Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS luonnolliseen kiertoon

10.10.2006 |

Mitä käytännössä tarkoittaa? Käydäänkö ultrassa alkukierrosta? Tikutetaanko ovis? Milloin siirto tehdään? Voiko viikonloput sekoittaa siirron aikataulua jos ovistesti olisi perjantaina plussaa?

Paljon kysymyksiä :-) Toivottavasti joku jaksaa vastata tietämättömälle

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siili, oletko pystynyt olemaan testaamatta? Huomenna on tosi jännä päivä sinulla!

Mi@, ihan oikein että katse on tulevaan. Monethan kai aloittavat uuden IVFn tässä vuoden lopussa jos lääkekatto on täyttynyt, sitä varmaan kannattaa laskeskella. Pinosta, minulle sopii kyllä uusikin pino jos on ideoitanimestä.

Dellia, onko mitään tuntemuksia? Minua häirää se, että mitkä ovat lugejen aiheuttamia. On nimittäin ollut lievää kuvotusta parina aamuna, mutta voiko johtua lugeista. Varsinaista pistelyä ei ole vatsassa enää, mutta eiköhän se kiinnittyminen ole jo tapahtunut jos on tapahtuakseen. Lisäksi välillä on sellainen jännä painon tunne kohdun paikkeilla. Voikun nyt tarkoittaisi sitä, että on kiinnittynyt. Testeaamista pähkäilen edelleen, että teenkö ekan ke vai to. Mites sinä?

Onneksi on jo pp7, vaikka tämä viikko on kyllä vaikea!

Vierailija
102/126 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää pyörällä... Tein Aconin testin tänään ja nythän siinä on haalean, haalean viiva... Tuijotan sitä testitikkua parin sekunnin välein ja kyllä siinä on edelleen haalea viiva. Voi hyvänen aika! Eihän siihen pitäisi mitään tulla, jos ei mitään olisi. Apua... Miks se viiva on niin haalea?! Voiko tää olla tottakaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan upea juttu!!!!! Olen niin iloinen puolestasi!!!

Ja kyllä se haalea viiva plussa on! Minullahan tuli pelkkiä haaleita viivoja ja silti pp14 hcg oli 290. Eli huomenna saat vielä varmempaa tulosta.

Listaahan nyt kaikki oireesi alusta alkaen, niin voi tässä sitten vertailla!!

Ja vielä kerran onnea sinulle ja miehellesi!

t. Triina, joka haluaa samaan plussajunaan

Vierailija
104/126 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se sitten plussa, jos se on haaleakin viiva.

Eihän sulla pitänyt olla mitään oireita ;)

Ihana uutinen tähän viikon alkuun!

Tsemppiä Triina ja Dellia, toivottavasti teiltä tulee myös plussa uutisia.

Mulla on to ultra ja siitä se taas lähtee.

Vierailija
105/126 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan kylmät väreet meni pitkin selkäpiitä kun näin sun viestin - tai oikeemmin ekaks Triinan onnittelut sulle ja tajusin että oot plussannut!! Aivan mielettömän upee juttu :):), ISOT onnentoivotukset!! Sä todistit myös sen että näillä luonnonkierron PASseilla voi tosiaan plussata, mitä itte olin jo alkanut epäilemään ;)

Kerros nyt kaikki oireilut ja fiilarit!

Triina, mä oon jo satavarma että sä liityt Siilin kanssa onnellisten odottajien joukkoon ihan näinä päivinä ;)..niin selviltä kuulostaa sun oireilut!! Mä luulen että jätän testailun ens sunnuntaihin..MITÄÄN oireita ei siis ole, joten en jaksa enää plussaan uskoa :( Sorry, tää pessimistinen asenne, mutta kyllä alkaa olla takki tyhjä tän vuoden siirtojen kanssa..Laskettiin lekurin kanssa että ehditään alottaa vielä uus IVF joulun välipäivien tienoilla sumuilla, ja saan sillon käydä hakemassa kaikki lääkkeet apoteekista kun on jo tuo maksukattokin tälle vuodelle täynnä. Jospa sitten kolmas iffi taas toden sanois..toivossa on hyvä elää ;)

Onko teillä muuten tissit kipeet?? Mulla ei oo ollu missään siirtokierrossa tissit kipeet, vaikka normaalisti aina ovat tosi kipeet ja turvonneet loppukierrossa. Ja esikoista odottaessa tissit oli aivan mielettömän kipeet jo ennen plussatestiä..yks syy lisää miksen usko enää plussaan tässäkään siirrossa :(

Vierailija
106/126 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin apteekista lisää testejä ja edelleen epävarma olo viivan haaleuden takia. On sellainen olo, ettei uskalla monien, monien pettymyksien jälkeen iloita vielä liikaa. Ei auta muu kuin odotella kiltisti veritestiä... Niistä oireista, niitähän ei oikeastaan ole. Nyt kun tarkemmin mietin, niin viime viikolla olin (ja olen edelleen) kovin väsynyt. Pp2 tuntui kipuilua alavatsassa, jonkin aikaa melko kovaakin, mutta laitoin sen lugejen piikkiin. Ja niistähän se saattoi johtua, kuka tietää. Mutta siinä kaikki, ja itse asiassa tää oireettomuuskin nyt huolestuttaa.. Mietin vielä, että pitäiskö veritestiin mennä kuitenkin vasta pp14 eikä pp13? Silloin arvon pitäisi kai olla jo korkeampi. Ettei jäisi siitäkin epävarmuutta.

Vierailija
107/126 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että piinapäivinä tuli nautittua jonkin verran punkkua :) Parit juhlat osui juuri näille päiville ja taisin nauttia pari lasillista kummassakin juhlassa. Ja luge-annostus oli vain 200mg iltaisin, mitä kovasti alkuun ihmettelin ja epäilin jopa lääkärin virheeksi.. :)

Vierailija
108/126 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tiedät Siili menetkö huomenna verikokeeseen? Eikö sinulle laitettukin kaksi, ajattele jos tulisi kaksoset?

Mi@, hienoa kun on ultra jo tällä viikolla niin pääsee taas vauhtiin.

Dellia, älä nyt vielä heitä pyyhettä kehään, kyllä tämä vielä voi iloksi muuttua. Minullakin tosin on aikamoiset menkkatuntemukset ollut tänään (olisi menkkojen alkamispäivä lyhyen kierron mukaan). Ja on tullut vähän suklaatakin napsittua, kuten yleensä ennen menkkoja. Eli ei tässä oikein tiedä missä mennään. Mutta olen alkanut suunnitella sitä testaamista keskiviikoksi, vaikkei se välttämättä tuo mitään selvyyttä tähän tilanteeseen. En tiedä miten tämän viikon kestää...

Vierailija
109/126 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla, en malttanut olla menemättä :) Nyt alkoi piina sitten iltapäivän soittoaikaa odotellessa... Tää on jatkuvaa piinaa!

Triinalle ja Dellialle pitkää pinnaa hermoja raastavaan loppupiinaan! Ja Mi@lle tsemppiä uuteen koitokseen!

Vierailija
110/126 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä jostain syystä vähän masentunut olo tämän homman suhteen. Luin lugeoppaasta että kaikki oireeni voivat olla niistä aiheutuneita. Ja normaaleihin menkkoihin liittyvät oireet ovat aika vahvoja, eli alaselkäkipu, suklaan mussutus ja kireä pinna. Kun plussasin näitä ei ollut eli olenkin laittanut jäitä hattuun. Vaikka testailen varmaan huomenaamulla, niin en oikein odota mitään siltä. Mutta torstaina en oikein ennätä kun lähdetään reissuun niin aikaisin. Seuraavaa testausta en ole päättänyt (olen siis melko varma ettei huomenna taatusti tule mitään haamuja). Eli vähän apeissa tunnelmissa ollaan, onneksi Siililtä saa odotella uutisia, josko vaikka olisi kaksosiin viittaavaa hcg nousua!

Kuinkas Dellia?

Vierailija
111/126 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneltas saat Siili tietää hcg-arvon? Hirrrrmuisesti tsemppiä todellakin viime hetken piinailulle ;)!!! Tuu sit heti kertomaan, me täällä kuumeisesti odotellaan sun uutisia :):)

Triinan kanssa samassa veneessä ollaan, siis mullakin on tosi menkkamainen olo. Sen sijaan muita tuntemuksia suuntaan tai toiseen ei sitten olekaan..Onko sulla Triina tissit kipeenä? Mulla ei siis tippaakaan, ja niitä jotenkin eniten tarkkailen koska plussatessakin kertoivat raskaudesta jo ennen testiä kipeytymällä niin pihkurasti. Toivo siis karannut täältä jo aikaa sitten, nyyh..Peukuttelen sun puolesta että sun oireet ei johtuis lugeista vaan jostain ihanasta pienestä kohdun syvyyksissä ;);) Pääsetkö heti huomenna kertomaan mitä testi näyttää?? Mä vartoon kyllä varmaan sunnuntaihin kun ei ole yhtään inspistä kattoa sitä tylyä yhtä viivaa josta oon satavarma :/

Siilille ++++peukutuksia hienon hcg-arvon puolesta!!!

Vierailija
112/126 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen kyllä koneelle aamulla tai aamupäivällä, eli kerron sitten tulosta. Mutta aika pessimisti olen, ja onhan se vähän aikaistakin, kun ei ole sellaista herkkää testiä. Minulla tissit eivät ole millään lailla oireilleet, mutta eivät oireelleet plussatessakaan ennen kuin rv5 tuli täyteen, silloin tuntuivat ihan räjähtävän. Ja lopetin imetyksen vasta 2kk sitten, joten en tiedä olisiko se jotenkin karaissut.

Toivotaan nyt että sinulla kuitenkin olisi vain hidas kiinnittyminen ja iloksi vielä muuttuisi, vaikka ymmärrän kyllä tosi hyvin tuntosi!

Siilin tulosta odotellen...

Vierailija
113/126 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hcg arvo oli vain 16 eli huonolta näyttää.. Menen loppuviikolla uudestaan testiin, niin näkee miten arvo on muuttunut. Hoitajan arvio oli,e ttä kiinnittyminen on tapahtunut mutta irronnut heti. Itkua pidätellen töissä. Surullista :(

Vierailija
114/126 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siili, olen todella pahoillani :((((((

Eikö kyse voisi olla myöhäisestä kiinnittymisestä? Silloinhan arvo on noilla päivillä vielä matala mutta kaikki voi olla vielä ihan hyvin jos arvo vaan kasvaa tasaisesti. Toivotaan että kyse olisi tästä! Tarkkailevatko nyt arvoa vai miten edetään?

Uskon kyllä että sulla on tosi paha olo..lämpimiä ja isoja lohturutistuksia!!!!

Vierailija
115/126 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis olipa ikäviä uutisia. Sinulla on varmaan ihan hirveä olo, kovasti jaksamista. Onhan siinä pieni toivo, mutta saattoi hoitaja tietysti olla oikeassakin. Onko sinulla mitään vuotoa?

Paljon halauksia!!!!

Vierailija
116/126 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testiin ei tullut edes viivan paikkaa. Lisäksi viimeyönä tuli tuhrua lugejen mukana ja mennkakivut senkun pahenee. Pikkuisellamme on lisäksi oksennustauti ja sitä siivoillessa menikin viime yö. Tuntuu tosi turhautuneelta ja tympääntyneeltä koko homma. Sorry kun oli näin masentava viesti heti aamutuimaan, toivottavasti edes Dellialle kuuluu parempaa!

Vierailija
117/126 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä luovuta! Oliko sulla kuinka mones pp tänään? Milloin on virallinen testipäivä? Jospa olet testannut liian aikaisin?

Ja kiitos lohdutuksista. Olo on masentunut, että pitääkö tässä käydä näin. Alkaa olla tämän vuoden osalta pettymystenkiintiö jo täynnä. Nyt toivotaan, että hcg laskee ja menkat alkaa. Jollakin oli näillä arvoilla ollut kohdunulkoinen.. MItään menkkaoireita ei ole vieläkään ja se nyt huolestuttaa kovasti. Ylipäätään tää oireettomuus viittasi jo aiemmin varmaan siihen, ettei kaikki ole niinkuin pitäisi. Perjantaina uudestaan testiin.

Mä pidän lippua teille kaikille onnistumisen puolesta Triina, Dellia ja Mi@!

Vierailija
118/126 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ole kohdunulkoinen, minulla kun on kaksi takana, niin se vasta on ikävä juttu. Minulla silloin tuli normaalia lyhemmät menkat ja sen jälkeen jatkui tuhruttelu. Lisäksi hcg nousi tosi hitaasti, ekalla kerralla tosin ei mitattu kuin vasta munatorven revetessä ja se oli silloin jo 4000 ja rv8. Tokalla kerralla alettiin mitata jotain rv5 ja se eka arvo oli alle 100 ja nousi siitä hitaasti lähelle 2000 (kesti pari viikkoa) ennenkuin leikattiin. Toivottavasti ei kuitenkaan ole sitä, ja on tosi hyvä että asiaa seurataan.

Itse olo on vähän rauhoittunut, vuoto ei ole alkanut, mutta en tosiaankaan usko plussaan, sillä tällaista ei ollut kun plussasin.

Jaksamista sinulle!

Vierailija
119/126 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triinalle TOSI isot pahoittelut TOSI kurjasta testituloksesta :(((

Mutta jospa tosiaan testasit sittenkin liian aikaisin..? Testasit siis vissiin niillä Pregnant Stickeillä? Ovatko kuinka herkkiä testejä? Nuo Acon 10:t siis reagoivat jo 10 yksikköön hcg:tä eli ovat tosi, tosi herkkiä. Ja PASsissahan kiinnittyminen tapahtuu myöhempään ku tuoresiirrossa, joten ehkäpä toivoa vielä hyvinkin on..! Ja tuo tuhru ei vielä tarkoita sitä pahinta vaihtoehtoa vaan saattaa liittyä kiinnittymiseenkin, siihen kun nuo/nämä meidän pp:t sopisivat hyvin ajoituksen puolesta, joten jospa vielä kuitenkin odoteltais hetken piinapäivien loppuun tai sitten kunnon vuodon alkuun ennen ku menetetään toivoa..;)? Tsemppailla sua kovasti yritän, vaikka tiedän että tällä hetkellä sun olo on kurjaakin kurjempi..koita jaksaa ja vielä peukut on täällä pystyssä!!

Siili, toivottavasti ei ois kyseessä kohdunulkoinen, se ois vielä vaikeempaa ku kemiallisen raskauden kestäminen :((( Hyvä että tarkkailevat arvoa nyt säännöllisesti jotta tiedätte missä mennään.

Tosi ikäviä uutisia ollut nyt jokaisella viikon sisään, kertakaikkiaan ihan p..eestä :((( Ja lyönpä vetoa että mä liityn samaan epäonnisten joukkoon ens viikon alussa kun tää " piina" on virallisesti ohi. Hipsuissa laitoin ton piinan just siks, ku ei sitä käytännössä oo enää ku nimeks jäljellä..niin varma oon negan tulosta. Eipä auta mun nyt muu ku lohduttautua sillä että nytpä saa sitten juhlia pikkujouluja terästetyllä juomalla, mässäillä joulupöydässä graavikalaa jne. muita herkkuja mitä raskaana ollessa ei sais, ja poksautella uutena vuonna kuohuvatkin vielä ja toivoa niiden myötä hedelmällisempää uutta vuotta. Raskasta on, mutta niin kova on toisen lapsen kaipuu että se antaa voimia jatkaa. Kolmas IVF alkais näillä näkymin sitten joulun välipäivinä sumuilla ja siitä se sitten taas lähtee. Mutta kattellaan nyt vielä tää epätoivonen vika PAS-yritys loppuun, josko muailman kirjat ois täysin sekasin ja tuliskin +. Se se olis paras joululahja :)

Haleja ja jaksuja jokaiselle!

Vierailija
120/126 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä sanoisin siilille, toi on just sitä mitä pelkään että ensin innostuu ja sitten se pettymys jotenkin on vielä kauheempaa.

Iso Hali sinulle!

Tyttö on ollut oksennustaudissa, joten ei täälläkään hyvin mene.

Mulla ois huomenna se ultra, mutta nyt en tiedä kuka haluaa tulla hoitamaan sairasta lasta. Mulla piti olla vielä kampaaja ultran jälkeen, jotta pääsisi rentoutumaan. Saa nyt nähdä...

Triina ja Dellia mikä päivä teillä se verikoe nyt onkaan, menin ihan sekaisin noista teidän viesteistä. Toinen oli vissiin testannut jo vai miten se nyt meni...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme