvin, kun sait suunnittelukäynnin aikaistettua ja menkatkin vasta alkamaisillaan!! Hieno juttu :)!!